Nokia 500 kokemuksia?

kalle

Elikkä uutta kännykkää olen ostamassa ja tuo Nokia 500 houkuttelisi. Onko kellään kokemuksia kyseisestä kännykästä?

Kiitos!

479

21511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olö

      jaa

    • Kokemusta on

      Kyllä on kokemusta reilu viikko,ja puhelin on kuin unelma.
      Akku kestää yliviikon,ja ainakin minun 500 on minun mielestä tooooosi hyvä ja näppärä.
      Tämä on minun mielipide ed mainitusta puhelimesta,muitakin mielipiteitä varmaan on.

      • 500 1

        sää kokemusta on kiva kuulla et säki oot 500 "fani" ittelläni on toi samainen kännykkä on hyvä ovikauppa reistailee mut kun se saadaan kuntoon ei kännykkäs oo mitää valittamist


      • 500 1
        500 1 kirjoitti:

        sää kokemusta on kiva kuulla et säki oot 500 "fani" ittelläni on toi samainen kännykkä on hyvä ovikauppa reistailee mut kun se saadaan kuntoon ei kännykkäs oo mitää valittamist

        500 on hyvä kännykkä kuvanlaatu on loistava eikä älykään lopu kesken ainakaa mun mielest


    • nokia 500 1ghz

      Minulla myös nokia 500 ja nettiselain toimii kuin unelma :) flash lite 4 ansiosta youtubet ja "muut tubet" ;) pyörii mainiosti.

    • Jore92

      Äkkiä Elisashoppiin, hinta vain 119e.

    • 5230,.
      • Sheela

        Joo ja sammuu itsekseen ja tyhjentää ladatut tiedot muistikortista joten huoltoon meni ja käytössä vasta 2 viikkoo.. päivän verran myöhästyin jotta olisin saanu uuden luurin tilalle ;(


      • 5230,. (500)
        Sheela kirjoitti:

        Joo ja sammuu itsekseen ja tyhjentää ladatut tiedot muistikortista joten huoltoon meni ja käytössä vasta 2 viikkoo.. päivän verran myöhästyin jotta olisin saanu uuden luurin tilalle ;(

        500 on muuttunut ihan eri puhelimeksi korjaus päivitysten ja ennen kaikkea Bellen myötä,nokia kyllä tietää mistä nuo ongelmat johtui,ne on korjattu viimeistään bellessä,uuden 500 ostaja jos sen saat belle käyttiksellä noi murheet voi unohtaa,kaikissa uusissa malleissa voi olla bugeja joita sitten korjaillaan jälkeenpäin päivityksillä


      • 500 1
        5230,. (500) kirjoitti:

        500 on muuttunut ihan eri puhelimeksi korjaus päivitysten ja ennen kaikkea Bellen myötä,nokia kyllä tietää mistä nuo ongelmat johtui,ne on korjattu viimeistään bellessä,uuden 500 ostaja jos sen saat belle käyttiksellä noi murheet voi unohtaa,kaikissa uusissa malleissa voi olla bugeja joita sitten korjaillaan jälkeenpäin päivityksillä

        onha noi 5230 iha jees mut ne tuli ja meni nyt halutaan jotai hienompaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ja jos etit hienoo osta nokia 500


    • linkittäjä.

      ....nyt näyttää kaikki olevan ok.........näistä 'kehu' keskusteluista kannattaa lukea viimesimmät viestit

      Re: Nokia 500 problem.Options
      07-Dec-2011 06:57 AM

      yup! It has been one week I have updated software 11.033. I think it did help to solve the problem. No restart so far. Hope it keep like this. Thanks! Finally my phone seem perfect

    • 5230,.

      joo kyllä siitä hyvä puhelin tulee aikanaan,ostoa harkitaan 2 kännyks

    • 5230,.

      Tuo uusin ohjelmisto versio 11.033 tosiaan teki puhelimesta kunnollisen,ei kaatuile,kamera sov ei herjaa muistin loppumisella jonka se kerran teki eilen ennen päivitystä,samalla päivitin kartat,puhelin on nopea,esim kännistyksestä jo n.5sek päästä voi jo surffailla netissä ym toimintoa,kun taas 5230 täytyy odotella minuutin pari että kaikki toimii kunnolla,500 kaikki sov toimii nopeasti,kosketusnäyttö on tod hipaisuherkkä niinkuin kapasitiiviset yleensä,siihen tottuu päivässä,belle saapuu vuoden alussa

    • Eli ostitko sen Nokia 500 kännykän?

      • kalle

        Juu ostin, mutta joululahjaksi. Eli jouluaattona otan käyttöön


      • 500 1
        kalle kirjoitti:

        Juu ostin, mutta joululahjaksi. Eli jouluaattona otan käyttöön

        neuvoks et jos oot semmonen ketä käyttää ihan hirveesti muistia ni kannatta saman tie ostaa vähintää 8giga muistari ittelläni on 4 eikä riitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • 500 1 kirjoitti:

        neuvoks et jos oot semmonen ketä käyttää ihan hirveesti muistia ni kannatta saman tie ostaa vähintää 8giga muistari ittelläni on 4 eikä riitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kannattaa ostaa samantien se 8 Gt kortti. Toki muistat varmuuskopioida sen tiedot aina tietokoneelle! Kortti voi hajota koska tahansa.


    • 5230,.

      Juu ostin(elisa shop119e) eilen aamulla eli tässä on pari päivää käyttökokemusta,piti vielä lisätä tosta kamerasta sen verran että ei se niin huono olekaan mitä luulin,kuvat kelpaa vallan mainiosti mulle vaikka salama tietysti puuttuu mutta 10x parempia kuin 5230,videotkin näyttää hyvältä,siis ihan selviltä puhelimessa missä niitä yleensä katellaankin,
      Yllätys oli myös kaiuttimen äänentoisto mikä on paljon parempi kuin 5230,musiikkia kuuntelee mieluusti kirkassointisesta kajarista,tässähän on onneksi nokia internet radio valmiina..latasin opera mobilen tänään ja täytyy kyllä ihmetellä eroa 5230 joka takkuili siinäkin ihan tarpeeks,tällä vaihtuu sivut alta aikayksikön takkuilematta,myös oma selain on nopea eikä operan lataus storesta ole välttämätöntä mikäli käyttää vähemmän nettiä,mutta se kannattaa ladata kun on ilmainen,näyttö on myös hyvä,areenan tv ohjelmat tällä katsoo mieluusti,wlanilla tässä surffaillu,storesta olen lataillu lähinnä taustakuvia noihin kolmeen aloitusnäyttöön

    • Tervetuloa muuten Symbian 3 käyttäjien joukkoon! ( Tosin minä käytän Symbian 3 puhelinta varapuhelimena). Onko ollut hyvä puhelin? Siinä taitaa olla uusin Nokia Kartat sovellus? Varmaan huomasit heti eron Nokia 500 ja Nokia 5230 välillä?

    • 5230,.

      kesti vähän kun olin lenkillä,sateessa en viittiny kännykällä kirjotella,.
      500 kartta-v3.06 11wk27 b01 map versio 0.2.45.109
      5230 kartta-v3.06 11wk10 b01 map versio 0.2.45.109
      ---5230:aan tuli sama map version kun eilen päivitin senkin kartat,5230 kartoissa ei ole päivitys kuvaketta valikossa

      ero on tosiaan suuri näissä käyttiksissä,tällänen 500 on näppärä käyttää kun kaikki toimii nopeasti ja puhelin on myös kevyt,meinaatko että belle on n8(prossu?) viimenen päivitys ite aattelin että tämä 500 näkis vielä carlan ja donnankin

    • Belle päivitys ei välttämättä ole Nokia N8 viimeinen päivitys. Vaan sen jälkeinen on. Näin ainakin olen kuullut. Minulla on Nokia N8 puhelimessa kartat versio 3.08

    • 5230,.

      saakohan tähän 500 tota 3.08..monet on kyllä kironnu sen ja palannu takas 3.06:een,mä kyllä kokeilisin sitä

    • Oletko tarkistanut Nokia 500 ohjelmistopäivitys ohjelman kautta että onko Nokia mapsiin saatavilla päivityksiä?

    • 5230,.

      joo just katoin ja ilmotti "kaikki sovellukset ovat ajan tasalla",
      eilen päivitin 500 puhelimen ohjelmiston ja mapsin suitella

    • Symbian kolmoseehan saa sen uuden Sport trackerin, jonka kuvake on mm Symbian Anna kuvakkeiden näköinen. Itse käytin myös Karttaselain QT versiota.

    • John68

      Hinta laatusuhde on kohdallaan. Bellekin on tulossa. Suosittelen!

      • koovee33

        Näinpä. Älypuhelin, mutta myös järkipuhelin!


    • MIten saan

      kameran, luettelon ja kalenterin siirrettyä toiseen aloitusnäyttöön.


      500 taitaa olla aikamoinen murheenkryyni maailmalla,kaatuilee,herjaa muistin loppumisesta kameraa avatessa

      Mulla tekee noin, mut johtuiskohan siitä, ettei ole muistikorttia ja kartat asennettu jo valmiiksi?

      ja tarviiko puhelimessa virusturvaohjelmaa?

      • 500 1

        en tiä auttaak mut hanki muistari


    • Kuulumma uusin ohjelmistopäivitys korjaa noi sinun mainitsemat bugit.... Puhelin ei tarvitse virusturvaa.

    • 520,.

      joo,päivitä puhelin ohjelmisto nokia suitella(267Mt) niin loppuu ongelmat
      aloitusnäyttöjä voi muokata kätevästi,valinnat>muokkaa aloitusnäyttöä,sen jälkeen kosketa pikavalinta kuvaketta jollon tulee esiin asetukset/poista, paina asetukset ja valitse sovellus tai kirjainmerkki,widgetit saa lisättyä kun painat

      • masa

        Ei tarvinnut käyttää mitään suitea. Puhelin latasi itse päivityspaketin, asensi sen ja käynnistyi uudestaan. Meillä on kotona wlan:lla jaettu netti, mitä kautta päivitys latautui nopeasti.


      • masa
        masa kirjoitti:

        Ei tarvinnut käyttää mitään suitea. Puhelin latasi itse päivityspaketin, asensi sen ja käynnistyi uudestaan. Meillä on kotona wlan:lla jaettu netti, mitä kautta päivitys latautui nopeasti.

        Täytyy sen verran vetää takaisinpäin, että päivityspaketti varmaankin lataantui 3G yhteyden kautta, koska en ollut vielä määrittänyt wlan:ia. Käynnistin vain puhelimen ja annoin päivityksen latautua ja asentua. Paketti ei tainnut olla kuin 2.6Mt.


      • saldo
        masa kirjoitti:

        Täytyy sen verran vetää takaisinpäin, että päivityspaketti varmaankin lataantui 3G yhteyden kautta, koska en ollut vielä määrittänyt wlan:ia. Käynnistin vain puhelimen ja annoin päivityksen latautua ja asentua. Paketti ei tainnut olla kuin 2.6Mt.

        Ei kantsi , kallista touhua tommosen useemman Mt:n lataaminen mobiilidatan kautta


      • kaltsu 4
        saldo kirjoitti:

        Ei kantsi , kallista touhua tommosen useemman Mt:n lataaminen mobiilidatan kautta

        Kalliista latauksista puheenollen, miten N 500 saa sellaiseen tilaan, ettei se automaattisesti päivitä turhia "palveluita"? Ei riitä, että kyselyyn suoritetaanko päivitykset automaattisesti. Minulla ei ole, enkä aiokaan hankkia kännykkään 3G tai muita nettiyhteyksiä. Labtop ja tabletti riittää siihen.


      • 5230,. (500)
        kaltsu 4 kirjoitti:

        Kalliista latauksista puheenollen, miten N 500 saa sellaiseen tilaan, ettei se automaattisesti päivitä turhia "palveluita"? Ei riitä, että kyselyyn suoritetaanko päivitykset automaattisesti. Minulla ei ole, enkä aiokaan hankkia kännykkään 3G tai muita nettiyhteyksiä. Labtop ja tabletti riittää siihen.

        Päivitys sovellus vaan auki ja ...valinnat>asetukset>automaattiset päivitykset>ei


      • kaltsu 4 kirjoitti:

        Kalliista latauksista puheenollen, miten N 500 saa sellaiseen tilaan, ettei se automaattisesti päivitä turhia "palveluita"? Ei riitä, että kyselyyn suoritetaanko päivitykset automaattisesti. Minulla ei ole, enkä aiokaan hankkia kännykkään 3G tai muita nettiyhteyksiä. Labtop ja tabletti riittää siihen.

        Täältä: Valikko->Asetukset->Yhteydet->Asetukset->Käybä mobiilidataa ( pois päältä)

        Tai toinen keino olisi sulkea mobiilidata alasveto valikosta jos kännykässäsi on uusin Belle päivitys.


    • Helppiä tarttee

      kamera ja luettelo pitäisi saada aloitusnäyttöön, mut niitä ei löydy tosta widgetitistä? Miten saan ne aloitusnäyttöön?

    • 5230,.

      kamera ja osoitekirja on jo ekassa näytössä uudessa puhelimessa pikavalintana jollet ole poistanu niitä,plus nokia kauppa ja kartat ne kaks muuta siinä vieressä oikealla,widgeteis ne ei ole tietenkään,mutta ne löytyy kun muokkaa pikavalintoja ja sieltä valitsee sovellukset

    • Onhan ne ekas

      näytössä mut onnistuin poistamaan ne. Eikä ne löytynyt muokkaa pikavalintoja sovellukset kohdastakaan, siellä oli vaan muutama ohjelma, muttei kumpaakaan noista.

    • 5230,.

      Ne pikavalinnat löytyy sieltä widgeteistä myös,eli kun painat valinnat>muokkaa näyttöä kosketa sitä merkkiä ja sieltä kun se avaa sen widget luettelon valitset pikavalinnat,siihen kohdalle tulee uusi 4 pikavalinta vaihtoehtoa,sen jälk painat valmis ja sitten kosketat sitä uutta pikavalintaa jonka jälkeen tulee ne vaihtoehdot sovellus tai kirjainmerkki

      mikäli haluat vaihtaa jo olemassa olevan pikavalinnan esim nokia kaupan,aloita homma normaalisti valinnat>muokkaa näyttöä ja nyt kosketat sitä vaihdettavaa pikavalintakuvaketta jolloin se antaa vaihtoehdot asetukset/poista...nyt kosketa astukset jolloin siihen tulee taas vaihtoehdot mistä valita eli sovellus tai kirjainmerkki,.näin voit toimia jokaisessa kolmessa näytössä,tämä yksi syy mikä tästä 500 puhelimesta tekeekin monipuolisen niinkuin tietysti muistakin symb3,kun noita aloitusnäyttöjä on kolme kpl ja niitä voi muokata mielin määrin,joten valinnan varaa on

      • No nyt pistän

        vaikean. Saako kameran, luettelon, kartan laitettua eri kohtiin eli vaikka kamera näytön ylös ja luettelo alas ja vain yksi kuvake per rivi. Nythän ne tulevat 4 sarjana.

        Ja kiitti neuvoista, onnistuin laittamaan ne kohdalleen:)


    • 5230,.

      saa kun poistat kolme kuvaketta joka rivistä

      • No en taas.. ;)

        saanut 1 per rivi, kaikki 4 lähti. Mut jotain hyvääkin, nyt saan laitettua nopeasti luettelot ja kamerat ym.

        Eli onko tarkempaa ohjetta, jos poistan 4 yhden, niin kaikki lähtee?


    • 5230,.

      jo ne poistuu kaikki 4 samalla,jos valittet pikavalinnat siihen niin voi tietysti yksitellen valita sovelluksen vaikka yhteen tai kahteen pikavalinta riviin ja jättää loput tyhjiks eli yhteen riviin yks tai kaks,tai poistaa ne kaikki pikavalinnat ja valita widgeteista siihen näkymään vain yhden pelkän kuvakkeen,noi on ihan makuasioita miten kukin ne haluaa näkymään

    • mun sormet

      on aika isot ja haluaisin 4 kuvaketta alekkain, yks kuvake/ rivi


      Nyt on näin samalla rivillä. 1Osoitekirja 2Viestit 3Kamera 4Kartta

      Haluaisin näin.

      1 Osoitekirja
      2 Viestit

      3 Kamera
      4 Kartta

      Onnistuisiko ko. kuvakkeilla tällainen?

    • 5230,.

      onnistuu
      muokaa sitä sillai että valitset neljä tai max kuusi pikavalintapalkki riviä näyttöön,sen jälkeen klik valmis,sitten vaan valitset jokaiselle pikavalintariville vain yhden sovelluksen,ekalle riville os.kirja tokalle viestit ja vaikka neljännelle kamera ja vaikka kuudennelle kartta,näiden ei tartte olla samalla kohtaa allekain vaan hujan hajan näin niitä on vielä helpompi koskettaa kun ovat kaukana toisistaan,toisaalta näin jää aina näkymään myös ne tyhjät pikavalinnat mutta eipä ole ainakaan mitään turhaa ole sormiesi tiellä,..widgetit(1kpl) saa näin myös yksitellen allekkain 6 riviin

    • masa

      Ostin kyseisen puhelimen, kun sitä tässä viestiketjussa kehuttiin ja hintakin putosi Elisan tarjouksessa ->119€. Ei tarvinnut pettyä. Oikein hyvä puhelin. Väittäisin, että hinta/laatusuhteeltaan parasta mitä rahalla saa. Mitään ongelmia ei ole ollut ja on mukava käyttää. Ilmeisesti vältyin tässä viestiketjussa mainituilta ongelmilta, koska tein heti alussa puhelimen ehdottaman ohjelmistopäivityksen.

      Akun kesto on erinomainen, mukana tulee navigaattori johon kartat voi ladata etukäteen, 22 kielen sanakirja, kaikki tarvittavat yhteisöpalvelut, sähköposti, internet-radio ym.

      Puhelinta on helpointa käyttää oikealla kädellä. Näppäinlukon saa silloin helposti auki ja virtuaalinäppäimistöä on helpompi käyttää.

      ps. ovi.com:ssa voi suunnitella reitin etukäteen ja ladata sitten puhelimeen.

    • 5230,.
    • RiQQeli

      tuleeko se päivitys itsestään vai pitääkö se erikseen netistä hakee ku itse saan joulu aattona nokia 500 nii haluisin vähä infoo siihe (:

      • masa

        Helpoimmin päivityksen saat, kun annat puhelimen päivittää itse itsensä. Automaattiset päivitykset asetetaan seuraavasti:

        Valinnat > Asetukset > Automaattiset päivitykset

        Löytyy käyttöohjeestta s. 98, mikä kannattaa ladata osoitteesta:

        http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/tuote/500/lataukset/

        Ainakin Anna version päivitys oli pieni n. 2.6Mt ja tuli 3G yhteydellä alle minuutin. ks. tämän ketjun viestit 20.12.2011 11:28

        Käyttöohje kannattaa selailla läpi. Siellä on monta hyvää vinkkiä.


    • 5230,.

      Kytke se puhelin nokia suiteen niin siellä näkyy heti että päivityksiä on saatavilla,puhelimen mukana tulee usb kaapeli,päivitys ei vie kauan

    • masa

      Belle päivityksestä vielä sen verran, että kannattaa varmaan odottaa vakaata versiota ja sittenkin miettiä tarvitseeko niitä ominaisuuksia mitä versiossa tulee. Uudet ominaisuudet yleensä kuluttaa myös muistia ja prossua enemmän, joten käyttispäivitys ei nopeuta puhelinta, jollei siinä ole jokin toimintoja nopeuttava korjaus mukana. Bellessä on 6 työpöytää, kun Annassa niitä on kolme, joten muistiakin kuluu enemmän.

    • Belle kannattaa asentaa silloin, kun Nokia sen virallisesti julkaisee. (Mahdollisia beta versioita ei kannata asentaa). Bellen asentaminen on suositeltavaa, koska se parantaa käyttöliittymää ja tuo uusia hyviä ominaisuuksia.

    • 5230,.

      Toki kannattaa asentaa, ihan mielenkiintosta nähdä mitä se belle tuo vaikkakin mitä oon lukenu n8 omistajilta matkapuhelinfoorumilta jotka on sen epäv. bellen jo asentanu niin sanovat ettei kannata odotella mitään ihmeellisiä muutoksia

    • Pelle Nokialta
    • masa
      • 5230,.

        kiitos infosta,belle on siis jo ovella 500 omist.


      • päivittelijä

        Kyseinen twiitti on syyskuun alusta, kuinkahan kuranttia informaatiota on tänä päivänä...


    • masa
      • päivittelijä

        Nokian tukipuhelimen asiakaspalvelija kertoi vartti sitten selvällä suomenkielellä, että 500 ei Belle-päivitystä saa. Mielenkiintoista, pitää vissiin käskeä A. Nybergin pirauttaa Lumiallaan Eflopille varmistusta tälle...


    • 5230,.

      ahaa,mä luinkin ton symbian tweet linkin hätäsesti kännykällä kaupassa,joten ootellaan rauhassa helmikuulle

    • MIten niitä

      pelejä, musaa ja taustakuvia saa ladattua nokia 500:n Tietysti niiden pitää olla ilmaisia ja tietokoneella teen latauksen.. kait nokia ovi suitella. onko angry birbyä 500:lle?

    • 5230,.
    • masa
    • masa

      Entinen puhelin oli 6220. Se kesti melkein kolme vuotta. Ensin alkoi 0-näppäin pätkiä ja tuplata, sitten rupesi kaiutin särisemään ja lopuksi irtosi *-näppäin. Tuli kuin tilauksesta tää 500:nen tarjoukseen.

      Kosketusnäytöstä ei ole aikaisempaa kokemusta. Täytyy sanoa, että kapasitiivinen kosketusnäyttö on aika herkkä kylmälle ja kostealle,kun en meinannut saada aamulla puhelinta auki tunnin pyöräilyn jälkeen sisällä. Puhelin oli kylmä ja kostea ja näpitkin vähän kylmät. Mutta nyt ei ole hajoavia näppäimiä.

    • Aatu.Alho

      Joo on mullakin toi nokia 500:nen ja se on tosi hyvä känny.

    • kaameakapula

      Millainen tallennuskapasiteetti tuossa on? Äkkiseltään kun Nokian sivuja selaa niin tuon kohdalla lukee "sisäinen tallennuskapasiteetti 0 gb" eikä mitään mainintaa micro-sd paikasta. Muuten kyllä vaikuttaa olevan hinta-laatu -suhde kohillaan.

    • 5230,.

      massamuisti 2g puhelimen muisti 256Mt, muistikorttipaikka löytyy

      massamuistissa vapaata tilaa mun 500 oli jotain 1040Mt eli reilu giga mikä riittää mulle mainiosti en siis kaipaa muistikorttiakaan kaikki mahtuu massamuistiin, vapaata puhelimen muistia uudessa 500 näky olleen joku 133Mt,massamuistia vie esi ladatut kartat ym.
      http://www.gsmarena.com/nokia_500-4085.php

    • kaameakapula

      Kiitti infosta! Taitaapa mennä hankintaan!

    • sannna12

      Sain joululahjaksi kyseisen puhelimen, ja kyselisin että onko kenelläkään tietoa voiko tähän saada Fruit Ninjaa ja Angry Birdsiä?

    • 5230,.(500)
      • sannna12

        angry birdsin tuolta sain mutta fruit ninjaa en saanut ladattua vaikka useampaa yritin. Ilmoitti että tiedostoa ei voi asentaa.


      • kopioita

        ne on kopioita


    • aa4444

      mikä tästä puhelimesta tekee niin halvan? onko tässä joku koira haudattuna?

      • syghjjhfg

        itse päivän kokemuksen perusteella olen ollut todella tyytyväinen


      • aa4444
        syghjjhfg kirjoitti:

        itse päivän kokemuksen perusteella olen ollut todella tyytyväinen

        sama itellänikin on tämä ja ei voi kun kehua tätä hintalaatusuhdetta. Moni tätä vanhempikin puhelin maksaa enemmän...


      • masa

        Luulen, että hintaa on pudottanut aikaisemman softan viallisuus. Ilmeisesti puhelinta myytiin ennen kuin sille oli korjausversio saatavilla. Tyypillisiä ongelmia oli buuttailu itsestään ja ongelmat kameran käytössä. Itsellä ei ole vielä ollut mitään ongelmia. Pitäisi tehdä sellainen testi, että pistää youtuben pyörimään, käynnistää mapsin ja alkaa ottamaan kuvia. Sitten vielä välissä surffailee netissä.


    • 5230,. (500)

      tein 500 testin,pistin 10 sovellusta avoimeksi: valikko-CNN-soitin-google maps-kauppa-kartat-kamera-viestit-sähköpostin-internet radion-web eli youtube videon pyörimään,kaikki toimii nopeasti ja ok hyppäät mihin vaan sovelluksesta toiseen

    • minä

      Siis kannattaako tuo belle päivittää tuohon nokia 500??? Toimiiko paremmin sen kanssa?

    • 5230,. (500)

      Kannattaa päivittää sillä eiköhän belle ole vielä parempi,tietysti sitä miettii kun on käsissä hyvin toimiva 500 anna että voiko/tarviiko sen tästä vielä parantua,mutta tuohan se uusia ominaisuuksia kuten 6 aloitusnäyttöä ja mitä kaikkea joita en muistakaan nyt vaikka lukenu olen monet kerrat,ei se ainakaan huonommin toimi kuin nytkään annalla

    • Nokia Belle päivitys kannattaa asentaa, jos haluat uusia ominaisuuksia Nokia 500 malliin. Nokia kehittää vielä Symbian käyttistä, joten päivitykset kannattaa ladata....

    • 5230,.

      nim om jo jatkoa ajatellenkin 500 kannattaa pitää ajan tasalla

    • masa

      Nokia 500:sta näkyy puuttuvan 3D hardware grafiikkakiihdytin. Eli kaikki N8:lle tai E6:lle tehdyt pelit ei nähtävästi toimi. Ei haittaa peruskäyttäjää, mutta kaikkein hienoimmat pelit voi jäädä haaveeksi. Puhelimesta löytyy kiihtyvyysanturi, lähestymisanturi ja magnetometri l. magneettikenttäanturi. Niitä hyödyntämällä on tehty tällainen peli:

      https://projects.developer.nokia.com/airswype

      500:n sovellustuesta: http://www.developer.nokia.com/Community/Wiki/Application_support_on_Nokia_500

    • wdwwdw
    • 5230,. (500)

      ei tule,tuo juttu tehty 6 syyskuuta

    • nokia 500

      missä vika ku joku soitaa mulle ni näyttö pimeänä vaik puhelin soi, ois kiva nähä et kuka soittaa ennen kuin vastaa.

      • masa

        Ootko päivittänyt puhelimesi sen jälkeen kun sen ostit? Jos et, niin päivitä ja kokeile sitten uudestaan. Jos ei vieläkään toimi oikein, niin sitten takuukorjaukseen. Itsellä tulee virheätä ja punaista nappia ruutuun, kun joku soittaa. Samoin tieto siitä kuka soittaa.


      • masa

        Sellaista voit myös koittaa, että palautat tehdasastukset. Ohje löytyy käyttöohjeen alusta. Tarkista kuitenkin ensin, että sulla puhelimen ohjelmisto ajan tasalla. Siihenkin löytyy ohje käyttöohjeesta ja olikohan tässä viestiketjussakin sen ohje.


    • melee

      Jos se aina tekee niin vaikka puhelin pöydällä pelkästään soi eikä näy mitään niin veikkaanpa että takuu korjaus hoitaa homman.

      Itse omaan asiaan eli laskuuni oli ilmestynyt jokin euron sisältöpalvelu (itsellä on siis pakettidata), mietein että mistä se on mahtanut tulla ja mieleeni tuli että onko tuo ovi kartat palvelussa oleva sää tiedustelu maksullinen?? Kun en oikein mitään muutakaan ole mielestäni klikkaillut, paitsi normi nettiä selaillut ja ovi palvelussa katsellut mitä olisi tarjolla.

    • 5230,. (500)

      Se on ilmainen sää palvelu

    • 500

      Kyselisin tosta kameraongelmasta..

      Eli puhelimessa on muistikortti ja asetuksien mukaan puhelimen kameralla otetut kuvat tallentuvat muistikortille (paljon vapaata tilaa!).. Kuitenkin kameraa avatessa tulee tuo "Muisti täynnä"-ilmoitus.

      Puhelinta yritin päivittää, mutta sen mukaan uusimmat ohjelmistopäivitykset on jo asennettu. Silti sitä versiota 11.033 ei ole (minkä pitäisi poistaa ongelmia).. Miten saan sen?

    • 5230,. (500)

      Nokia suiten pitäis löytää 11.033

    • :/

      Hei mulla on nyt tullut tämmönen pikku ongelma tähän nokia 500 puhelimeen. Kun joku soittaa niin näyttö pimenee enkä saa enään näkyviin soittajaa. Mitä tälle voisi tehdä, olisi kuitenkin ihan mukava tietää ennen vastaamista että kuka soittaa. :/ Tää on siis tullut ihan yhtäkkiä eilen.

      • 5230,. (500)

        tohon on vaikee sanoo mitään muuta kuin että jos et ole vielä päivittäny sen ohjelmistoa joka korjaa bugeja tee se ennenkuin viet sitä mihinkään,eli nokia suite auki ja ala päivittää


    • :/

      ei edes tuo päivittäminen toiminu :/

      • masa

        Onkohan tämä sama vai eri tapaus kuin tässä viestiketjussa 1.1 klo 16:47? Tehdasasetusten palautusta voi koettaa asetukset -> puhelin -> puhelimen hallinta -> alkuper. asetukset -> palauta.

        Puhelimen ohjelmistoversio pitäisi olla 11.033. Sen voi tarkistaa "soittamalla" *#0000#

        Jos näillä eväillä ei toimi, niin veikkaisin vikaa.


    • :/

      aijoo kato vois lukee näitä aikasempia kommentteja ennenkun itte kirjottaa, eri tapaus siis. mutta koitan tota ja jos ei toimi niin korjaukseen.

      • masa

      • masa

        Sellainen tuli vielä mieleen, että kannattaa testata myös toisella sim-kortilla. Mielellään mahdollisimman uudella. Voisiko olla jokin sim-kortti yhteensopimattomuus? Kerropa mikä oli, kun selviää.


    • -

      Yritin noita alkuperäsiä asetuksia palautta mutta tuli tommonen että lopeta meneillään olevat puhelut ja katkaise yhteydet. En ihan ymmärtänyt tuota, mitä kaikkia yhteyksiä pitää katkaista?

    • Tuo ilmoitus tulee, jos sinulla on Wlan/2G/3G yhteys aktiivinen puhelimessa. Jos sinulla on kaikki yhteydet kiinni, niin käynnistä puhelin uudelleen ja kokeile sitten uudestaan.

    • NinaM

      ostinpa Nokia 500:en. Mutta kertokaapa, mistä saan siihen Foreca Weather Freen tai vastaavan HYVÄN sääpalvelun?? Jos joku tietää, niin kertoisikohan sen sitten niin yksinkertaisesti, että minäkin ymmärrän. Kiitos jo ennakkoon, jos apua saan ;)

    • ForecaWeather Free sääpalvelua ei enää löydä Nokia Storesta, mutta sen voi myös ladata silleen että menee puhelimen nettiselaimella tänne: getfw.com/lataa (Seuraa lataus ohjeita)

    • masa

      Kokeilepa mukana tulevaa Travelleria. Sen free versiossa on myös säätiedot. En osaa sanoa onko hyvä vai huono.

    • 5230,. (500)

      Traveller ihan ok mutta nokia kartoissa oleva sää palvelu on kyllä parempi,tarkempi.Siinä myös tieto kelistä, sää ennuste muutamaks päiväks aamu.päivä,iltapv,ilta, plus auringon laskut ja nousut,kartoista löytyy paremmin pikku kylätkin joita tuo traveller ei välttämäti löydä,kartan sää palvelu vaatii nettiyht.mutta jos wlan kotona niin sehän ei haittaa niitä kellä ei ole datapak.

    • masa
    • NinaM

      Eipä lataa Forecaa eli siis kunnon sääpalvelua ei kai löytyne.....?? ai siis tarkoitatko Nokia kartoilla jo puhelimessa valmiina olevaa kartta-sovellusta?? Huh apuva......

    • 5230,. (500)

      Juu sitä juuri,siinähän on mukana hyvä sää palvelu,hipaise karttakuvaketta,sen jälkeen kartan etusivulta "Sää" sitten voit etsiä paikkakunnan minkä haluatkin ja jos siinä näkyy joku muu paikka kosketa punaista mollikkaa niin se hakee sijaintisi

    • Sääpalveluja löytyy Nokia 500 mallille aika paljon: http://store.ovi.com/search?q=weather

      Nokia 500 mallin käyttäjät osaavat varmaan neuvoa paremmin että mikä olisi hyvä.

      Nokia mapsin sää palvelun esittelyä: http://www.youtube.com/watch?v=ZtFBt_L121Q

    • 500 WTF

      Aivan onneton luuri, ei toista muistikortilla olevaa musiikkia, muistikortin valokuvat oli hukassa, näkyivät Suitella, joten aikansa kun penkoi resurssienhallinnan kautta ja kopioi kuvat kortin kansiosta kuvat kansion Images, niin löysi se ne viimein.... Puhelimen muuten sai 50 eurolla Soneran 24 kk * 1,99 euroa, Soneran simin saa vipata pöytälaatikkoon, puhelin ei ole sim-lukittu. Alankin katsomaan mahdollista päivitystarvetta, tosin näyttää olevan 11.033 softa ...

    • 500 WTF

      Niin ja tuo unohtui mainita että ilmoittaa että "SIM-muisti on täynnä... woeh

    • 5230,. (500)

      seuraava päivitys on belle joskus helmikuussa,11.033 on uusin softa

    • masa

      Kopioin vanhasta puhelimesta 500:sen muistikortille kolme kappaletta mp3 musaa, mitkä oli tulleet puhelimen mukana (6220) ja lisäksi yhden ripatun mp3:n. Kaikki toistuivat ongelmitta. Kunhan saan asennettua vanhan 4Gt:n kortin 500:een, niin testaan silläkin. Lisäksi testasin tuon ForecaWeather Freen. Sekin asentui ja toimi ongelmitta. (3.1 19:01 viesti). Eli edelleen aivan loistava luuri !!

    • masa
      • masa

        Lisätään nyt vielä, että kopioin .sisx päätteisen asennustiedoston puhelimen omalle muistikortille ja tiedostohallinnassa avasin tiedoston, jolloin asennus käynnistyy.


    • 500 WTF

      No jotain edistystä, jostakin syystä toosa oli tunkenut saapuneita viestejä SIM-kortille, joten viesteihin, sieltä SIM-kortin viestit ja eiku poistamaan vaan. Musiikin toisto-ongelma selvittämättä, voipi olla että vaatii muistikortin alustuksen?

    • Yleensä vanhat puhelimet laittavat jostakinsyystä sim-kortille viestejä ja tämä aiheuttaa usein sen, että puhelimen yläkulmassa vilkkuu/on "kirjekuoren" kuva.

    • masa

      No niin, sain 4Gt muistikortin paikolleen (San Disk) ja alustin kortin. Siirsin samat kappaleet pc:tä 4Gt kortille ja lisäsin joukkoon yhden wma-muotoisen jazz-kappaleen pc:ltä. Käyttöohje ei edes kerro, että laite tukee wma-muotoista musiikkia ja olin varma, ettei toista. Hämmästys oli suuri, kun wma musakin soi ongelmitta. Kaikki musa mitä olen nyt siirtänyt muistikortille on toistunut ongelmitta.

    • masa

      Vielä sen verran noista musiikin toisto-ongelmista, että ne voisi ehkä johtua
      1. huonolaatuisesta muistikortista
      2. käyttöoikeussuojatusta musiikista eli käyttöoikeus ei ole siirtynyt musiikin mukana.

      Niin kuin tuossa aiemmin totesin, niin lisämuistikortille siirretyt mp3:t ja wma:t pitää toistua. Tuetut formaatit ovat siis käyttöohjeen mukaan:
      MP3, AAC/AAC /eAAC , WAV ja AMR‑NB/AMR‑WB, mutta näiden lisäksi
      WMA ja ilmeisesti OGG.

    • Ja jos haluat kuunnella laadukasta ja hyvä-äänistä musiikkia niin MP3 biisin laatu kannattaa silloin olla 320 kbps..... muuten äänenlaatu kärsii.... Samoin kuulokkeet kannattaa olla hyvät ( Eli ei Nokian pakkauksen mukana tulleet stereokuulokkeet).

    • Harmillista pitää ostaa uusi muistikortti, ei jostain syystä toimi 500 kanssa. Vanhassa samsungissa toimi ja toimii myös tietokoneessa. Mutta 500 ei lähde edes käymään sen kanssa. Käsittääkseni tuen raja on enemmän kuin 8Gt

    • Oletko kokeillut alustaa kortin Nokia 500 mallissa (Jos pystyy) tai Windowsissa Fat32 formaattiin?

      Nokia 500 mallissa alustaminen tapahtuu täältä: Valikko->Toimisto->Tied hallinta->Muistikortti->Valinnat->Alusta

    • Rhinocore

      Täällä 500 kanssa semmoinen ongelma, että puhelin menee jumiin parhaimmillaan niin, että akkua pitää irrtoittaa 2-5 kertaa ja käynnistää uudelleen, ennenkuin näyttö ja nääpäimet alkavat taas toimimaan.

      Toimiessaan kyllä ihan ok, puhelin. Mutta tosiaan, vuorokausi käyttöä ja uudelleenstartteja akku irrottaen jo reilusti yli 20 kertaa. Pitää varmaankin nakata "takuuhuoltoon" eli varmaankin vaihtoon koko työkalu. Päivitykset automaattisena sisässä jne jne.

      • Rhinocore

        Jeah, ominaisuuksia löytyy lisää. Kun puhelin on "jumissa", siihen voi soittaa - Mutta puhelimella ei voi vastata puheluun. Soittaa soittoäänenä olevaa biisiä repeatilla niin pitkään kunnes poistaa akun :)

        Varsin toimiva ratkaisu.


    • Puhelimen resetointi voi auttaa kaatuilu/jumittelu ongelmiin. Se tehdään *#7370# koodilla.

      • Rhinocore

        Joo, onnistui lopulta. Muutaman kerran meni jumiin käynnistyksen jälkeen niin nopeaan, ettei kerennyt edes näppäilemään tuota :)

        Sain bootattua, ja toimi melkein 30 min ennen seuraavaa jumia. Varsin hyvin toimii nyt Nokialaiseksi. Ei ole tarvinnut tänään käynnistää akku irroatten resetointien jälkeen kuin puolenkymmentä kertaa :)


      • masa
        Rhinocore kirjoitti:

        Joo, onnistui lopulta. Muutaman kerran meni jumiin käynnistyksen jälkeen niin nopeaan, ettei kerennyt edes näppäilemään tuota :)

        Sain bootattua, ja toimi melkein 30 min ennen seuraavaa jumia. Varsin hyvin toimii nyt Nokialaiseksi. Ei ole tarvinnut tänään käynnistää akku irroatten resetointien jälkeen kuin puolenkymmentä kertaa :)

        Vaikuttaisi siltä, että sulla ei ole oikea ohjelmaversio puhelimessa tai sitten puhelin on viallinen. Puhelimen ohjelmistoversio pitäisi olla 11.033. Sen voi tarkistaa "soittamalla" *#0000#. Ikävä Nokian puolesta, että ovat päästäneet puhelimen viallisella softalla myyntiin. Tosin ongelmiin ei törmää, jos tekee heti käyttöönotettaessa puhelimen ehdottaman ohjelmistopäivityksen. Itselläni on tuo 11.033, eikä ole mitään ongelmia ollut.

        Ei sen puoleen, niin kovasti kehuttu iPhone tuli myyntiin viallisella antennilla. Sitä vikaa ei softapäivityksellä voi korjata.


      • Rhinocore
        masa kirjoitti:

        Vaikuttaisi siltä, että sulla ei ole oikea ohjelmaversio puhelimessa tai sitten puhelin on viallinen. Puhelimen ohjelmistoversio pitäisi olla 11.033. Sen voi tarkistaa "soittamalla" *#0000#. Ikävä Nokian puolesta, että ovat päästäneet puhelimen viallisella softalla myyntiin. Tosin ongelmiin ei törmää, jos tekee heti käyttöönotettaessa puhelimen ehdottaman ohjelmistopäivityksen. Itselläni on tuo 11.033, eikä ole mitään ongelmia ollut.

        Ei sen puoleen, niin kovasti kehuttu iPhone tuli myyntiin viallisella antennilla. Sitä vikaa ei softapäivityksellä voi korjata.

        Kyllä tässä on tuo uusin softa. Suoraan päivitin oston jälkeen koko luurin. Mutta näillä mennään. Nyt tarkastaessa kello oli jumittanut 20:17 kohtan, joten pisin "uppiaika" saavutettu, yli 4 tuntia (tosin en koskenut koko luuriin sillä aikaa).

        Maanantaina takaisin kaatopaikalle ja vanha 1610 käyttöön.


    • 500 WTF

      Rhino,
      sama homma täällä, käytättää liikkeessä mutkan mutta samaa toosaa en enää huoli takaisin... aivan raivostuttavaa tuuhata mokoman kanssa, Vapuselle sen verran että et tainnu hiffata että "vanhat puhelimet tallentavat viestejä SIM-kortille", mutta että tämä viissatanenkin.... Oireet siis tällä hetkellä että menee omia aikojaan mykäksi, eli akku pois, ei toista musiikkia, muistikortin vaihto ja alustus eivät auttaneet mitään... Softat ok, 11.033. Näyttää olevan että ei pitäisi lähteä soitellen sotaan, olisi pitänyt tyytyä alunperin ajateltuun C5-03:n. Nokialla liian kiire Windows-touhuiluun, entisetkin asiat hoitamatta. Jurppii.

    • Muistaakseni ainakaan Nokia N8 mallin asetuksista ei voi siirtää/muuttaa viestien tallennuspaikkaa sim-kortille.... Kyseessä sama Symbian 3 kuin Nokia 500 mallissa... aika kummallinen vika.

    • 500 WTF

      Nyt vasta älysin käydä nokian lontoonmurteen sivuilla katsomassa keskusteluita, hätähän ei ole tämän näköinen, palautan "älypuhelimen" tänään myymälään. Suosittelen myös 500:n hankkineita toimittamaan toosan vaikka huoltoon tai palauttamaan romun jos on pienintäkään oiretta vioista, itselläkin on vielä wlanit ja joukko muitakin ominaisuuksia kokeilematta. Sellainen veikeä ominaisuus löytyi että muistikortille siirretyt valokuvat menivät kuvat-kansioon, sieltä niitä ei löydy puhelimen kautta, ne pitää siirtää resurssienhallinalla pictures vai olisko ollu images -kansioon...

    • 500 WTF

      Nyt se on viimein uskottava: Ihan varmasti tietää Nokian Support Discussions -sivuilla joku juippi väittää että vika on kuin onkin SIM-kortissa, veti jopa niin herneen nokkaan että oli editoinu mun viestin ja poistanu kahdesta muusta topikista mun kommentit mallia koskien... Sinne ei saa laittaa samaa viestiä kolmeen eri keskusteluun... Se on melko varmasti SIMin vika ku ei toimi 500:ssa mutta muissa puhelimissa kyllä?

      • masa

        Ootko kokeillut toisella SIM-kortilla?


    • fdbdg

      simin vika tuo on

    • Smirre

      Mulla on nokia 500 ollu tässä vajaan kuukauden.. ja alussa bukitti aika lailla mutta nyt kun latasin siihen päivitykset niin on toiminut suht hyvin.
      Mulla kans ennen valitti kameraan mennessä tota että "muisti on täynnä" mutta se hoitu kun sammutti puhelimen ja avas uudestaan nii sitä ei tullu enää.
      Yks kysymys ois jos jollai ois kokemusta samasta että minkä takia ei pysty vaihtaan musiikki soittimessa kappaleiden nimiä?! Ne on muistikortilla.. vaikuttaako se siihen jotenki?

      • 5230,. (500)

        mulla ei oo muistikorttia mutta soittimesta ei pysty muuttamaan tässäkään vaan pitää mennä tiedoston hallinnasta massamuistista missä mun kappaleet on nimiä muuttamaan,sieltä siis onnistuu varmaan muistikortiltakin jo ei niin kopio kappale massamuistiin ja poista se muistikortilta jonka jälk palautat sen massamuistista takas muistikortille.


    • 500 WTF

      jee,
      ostakaa vaan 500:n, nakkasin vähän kommenttia tuonne nokia discussions, sinne ei saa kijoitella samaa vastausta useammalle foumille, tuli vastaus psychomanialta, jonkunasteinen guru eli Raoul_Duke vastasi että kohta tulee turpaan eli näin:

      Thank you for your posts and welcome to the Nokia Discussion forums.

      Just a couple issues on this. Firstly when posting you only need to make the post once. You made your post 3 times so I have had to remove 2 of them. Once is more than sufficent.

      Another issues was abusing other members on the discussion forums. I can understand your frustrations but the users on this community who are on these boards are here to help each other and support and abusing each is neither constructive or helpful so I had to edited one of your post in which you refered a fellow user as dummymania.

      Please by all means make posts if you wish but if we can keep a level respect to one another. I have attached a link to our user guidlines in case any guidance is needed when making new posts.

      http://discussions.europe.nokia.com/t5/Discussions-Guidelines/Guidelines-read-these-first/td-p/1

      Thank you for your understanding on this and I hope continue to make post which will contribute to this online community.

      Regards

      Raoul_Duke

    • masa

      En usko että minkään Nokian symbian puhelimen soittimessa pystyisi vaihtamaan kappaleen nimeä. Kokeilin E90:ssä. Ei siinäkään pysty. Eli kyseessä ei ole mikään bugi, vaan tarkoituksella tehty ominaisuus. Soitin on tehty vain kappaleiden toistamista varten. Tiedostohallinnassa voi sitten tehdä nimen vaihdon.

    • 5230,. (500)

      Mutta ainakin s60 5th 5230:ssa voi kappaleen nimen muuttaa myös soittimen musiikkikirjastossa kohdista: Esittäjät-Albumit....valinnat>muuta nimeä

    • masa

      Suite ilmoittelee tällaisia:

      "Päivitä Nokia Suite
      Päivitys on ladattu ja valmis asennettavaksi. Se sisältää seuraavaa:
      Päivitä Symbian ^3 tai Symbian Anna puhelimeen Nokia Belle ohjelmisto"

    • Sinun kannattaa laittaa Nokia Suiten päivitys käyntiin....

    • 5230,. (500)

      Joo päivitä vaan,ite jo päivitin toissa pv..mitään belleä ei ole kuitenkaan vielä saatavilla eikä mitään muutakaan 3.3.86 tarjoa puhelimeen kuin vasta helmikuussa sen bellen

    • 500 WTF

      Samma här, ensin tosiaan tarjoili että päivitä tästä v.ttu pelle, niin näyttää olevan niin että kun päivittää suiten niin eipä ole enää pelleä tarjolla, nuukialla on savotta pahasti kesken eikä vastuunkantajia löydy enää koskaan. Usko loppuu... Olisivat edes valinneet softalle jonkun toisen nimen.

      Lähinnä tulis mieleen että kaikilla joilla on ongelmia tuon 500:n kanssa niin kiiruhtakaa huoltoon sen kanssa ja kun saatte sen joskus huollosta takaisn niin eiku seuraavana päivänä takaisin huoltoon sen kanssa, sikäli kuin olen ymmärtänyt niin se huoltoliike saattaa saada hilloa siitä, luoja yksin tietää...

      Aivan liian leuhkaksi on mennyt nokia homma, kiire kuupailla jenkkimarkkinoille ja homma on lähtenyt lapasesta aivan täysin, elop "the flop" kusee vielä omille kintuille että lähti mokomaan savottaan. Urakka kusi viimeistään siinä vaiheessa kun ajateltiin että intiassa on hyvät markkinat, onhan siellä sentään jengiä, joten otetaanpa intiasta porukka leipomaan käyttöliittymän rakenne ja muutakin softaa kasaan... itse olen aivan täysi kaurahattu, mutta kyllä täytyy sanoa että tuli housupyykkiä ku hommasin jonkun 58... titityy music god damn edition bungholen niin ei meinannu millään päästä käsiksi että mitä tämän toosan kanssa tehdään.

      että näin....

    • Say no nokia 500

      Ostin joululahjaksi 2 nokia viis-satasta perheen nuorisolle kun toivoivat. Nyt kaduttaa. Kummallakin puhelimet sammuvat ja käynistyvät itsekseen pitkin päivää.
      Ensin valitti tyttö ja kun sitä ihmettelin ja kysyin pojalta mites sulla niin sanoi että sama juttu. En käsitä tätä nokian touhua.
      Ohjelmistot on päivitetty ja ei auta resetoinnitkaan päinvastoin nyt valittaa tytön nokia että muistikin on täynnä. V***u että kypsyttää tällaisten keskeneräisten tuotteiden kauppoihin kiirehtiminen. Itsellä on android huavei ja vaimolla samsung mini ja molemmat on pelanut kuin unelma Tarjosin jompaakumpaa nuorisollekin kehu sanojen kera mutta ei kelvanneet. Ois pitänyt pitää päänsä ja silti jättää nokiat hyllyyn.
      Ihan ok luuri se on kun sattuu toimimaan. Nuoriso kehuu kaikesta huolimatta vaikka eihän ne kunnossa ole. Teitpä sillä mitä vain niin kun kesken kaiken virta katoaa....joo kivaa. Pajalleko ne on vietävä? On siinä taas tuote huh huh

      • frtggitrr

        pikkutytöt saa puhelimet rikki helposti


      • 500 rulez
        frtggitrr kirjoitti:

        pikkutytöt saa puhelimet rikki helposti

        500 on vielä kuin hiomaton timantti joka paranee vaan påivitysten myötä,oma toimii kuin unelma ja kohta saamme sen bellen ja 6 aloitusnäyttöä,taustakuvia voi tehdä itekin,värikkäitä kuvan muokkaus ohjelmalla


      • say no....
        frtggitrr kirjoitti:

        pikkutytöt saa puhelimet rikki helposti

        ahaa näitä viisastelijoita. Kaikki on varmasti pikkutyttöjä keillä noita ongelmia on tuon luurin kanssa. Lukiolais tytöstä oli kysymys ja ongelmat alkoi heti kättelyssä.
        Ymmärrän kyllä ärtymyksesi jos olet näitä nokia uskovaisia niin olin itsekin.

        Ennen huaweitä mulla itsellä oli nokian 6220 tai joku sinnepäin ja oli hyvä peli. Ei vikoja. Sitten kerran putosi veneestä rantaveteen mutta kuivattuani sen toimi moitteetta aikansa. Vesi kuitenkin vahingoitti akkua jotenkin ja akku alkoi tyhjetä päivään. Oisha siihen voinut uuden akun ostaa mutta kun kokeilin androitia kaupassa ajattelin ostaa kokonaan uuden puhelimen ja hyvä on huaveikin ollut. ilman tuota "vesivahinkoa" käytössä olisi vieläkin tuo nokia. Olen pyrkinyt suosimaan nokiaa mutta en enää. Tuo pettymys noiden 500:ten kanssa oli liikaa. Enkä ihmettele jos monet tekevät samat johtopäätökset. Kyllä tuotteen pitää olla valmis kun se kauppaan tuodaan.


    • 5230,. (500)

      jostain ulkomaisesta foorumista luin monen kommenteista että kiinassa kasatut 500 olis huonompia,mene ja tiedä onko perää mutta oma 500 on tehty koreassa josta kehuvat paremmat tulevan,.akun alta löytyy valmistusmaa,oma 500 pelittää ilman ongelmia,voihan se olla että kaikki suomessa myytävät ovat koreasta

    • Jamppaa ketuttaa

      Mulla on kans tuo Nokia 500 ja ongelmia on niin helvetisti. Ensinnäkin, kaiutin temppuilee välillä aivan liikaa:
      - Kaikki äänet mitä tulee, kun joku soittaa, merkkiäänet ja kaikki niin hidastuu varmaan kaksinkertaisesti ja silloin se kuulostaa vaan epäselvältä örinältä. Tällöin puhelin pitää käynnistää uudestaan.

      - Osoitekirjassa ei voi kopioida nimiä puhelimesta SIM-kortille, ainoastaan SIM-kortilta puhelimeen. Tein sitten niin, että poistin kaikki numerot puhelimesta, jotta saisin lisää tilaa ja jäljelle jäi vain ne numerot jotka olin aikaisemmassa puhelimessa tallentanut SIM-kortille. Nyt en myöskään saa pikavalintoja aloitusnäyttöön. "Lisää tähän tärkeimmät henkilöt" -painiketta klikatessa puhelin valittaa "Ei nimiä" kun ne eivät ole puhelimen muistissa.

      - Kun herätyskello soi, puhelimen näyttö on aivan pimeä vaikka kuinka naputtelee ja yrittää saada näppäinlukkoa pois. Akkua vaan irti joka aamu.

      - Kun joku soittaa, tapahtuu sama kuin herätyskellossa, eli näyttö pysyy pimeenä. Ratkaisu yleensä on ollu vain odottaa parikymmentä sekuntia ennenkuin tiedän varmasti ettei exä soita. Näytön naputtelu ei auta.

      Mulla on kylläkin versiona 010.032 ja oon yrittäny päivittää "Tarkista päivitykset" komennon kautta, mutta sanoo että: "Päivityksiä ei käytettävissä".
      Sanon vaan että kohta kiehahtaa ton kanssa niin kovaa että huh.. Vaikuttaa kivalta ja hienolta jos vaan toimis, mutta ei.

      Onko kellään mitään ratkaisua tähän?

      • ruutu

        Mulla ollut tuo puhelin kuukauden. Aivan samoja ongelmia. Erityisesti ruudn pimeys soiton tullessa ja herätyskellon soidessa sekä kameran viesti muisti ei riitä ärsyttää. Puhelin on päivitetty ja belle otettu käyttöön. Ei vaikutusta. Otin vanhan puhelimeni käyttöön ja ajattelin antaa tämän tyttärelleni mutta en tiedä onnistuuko se. Puhelin on kytkypuhelin ja sim lukittu. Ostettu dna:lta. Joka tapauksessa itse en puhelinta pysty käyttämään. Vanha C 6 on nyt käytössä. Pelle siis koko puhelin oli.


    • Sinun kannattaa asentaa tietokoneelle Nokia Suite ohjelma. Sen avulla voit päivittää puhelimen ohjelmiston, jos puhelimen oma sovellus ei jostakinsyystä löytä uutta versiota. Nokia Suiten voi ladata täältä: http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/tuote/500/lataukset/

      Muistaakseni uusin ohjelmistoversio korjaa Nokia 500 mallista erillaisia bugeja.

    • 5230,. (500)

      muistaakseni puhelin ei löytäny tätä uusinta päivitystä vaan nokia suite,korjaako se noita kaikkia näkee sitten vasta kun on päivitetty,luulen kuitenkin että bugit lähtee,numerot kannattaa kopioda myös puhelimen muistiin sim kortilta
      näitä ongelmajuttuja kun lukee on vaikea uskoa niitä kun omassa ei enää mitään häikkää,tuntuu että puhutaan eri puhelimesta

    • Kannattaa muuten ostaa Nokia 500 näytölle suojakalvo! Itse pudotin tänään vahingossa LG Optimus 2X kännykkäni lattialle ja näyttöön tuli säröjä.... En viiti korjauttaa vaan ostan joskus uuden puhelimen.

    • 5230,. (500)

      Ok vain niin ikävästi pääsi käymään,onneks ei ollu ihan uusi puhelin enää se olis voinu harmittaa tod paljon,kyllä ton hintaluokan puhelimeen näköjään kannattaa ostaa suojakalvo heti mutta tämmösen 119e puhelimen näytön säröt ei vielä harmittas varmaan ihan niin hirvittävästi kuin 500e puhelimeen johon tietysti pitää ostaa se heti,sitten vaan WP7 ostoksille?

    • Niin.... Vaihtoehtoja olisi kaksi. Joko WP7 tai Android 4.0 kännykkä.....

      Tässä kuva niistä säröistä: http://aijaa.com/009359432640

      Säröt eivät onneksi haitata kovinkaan paljon puhelin käyttöä, mutta jos ne olisivat tulleet keskelle näyttöä niin huono juttu....

      • juliaVain

        ihanat |||||||||||||||||||||| XD


    • 5230,. (500)

      Aika pahan näköstä jälkee tosiaan,jälleen myynti taitaa olla kannattamatonta mutta omassa käytössä tuo varmaan palvelee vielä hyvin

    • Niin. Kyllä se vielä ainakin puoli vuotta palvelee. Ja onhan minulla Nokia N8 puhelin varana, jos LG sattuu menemään pahasti rikki. Olin kyllä ostanut tuohon LG malliin suojakalvon, mutta se ei ollut yhteensopiva tämän suojakotelon kanssa: http://www.mobilefun.co.uk/flexishield-skin-for-lg-optimus-2x-clear-p29419.htm

      ( Suojakotelo irroitti kalvon reunaa, jos sen laitto paikalleen).

    • HELPP..

      Minulle on tulossa nokia 500 :D mutta haluaisin tietää minkä värisiä takakansia puhelimessa tulee ?? kaupasssa en muistanut kysyä :D!!!!!..

      • HELPP..

        lisään Mistä saa ostettua nokia 500 suoja kalvon ??????


      • j oku
        HELPP.. kirjoitti:

        lisään Mistä saa ostettua nokia 500 suoja kalvon ??????

        Esim. Verkkokaupasta. Kirjotat hakuun nokia 500


    • HELPP..

      vastatkaa ???? tarviin tiedon :D PIAN..

      • 5230,. (500)

        oon lenkillä 8 asti


      • 5230,. (500)

        oon lenkillä 8 asti


    • masa

      Jos lasi pääsee särkymään, niin ebay:stä voi löytää varaosan. Yksi kaveri pudotti oman Samsung Galazy II:n lattialle ja lasi särkyi. Huollossa olisivat vaihtaneet sen näyttöineen päivineen hintaan ~200€. Kaverit katsoivat löytyykö varaosaa ebay:stä ja löytyihän sieltä; hintaan ~10€. Lasin vaihdossa piti olla tarkka, kun se oli jollain liimalla kiinni näytössä. Ei siitä uuden veroinen tullut, mutta käyttökelpoinen kyllä. Vähän jäi mosaiikki pinta. Ilmeisesti ole tarkoitettu pelkkää lasia vaihettavaksi, mutta jos liimauksen tekee huolella, niin varmaan saa uuden veroisen. Toinen paikka, mistä voi löytää varaosan on mytrendyphone. Tilasin sieltä vanhaan 6220 classic:iin varaosat. Meinaan laittaa kuntoon varapuhelimeksi. Nokia 500:aan olen kyllä tyytyväinen. Mitään ongelmia ei ole ollut. Harmi vain, että joillain on luurin kanssa ongelmia. Jos softan päivityskään ei auta, niin voi koettaa vielä vaikka kaverin sim-kortilla. Jos mikään ei auta, niin kyllä puhelimessa on silloin vikaa.

    • masa
    • HELPP..

      Kiitos paljon tuosta tiedosta .. ;d Minun nokia 500 jouduttiin tilaamaan koska kaupassa ei ollut enää niitä .. Nyt kännykän pitäisi tulla postissa ja sitä ei näy mistään ??!! vaikka sen oisi pitänyt jo tulla keskiviikkona ja sen pitäisi tulla savollinnasta ja minä asun siellä ..

    • 5230,. (500)

      Muuten mun elisa shopista ostetun 500 mukana tuli sininen,punainen ja musta takakansi,mistä vapunen näit että tähän tulis,sininen,keltainen,oranssi...tuon keltaisen olisin ottanu mieluusti,nyt on sinien puhelimessa eikä hassumpi sekään mutta mikä määrää mitkä värit näihin tulee on arvoitus

    • En ole ihan varma, mutta näin ne mukana tulevat kuoret kun yksi asiakas oli ostamassa kyseistä mallia...En vaan tarkalleen muista että minkä värisiä ne oli...

    • 5230,. (500)

      ok,se on näköjään ihan tuurista kiinni mitkä värit sattuu saamaan

    • Kysyin piruuttaen myyjältä ( Työharjoittelussa kun olen) ja hän sanoi että Nokia 500 mukana tulee sininen, punainen, musta kuori.. Eli olin siis nähnyt väärin... Eli jokin näistä on puhelimessa jo valmiina. Tosin tuosta kännykästä on eri väri vaihtoehtoja. Esimerkiksi tämä: www.expert.fi/Tuotteet/Puhelimet-ja-GPS/Puhelimet/Nokia---500-White-Silver

      Noiden mukana voi tulla eri kuoret.

    • 5230,. (500)

      joo just noin,valkosen mukana tulee eri väriset,asia selvä eipä murehdita keltasen perään enää

    • qwerty

      olisko kellään tietoa millon nokia 500:lle olis tulossa angry birds. Gigantin sivuilla lukee että viikolla 4, mutta ei ole näkyny.

    • HELPP..

      Angry bdirs. Kuuluuko nokia 500 mukana tulla angry birds.. ?? peli ??

    • Ei kuulu tulla. Sen pitäisi tulla virallisesti kyseiselle laitteelle viikolla 4...

    • 5230,. (500)

      Joo olen ja ootellu tuota angry birdsiä tällä viikolla mutta eipä näy vielä,mutta se tulee vielä,noita piraatti versioita saa 500 mutta en oo viittiny niitä ladata koska olen jo toistaseks hiukan kyllästyny koko peliin 5230 olevien versioiden runsaan pelaamisen takia,mutta toki sen oikean tähän lataan

    • HELPP..

      Minulla taas on se ongelma ettei se minun nokia 500 ole tullut postissa vielläkään. Olen odottanut jo viikon ja sen piti tulla jo viime viikon keskiviikoksi ?? Mikä mahtaa olla syynä ??

    • xxenia

      voisitko vähän valottaa että mistä tilasit kyseisen puhelimen jotta voisin neuvoa

    • 500

      Onko kellään tietoa milloin se belle päivitys tulee?

    • 5230,. (500)

      8.02.2012 on ennakoitu

    • hpesch48

      Mulla 500 on ollut pari kuukautta ilman ongelmia. Ostin 5230 tilalle, koska huomasin tarvitsevani paremman kameran. Kosketusnäyttö on tosi herkkä, tekstiviestiä kirjoittaessa tulee paljon virheitä, kun on tottunut 5230:n stylus-menetelmään. Tässä on pakko tökkiä sormilla, muuten ei tapahdu mitään. Kaikin puolin parempi kuin 5230. Asensin Opera mobile selaimen.

    • 5230,. (500)

      Pysty qwertyn voi vaihtaa perinteiseen virtuaaliin jos tottui siihen kiireettömään kirjoitteluun 5230:ssa niinkuin minä,isonee näppäimetkin juuri sopiviks,en käyttäny stylusta edes 5230:ssa vaan kuulakärkikynää tai sormia, yleensä sormia ja vain tarkemmissa jutuissa kynää esim.verkkopankissa..500 pelittää hyvin

    • 5230,. (500)

      näytönsäästäjän kelloa ei näköjään löydy tästä puhelimesta,olis kiva kun kellon näkis kokoajan näppäinlukon ollessa päällä eikä mustaa näyttöä,nyt tässä on vaihtoehdot: Ei mitään,soitin,animaatio,diaesitys..toivot.että belle tuo

    • 5230,. (500)

      Joo ei käy 500..tuo näyttää puhelimessa varmaan tosi hyvältä

    • 5230,. (500)
    • 700 vs 701

      tiedättekö mitä pelejä tulee nokia 700 mukana????kertokaa jos tiedätte!plzzz

    • Sen mukana tuskin tulee kuin muutama peli. Nokia Storesta voi ladata pelejä/sovelluksia/teemoja kännykkään.

      http://store.ovi.com/

      • minä edelleen

        mut mitkä on ne muutamat pelit????


    • Alkem

      Jostain syystä en saa päivitettyä 500:sta versioon 11.033 versio nyt 010.032. puhelin ei löydä uusia pävityksiä ja suitessa sama juttu kertoo vaan kaiken olevan ajan tasalla. voinko tehdä asialle mitään vai odottelenko vaan mahdollista Belleä?

      • F.Eddie

        Sitä samaa tässä ihmettelen, mistä tuo versio 11 oikein löytyy?!?


    • 5230,. (500)

      Onhan sulla nokia suite koneessa,jos on niin oottele bellee

    • R

      Pirahteleeko teillä puhelin itsestään, ilman että tulee viestiä tai mitään?

    • 5230,. (500)

      Tuskin kellään,ei ainakaan mulla

    • R

      mulla se pirahtaa aina niinku tulis viesti tai olis joku varotusääni, mutta en ole löytäny sille mitään selitystä, koska se ei tee sitä mitenkään tietyin väliajoin ja varoitusäänetkin on pois päältä.

    • 5230,. (500)

      ettei olis näppäin ääniä?

    • r

      ai että sillon tällön kuuluis näppäinääni? eipä ole. se saattaa keskellä yötäkin pirahdella. ajattelin että johtuisko siitä että akusta väheni yks tolppa mut noup.

    • masa

      Kokeilepa palauttaa tehdasasetukset. Ohje löytyy 3.1.2012 10:30 postauksesta.

    • Tehdasasetukset kannattaa palauttaa *#7370# koodilla.

    • R

      mutta kun äänet on kuulunu ihan siitä päivästä lähtien kun ostin puhelimen? kun tehdasasteukset palauttaa niin katooko kaikki viestit yms.?

    • Kaikki puhelimen tiedostot katoavat kun palautat tehdasasetukset... Mutta ennen sitä kaikista tiedostoista otetaan varmuuskopio Nokia Suite ohjelmalla..

    • no ei

      Bullshit! ei katoa muistikortilta mihinkään.

    • Niin muistikortin tiedostot eivät tosiaan katoa... Unohdin mainita sen... Mutta puhelimenmuistin ja massamuistin tiedostot katoavat.

    • pööpä

      Mitenkäs tämä nokia 500 akun keston pitikään olla? Mulla tyhjenee kerran vuorokauteen, nyt viikon ollut puhelin enkä voi tämän takia kehua.
      Oisko tähän joku jippo vai pitääkö lähteä akku vaihtamaan?

      • Ärsyttää..

        kun joka toinen päivä pitää akkua ladata vaikkei puhelinta käyttäskään ja virransäästötila päällä. Myös yhteydet(wlan/mobiilidata) offline-tilassa jos ei käytä. Yöksi katkasen kokonaan virrat pois. Oisin tyytyväinen jos kestäs n. 3-4 vrk satunnaisella käytöllä. Muuten ihan hyvä ja kätevä luuri.


    • 500

      Ostin noin viikko sitten nokia 500:sen ja ihmettelin kun puhelimessa ei ole lainkaan pelejä. Onko muilla ollut samaa "ongelmaa". Vai kuuluuko kyseisessä mallissa edes olla pelejä?

      • 500 1

        tietääkseni niissä on alussa yks peli mulla oli joku luonnonsuojelu peli mitä en vieläkään osaa pelata no onneks ovikauppa on keksitty sieltä laitailin pelejä niin kauvan et ovikauppa sekos. turussa käskettiin sitten dna kaupassa palautta alkuperäis asetukset no en viittiny sitä tehä koska siinä hävii kaikki tiedot tietokoneelle en osaa kopiota tehä jonka kautta hävinnet tiedot vois lähettää kännykkään takas.HELP!!


      • 500 1 kirjoitti:

        tietääkseni niissä on alussa yks peli mulla oli joku luonnonsuojelu peli mitä en vieläkään osaa pelata no onneks ovikauppa on keksitty sieltä laitailin pelejä niin kauvan et ovikauppa sekos. turussa käskettiin sitten dna kaupassa palautta alkuperäis asetukset no en viittiny sitä tehä koska siinä hävii kaikki tiedot tietokoneelle en osaa kopiota tehä jonka kautta hävinnet tiedot vois lähettää kännykkään takas.HELP!!

        Varmuuskopioinnin tekeminen on aika helppoa Nokia Suiten avulla: http://support.ovi.com/osc/fi_FI/service/ovi_on_your_computer/howto/support-suite-syncing-and-backing-up-your-content.dita#articlesupport-suite-syncing-and-backing-up-your-content-back-up-and-restore-your-content.dita


      • 5230,. (500)
        500 1 kirjoitti:

        tietääkseni niissä on alussa yks peli mulla oli joku luonnonsuojelu peli mitä en vieläkään osaa pelata no onneks ovikauppa on keksitty sieltä laitailin pelejä niin kauvan et ovikauppa sekos. turussa käskettiin sitten dna kaupassa palautta alkuperäis asetukset no en viittiny sitä tehä koska siinä hävii kaikki tiedot tietokoneelle en osaa kopiota tehä jonka kautta hävinnet tiedot vois lähettää kännykkään takas.HELP!!

        Voit valita teetkö pelkän "palauta" tai "poista tiedot ja palauta",kokeile ensin tota palauta niin se ei hävitä mitään tietoja eikä tartte ottaa varm. kopiota jos et osaa,olen itse sen testannu että tietoja ei häviä.Puhelin käynnistyy uudelleen.

        asetukset>puhelin>puhelimen hallinta>alkuperäiset asetukset>palauta


    • 5230,. (500)

      Yhtään peliä 500 tosiaan ole eikä kuulukaan olla,akun kesto 500 on ihan normaali jos se kestää vuorokauden sekalaista netti/puhelu/peli ym käyttöä,kovat tehot vaatii myös energiaa,itellä kestää ihmeen hyvin akku vuorokauden melk.kokopäivän kestävää nettiselailua wlan/3g.,-energy profilella voi tarkkailla virran kulutusta mistä kyllä huomaa että on hiukan tehokkaampi puhelin..ja muista aina että jos et juurikaan pitkään käytä puhelinta muuhun kuin soitot/txt niin kandee kytkeä se virransäästötila päälle

      • masa

        Mulla on kaikki mahdolliset virran säästöt päällä. Niiden avulla akku kestää yhdellä latauksella viikon minun käytölläni. Tosin puhelimen käyttö on mulla aika vähäistä. Varmaan juuri noin kuin 5230,. (500) totesi, jos on rankempaa käyttöä, niin akkukin menee nopeammin.


    • masa

      Wlan skannaus kannattaa pitää pois päältä. Se kuluttaa turhaan akkua. Virran säästötilan saa helposti päälle virtakytkimestä. Se on siinä profiilien joukossa.

    • pööpä

      Juu, en juuri netissä surffaa, en pelaa, en kuuntele musiikkia ja wlan pois päältä. Kuitenkin lataan kerran päivässä. Ainoa jatkuva toiminto herätyskello. Muutama tekstari ja puhelu.
      Lataan nyt akun varmuudella täyteen ja laitan virransäästön päälle.

    • 5230,. (500)

      Kannattaa ladata se battery monitor,siitä kun näkee kätsysti varaustilan prosenteissa ja ennenkaikkea myös sen milloin on viimeksi ladattu "last charge 4h 30 min ago" esimerkkinä omasta, latausta jäljellä 92%(nettiä käytetty),monitorin ennustuksen mukaan tällä varauksella pitäis puhella 4h 30 min ja nettiäkin 7h 10 min putkeen,ei huonosti eikä juuri voi valittaa,tosiaan kun battery monitorilla tutkiskelee niin en huomaa mitään poikkeavaa tässä virrankulut.

    • näytön asetukset

      automaattisen näppäinlukon lyhin aika on 1min joka on aika pitkä,halausin että menee vaikka 10-15sek päästä jos ei tee mitään kuten

      • 5230,. (500)

        kaivelin vähän tietoja tulevasta nokia 500 bellestä,.4 aloitus näyttöä,kartta 3.06 ei muutu,Angry Birds peli tulee bellen mukana..


    • Ai Nokia 500 mallin käyttäjille ei tule Bellen mukana Nokia Kartat 3.08 versiota? Asensin muuten eilen Nokia N8 puhelimeen version 3.09...

    • 5230,. (500)

      joo näin kait on mitä luin gsmarenalta,pitihän se arvata että 500 räätälöidään oma bellensä mutta ei se mitään haittaa,olisin tietty halunnu 3.08 ihan ton 3.09 takia mutta eletään nyt näin..taidat olla ensimmäisiä 3.09 beta käyttäjiä onnittelut siitä nimittäin sehän on viimestä huutoo ja se reitin teko siinä myös mukana,se on navi jonka jokainen haluaa nyt.,varmaankin C 7 käyttäjä haluaa joskus tietää miten se asennetaan sillä kun on vielä anna laitteessa ja kartta 3.04

    • Puhelin pitää ensiksi päivittää Belle versioon Nokia Suitella. Sen jälkeen mene tälle sivulle: http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-maps-suite Sinun pitää kirjautua Nokia tunnuksillasi ja kun olet kirjautunut niin lataa se sis sovellus kännykkään.

    • opölll

      onko muilla ollu sellasta robleemaa, että kun latasin tuon bellen niin sen jälkeen ei soi radio eikä musiikki kuulokkeiden kautta. Monella kuulokkeella testasin eikä wörki. En edes löytänyt soittimesta tai radiosta asetusta esim: "kaiutin päällä" tai jotain niinkuin oli annassa. En viitisisi tuota belleä koittaa uudelleenkaan asentaa jos kaikki aloitusnäytöt ja muutkin widgetit mitä latasin häviäisi uudestaan..

    • Itselläni kuuluu hyvin musiikki radiosta ja soittimesta... Laitoitko kuulokkeet pohjaan asti kännykkään kiinni?

    • 5230,. (500)

      latasitko 500 bellen?eihän sen vielä pitäis olla saatavillakaan 500,suite ei löydä päivityksiä nyt

    • ewgwey

      jaa siis minun mallihan on c7, oliko tää ketju pelkästää 500 mallille vai..
      juu pohjassa on esim radion kanssa se käyttää kuulokkeiden johtoja antennina(eihän sieltä muuten mitää kuuluisi), mutta ei kuulo kuulokkeista vaa pelkästään kaiuttimesta.

      • masa

        Juu, ei sotketa muita malleja tähän. Otsikkokin on "Nokia 500 kokemuksia".


    • viimeinen niitti.

      On kyllä varsin hankalaa tämän käyttöönotto. Vanhan SIM-kortin osoitekirjaa ei tunnu voivan tallentaa tai edes nähdä Nokia 500 -puhelimessa.
      Muistele nyt sitten että mikäköhän olisi ollut kenenkin numero...

    • Yleensä kaikki nimet ovat tallentuneet sim-kortille. Nokia 500 mallissa sim-kortin nimet voi kopioida puhelimen muistiin tälleen:

      Valikko > Osoitekirja->Valinnat > SIM-kortin numerot > Kopioi puhelimeen.

    • masa

      Onko kokemuksia Nokia 500:n Belle päivityksestä? Tässä on linkki toiseen viestiketjuun, missä on yleensä Belle päivityksestä.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10439343

      Ilmeisesti toimii ok? Vain joitain ohjelmia häviää ja ne pitää ladata uudestaan?

      • 5230,. (500) käyttäjällä on siitä enemmän kokemuksia mutta ainakin osa sovelluksista poistuu päivityksen aikana. Sinun kannattaa ottaa puhelimesta varmuuskopio Nokia Suite ohjelmalla ennen päivitystä.


    • 5230,. (500)

      Viikon ollu belle laitteessa,on kyllä upee käyttis joka sopii 500 kuin nenä päähän.
      Pieniä eroja on vanhempiin symb 3 belleihin,tässä muutama ero:

      -500 bellessä 4 aloitusnäyttöä
      -500 bellessä 3.06 kartta
      -500 belleen tulee Angry Birds

      Pieniä muutoksia tulee annaan nähden:

      -mainio alasveto valikko josta saa kytkettyä pois/päälle mobiilidatan,wlanin,bluetoothin,äänetön
      -valikko muuttuu siten että sovellukset kuvake poistui näin ollen kaikki sovellukset ovat samassa paikassa valikko napin takana,Galleria kuvake ilmestyi Valokuva kuvakkeen tilalle..nämä systeemit hyviä
      -Näyttöjen muokkaukset ,widgettien ulkonäkö,pikavalintojen muokkaus muuttui täysin, paljon kätevämmäksi.
      -kamerassa kasvontunnistin,kameran ulkoinen ilme muuttui
      -puhelin on älyttömän vakaa ja toiminta varma
      -
      -Bellen nettiselain on paljon nopeampi,kätevämpi kuin annan..iso plussa siitä
      -viesti valikko muuttui omasta mielestä käteväksi

      joitain sovelluksia lähtee riippuu mitä on puhelimessa,tärkeimmät storesta ladatut sovelluksesi kannattaa tarkistaa etukäteen saako niitä 500 belleen enää ettei tule yllätyksenä,mutta sen takia ei kannata jättää tätä bellee väliin on niin hyvä

      • Sheela

        Hei
        Millaiseksi muuttui viestivalikko?
        Tuliko uusia hymiöitä?
        Muuttuko viestinkirjoitus näyttö mitenkään?
        Mulla puh huollossa ja nyt tahtoo jo takasi..


      • 5230,. (500)
        Sheela kirjoitti:

        Hei
        Millaiseksi muuttui viestivalikko?
        Tuliko uusia hymiöitä?
        Muuttuko viestinkirjoitus näyttö mitenkään?
        Mulla puh huollossa ja nyt tahtoo jo takasi..

        se muuttu sellaseks että kun avaat viesti sovelluksen niin nyt kaikki viestit näkyy yhtenä pitkänä rimpsuna siis saapuneet ja lähetetyt (ei luonnokset)...kansiot saa näkyviin valinta kuvaketta napauttamalla,saapuneet kun avaat voit valita avautuuko se keskustelu näkymään tai tavalliseen näkymään,elikkä ei mitää järkyttävää muutosta. ite tykkään jo käyttää tota bellen viesti sov. ..500 on niin nopea kaikissa toiminnoissa että ei haittaa tollaset muutamat ylim. hipaisu näpäytykset mitään kun puhelin reagoi niihin kuiteski välittömästi


      • sheela
        5230,. (500) kirjoitti:

        se muuttu sellaseks että kun avaat viesti sovelluksen niin nyt kaikki viestit näkyy yhtenä pitkänä rimpsuna siis saapuneet ja lähetetyt (ei luonnokset)...kansiot saa näkyviin valinta kuvaketta napauttamalla,saapuneet kun avaat voit valita avautuuko se keskustelu näkymään tai tavalliseen näkymään,elikkä ei mitää järkyttävää muutosta. ite tykkään jo käyttää tota bellen viesti sov. ..500 on niin nopea kaikissa toiminnoissa että ei haittaa tollaset muutamat ylim. hipaisu näpäytykset mitään kun puhelin reagoi niihin kuiteski välittömästi

        Moi
        Sain luurin takaisin mutta en kyllä saa tuota viesti juttua näkymään ilman tuota keskustelunäkymää, puhelimeen asennettu belle :)
        Jäin kyllä kaipaamaan tuota vanhaa viestityyliä mutta minkäs teet ;(
        Muuten puhelin toimii taas moitteettomasti
        TV:Sheela


    • 19

      Kiitos infosta! Taidankin tuon latailla, kunhan töistä pääsen.

    • 5230,. (500)

      Kummallista että toi Mtv uutis sovelluksen radio nova ei osaa käyttää wlan verkkoa,pikku juttu mutta turhaan on mobiilidata pakko ja pari yhteyttä päällä kotona ollessa sitä kuunnellessa,tosin onhan tuo radio nova internet radiossakin jos vain wlania haluaa käyttää novaa kuunnellessa

    • Ostinjuuri

      Päivittelin tuon bellen viime viikolla ostamaani puhelimeen. Häiritsee kun en näe enää akun kestoa (jäljellä) prosentteina.. Onko sen näkemiseen joku kikka vai pitääkö vaan arvioida?

    • Sinun kannattaa ladata Battery Monitor niminen ohjelma: http://store.ovi.com/content/132519

      Se näyttää akun tilan prosentteina ja se myös näyttää tarkkoja tietoja akun kulutuksesta.

    • 5230,. (500)

      Muakin on juuri toisiks eniten harmittanu se kun kaikkein paras Battery Monitor katosi laitteesta Bellen myötä,.eikä sitä saa enää ladattua kaupasta 500 belleen,pikaista muutosta kaivataan jotta se saadaan käyttöön

    • ostinjuuri

      Mites muuten tuo numeroiden tallennus? Vanhassa puhelimessa ja muissakin nokialaisissa olen törmännyt siihen että voi valita numeroiden tallennuksen SIM-kortille tai puhelimeen. Mites tossa 500, onko sellasta ominaisuutta? Vähän nihkeetä jos pitää kaikki yhteystiedot kopioida aina päivitysten jälkeen

    • Valikko->Osoitekirja->Valinnat->Asetukset->Näytettävät nimet->Sim-kortin muisti. Tämän jälkeen puhelin näyttää vain sim-kortin sisällön ja uudet numerot tallentuvat automaattisesti sim-kortille.

    • 5230,. (500)

      Vai on sun n8 akun kesto heikentynyt bellen myötä,mitä lueskelin tuolta foorumilta äsken,500 ei oo hirveästi muuttunut siltä osin,pikemminkin akun kesto on parantunut kuin heikentynyt. mutta nyt lenkille missä voi tätä ja foorumiakin lueskella kävellessä

    • Kyllä. Nokia N8 akku saattaa tyhjentyä kahdessa päivässä, vaikka se olisi valmius tilassa. Anna päivityksen aikana tätä ongelmaa ei ollut. Seuraan aina välillä Matkapuhelinfoorumia.

    • ostinjuuri

      Mites tuo numeroiden siirto puhelimen muistista SIM-kortille, onko mahdollista? Nyt kaikki numerot puhelimen muistissa, pitääkö ne käsipelillä tallentaa sim-kortille vai löytyiskö joku helpompi tapa?

    • 5230,. (500)

      simin numerot on vain kopioitu puhelimen muistiin,muuten et voi lisätä esim kuvaa henkilölle

      voit todeta itse sen kun asetat Näytettävät nimet kohdasta näyttämään molemmista muisteista siis puhelimen muisti ja SIM-kortin muisti ne tule tuplana os kirjaan

      oletustallennusmuistina on vain puhelimen muisti

    • 5230,. (500)

      jäi siis epä huomiossa tuohon varsinaiseen kysymykseen vastaamatta

      eli numerot saat takas simille kun painat pitkään jotain numeroa tai nimeä sen jälkeen valitset "valitse" jonka jälkeen tulee esille "valintatila"..tämän jälkeen napauta sitä valinnat kuvaketta missä on ne kolme vaaka viivaa,tulee vaihtoehdot, valitse vaikka kaikki nyt tulee v jokaisen nimen eteen sen jälkeen napauta "kopioi"

      voit valita myös yksitellen simille kopioitavia numeroita napauttamalla kerran nimen/nimien kohdalta

    • Puhelin huoltoon?

      Elikkäs ostin Nokia 500 24.2.2012. Puhelin on toiminut kuin unelma mutta ainut asia mihin palaa käpy on tuo kamera! Valittaa kokoajan "Odottamaton virhe. Käynnistä kamera uudelleen. Jos se ei auta, käynnistä puhelin uudelleen."
      Puhelinta oon koittanu käynnistää uudelleen ja kameraa sammuttaa vaikka kuinka lukuisat kerrat, mutta eipä se ole mitään auttana valittaa vaan samaa kokoajan.
      Mitä täältä luin näitä keskusteluja niin päivitin ton bella ohjelmiston luuriin ja olin siinä toivossa et joskos nyt se rupeis vihdoin toimimaan, mutta eihän se auttanu asiaan yhtään mitään..
      Elikkäs onko mulla nyt sit muuta vaihtoehtoo kun lähettää luuri huoltoon?

    • 5230,. (500)

      takuu korjaukseen taitaa mennä jos se joka kerta tekee, varmaan joku sov.vika jos ei päivityksetkä ole auttanu mutta tietysti resettiähän voi aina koittaa ennenkuin luovuttaa

      • Puhelin huoltoon?

        Joo eiköhän se vaan parasta oo takuukorjaukseen laittaa.


    • Jos resetointi ei auta, niin silloin puhelin kannattaa viedä huoltoon. Resetointi tapahtuu *#7370# koodilla.

    • 500:n omistaja

      Hyvä puhelin toi 500. Ei oo takkuillut yhtään bellen jälkeen.
      Mietin vaan mistä saa hyviä pelejä puhelimeen tietokoneen kautta. Puhelimessani ei oo nettiä, että se vähän rajoittaa. Ovi kaupasta kattelin kans, siellä lähes kaikki hyvät pelit vaatii netin toimiakseen

    • Entinen Nokia-fani

      Surkein Nokian puhelin ikinä (vaikka Belle päivitys on tehty ja korjattu moneen kertaan): puhelin kaatuilee itsekseen, jumittaa peruskäytöllä (ohelu, nettiselaus, tektiviestin lähetys) monta kertaa päivässä, tekstarit toimivat huonosti (yritin vaihtaa kielen englanniksi ja tesktiviestit eivät enää onnistuneet lainkaan).

      Vaikka olen ollut tähän asti Nokia-uskovainen, jouduen toteamaan että taisi olla vimmein Nokian (ainakin Symbian) puhelin kohdallani. Varsinainen murheenkryyni ja pettymys.

      • Sheela

        Moi
        Mulla oli kyseinen puhelin huollossa ja olivat päivittäneet siihen Bellen mutta näkyy väliin temppuilevan edelleen..
        Ei aina näytä soittajaa
        Tulee välillä harmaita piiruja ja meinaa sammua mutta ei sammukkaan
        Soittaessa ei kuulu mitään toisesta päästä ja näyttö pimeenä
        Kellokin näytti tänään mitä satuu :)
        Taidan viedä huoltoon. Lupasivat uuden jos temppuilee..
        En kyllä osta samaa mallia :(


      • Nokiasta Belle
        Sheela kirjoitti:

        Moi
        Mulla oli kyseinen puhelin huollossa ja olivat päivittäneet siihen Bellen mutta näkyy väliin temppuilevan edelleen..
        Ei aina näytä soittajaa
        Tulee välillä harmaita piiruja ja meinaa sammua mutta ei sammukkaan
        Soittaessa ei kuulu mitään toisesta päästä ja näyttö pimeenä
        Kellokin näytti tänään mitä satuu :)
        Taidan viedä huoltoon. Lupasivat uuden jos temppuilee..
        En kyllä osta samaa mallia :(

        Moi ja oliko sulla pelkästään sen Bellen päivityksen jälkeen ongelmia.?

        Vein eilen( 19.3.) huoltoon pari päivää aiemmin (16.3.) ostamani N500 jossa oli Anna käyttis valmiina.
        En saanut siihen Nokian Suitella 8.8.39. versiolla sitä Belleä ajettua, ja luovutin muutaman tunnin jälkeen. Kertoivat Exp-myyjä liikkeessä, että Bellen päivityksien osalla on ollut parin viime päivän ajan ongelmia, serveillä (Noksun kait).

        Heidän itse (Exp-myyjien) tekemänsä päivitykset eivät ole onnistuneet, vaikka ovat virallisia jälleenmyyjiä, eivätkä kotiharrastajia.
        Harmittaa jos tuli ostettua "paksaa"
        Onko kunnossa vaiko saitko uuden?


    • T1P1FI

      Mitä se meinaa kun mulla nokia 500:n näytön yläreunassa välkkyy semmone valkoinen kirjekuori? Ajattelin sen olevan lukematon viesti, muttei minulla ole sellaisia. Eihän toi mitenkään puhelimen käyttöä haittaa, mutta ajattelinpa vain kysäistä.

    • Se tarkoittaa sitä että sinulla on sim-kortilla vanhoja tekstiviestejä. Ne saa pois täältä: Valikko-Viestit-Valinnat-Näytä kansiot-Valinnat-Sim-kortin viestit.

    • T1P1FI

      Paljon kiitoksia vastauksesta! :)

    • 500:n omistaja

      Tiedättekö miten voin muuttaa esim mobile9:n pelit, jotka ovat sis. muodossa jar. muotoon. Sillä sis. pelit eivät toimi nokia 500:ssa. Usein peleissä sanotaan että "convert sis to jar"

    • uskopois

      Tätäkin puhelinta OLIN ajatellut Halpa-Samsungin jälkeen....

      Juuri yritin tänä aamuna saada tuttavan c5-03:een sähköpostia tunnin ajan asentaa.Jäi laittamatta. Androidissa asentuu gmailit ja hotmailsovellukset ihan tosta vaan!

      Ja aika poieni näyttö....

      Nokiassa ei ol muuta hyvää kuin puheohjattu navigointi ja kameroiden yleemsä hyvä kuvanlaatu hintaan nähden.

      Kaikki muu on paskaa, paskaa, paskaa....

    • 500 belle rulez

      usko pois sun pitäis tutustua myös symbian3 puhelimiin anna/belle niissä esim.gmail sp laatikon luominen kestää sen 10s riippuen miten nopiaan kirjottelet sp osotetta

      hidas c5-03 s60 käyttis on eri maailmasta kuin bellet

      • masa

        Miten gmailin saa helpoiten 500:aan ? Pitääkö ladata se gmail sovellus googlesta ? Sitä en haluaisi, koska ainakaan joskus ennen sillä ei voinut käsitellä liitteitä. Liitetiedostojen lähetys pitäisi olla.


    • Gmailin saa Symbian 3 käyttikseen kaikista helpoiten laittamalla sen kännykän sähköposti sovellukseen.

    • 5230,. (500)

      eli valikko>sähköposti>uusi postilaatikko>gmail

      • 5230,. (500)

        jäi taas osa tekstiä pois sillä oli muutakin tarinaa mutta tosiaan lyhyesti mainittuna tuon gmailin jälkeen kirjoita osoite,salana niin menee muutama sekunti kun laatikko on käyttövalmis vaikka liitetiedostojen lähettämiseen..


    • 50005678

      tietääkö kukaan oisko tähän saatavana sitä kynää? ärsyttää kirjoittaa ku on tällläset nakkisormet .

    • edellinen

      kiitos! eli käy tähän nokia 500?

    • Sen pitäisi käydä Nokia 500 malliin, koska siinä on kapasiteetillinen näyttö.

    • ei näyttö passaa

      Nokia 500 on muuten hyvä, mutta ikävä kyllä näyttö on aivan liian pieni ollakseen edes hieman toimiva....

    • nok500

      jok ostaja tietää etuk mitä ostaa oli näyttö 4 tuumaa tai 3.2 tuumaa tai 2.4 tuumaa,mitä sitä jälk päin manailemaan

    • 500 rocks
    • neitipitkakynsi

      toimiiko toi nokian 500 myös tikulla..?? vai ottaako vain sormesta?

    • 5230,. (500)

      sormesta ja kapasitiivisille näytöille käyvät kynät mitä on tuossa ylempänä

    • zeze

      Periaatteeni on, ei koskaan Nokiaa ja siitä pidän kiinni, muut tekevät parempia, miksi ostaa sutta?

      • pöööö

        Periaatteeni on, aina Nokiaa ja pidän siitä kiinni, muut tekevät huonompia,
        miksi ostaa sutta?


    • xxxxxxxxxxx

      Ostin helmikuun puolessa välissä Nokia 500:n ja vein sen n. 4 viikkoa myöhemmin huoltoon, sillä se tilttaili samalla tavalla kuin jo jotkut aikaisemmin mainitsivat. Meni täysin pimeäksi eikä reagoinut mihinkään, ainoa mikä auttoi oli akun irrotus. Jonotin 50min Elisalle, halusin palauttaa mutteivät ottaneet takaisin. Ehdin hakea puhelimen vasta eilen takaisin ja nyt ei näy soittajaa ollenkaan, ts. näyttö menee pimeäksi kun joku soittaa tai kun itse soittaa (ei voi soittaessa enää tarkistaa että soittaahan oikealle ihmiselle). Nyt on Symbian Belle ja ohjelmistoversio 111.020.0059. Olivat huollossa kuulemma vaihtaneet näytön ja tehneet jonkun päivityksen. Olen täysin kypsä tähän puhelimeen. Onko joku saanut palautettua tämän puhelimen?

    • anna takaisin

      saanko jostain vielä takaisin symbian annan? Joku vatipää meni lataamaan tähän bellen ja palautti vielä tehdasasetukset eli kaikki muisti hävisi.
      Minä ja belle ei tulla ollenkaan toimeen keskenämme, tahdon annan takaisin! saako sitä mistään ladattua?

    • 5230,. (500)

      Kylläpä teillä on ongelmia tän kanssa,itellä ei kertakaikkiaan mitään
      annaa ei takas saa enkä edes ottaskaan sillä belle on paljon parempi,500:n sais nyt halvalla gigantista 119e

    • Minullakaan ei ole ollut ongelmia Nokia 500 mallien kanssa. Kaikki päivitykset ovat sujuneet hyvin ja tarvittavat ohjelmat ovat asentuneet hyvin puhelimeen. Tässä loman aikana päivitn neljä Nokia 500 mallia Belleen.

      • 5230,. (500)

        mitä ohjelmia niihin asennat


    • Nokia Suiten tarjoamat sovellus päivitykset ja sitten firman oman ohjelman. Yritin myös päivittää puhelimen kartat mutta Nokia Suite ei antanut tehdä sitä ( Eikä myöskään Nokia kartat sovelluksen sisäinen uusien karttojen lataus toiminto).

    • 5230,. (500)

      Ok,..uusin kartta versio on muuten päivätty 13.02 jonka olen päivittänyt suitella,nyt ei suitessa ollu mitään päivityksiä tähän

    • Laura

      Ostin pari päivää sitten Nokia 500-puhelimen, oon ollut tosi tyytyväinen. En halua pistää omaisuutta puhelimeen, kun en kuitenkaan tartte mitään hienoja sovelluksia tms. mutta halusin kuitenkin älypuhelimen ja tää on juuri sellainen kuin halusin. Eilen päivitin Bellen tähän, vaikuttaa hyvältä.:) Mitä nyt ekaksi manailin, että juuri kun ehkä aloin osata käyttää Symbian Annaa, niin piti mennä päivittämään erilaiseen ohjelmistoon.;) Virransäästötila, me likes! Pystyn siinä tekee kaikkea, mitä tarvitsee, mutta samalla sitten virtaa ei kulu ylimääräisyyksiin, akkua ei oo mennyt oikeastaan yhtään eiliseltä. Parempi akku kuin mun vanhassa puhelimessa, joka ei ees ollut älypuhelin. (Sillä pääsi vain fb:hen, jonka käyttö tyhjensi alta aikayksikön akun. Tässä niin paljon enemmän kuin siinä, ja akku kestää paljon paremmin.)

      Sitten kysymys, onko tässä Nokia 500 jossain sekunttikelloa? Oon yrittänyt paikallistaa, en vielä oo löytänyt.

    • Laura

      Kiitos!:) Nyt on sekunttikellokin puhelimessa.

      Akun kestoa pitää vielä kehua; kolme päivää. Joillain kestänyt täällä viikon, mutta jos vanha puhelimeni tyhjenee ilman fb:n käyttöäkin parissa päivässä ihan normikäytöllä (puhelut ja tekstiviestit), niin ei paha siihen verrattuna, että tuo kestää netinkäytönkin kanssa kolme päivää. Ja kaiken muun räpeltämisen kanssa.

    • Puhelin dikkaaja

      Onkohan tässä nokia 500 androidia? :)
      Kuka tietää?

    • Nokia 500 mallissa on Symbian 3 käyttis Belle päivityksellä. Siihen ei saa asennettua Androidia tai muita käyttiksiä.

    • dikkari
      • Että näin on

        Ihan sulle tiedoks: Android on Symbianin kilpailija niin että Nokian missään laitteessa ei ole Androidia!


    • masa

      Käyttövinkki:

      Yhteyksiä voi hallita helposti, kun vetää ylälaidasta "verhon" auki. Tulee esille kaikkien yhteyksien pikavalinnat. Lisäksi sieltä saa äänettömälle. Tietenkin wlan widgetillä kannattaa kytkeä wlania päälle ja pois, mutta jos esim. 3g datayhteys jää roikkumaan, niin tuolta sen saa helposti pois.

    • joku

      saako siihen mitään pelejä esim:imbossible game

    • Ei ei räkänäyttöjä

      Saa pelejä. Nyt on kaksi viikkoa takana Nokia 500 leikkipuhelimen
      käytön vaikeuden ihmettelyä. On hermoja kysyvä laite, ei ymmärrä
      miksi tuollaisia laitteita valmistetaan.
      Onpahan yksi turhake hyllyssä kolmella erivärisellä vaihtokuorella
      varustettuna.
      Käytössä taas vanha fiksu Nokia C5-00 ja on ilo kunnon näppäimillä
      hallita kännykän toimintoja ja se Navi-näppäin on nerokas.

    • 5230,. (500)

      Käytön vaikeus?Mun mielestä ei juuri paljoa helpommaks ja vaivattomammaks voi puhelimen käyttäminen enää mennä kuin 500:lla vars bellellä

    • näppäillään

      Todella vaikea käyttöinen ja todella raivostuttavan takkuileva
      kosketusnäyttö. Auringon valossa ihan hirmuisen huono näkyvyys.

      Näppäinpuhelimella pystyy soittamaan ja
      vastaamaan silmät kiinni.
      Näppäinpuhelimen herätyksen pystyy sulkemaan tai
      laittamaan torkulle silmät kiinni.
      Nettissä surfailut sujuvat tietokoneella eivätkä silmät ja
      hermot rasitu.
      Kosketusnäyttö puhelimet ovat turhakkeita.

      Näppäinpuhelimissa on tulevaisuus mutta kännykkätehtailijat
      ovat väärillä jäljillä.

      • insnörtti

        Eikö tuon kännykän vois tehdä sillai, että se kosketus näyttö ois
        puhelimen takana avattavan kannen alla.
        Puhelimen etupuolella olisi pienempi kirkas näyttö ja
        näppäimet, myös se Navi-näppäin.

        Ei kait nyt yhtenään ole tarvetta pelata pelejä tai roikkua
        netissä.
        Kosketusnäyttökin säilyisi pitempään kirkkaana kuin ei
        rähmänäpeillä tarviis joka toimintoa hiplata.


      • 500 1

        sun mielestä ehkä eikä mielipiteistä voi kiistellä mutta itse olen todellakin erimieltä mielestäni kyllä on hyvä että nokialla on myös näppäinpuhelimia mutta ymmärrän että kosketusnäytöt ovat pääosassa koska nyt niitä ostetaa itelläni on nokia 500 ja olen nokian vakaa kannattaja harmi että nokia on konkurssin partaalla.mutta ymmärrätkö että vaikka sä pitäisit näppäin puhelimista niin nokia ei voi ajatella et älypuhelintuotanto pitäs lopettaaa koska SÄ et pidä niistä mieti vaa et nokia olis päivän pääst konkurssis jossei olis älypuhelimii mutta sä saat tykätä mistä haluat mutta älypuhelintuotantoa ei varmaa yhde ihmisen takia lopeteta! Sori en halu olla töykee mut tä on mun mielipide entä mitä muut sanoo esimerkiks masa ja vapunen mut sanokaa kaikki mielipiteenne


    • "Kosketusnäyttö puhelimet ovat turhakkeita."

      Tästä olen kyllä täysin eri mieltä.. Itse olen käytttänyt kosketusnäytöllisiä puhelimia jo monien vuosian ajan ja en voisi enää palata käyttämään tavan näppäin puhelinta... Kun tähän kerran tottuu niin paluuta tavan näppäinpuhelimeen ei enää ole.....

      • insnörtti

        Voi olla, että sinulla kosketusnäyttö toimii.
        Mutta minä en saa Nokia 500 puhelinta oikeassa kädessä
        pitämällä ja peukalolla näppäilemällä toimimaan.
        Saa kyllä peukaloa väännellä vaikka mille mutkalle.
        Pakko on ottaa myös oikea käsi avuksi.
        Ihan sisätiloissa roikkuvien kuivanäppien puhelin on
        kosketusnäyttöinen.


    • ??

      Onko tässä kännykässä kenties mitään pelejä valmiina? Jos on niin mitä? :)

      ja pystyisikö jotain pelejä ladata tietokoneelle ja jollain usb johdollla siirtää kyseiseen kännykkään? :O

    • Ainakin mitä minä olen päivittänyt ( Yli 10) Nokia 500 mallia Nokia Belleen niin niissä on ollut valmiina Angry Birs perusversio peli. Lisää pelejä voi asentaa puhelimen Nokia kauppa sovelluksen kautta tai tietokoneelta Nokia Suite ohjelmalla.

    • 5230,. (500)

      Jos saat kaupasta 500 bellen niin siinä on angry birds mukana,500 annassa ei ole pelin peliä mutta saahan niitä ladattua storesta ja muualta,jos saat annan niin päivitä se heti belleen jotta saat ilmaseks vihaset linnut ja päivityksen jälkeen voit ostaa kaupasta Rion ja Seasonin,veikkaan että kaupoissa on jo belle 500:a.
      500:n paketista löytyy usb kaapeli

    • masa

      Mulla on sellainen muistikuva, että ennen päivitystä Belleen puhelimessa oli kompassisovellus. Muistanko oikein? Hävittikö päivitys kompassin? Ovi kaupasta voi ladata joko free version tai maksullisen version, mutta oliko alkuperäinen Nokian valmistama? Onko kokemuksia noiden kompassiohjelmien toimivuudesta?

      Peleistä täytyy sanoa, että Bellen mukana tuleva Angry Birds ei ainakaan minua koukuta. Sen sijaan Sonic:ia voisin pelatakin. Sitä pelattiin aikanaan lasten kanssa paljonkin. 3 min toimivan, muuten rajoittamattoman version saa ilmaiseksi.

      Niille, jotka haukkuvat Nokia 500:n kosketusnäyttöä, täytyy sanoa ettei tietenkään voi saada markkinoiden parasta, jos maksaa vain 1/5 siitä mitä iPhone tai Lumia tai Samsung SII. Eli näytön kirkkaudessa ja kosketusherkkyydessä voi olla vähän parannettavaa, mutta mitenkään häiritsevän huonoksi en ole kokenut. Suurin osa käytöstä on kuitenkin sisätilassa. En ole edes tutkinut mitä kirkkaus/kontrastisäätöjä löytyy. Varmasti niitä löytyy. En usko, että edes parhaat oled näytöt näkyvät kirkkaassa auringon paisteessa kunnolla. Tosi testiin puhelin joutuu kesäkuussa, kun lähdetään pyöräreissulle pyreneille. Reissukuvat olen aina ottanut puhelimella. Isommat majapaikat löytyy kätevästi maps:lla. Pienemmän täytyy katsoa kylien nettisivuilta. Eiköhän sekin suju 500:n selaimella. Kompassi täytyy olla, että voi tarkistaa teiden suunnan karttaa vasten.

    • 5230,. (500)

      Mulla on se ilmanen kompassi lite huvin vuoksi ladattu,näyttää toimivan,en muista tarkkaan oliko annassa valmiina komp. mutta epäilen ettei ollu.
      Näytön kirkkaus on tosi huono jos vertaa vaikka saman hintaluokan android puhelimiin ,mutta tarkka se on minkä huomaa noissa hq videoissa joita on ilo katella vaikka tummemaltakin näytöltä,se on tumma vaikka säädöt on maximissa ite pidän aina maximi kirkkauden,kyllähän toi tummuus pikkasen häiritsee sillon jos sulla on vaikka toinen kirkas näyttönen puhelin niinkun mun htc explorer missä näyttö on aivan upea kirkas ja värikäs huolimatta hieman heikommista pikseleistä,siihen kun tottuu niin 500 ei nää mitään eikä halua edes katella sitä paljoa,nyt on alkanu myös ärsyttään 500 pitkulainen näyttö,sais olla enemmän leveä ja vähemmän kapea niinku explorerissa jolla netin selailu ja txt viestien ym kirjottelu on aika vaivatonta vertaen 500:n,silti viissatanen hakkaa vielä monessa asiassa htc:n esim äänimaailmassa

    • Tässä olen minäkin käyttänyt Nokia 500 mallia ja sen näyttö ei tosiaan yllä kuvanlaadultaan ja kirkkaudeltaan esimerkiksi tälle LG mallille. Itseasiassa sen näyttö vaikuttaa tosi pieneltä, kun olen tottunut käyttämään 4" tuuman näyttöllistä puhelinta. Nythän markkinoille on tulossa SGS3, mutta mitään kiirrettä minulla ei ole vaihtaa. (Sen ensimmäinen versio ei tue 4G verkkoa, joka olisi hyvä olla lähitulevaisuutta ajatellen). LG julkaisee myös oman huippuluurinsa...

    • 500000000

      Mun mielestä 500 on aika hyvä puhelin sen hintaan verrattuna. 4 alotusnäyttöä ja tosi hyvä kustomointi on kiva, mulla ei ikinä ole ollut ongelmia (paitsi Belleen päivittämisessä, asennus ei sit millään meinannut onnistua jostain syystä ja meinasin jo menettää kaikki tiedot koko puhelimesta...), netti ei ikinä lagaa, pelit joskus hieman mutta ei mitenkään huomattavasti..

      Tota kirkkaus & kosketusherkkyys valitusta en kyllä ymmärrä, itse pidän näyttöä mahdollisimman himmeällä ja se on jo mielestäni aivan tarpeeksi kirkas? Kosketuskin on täydellisesti toimiva, tekstiviestiä näpytellessä näppäimet ärsyttävän pienet joten kirjoitusvirheitä tulee mutta asiaa parantaa kyllä puhelimen kääntäminen vaakatasoon ja kaikkeen tottuu...

      Ainoastaan miinusta ehkä akun kestosta, ei kestä kuin pari päivää virransäästötilassa (eli ei edes 3G päällä), mutta toisaalta käytän musiikkisoitinta (ja pelailenkin) aika paljon.

    • Lolol

      Me tilataan tänää Tele-Finlandista Nokia 500
      Saan sit oottaa koko viikon.. :D

    • ...

      Kuinka paljon netin käyttö maksaa, jos ei ole nettipakettia?

      • 500 1

        liikaaa itelläni on netti paketti en tie hintaa tarkallee mut joku 5€ kuussa mielestäni se ei ole paljon koska sillä saa surffata vaikka 24/7 mutta ei silti tarvi pelätä et tulee monen kympin laskut. Itte surffaan tosi paljon netissä ja sä ketä kysyit et kui paljo maksaa ilma pakettia mun mielest liikaa mu se on sun oma asia mut suosittelen nettipakettia


    • 5230,. (500)

      Tää on näitä ikuisuus kysymyksiä mutta noin karkeasti arvioiden esim. vitosen kk datapaketin hinnalla surffaa todella minimaalisen vähän jos megatavu hinnottelun pohjana on normaali 1,50e/Mt..jos sulla ei ole kodissa wlania ja haluut nettiäkin käyttää vaikka mp3 musan lataamiseen youtubesta tms. niin hommaa ihmeessä datapaketti

    • gagagaga nokia 500 f

      Hyvä puhelin , mutta akku on paska

      • 500 1

        ihan hyvä


    • masa

      En löydä mistään micro-sd kortin alustusta. Käyttöohjeen mukaan pitäisi löytyä tiedostohallinnasta. Ei löydy. Mulla on siis Belle päivitys.

    • Se alustuskohta löytyy täältä: Valikko-Tiedostot->(Paina pitkään muistikortin kuvaketta)->Alusta

    • masa

      Kiitos vapunen! Noita valikoita on niin monessa paikassa. En taas huomannut tuota.

    • ÄLÄ OSTA!

      Älkää kukaan ostako Nokia 500tasta! Joo toimii kuin unelma ensimmäiset 2kk, mutta 6kk käytön jälkeen akku kestää hyvällätuurilla 12h ja kun käynistät puhelimen se on jumissa eikä toimi ollenkaan. Tunti sitten käynistin ja ihan jumissa vieläkin. Ja kun nettiä selaa niin voi varautua sellaiseen että puhelin sammuu itsestään. Eli lyhyt arvio 6kk jälkeen: Täyttä paskaa!

      Joo Nokian mukaan tukee muka 32 GT:n muistikorttia mutta kun ei toimi oikein 16 GT:llakaan.

      En voi suositella kenellekkään!

      Tosin ennen kuin päivitin siihen Symbian Bellen niin toimi ihan hyvin Symbian Annalla siis. Älkää siis päivittäkö Belleä siihen jos haluatte että se toimii!

      • 500 1

        mun mielest toimii tosi hyvin kokonaisuus ois vie täydellinen jos ovikauppaan mennessä se ei sammuis viän pian huoltoon mutta suosittelen oma mielipide älypuhelinten ehdotonta eliittiä!!


      • 500 1 kirjoitti:

        mun mielest toimii tosi hyvin kokonaisuus ois vie täydellinen jos ovikauppaan mennessä se ei sammuis viän pian huoltoon mutta suosittelen oma mielipide älypuhelinten ehdotonta eliittiä!!

        Ennen huoltoon lähettämistä sinun kannattaa kokeilla puhelimen resetointia. Se voi auttaa tuohon Nokia kauppa ongelmaan. Resetointi tehdään *#7370# koodilla.


    • Ainakin mitä minä olen päivittänyt Nokia 500 malleja Belleen niin ne ovat toimineet päivityksen jälkeen mainiosti ilman kaatuilua tai jumittumista..

    • masa

      Itselläni on nokia 500 toiminut viime syksystä saakka ongelmitta. Toivottavasti tuossa uusimmassa Belle päivityksessä ei ole bugeja, mitkä tuon tekisi. Latasin sen juuri. Pian sen näen. Kerron sitten. Enemmän uskon siihen, että noita 500:ia on tosiaan tehty Kiinassa ja Koreassa, niin kuin joku väitti ja Kiinassa tehdyissä olisi ongelmia.

      • 5230,. (500)

        mulla on myös päivitys menossa eli kyseessä on uusi belle ohjelmisto 207mt jossa tulee mukana mm 6 aloitusnäyttöä myös 500:n,mites vapunen nyt kun meni 500 uusiks,kirjottelen htc.:llä


    • Nokia N8 malliin kyseistä päivitystä ei ole vielä tullut, mutta onneksi vieressäni on ainakin 10 Nokia 500 mallia, joten päivitys voi alkaa.. päivitän yhden tänään.

    • Päivitn juuri yhden Nokia 500 mallin onnistuneesti. Mitään suurta muutosta en ole vielä havainnut etenkään käyttöliittymässä.

    • 5230,. (500)

      sama juttu 4 alotus näyttöä edelleen,se suiten mainita 6 alotusnäytöstä ei tietysti ollu mitään 500 liittyvää vaan yleisesti belleen liittyvä..meinasin jo innostua mutta nyt näyttää että ihan turha päivitys jos odotteli jotain uutta,vaika voihan tässä olla jotain bugi juttuja korjattu,kaatumisia,tilttejä tms...nyt saa taas säätää puhelimesta kaikki paikoilleen entiseen kuosiin,wlanin salasanat joutuu tihruilemaan modeemista ja säätämään yhteysasetuksia ym muuta mukavaa,teetti taas ylimäärästä työtä mutta totuushan on tietty että kyllä noi päivitykset kannattaa aina ladata vaikka puhelimen näyttöjen/asetusten säätämisessä pikku hommaa riittää sen jälkeen,tulipahan ainakin puhelimen muistia 40mt lisää joka meni reilusti yli 100mt vaikka angry birdskin(40mt) säily,näytön kirkkaus kannattaa pistää suosiolla täysille,minä en ainakaan nää siitä kunnolla jos se on puolessa välissä

    • Pitää huomenna katsoa tuota näytön kirkkausasetusta. Päivitykset kannattaa tosiaan aina ladata, koska ne saattavat parantaa tietoturvaa ja korjata eri bugeja.

    • 5230,. (500)

      Nyt näyttää siltä että tuo eilinen 11.020.0067 päivitys olis tärkeä päivittää,yllätyksekseni huomasin että siinä korjaantui tuo ärsyttävä valikko vika eli sovelluslistan alaspäin skrollaukses loppu päässä ilmennyt tökkiminen on loppunu,tätä on esiintynyt monella mutta nyt se on historiaa tämän jälkeen,samoin noteerasin sen että battery monitor ei enää näytä mitä sattuu eikä jumiudu johonkin kohtaan,ennen sai buuttailla pari kertaa päivässä jos halus että monitorin prosentit tuli oikeaksi,nyt sen lukemat on pysyny vuorokauden kohallaan ja näyttää tarkasti myös viimeisen latauksen ajankohdan...muutama uusi taustakuva tuli myös,itseasiassa parhaat tuli vasta nyt joten panin kolmeen näyttöön uudet,muistakaa huomioida että niitä taustakuvia on nyt jokaista paitsi noita uusia tuplasti eli viime belle päivityksen taustakuvat jää galleriaan joten niitä voi poistella jos haluaa,seuraava tehtävä on nyt seurata tuleeko esiin minkäänlaisia kaatumisia,jumittamisia ym mitä ennen on voinu joskus tapahtua..mutta pahaa pelkään että tämä päivitys on poistanut viimesetkin bugit tästä puhelimesta,sen verran hyvin se on nyt toiminut

    • Minullakin kyseinen päivitys on toiminut mainiosti. Valitettavasti en kerkeä päivittämään sitä muihin Nokia 500 malleihin, joihin olen päivittänyt Belleen jo aikaisemmin.

      • 500 1

        siis saako puhelimeen lisää aloitusnäyttöjä kun lataa jonkun påivityksen voiko joku vastata heti


      • 500 1 kirjoitti:

        siis saako puhelimeen lisää aloitusnäyttöjä kun lataa jonkun påivityksen voiko joku vastata heti

        Puhelimeen saa lisää aloitusnäyttöjä, jos päivität siihen Nokia Belle päivityksen.


    • uskomaton kalu

      Tämä Nokian päivityspelleily ottaa kyllä pattiin.
      Nyt sitten tänään viimeisessä Nokia 500 Belle päivityksessä
      hävisi nettiyhteydet. Ei pääse wlanilla, eikä mobiilidatalla.

      Tulee Valitse yhteys Internet "DNA GPRS Internet"
      WAP-palvelut "dna WAP GPRS"

      Ja sitten valinnan jälkeen. Ei verkkoyhteyttä !

      • 5230,. (500)

        mobi data ja wlan ei ole päällä päivityksen jälkeen,alasveto valikosta kytket molemmat päälle sitten haet wlan verkkosi ja kirjotat salasanan niin pitäis toimia kuin ennenkin,ainakin täällä toimi


    • Kesä tulloo

      Mulla on myös Nokia 500 ja toimii ihan kohtuullisen hyvin. Mitä nyt piti hommata pienten kirjainten ja suurten sormien takia kynä kosketusnäyttöä varten. Sormet kun tahtoo painella vääriä kirjaimia. ;-) Mutta tietääkö joku, miten tekstiviestiäänen voi muuttaa?? Tämän pimpelipom -jutun? Aikaisemmilla Nokian kännyköillä se oli helppoa, mutta nyt on ihan mahdotonta löytää asetuksista. Nokia shopissa ei ole sellaista.

    • 5230,. (500)

      Sen voi muuttaa profiileista

      asetukset>profiilit>yleinen>muokkaa>Viestin merkkiääni

      tämän jälk tulee valintoja

      -Lataa äänitteitä
      -Äänet
      -Kappaleet
      -Äänitteet
      -Ei

      Kohdassa: "äänet" ovat puhelimen omat soittoäänet
      Kohdasta: "kappaleet" löytyy omat musiikkikappaleesi mitä olet lataillu soittimeen
      Kohdasta: "äänitteet" löytyy äänitykset
      Kohdasta: "ei" ei löydy mitään

    • Kesä tulloo

      Kiitoksia kovasti avustasi!!! Minusta tuota oli todella hankalaa löytää, mutta nyt löysin avustuksellasi. Nokian ohje ei esittele ainakaan kunnolla tätä. ;-)

    • masa

      Tietääkö joku muistinpanojen synkronoinnista? Alunperin ne saattoi synkronoida ovi-palveluun, sitten se loppui joskus vuoden vaihteen jälkeen. Outlookiin pystyy kyllä edelleen synkronoimaan, mutta pitää olla varsinainen outlook, outlook express ei käy. Sen vuoksi en ole pystynyt synkronoimaan muistiinpanoja kuin työpaikalla, mitä en mielelläni tee. Nyt sitten, ehkä tuossa viimeisessä Belle päivityksessä näkyy tuleen sellainen mahdollisuus että synkronointipalvelimen osoitteen voi antaa. Tietääkö joku minne palvelimelle muistiinpanot voi synkronoida? Onkohan sellainen palvelu tulossa johonkin Microsoftia lähellä olevaan saittiin, esim. hotmail:iin?

    • ostin eilen

      Muuten ihan ok puhelin,mutta ihmettelen miksi se poisti muistikortilta,(joka oli siis vanhassa puhelimessani) kuvat ja äänitteet,musiikit säilyivät :O Kirjoittaminen vähän hankalaa kun on niin pienet näppäimet :/

      Mikä toi belle juttu on? Onkohan se täs mun kännykäs valmiina ku ostin just eilen..? Ei mun oo ainakaa tarvinnu mitää päivittää.

    • 5230,. (500)

      kirjottaminen helpottuu paljon kun vaihat aakkosnumeeriset näppäimet pysty qwertyn tilalle siitä kirjainten alapuolelta valinnat kohdasta missä on ne kolme vaaka viivaa ja eiköhän se belle ole,pyyhkäse näytön yläreunasta alaspäin alasvetovalikko näkyviin niin tietää että bellestä on kyse tai laitehallinnasta josta voi tarkistaa käyttiksen ja ohjelmistoversion josta uusin on 20.04 päivätty 111.020.0067 jota tuskin siinä puhelimessa vielä on mutta nokia suitella sen voit päivittää vaikka heti. asetukset>puhelin>puhelimen-hallinta>laitehallinta

    • Senttu

      Pystyykö siihen Nokia 500:n asentaa edes muistikorttia?

    • Pystyy. Nokia 500 mallissa on muistikorttipaikka.

    • Senttu

      Kiitos! Olen harkinnut tuon puhelimen ostoa pari viikkoa, mutta ajattelin, että entä jos siinä ei ole paikkaa muistikortille!? Käykö Nokia 500:n micro SD?

    • Senttu

      Olisi myös erittäin kiva jos kyseiseen puhelimeen saa ladattua pelejä. Esim. Angry Birds Rio

    • Kyseiseen malliin käy Micro SD kortit ja Nokia Stroresta voi asentaa siihen nämä Angry birds pelit:

      Angry Birds Rio
      Angry Birds Seasons

    • 5230,. (500)

      Rio ja Season voi ostaa kaupasta,500 belle puhelimessa on myös esiasennettuna iso Angry Birds peli

    • Senttu

      Eikö niitä voi ladata siihen puhelimeen suoraan netistä?

    • Senttu

      Minä tässä sekoilen. Nokia Storehan on netissä, anteeksi! :-)

    • Ja Nokia Suiten uusimman beta version avulla kännykkään voi ladata minkä tahansa Nokia Storen ilmaisen pelin/sovelluksen. Enää ei siis välttämättä tarvitse kännykällä selata ja ladata storen sisältöä.

    • Senttu

      No voi kiitos, kiitos!

    • gametzuz

      onko tässä netti valmiiksi

    • 976768686876

      Olisko älypuhelimessa nettiä kun se on peruskännyissäkin valmiina

    • Belle / Anna

      Tulipahan vaan mieleen...

      ..Että kun jossain vaiheessa saan oman Nokia 500, niin asennan siihen suoraan Bellen! =D Kun niin monet valittavat siitä , että Anna on parempi, en edes kokeile sitä... Säästynpähän mielipiteiltä. " Mä niin vihaan tätä paskaa Bellee! :@ "

    • 5230,. (500)

      Kaupoissa ei enää myydä 500 annaa joten et tule tietämään miten "ihana" se anna olikaan

      • mievaatäällä

        Kyllä minun mielestäni se anna viellä on myynnissä. O_o


      • mievaatäällä kirjoitti:

        Kyllä minun mielestäni se anna viellä on myynnissä. O_o

        Ainakin minun kesätyöprojektin Nokia 500 malleissa oli kaikissa valmiina Nokia Anna, mutta en tiedä, milloin ne on ostettu. Jos nyt menee ostamaan Nokia 500 mallin, niin todennäköisesti siinä on jo Belle valmiiksi asennettuna.


      • 5230,. (500)
        vapunen kirjoitti:

        Ainakin minun kesätyöprojektin Nokia 500 malleissa oli kaikissa valmiina Nokia Anna, mutta en tiedä, milloin ne on ostettu. Jos nyt menee ostamaan Nokia 500 mallin, niin todennäköisesti siinä on jo Belle valmiiksi asennettuna.

        Jes,kyllä ne annat alkaa olla jo historiaa kaupoissa,pari viikkoa sitten ostin siskon likalle valkosen 500 ja bellehän se jo oli paketissa,onhan sitä pelkkää belleä tehty tehtaissa jo tammikuun puolesta välistä lähtien


    • 213

      ittekki haluaasin ostaa ton puhelimen tietääkö kukaan kestääkö puhelin kuinka paljon ? ku mulla se esm tippuu taskusta.

      • Nokia 500 kestää kohtuu hyvin pudotusta.


    • 213

      onko nokia 500:sta vaikee käyttää jos on käyttänyt nokian perus puhelinta koko ikänsä ja jos ei oo sitä kynää

      • 213

        minkälainen muisti nokia 500ses on


      • 213
        213 kirjoitti:

        minkälainen muisti nokia 500ses on

        mitä pelejä nokia 500ses on


      • 213 kirjoitti:

        mitä pelejä nokia 500ses on

        Nokia 500 on kohtuu helppokäyttöinen. Sitä pystyy hyvin käyttämään ilman kosketuskynää. Nokia 500 mallissa on 256 Mt sisäistä muistia. Sen mukana tulee Angry Birds peli ja Nokia Storesta saa kymmeniä pelejä ilmaiseksi.


    • helpppoa on

      Nokian puhelimet on ollut ja tulevat olemaan helppokäyttöisiä koska ne suunnitellaan just sitä ajatellen tulevaisuudessakin, vaikka ominaisuuksia lisätään kovaa tahtia.

      • 5230,. (500)

        500 on todella helppokäyttöinen puhelin joka sopii hyvin ensimmäistä älypuhelinta hommaavalle,muistiakin on mukavat 2g josta vapaana reilusti yli gigan,esiladatut kartat vie osansa..mitään stylus kynää tässä ei tarvita kosketus tapahtuu sormella kevyesti hipaisten


    • 213

      mitä pelejä nokia 500 on ? minkälainen muisti ja paljoko se kestää ? ja onko nokialla/samsungilla muita saman hintasia ja parempia kosketusnäyttöjä ja kannataakko mun ostaa tää puhelin kun oon 11 v?

    • khyl se

      Aina puhelinta ostaessa kannattaa miettiä Hinta/Laatu suhdetta. Nokia 500 on hintansa väärti, sitä ei voi kiistää.

    • Nokia 500 on ihan hyvä kännykkä, mutta toisaalta Androidiin saisi enemmän eri pelejä/sovelluksia. Esimerkiksi Angry Birds space pelin. Katsoin muuten väärin tuon Nokia 500 mallin muistin. Siinä on 2 GT sisäistä muistia.

    • Mutta jos lataa tunnettuja ohjelmia niin vaaraa ei ole. Enpä ole tavannut Google Playssa yhtään väärennettyä peliä/sovellusta näiden kahden vuoden aikana kun siirryin Androidin käyttäjäksi.

    • 213

      saako nokia 500 androidin. miten ?

    • Ei saa. Nokia 500 mallissa on Symbian 3 Belle.

    • 213

      kumpi kanataa ostaa nokia 500 vai samsung galaxy gio ? ku ostan joman kuman niistä

    • Itse suosittelisin tuota Gioa.

      Nokia 500 etuina olisivat ilmainen navigointi ja tuttu käyttöliittymä. Gion taas suurempi sovellus ja pelivalikoima ja sitä voi muokata paremmin omanlaisekseen.

    • 5230,. (500)

      Itsekin ostasin Gion jos olisin 11v ihan jo sen takia miten paljon sovelluksia varsinkin pelejä siihen saa,500 navigaattoria tuskin 11v tarttee,ostettiin muuten broidin kanssa puoliks siskon likalle 500 belle 12v synttärilahjaks vaikka ehdotin sille jotain gioo tms androidia niin se oli jo räplänny mun 500:sta ja vissiin tykästyny siihen että halus vain sen.Tommonen pikku likka jaksaa koluta nokia storenkin vähän tarjonnan kun oli jo puhelin aivan täynnä pelejä ja teemoja sun muuta krääsää kun eilen sen näin,exploreriakin myydään alle satkulla gigantissa tällä viikolla,taitaa olla halvimpia ellei halvin android älypuhelin tällä hetkellä suomessa,gio maksaa 118e mutta siinä tulee muistikorttikin paketissa
      http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/HTCEXPLORERBK/htc-explorer-alypuhelin-musta

    • Hellou Kitty

      Hei, ostin juuri Nokia 500 ja se on IHANA!
      Mutta yksi asia minua kyllä mietityttää.....Eikö kappaleiden nimiä voi muuttaa? :O

    • 5230,. (500)

      Voihan niitä mutta sun pitää mennä tiedoston hallintaan ja etsiä sieltä se kappale ja paina pitkään sen kohdalla tulee valinnat,esim mulla niitä on massamuistissa(ei ole muistikorttia) music,attachment,recieved files kansioissa

    • 5230,. (500)

      Pitää sen verran varottaa tosta nimen vaihdosta että ainakin mulla ne kappaleet viottu niin että joutu poistamaan,siinä tulee varotuskin että tiedosto nimen muuttaminen saattaa viottaa tiedostoa,ja näin sitten kävikin mutta saahan ne ladattua uudestaan youtubesta

    • wanhablondi

      miten puhelinnumerot saa tallennettua kansainvälisessä muodossa? Tahdon siis merkin numeroiden eteen osoitekirjassa, mutta eipä vielä ole onnistunut...

      • 5230,. (500)

        paina pari kertaa peräkkäin tähteä * niin se plussa jää siihen


    • vikatikki?

      Onko jossain olemassa käyttöohjeita puhelimelle, joka on kuin eri planeetalta näin Belle-päivityksen jälkeen? Vanhat ohjeet ei enää oikein toimi...

    • 5230,. (500)
    • 5230,. (500)

      Itseasiassa kun tutkin äsken niin noi puhelimen omat käyttöohjeet on tietysti nyt bellen,siinä neuvotaan alasveto valikon toimintaa ym,todella hyvät,tarkat käyttöohjeet löytyy puhelimesta joihin pääsee valikosta

    • vikatikki?

      Pelkästään jo tekstiviestivalikko on täysin erilainen... ennen kaikki oli omina valikkoinaan, saapuneet, lähetetyt jne., mutta nyt ne kaikki luonnoksia myöten on samassa ketjussa peräkkäin - huono muutos. Profiileista ulkoilma katosi kokonaan... mitä iloa jengille on neljästä näytöstä, jos perusjutut on pelkkää puuroa?

    • 5230,. (500)

      Viestivalikko on nyt saman tyyppinen kuin android puhelimissa,siihen tottuu nopeasti ja huomaa pian miten kätevä se on...luonnoksia siihen ketjuun ei tule vaan ne tallentuu suoraan kansioonsa,pian unohdat annan systeemit etkä kaipaile niitä kauan

    • Soitin epäkunnossa

      Itsellä ei omassa Nokia 500 puhelimessa toimi soitin jostakin syystä. Aika monella on myös sama ongelma (monilla kavereillani). Päivitin luurin belle käyttöjärjestelmään, mutta ei sekään auttanut. Jos joku tietää vastauksen ongelmaa niin olisi kyllä mahtava homma :)

    • 5230,. (500)
    • amisu

      Miten voi poistaa ladattuja teemoja?
      Jos asentaa s-postin niin tuleeko maksua jos vastaaanottaa s-posteja?

    • Ladatut teemat voi poistaa täältä: Valikko->Asetukset->Asennukset->Asennetut

      Sähköpostin käyttö aiheuttaa dataliikennettä, joka taas maksaa operaattorikohtaisesti. ( Jos et käytä puhelinta wlan verkossa ja jos sinulla ei ole datapakettia).

    • apuva!

      kumpi kannattaa hankkia? Nokia 500 vai Huawei Honor u8860?

      Honori on siis kalliimpi, mutta en ole lukenut siitä niin paljoa negatiivist palautetta kuin 500:sta? jos voisitte mitenkään auttaa, laittakaa viestiä tänne tai sähköpostiini
      [email protected]

      kiiitos :))

      • cpu 1 ghz

        miten 500 käyttäkunta osaisi/haluaisi verrata sitä johonki aivan eri hinta luokan heille tuiki tuntemattomaan kiinan ihmeeseen,kysymys kuuluisi muulle palstalle muut kännykkämerkit,itse olen ollu luotettavaan 500 todella tyytyväinen ja eipä ole ainakaan google vakoilemassa jokaista liikettäsi niinkuin android käyttäjiä


      • cpu 1 ghz

        miten 500 käyttäkunta osaisi/haluaisi verrata sitä johonki aivan eri hinta luokan heille tuiki tuntemattomaan kiinan ihmeeseen,kysymys kuuluisi muulle palstalle muut kännykkämerkit,itse olen ollu luotettavaan 500 todella tyytyväinen ja eipä ole ainakaan google vakoilemassa jokaista liikettäsi niinkuin android käyttäjiä


      • turha vertailu

        kukapa ei ostaisi huaweita,ilmiselvää että jokainen ostaisi 4 tuumaisen mielummin kuin 3,2 tuumaisen jos on varaa


    • nipsuss`

      Mulla on ollut joulusta asti ihan tyytyväinen olen ollut.. Mutta akku menee ainakin mulla 2 päivässä tyhjäksi, ja näppäinlukon kanssa on ollut ongelmia (ei aukea näppäin lukosta välillä ennen kuin sammuttaa puhelimen kokonaan.) Ja puhelin on ollut jo kerran huollossa. Muuten on iha ok toiminut.

    • NeverAndroid

      "kumpi kannattaa hankkia? Nokia 500 vai Huawei Honor u8860?"


      Käyttäjälle huomattavasti turvallisempi on Nokia 500:
      Ei virus ongelmia
      Takuut toimii oikein,mikäli edes tarvitsee koska laadukkaammat komponentit.
      Ei ole Google seuraamassa jokaista liikettäsi netissä jne..
      Käytön helppous ja huolettomuus kaiken kaikkiaan.

      • Age of mobiles

        En tiedä mikä on hintahaarukkasi, mutta DNA-kauposta saa Nokia 701 hintaan 185€ (vrt. Expert 320€). 701 on ihan eri luokkaa kuin 500: nopeampi suoritin, näytönohjain ja yleisfiilis on laadukkaampi. Noin kolme viikkoa sitten ostin 701:n ja olen erittäin tyytyväinen. Kamera on EDOF-kameraksi uskomattoman hyvä (edellinen oli Nokia 5230 ja "vakavaa" kuvausta varten on järkkäri). Videokuvaus hoituu 720p laadulla, pääasiallisesti moitteetta. Kuitenkin kun zoomaa, niin kamera saattaa jättää yhden framen välistä (tulee pieni nyppäys) mutta ei aina. Ääänentallennus on stereo, ja laatu erinomainen. Kokeilin soittaa kajareista musaa niin kovalla kuin uskalsi, mutta ääni ei särönnyt tallennuksessa yhtään. Sähköpostit tulevat kännykkään kivuttomasti (Nokia 5230 kanssa en ikinä saanut s-postia synkronoimaan, vaikka kysyin neuvoa suoraan nokialta...)

        Toisaalta, jos haluat Nokia 500, niin siitä vaan. Kyllä sekin on ihan ok puhelin, mutta kannattaa katsoa muitakin vaihtoehtoja ja tarjouksia. ;D


    • Android on yhtä turvallinen kuin Symbian 3 jos käyttäjä tietää mitä lataa Google Playsta. Googlen vakoilu on hieman yliliioiteltua..

      • Age of mobiles

        Totta, suurin riski on käyttäjä itse. Ei pidä ladata epämääräisiä sovelluksia nettisivuilta, kuten ei ihan PC:lläkään kannata. Sieltä ne troijalaiset yms. tulevat. Lisäksi esim. Avast tarjoaa ilmaista tietoturva/virustutkaa Androideihin (olen itse Symbian^3 käyttäjä), jos haluaa lisäturvaa.


    • 500 paras

      itellä on kans 500 ja on tosi hyvä kestävyyttä löytyy jä on nopee pientä ongelmaa youtuben kanssa on ollu mut ei se mitää kannattaa ostaa

    • cooool!!!!!
    • penaukkeli 72

      joo ollu viikon mutta päivänvalossa ei erota näyttöä joten soitot ei onnistu kun sisätiloissa. eikä oo androitin veroinen.

    • dadadafsa

      En ymmärrä tälläisen Nokian romun ostamista.. Nokia tekee parempia saappaita, kun puhelimia. Ei herranjumala noi puhelimet on kuraa.

    • 500 rulezzzzzzzz

      Nyt kannattaa ostaa gigantista loistava kännykkä nokia 500 belle vain 114 eurolla sillä näin halpaa symbian 3 käyttikseen pohjautuvaa kännykkää ei ole toista samanlaista missään noin halvalla

    • 500+

      Nokia 500, pikkujättiläinen halvalla. Paras hinta/ominaisuudet suhde kaikista puhelimista. Suosittelen lämpimästi.

    • Symbian jyrää

      Nokia 500 on kyllä todella mielenkiintoinen, monipuolinen ja aivan
      mahdottoman kestävä puhelin.
      Varmasti koko Nokian puhelin historian legedaarisin puhelinmalli
      jo tänään.
      Ai ai jos Nokia vielä varustaisi viissatasen 4-5 tuuman näytöllä.

      Tuossa vieressä keittiön pöydällä Nokia 500 soittaa Radio Pookin
      musiikkia todella puhtaasti.

      Melko makea lisävaruste Nokia 500 puhelimeen on tässä:

      http://musicangel.net/

      • 5230,. (500)

        harvalla nokialaisella voi katella livenä esim CNN International uutis kanavaa,500:lla onnistuu kun lataat ilmaisen Livestation sovelluksen,tälläsiä pikku juttuja kannattaa hyödyntää kun halvalla saa


      • Joni94

        Sysipaska puhelin..Ei kannata kenenkää ostaa tommosta semmoista romuläjää...siitä on vain harmia!!!!!


      • Tiia

        Nokia 500 on ihan huono! Lagailee, sammuilee ja kaikke muuta! Nokia vedetää vessanpöntöst alas! Kannattaa hommata kyl samsung.. Nokia 500 EI ole kestävä puhelin!
        MIETTISIT VÄHÄ MITÄ KIRJOTTELISIT! :-------D


    • Tiia

      NOKIA 500 ON IHA PASKA PUHELIN! 1 KUUKAUDEN ON OLLUT, LAGAILEE, SAMMUU ITEKSEEN, EI KANNATA OSTAA !!!!!!!!!!!!!!

      • Joni94

        Perus nokia!!!


    • Jos Nokia 500 jumittelee, niin kannattaa kokeilla näitä:

      - Ohjelmistopäivitystä
      - Puhelimen resetointia ( Tehdasasetukset)
      - Akun irroitusta

    • Matilda

      Hei minä mietin täällä minkälaisen kännykän ostaisin onko nokia 500 hyvä puhelin? meneekö se rikki jos tiputtaa?

    • n 500 n 500

      kuule osta hyvä puhelin, se 500:n, mul on ja.se kestää vaikka mitä pudotusta ja on hyvä siin on älyä,ja taatusti parempi ku ashat 306 311 jois ei älyä tippaakan

    • Nokia 500 on ihan puhelin, jos sitä verrataan sen hintaluokan malleihin. Siitä löytyy ilmainen navigointi ja uusin Symbian 3 Belle käyttis. ( Tosin sen oma selain on aika huono, joten suosittelen Opera Mobilen asentamista).

    • aikuinenukkeli

      kyllä tällä paskalla saa pyyhiä persettä tää on lasten lelu.

      • penaboi

        joo ei ihme nokialla menee niin huonosti ku tekee tollasia leluja esim.yotubeen on vaikea päästä koitappa samsungia ero ku yöllä ja päivällä.


      • 5230,. (500)
        penaboi kirjoitti:

        joo ei ihme nokialla menee niin huonosti ku tekee tollasia leluja esim.yotubeen on vaikea päästä koitappa samsungia ero ku yöllä ja päivällä.

        mikä ongelma sulla on youtubessa mitä muilla ei ole,500 pärjää vertailussa halvimmille pocket,y sarjalle mutta ihmiset odottavat saavansa ihmelaitteen hiukan päälle satasella


      • 5230,. (500)
        5230,. (500) kirjoitti:

        mikä ongelma sulla on youtubessa mitä muilla ei ole,500 pärjää vertailussa halvimmille pocket,y sarjalle mutta ihmiset odottavat saavansa ihmelaitteen hiukan päälle satasella

        belle refresh päivitys vihdoinkin tulossa 3 vko sisään

        symbian-developers.net/news-about-symbian-belle-refresh-for-nokia-e6-and-nokia-500/


      • 5230,. (500) kirjoitti:

        belle refresh päivitys vihdoinkin tulossa 3 vko sisään

        symbian-developers.net/news-about-symbian-belle-refresh-for-nokia-e6-and-nokia-500/

        Tuleeko toi päivitys myös Nokia N8 laitteelle?


      • 5230,. (500)
        vapunen kirjoitti:

        Tuleeko toi päivitys myös Nokia N8 laitteelle?

        näköjään tulee,tämä ketju alkaa olla jo lähellä loppuaan 500 viestiä,pitäs varmaan tehä kokemusketju 2,ainakin kännyllä täältä on jo vaikea ettiä uusinta viestiä jos se ei ole ihan viimesten joukossa


    • Pikkuhiljaa voisi tosiaan tehdä kokemusketju 2 ja linkittää sen aloitusviestiin tämä ketju.

    • pikkukäsi

      Eilen ostin N500, navigaattorin vuoksi lähinnä. Hiki on virrannut takakantta aukoessa, netistä avausvideoita tuijotellen. Pikkukätöset olleet lujilla.

      Nettiin en osaa mennä wlanilla. Saan yhteyden toimimaan, mutta SITTEN, miten pääsee nettisivuille, en ole vielä löytänyt valikkoa. Olenhan aikaisemmin surffaillu C-sarjan puhelimella, ulalla olen. Lienen tyhmä tai sitten nokialaiset eivät sovi minulle.

      Kamerassa ei taida olla salamaa !?!

      Nuolinäppäin ruudun vasemmassa alalaidassa toimii kehnosti. Käytän valikoissa enimmäkseen poistu-näppäintä.

      Hintaansa nähden kohtalainen puhelin, uutena !

    • Iso Paha

      puhelin on täysi Susi!

      Käyttöikää max. 6kk, tämän jälkeen alkaa komponentit luovuttaa..
      Kertoo jotain puhelimen laadusta.
      Päivityksiä ja sovelluksia puhelimeen tullut hyvin niukasti.

      Puhelinta voisi suositella ainoastaan ensimmäiseksi älypuhelimeksi lapselle tai halvaksi 2. puhelimeksi.

      Ps. Nokian selain kusee ja pahasti..

    • saso

      Aika ajoin jumittaa. Muutaman kerran jopa sammunut tai on joutunut uudestaan käynnistämään. Kun otin uudemman päivityksen, käynnistyminen (siis ikonien ilmestyminen näytölle) vie enemmän aikaa. Siinä vain pyörittää. Voisiko joku neuvoa, miten ikoneita (pikavalintoja) voi vähentää näytöltä? Niiden lisääminen kyllä neuvotaan, muttei poistamista.

    • Niitä voi vähentää painamalla tiettyä pikavalintaa pitkään ja painamalla sen jälkeen pikavalinnan viereen ilmaantuvaa punaista ruksia.

    • saso

      Kiitos Vapunen! Hyvin toimii ja sain jo vähennettyä pikavalintoja.

    • Ole hyvä!

    • Kuviakuviakuvia

      Onko mahdollista saada Instagam puhelimeen?

    • AKUTSKI1234

      Onko se Nokia 500 hyvä ostos? Itelläni on toi 5230 ja haluis et olis ilmane netti ,kun tossa 5230:ssa ei oo ilmast jollei osta jotain nettipakettii. siks vaan aattelin koska se N 500 on aika halpa ja sillä on hyvä laatusuhde.

    • Sinun kannattaa odottaa 5230,.(500) neuvojan vastausta. Häneellä on nimittäin molemmat mallit eli hän voi kertoa 500 mallista tarkemmin.

      • 5230,. (500)

        5230 tottuneelle nokia 500 on valovuoden edellä kaikessa,sen käyttäminen on kevyttä,nopeaa ja vaivatonta hitaaseen 5230 verrattuna.
        Hyvä belle käyttis,herkkä apasitiivinen kosk näyttö,4 aloitusnäyttöä,muokattavuus ym on nykypäivän vaatimusten tasolla tässä hintaluokassa


    • LOL

      Hankkikaa kunnon tietokoneet älkääkä jotain puhelimia.

    • kakkospuhelin

      Nokia 500 on toiminut parisen kuukautta hyvin kakkospuhelimena. Nyt se kuitenkin ilmoitti, että muisti on täynnä, senjälkeen kaatui, eikä ole millään lähtenyt uudelleen pelittämään. Olen ottanut akkua ulos ja kokeillut mutta ei auta. Mykkä mikä mykkä. On pidetty kuin kukkaa kämmenellä, joten mekaanisesta viasta ei ole kyse

    • yksi3

      Aivan kauhee paska!! Ei tuohon näytölle ovi kenenkään sormet ja välillä se menee jumiin. Hermot menee joka päivä!!

      • toinen osaa toinen ei

        silti siinä on isompi näyttö kuin myynti menestyksien 306 ja 311 näyttö,eikä kukaan valita niitten kolmen tuuman näytöistä mitään


    • jogu1

      Tässä Nokian 500 on siis ilmanen netti ?

    • On jos käyttää wlania.

    • netti maksaa

      Sossuko se vapusella ilmaisen netin maksaa ?

      Vai naapurin langattomaan modeemiinko sinä Samsungin suuntailet ?

    • jogu1

      Aattelin vaan ku koulus on wlani niin voi siis käyttää ilmaseks sitte sielä

    • Suomessa voi nykyään käyttää esimerkiksi naapurin avointa wlania täysin laillisesti. ( Jos sillä ei lataa esim torrent ohjelmia).

    • ihan Ppspsssska

      LOOO!!! 500 viituuun paaska ! ei kannata ostaaa ainakaa mun kokemuksen perusteella;))

    • ööö!?098765

      juu..... mulla on ollut toi nokia 500 noin vuoden ja tuntuu ihan helv**** pas*a***! en siis hemmetinssä suosittele!!! osta lumia!!!! kauhee kosketusnäyttö bugi ja akku loppuu päivässä itekseen!!(taisiis kahesa päiväsä!)

    • masa_m1

      Nyt saa Nokia 500:aan myös tuon Fruit Ninjan, mitä vuosi takaperin joku kaipaili. Mulla on ollut Nokia 500 nyt vuoden ajan ja edelleen olen tyytyväinen. Oikeastaan ainoa, mikä saa moitteita on näytön koko ja laatu. Mutta eihän Ladan hinnalla mersua saakaan. Huomatkaa sekin, että lumioissa ei enää tule Mot sanakirjaa. 22-kielen sanakirja on etu sekin. Facebook toimii paremmin Facebookin omalla s60 softalla. Eli se "yhteisöt" ohjelma ei ole kovin monipuolinen.

    • nok500ia

      plussat: omasta kokemuksesta
      hyvä akkukesto jatkuvas (netti/video) käytös, riippuen asetuksista ->3-4h

      kestävä näyttö

      2gb sisäinen muisti

      miinukset:

      hokee muistin loppumista vaik tilaa olis reilusti

      näyttö sammuilee taik ei välillä pysy toimintojen peräs

      oma nettiselain takkuilee selatessa

      näyttökääntö toimii välil miten sattuu

      plus-minus

      pystyasennon näppäimien reunimmaiset kirjaimet ei välil tottele

      sovellusten/toimintojen aukaisu

      odottamattomia näytönlukituksia

      ikää tullessa pitää puoli päivää välil painaa/-lla et reagoi käskyyn

    • masa_m1

      Selvästikään et ole päivittänyt puhelintasi. Siihen viittaa tuo muistin loppumisherja ja ongelmat selaimessa. Uusin selain on oikein hyvä ja siinä on html5 tuki. Käytän nettiä wlanilla päivittäin n. tunnin pari ja akku kestää yhdellä latauksella pari päivää. Jos en käytä paljoa nettiä ja laitan virran säästön päälle, akku kestää 4-5 päivää. Uutena sain akun kestämään viikonkin, kun laitoin kaikki käyttöohjeen mukaiset virransäästöasetukset päälle.

      • nok500ia

        päivitin heti ku belle refres julkaistiin ja edelleen sama ongelma, ja kun päivitin uudestaan niin vieläki herjaa muistin loppumista vaik olis esim 5-10mt viel jäljel keskusmuistista.
        ja paras akku kesto yhteen soittoon neeti pääl on 6 tuntia 3g:llä ja n.12 tuntia 2g:llä

        ja ilman käyttöä 2,5-3 viikkoa asetuksina gsm/näytön kirkkaus minimissä, pääikkuna tyhjänä, näyttö valokatkaisu pienimmäl asetuksella, merkkivalot pois päältä, muut äänet pois päältä, kosketus vastavärinä poispäältä

        ja toi nettiselain takkuilee isoilla nettisivuilla (mut ei kuitenkaan ns mobiilisivustot tai mis ei ole ylimääräistä kampetta sivulla kuten liikkuvat mainokset, mut kuvat ei tuota ongelmia), mut kaikki jutut/flashit silti lataanttuu kuten pitää (jos niitä ei ole jossain määrin liikaa

        ja mul on ollut jo nokia 500 helmikuun eka viikolt ja käytän lähes aina kännykän nettiä useamman tunnin päiväs


        kylhä akku nyt kestää jos vaan käväsee 2 tuntia netis kuten sanoit, mut muuten ei käytä


      • RT..
        nok500ia kirjoitti:

        päivitin heti ku belle refres julkaistiin ja edelleen sama ongelma, ja kun päivitin uudestaan niin vieläki herjaa muistin loppumista vaik olis esim 5-10mt viel jäljel keskusmuistista.
        ja paras akku kesto yhteen soittoon neeti pääl on 6 tuntia 3g:llä ja n.12 tuntia 2g:llä

        ja ilman käyttöä 2,5-3 viikkoa asetuksina gsm/näytön kirkkaus minimissä, pääikkuna tyhjänä, näyttö valokatkaisu pienimmäl asetuksella, merkkivalot pois päältä, muut äänet pois päältä, kosketus vastavärinä poispäältä

        ja toi nettiselain takkuilee isoilla nettisivuilla (mut ei kuitenkaan ns mobiilisivustot tai mis ei ole ylimääräistä kampetta sivulla kuten liikkuvat mainokset, mut kuvat ei tuota ongelmia), mut kaikki jutut/flashit silti lataanttuu kuten pitää (jos niitä ei ole jossain määrin liikaa

        ja mul on ollut jo nokia 500 helmikuun eka viikolt ja käytän lähes aina kännykän nettiä useamman tunnin päiväs


        kylhä akku nyt kestää jos vaan käväsee 2 tuntia netis kuten sanoit, mut muuten ei käytä

        Onko sinulla muistikorttia kännykässäsi?
        Muistin loppuminen johtuu useimmiten siitä että sinulla on mahdollisesti omia teksteviestejä, ohjelmia, musiikkia tai videoita liikaa tallennettuna puhelimen omaan muistiin. Kannattaisi säätää asetuksista niin että puhelin tallentaa testiviestit yms. muistikortille eikä puhelimen omaan muistiin.


    • ei toimi

      meillä perheessä kaks nokia 500 ja molemmat ostettu lokakuussa 2012. toinen ei toimi enää ollenkaan ja toinen katkoo virtoja noin 10 min. välein. niinku joku jo aiemmin sano ei saa halvalla hyvää... ikävä on vanhoja kunnon näppäinpuhelimia.

    • yytee1

      en ole niin vittumaista ja paskaa puhelinta ikinä ennen nähnyt. onneksi se särkyi, kun jäi kantapään alle. oli viimeinen kumisaapastehtaan valmistama puhelin, jonka erehdyin ostamaan

    • kumisaapas2

      nokia 500 on niin paska en. tässä kuussa on toinenkerta huollossa..... android se olla pittäää

    • rtsuy

      Valitusta ja valitusta.

    • nookia 500

      ostinko mää paskan?Edellinen 2710c tipahti aamulla piskin vesikuppiin ja mykisty tunnin sisällä.Vaikea sanoa 5oosatasesta muuta että toiminut viikonlopun..

    • Suurimmaksi osaksi Android. Symbian 3 alkaa jäämään jo pois ja kun kokeilee Androidia niin paluuta Symbianiin ei ole. Näin kävi minullekin ja en voisi enää ostaa Symbian puhelinta.

      • RT..

        Hassua, mitä minä olen kokeillut samsung galaxy s1, s2,s3. En itse tykkää androidista niin paljoa kuin symbianista. Hupaisaa kuinka kokoajan sinä jaksat ylistää androidia, todellisuudessa android ei juurikaan ole symbiania parempi vaikka se onkin symbiania modernimpi. Vaikka nokia lopettaakin tuen symbianille niin kuitenkin symbian itsessään toimii puhelimissa edelleen hyvin.

        Käyttäjästä kiinni suurimmaksi osaksi.


    • 5000000

      onks tässä 500:ssa vikaa vai nettiliittymässä kun netti on aivan tajuttoman hidas?
      Youtubea ei voi edes käyttää, kun se latais yhtä videota puol päivää.

      Sit se sivun vieritys on ihan sikanopeaa, ei ehdi painaa mitään kun se jo rullautuu sivun loppuun. Eikö tota rullaus nopetutta saa muuttaa jostain?

      Välillä näyttö vaan pimenee. Siis ihan yhtä-äkkiä koko luuri hidastuu ja näyttö pimenee vähitellen mustaksi. wtf?

    • 5230,. (500)

      1.VVika on liian hitaassa liittymässä

      2.Oletko kokeillu Opera Mobilea,rullaus nopeutta ei voi muuttaa

      3.Puhelimen kaatuiluun auttaa jos se on päivitetty ajantasalle..tai jos ei auta aja siihen uudelleen ohj,päivitys nokia suitella

    • Netin hitaus voi johtua ihan verkon ruuhkasta. Kannattaa myös kokeilla akun pois ottoa vähäksi aikaa.

    • jtn500

      Mulla ollu 500 käytössä vajaan vuoden. Kohta lähtee uudelleen huoltoon, koska näyttö pimenee jos joku/jollekkin soittaa tai herätys menee päälle. Eka kerralla autto kun päivitti puhelimen vaan nyt ei enää sekään auta.

      Ekan kerran lähti sitte huoltoon sen takia ku asensin normaalisti päivityksiä ja puhelin ilmotti käynnistyvän uudelleen niin sammu kyllä mutta ei enää sen jälkeen käynnistyny.

      Muuten kyllä tykkään puhelimesta, koska on (mulle ainakin) helppo käyttönen, vaa ois se kiva nähä kelle sitä aikoo vastata.

      • RT..

        Muistitko tehdä hard resetin päivityksien jälkeen? Jos et niin siinä voi olla yksi syy epävakauteen. Muista kuitenkin ottaa ensin tärkeät tiedot talteen.

        hard reset komento: *#7370#


    • tietäjä

      On kokemusta. Kesti minulla sen kuukauden kunnes alkoi jumittaa, pimahdella ja ei yhdistänyt kuulokkeisiin. Kyllä se sen puol vuotta oli kunnes meni lopullisesti rikki (ei ottanut kosketusta vaikka akkua irti otteli ties kuinka monta kertaa) joten ihan vain suosittelen valitsemaan jonkin toisen puhelimen ettei mene rahaa roskiin tämän ostoksen kanssa (:

      • ToimivaLaite

        Eiks ton ongelman hoitanut takuu? Puhelimissahan on 2 vuoden takuu.


    • 5230,. (500)

      Kuka nyt enää 500 ostais lumioiden takia ja itellä pelannu 1,5v ihan moitteettomasti ja on kokoajan vieläkin kovassa netti/nettijako/kamera käytössä

    • masa_j

      Sama juttu. Kohta kaksi vuotta käyttänyt Nokia 500:aa ja hyvin pelaa. Kielikoneen MOT sanakirjat on loistavia. Siis ne maksulliset. En ole löytänyt androidille vastaavia. Tablettina mulla on Nexus 7. Uusimman Nokialaisen (1020) voisin joskus ostaakin, kun tulee kaikki lomareissut kuvattua kännykän kameralla. Nokia 500:ssa on muuten hyvä kamera, mutta hämärässä pitää muistaa säätää yökuvaukselle. Silloin tulee taas kohinaa kuvaan helposti.

      Satasen puhelimeksi Nokia 500 on kyllä loistava.

    • 500 malli oli 2-3 vuotta sitten hyvä älypuhelin mutta nykyään mm Android, WP8 ovat menneet siitä jo ajat sitten ohi. Jopa 100 euron Android malli voi jo päihittää sen.

    • ToimivaLaite

      Nokia 500 on ollut minulla vuoden. Bellen asensin heti, kun se tuli. Muuten olen tyytyväinen, mutta navigaattorin ääni lakkasi välittymästä autossa käyttämääni HF laitteeseen. Puhelut ja HF toimivat hyvin.

      Ehkäpä tuokin korjautuu, kun löydän jonkun vinkin. Saattaa olla navigaattorin asetuksissa joku vika.

      Siis, navigaattorin ääni kyllä kuuluu kännykästä, muttei HF:stä.

    • Ei "konttori rotta"

      Pystyykö tätä Nokia 500 (belle system) ns."konttori rotta"mallin kalenteria muokkaan järkeväksi käyttää?Hälytystä laittaessa tarjoaa edellisen illan aikaa-aina!Puhelimeen käsin ohjelmoitu "muistio" ei näy kun katsoo tietokoneella samaa päivää!Oma / julkinen merkitys? "Muistion" tilalla riitäisi Nokia X3-02.n perus käyttö ilman turhia 500.n "konttori rotta" version ongelma käyttöjä.Samoin "kokous" täysin turha kalenterissa.Tietokone ohjelmointikin kun ei tunne näitä turhia asioita mitenkään,mutta huomattavasti helpompi ohjelmoida hälytys.

    • Myöhästelijä

      Tää tulee monta vuotta myöhässä, mutta ehkä auttaa toivottavasti jotakuta :D Mä ostin ittelleni sellasen viime vuonna, on toiminut ihan kiitettävästi, tosin kuoret jumittuu aina välillä ja salamaakin olen joskus kaipaillut. Muuten hyvä

    • Toimiiko ovi kauppa ilman nettii, onko pelejä vamiina itteeki houkuttelee toi nokia 500?

      • Älä osta. Tuo on jo sen verran vanha malli että jo alle 100 eurolla saa paljon paremman kännykän.


    • nokia 500 on ykkönen

      Osta pois kaupat on täynnä uusia nokia 500 joka on parempi kuin lumia 520 vaikka hinta sama.Kauppa toimii ilman nettiä ja päivitykset rullaa 2019 asti

    • jasu_j

      Hyvin toimii Nokia 500 vieläkin, vaikka on melkein kolmevuotta vanha. Myös Whatsup toimii siinä. Sellainen tiedoksi, että sanakirjan kielen vaihto on alkanut reistaamaan, siis se palvelu. Sanakirjan saa vaihdettua, kun laittaa puhelimen off-line tilaan ja jotain muutakin piti tehdä. Laitan ohjeet tähän, kunhan ongin ne uudestaan netistä. Nokia forumilta se löytyy. Koskee siis kaikkia nokian malleja.

    • janetskij

      Löysin Nokia 500:sen tänään Fidan kirppikseltä.
      Hyväkuntoisen näköinen laite,ei kolhuja,eikä naarmuja. vaihtokuoret,laturi ja korvapiuhat on messissä,mutta usb-kaapeli puutuu,eli huomenna kauppaan...

      Kunhan se tuolla latautuu niin pääsee testaamaan.

      Maksoin peräti 20 euroa. Että ei nakkaa pitkälle jos ei toimikkaan.

    • Yopr

      Mä oon vahingossa rikkonut nokia 500n🙁

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe