Kanelihoito diabetekseen

Liian.halpa.hoito

Kanelihoitoa on tutkittu diabetes 2 tapausten hoitoon. Ruokailun yhteydessä otetaan kanelijauhetta. Puolilusikallista riittää.
Tärkeää on se käyttääkö kassiakanelia vai ceyloninkanelia.
Kassiakaneli, jota myydään kaupoissa sisältää kumariinia, joka tuhoaa maksan. Siksi sitä käytetään rotanmyrkyissä.
Ceyloninkaneli on väriltään vaaleampaa lähes keltaista, kun cassiakaneli on ruskeaa ja voimakkaamman makuista. EU:n viranomaiset ovat kieltäneet cassiankanelikäytön jokapäiväisesti.
Sokeriarvot laskevat n. 20 prosenttia ja veren rasva-arvot paranevat oheisen tutkimuksen mukaan.

Hyvää ceyloninkanelia saa esim. Ruohonjuurikaupasta 40g 2,8 euroa.

cinninamon tarkoittaa kanelia
http://www.cinnamondiabetes.org/

24

3025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ceylon=Suma

      ----Hyvää ceyloninkanelia saa esim. Ruohonjuurikaupasta 40g 2,8 euroa.---

      Taisi olla juuri Ruohonjuuri mistä ostin vuosi sitten kanelia. Purkin kyljessä luki Ceylon. Mutta kun kotona katsoin suurennuslasin kanssa niiitä äärettömän pieniä tekstejä niin siellä luki "alkuperämaa Tansania". Tansaniassa kasvaa kassiakanelia, ei Ceylonin. Heitin purkin roskiin.

      Eräistä kaupoista saa aitoa ceylonilaista, paketin kyljessä on teksti Suma.

      • Todisteet.pöytään

        Ceyloninkaneli on lajikkeen nimi. Ei tarkoita sitä, että sen pitäisi kasvaa Ceylonissa. En epäile, että olisi väärää laatua. Kanelin on tuonut maahan suomalainen firma itävaltalaiselta luotettavalta firmalta ja tuote on valmistettu Madagaskarissa.


      • Kanelcinnamon
        Todisteet.pöytään kirjoitti:

        Ceyloninkaneli on lajikkeen nimi. Ei tarkoita sitä, että sen pitäisi kasvaa Ceylonissa. En epäile, että olisi väärää laatua. Kanelin on tuonut maahan suomalainen firma itävaltalaiselta luotettavalta firmalta ja tuote on valmistettu Madagaskarissa.

        Ceyloninkanelia tuotetaan Madagaskarissa.
        http://www.antioxidants-for-health-and-longevity.com/history-of-cinnamon.html
        Väriltään on keltaista, kun cassiakaneli on kitkerämpää ja ruskeaa.


      • erkki vaan
        Kanelcinnamon kirjoitti:

        Ceyloninkanelia tuotetaan Madagaskarissa.
        http://www.antioxidants-for-health-and-longevity.com/history-of-cinnamon.html
        Väriltään on keltaista, kun cassiakaneli on kitkerämpää ja ruskeaa.

        Kyllä panee epäilemäään jos alkuperämaa on Tansania. Väri on pieni ongelma, sen hoitamiseen on keksitty elintarvikevärit. Enhän minä varma ole, että olisi varmasti kassiaa mutta miksi riskeerata yhtään.


      • Kanelicinnamon
        erkki vaan kirjoitti:

        Kyllä panee epäilemäään jos alkuperämaa on Tansania. Väri on pieni ongelma, sen hoitamiseen on keksitty elintarvikevärit. Enhän minä varma ole, että olisi varmasti kassiaa mutta miksi riskeerata yhtään.

        Ruohonjuuri myy Sonnentor firman sertifikoitua luomukanelia, joka on tuotettu Madagaskarissa, jossa kyseistä kasvia kasvaa jopa villinä. Sonnentor myy myös cassiakanelia samaan hintaan. Erkki taitaa kärsiä vainoharhoista, jos epäilee, että EU sallisi hänen esittämänsä humpuukin.
        Ovatko Suma kanelit sertikoitu ja missä niitä myydään?


      • erkin kamu
        Kanelicinnamon kirjoitti:

        Ruohonjuuri myy Sonnentor firman sertifikoitua luomukanelia, joka on tuotettu Madagaskarissa, jossa kyseistä kasvia kasvaa jopa villinä. Sonnentor myy myös cassiakanelia samaan hintaan. Erkki taitaa kärsiä vainoharhoista, jos epäilee, että EU sallisi hänen esittämänsä humpuukin.
        Ovatko Suma kanelit sertikoitu ja missä niitä myydään?

        ,,,,,Erkki taitaa kärsiä vainoharhoista, jos epäilee, että EU sallisi hänen esittämänsä humpuukin. ,,,,

        Erkki taitaa olla tosiviisas, kun on varovainen eikä usko, että EU tai kukaan muukaan ehtii tarkastaa jokaisen EU-alueella myynnissä olevan purkin ja purtilon alkuperän.


    • tositietoa.

      Taikauskoa nuo kanelit.

      • Kanelicinnamon

        On kysymys muinaisesta kiinalaisesta lääketieteestä. Kanelilla voidaan merkittävästi alentaa sokeritasoa (20 prosenttia, n. 0,5 millimoolia) riippuen eri tietolähteistä. Meta-analyysit ovat todenneet merkittävän vaikutuksen. Lievissä 2d tapauksissa, kun on vain hieman kohonnut sokeri, voitaisiin käyttää kanelia vähähiilihydraattipitoisen ruokavalion apuna. Itse käytän edelleen hieman muitakin lääkkeitä. Ehkä paras muoto onkin käyttää kanelia muun lääkityksen apuna.

        http://www.cinnamondiabetes.org/
        ps. lääkekulut ovat kasvaneet räjähdysmäisesti


      • Hömppää on
        Kanelicinnamon kirjoitti:

        On kysymys muinaisesta kiinalaisesta lääketieteestä. Kanelilla voidaan merkittävästi alentaa sokeritasoa (20 prosenttia, n. 0,5 millimoolia) riippuen eri tietolähteistä. Meta-analyysit ovat todenneet merkittävän vaikutuksen. Lievissä 2d tapauksissa, kun on vain hieman kohonnut sokeri, voitaisiin käyttää kanelia vähähiilihydraattipitoisen ruokavalion apuna. Itse käytän edelleen hieman muitakin lääkkeitä. Ehkä paras muoto onkin käyttää kanelia muun lääkityksen apuna.

        http://www.cinnamondiabetes.org/
        ps. lääkekulut ovat kasvaneet räjähdysmäisesti

        No niin, nyt tuli järkeä kommentteihin. Kaneli on siis lähes merkityksetön tekijä verensokerin alentamiseksi. Pelkästään ruokavaliollakin saadaan suurempi vaikutus kuin tuollainen puoli yksikköä. Tuon verran arvot heittelee jo luonnollisestikin eri aamuina mitattuna.


      • hömpän-puavo
        Hömppää on kirjoitti:

        No niin, nyt tuli järkeä kommentteihin. Kaneli on siis lähes merkityksetön tekijä verensokerin alentamiseksi. Pelkästään ruokavaliollakin saadaan suurempi vaikutus kuin tuollainen puoli yksikköä. Tuon verran arvot heittelee jo luonnollisestikin eri aamuina mitattuna.

        ----Tuon verran arvot heittelee jo luonnollisestikin eri aamuina mitattuna. ----

        Kyllä ne heittelee mutta jos pitemmällä aikavälillä keskimääräinen taso laskee heittelyt huomioituina tuollaiset 0,5 yksikköä niin aika hyvin se on.


      • Hömppää on
        hömpän-puavo kirjoitti:

        ----Tuon verran arvot heittelee jo luonnollisestikin eri aamuina mitattuna. ----

        Kyllä ne heittelee mutta jos pitemmällä aikavälillä keskimääräinen taso laskee heittelyt huomioituina tuollaiset 0,5 yksikköä niin aika hyvin se on.

        Mutta millä sen voi todentaa, kun kotimittarin hyväksyttävä virheskaalakin on kolminkertainen. Uudempi mittarini valehtelee vielä enemmän huonolaatuisten mittausliuskojen vuoksi ja se jääkin kaapin perälle kun liuskat loppuu. Vertailukelpoisia tuloksia saa vain laboratoriotutkimuksilla ja jos siellä on todettu 0,5 yksikön eroja, siitä ei ole käytännössä hyötyä suuremmin.


      • mate-maatikko
        Hömppää on kirjoitti:

        Mutta millä sen voi todentaa, kun kotimittarin hyväksyttävä virheskaalakin on kolminkertainen. Uudempi mittarini valehtelee vielä enemmän huonolaatuisten mittausliuskojen vuoksi ja se jääkin kaapin perälle kun liuskat loppuu. Vertailukelpoisia tuloksia saa vain laboratoriotutkimuksilla ja jos siellä on todettu 0,5 yksikön eroja, siitä ei ole käytännössä hyötyä suuremmin.

        20% 10:stä on 2,0 mmol.

        Mitenkäs on sen matematiikan taitamisen laita?

        Kaneli on terveellisempi, testatumpi ja luonnollisempi vaihtoehto diabeetikolle kuin joku hype-lääke tyyliin Victoza.


      • Hömppää on
        mate-maatikko kirjoitti:

        20% 10:stä on 2,0 mmol.

        Mitenkäs on sen matematiikan taitamisen laita?

        Kaneli on terveellisempi, testatumpi ja luonnollisempi vaihtoehto diabeetikolle kuin joku hype-lääke tyyliin Victoza.

        Olipas mate-maatikko huipputarkka! Tiesin kyllä tuon kotimittareiden virhenäyttämän prosenttiluvun. Yleisimmät liian korkeat verensokeriarvot paastosokerina lienevät tuolla 7-8 lukemissa jolloin aloitetaan hoidot. Silloin kolme kertaa 0,5 on 1,5 ja siis vastaa melko lähellä tuota 20% virhettä.

        En "leiki" kanelilla, käytän vanhaa koettua hoitomuotoa eli metformiinia ja tavallista pitkävaikutteista insuliinia. Minulle nuo kelpaa oikein hyvin ja erityiskorvattuna ei maksakaan vuodessa kovin paljon.


      • 11+6
        Hömppää on kirjoitti:

        Olipas mate-maatikko huipputarkka! Tiesin kyllä tuon kotimittareiden virhenäyttämän prosenttiluvun. Yleisimmät liian korkeat verensokeriarvot paastosokerina lienevät tuolla 7-8 lukemissa jolloin aloitetaan hoidot. Silloin kolme kertaa 0,5 on 1,5 ja siis vastaa melko lähellä tuota 20% virhettä.

        En "leiki" kanelilla, käytän vanhaa koettua hoitomuotoa eli metformiinia ja tavallista pitkävaikutteista insuliinia. Minulle nuo kelpaa oikein hyvin ja erityiskorvattuna ei maksakaan vuodessa kovin paljon.

        "Yleisimmät liian korkeat verensokeriarvot paastosokerina lienevät tuolla 7-8 lukemissa jolloin aloitetaan hoidot."

        Osaat varmaan laskea paljonko on 20% 7:stä ja 8:sta?

        Yleisimmät liian korkeat verensokeriarvot ruuan jälkeen ovat diabeetikoilla selvästi yli 10.

        "Tiesin kyllä tuon kotimittareiden virhenäyttämän prosenttiluvun."

        Ei kyse ole mittarin virhenäyttämästä, vaan liian korkeasta verensokerista


      • Hömppää on
        11+6 kirjoitti:

        "Yleisimmät liian korkeat verensokeriarvot paastosokerina lienevät tuolla 7-8 lukemissa jolloin aloitetaan hoidot."

        Osaat varmaan laskea paljonko on 20% 7:stä ja 8:sta?

        Yleisimmät liian korkeat verensokeriarvot ruuan jälkeen ovat diabeetikoilla selvästi yli 10.

        "Tiesin kyllä tuon kotimittareiden virhenäyttämän prosenttiluvun."

        Ei kyse ole mittarin virhenäyttämästä, vaan liian korkeasta verensokerista

        Juttusi lipsuu aina vaan enemmän ohi aiheesta, kas tässä lainaus tekstistäni johon viittaan: "Mutta millä sen voi todentaa, kun kotimittarin hyväksyttävä virheskaalakin on kolminkertainen." Puhut koko ajan korkeista verensokereista kun minä tarkoitin sitä että jo mittarin virhenäyttämä voi olla kolme kertaa suurempi (7 mmol/l näyttämällä voi olla -1,4 mmol/l) kuin kanelilla saatava 0,5 mmol/l hyöty.


      • 11+6
        Hömppää on kirjoitti:

        Juttusi lipsuu aina vaan enemmän ohi aiheesta, kas tässä lainaus tekstistäni johon viittaan: "Mutta millä sen voi todentaa, kun kotimittarin hyväksyttävä virheskaalakin on kolminkertainen." Puhut koko ajan korkeista verensokereista kun minä tarkoitin sitä että jo mittarin virhenäyttämä voi olla kolme kertaa suurempi (7 mmol/l näyttämällä voi olla -1,4 mmol/l) kuin kanelilla saatava 0,5 mmol/l hyöty.

        Nythän on kyse juuri siitä, että itse uiskentelet ohi aiheen. Kaneli kun ei sovi skenaarioosi diabeteksen hoidosta.

        Eli...

        Et kai sinä ihmispolo mittarin virhelukemalla yritä selittää sitä, että kaneli laskee verensokereita yllättävänkin tehokkaasti?


      • humbiigiiii
        11+6 kirjoitti:

        Nythän on kyse juuri siitä, että itse uiskentelet ohi aiheen. Kaneli kun ei sovi skenaarioosi diabeteksen hoidosta.

        Eli...

        Et kai sinä ihmispolo mittarin virhelukemalla yritä selittää sitä, että kaneli laskee verensokereita yllättävänkin tehokkaasti?

        Jos kanelilla asia olisi hoidettavissa, olisi se jo hoidettu. Käsittämätöntä miten ihmiset menee halpaan.


      • 11+6
        humbiigiiii kirjoitti:

        Jos kanelilla asia olisi hoidettavissa, olisi se jo hoidettu. Käsittämätöntä miten ihmiset menee halpaan.

        Et sinä verensokeria pelkillä luontaistuotteilla hoida jos samaan aikaan syöt väärin eli ns. virallisen ravintosuosituksen mukaan. Oikea ravinto on kaiken a ja o.


    • hömppäästä

      joo hömppäähän tuo on ihan täysin... ei kannata kokeilla. Näitä humpuukimaakareita vaan piisaa, kun yksi loppuu, toinen tulee tilalle.

      • Cinnamonkaneli

        Jos aamuarvo on 6,4 ja kanelilla sen on 5,9, on lääkäri varmasti sitä mieltä, että pillereitä ei tarvita. Lisäksi rasva-arvot paranevat .
        Erään myyntilistan mukaan cassiakanelissa on kumariinia 5 prosenttia.
        Ceyloninkanelissa on vain 0,004 prosenttia.
        LISÄKSI SIINÄ MAINITTIIN, ETTÄ SAKSA ON KIELTÄNYT CASSIAN MAAHANTUONNIN


      • Cinnamonkaneli
        Cinnamonkaneli kirjoitti:

        Jos aamuarvo on 6,4 ja kanelilla sen on 5,9, on lääkäri varmasti sitä mieltä, että pillereitä ei tarvita. Lisäksi rasva-arvot paranevat .
        Erään myyntilistan mukaan cassiakanelissa on kumariinia 5 prosenttia.
        Ceyloninkanelissa on vain 0,004 prosenttia.
        LISÄKSI SIINÄ MAINITTIIN, ETTÄ SAKSA ON KIELTÄNYT CASSIAN MAAHANTUONNIN

        Edelleen aamuarvot pysyttelevät terveen arvoissa, vaikka söisi ruisleipääkin. Helppoa, laitan murukahvin joukkoon teelusikan käden puoleisella päällä nokareen ceylonkanelia. Maistuukin ihan hyvältä.


    • Toimiihan se

      Aamuarvo 6,0.
      Reilun kuukauden kanelin käytön jälkeen 5,1. Toimii todellakin !!! Ja aamukahvi maistuu mukavalta :)

      • kissamari

        I herbin kaneli? Sain pojalta kanelia joka oli tilattu Iherbistä, purkitin sen ja heitin pussin pois. Mitähän kanelia sieltä sai? Kaneli on aika vaaleta, minusta se on aika voimakas, eli voisi sanoa riittoisa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe