yksinkertainen kysymys

vailla vastausta

Pitääkö käyttää pysäköintikiekkoa, jos on poliisin myöntämä vammaispysäköintilupa?

9

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luvanhaltija

Ei

• alkuperäinen kysymys

Kiitoksia asiallisesta ja lyhyestä vastauksesta. Tämä on ollut kohdallani avoin kysymys.
        Yksityiset parkkipirkot ja petterit ovat väittäneet minulle aivan toista.

• luvanhaltija
        alkuperäinen kysymys kirjoitti:

Kiitoksia asiallisesta ja lyhyestä vastauksesta. Tämä on ollut kohdallani avoin kysymys.

Asiasta on ihan selkeät ohjeet olemassa, joita myös valvojien tulisi opiskella.

• Huippuparkki
        alkuperäinen kysymys kirjoitti:

"Yksityiset parkkipirkot ja petterit ovat väittäneet minulle aivan toista. "

Toistaitoisilta saa toistaitoista osaamista.

Nämä kädettömät ja suomen johtavimmat amatöörithän tunnetaan mm. sellaisesta ammattitaitoisesta toiminnasta kuin ambulanssien laputtamisista pelastusteillä tehtävänsuorituksesta. Parkpatrol os. Narmer Ky hallitsee nämä jutut!

• Ihan eri juttu

Terve järki sanoisi toki, että samat pysäköintisäännöt (Invapaikan merkki tarkoittaa invapaikkaa, parkkikiekon kuva P merkin yhteydessä tarkoittaa kiekon käyttöpakkoa, suoraan parkkipaikalla oleva merkki on määräävämpi kuin aluemerkki, invatunnuksella ei aikaraja/kiekkopakko merkitse) pätevät noin yleisesti ottaen.

Yksityisellä pysäköinninvalvonnalla on kuitenkin omat tulkintansa vähän kaikesta ja tuo rahastus ei perustu mihinkään lakiin. Kyseessä on heidän itse luomansa sopimuskonstruktio, jossa on paljonkin epäselvyyksiä ja erittäin luova tapa esittää asia. esinnytään ikäänkuin annettaisiin pysäköintivirhemaksua. Hyödynnetään häikäilemättömästi sekaannusta oikeisiin pysäköintivirhemaksuihin ja niille kuuluvaan haltijavastuuseen. Kun syytetään virkavallan anastuksesta, onkin kyseessä sopimus, jolla rangaistusvalta siirretään. Kun tämä onkin perustuslain vastaista, väännetään tämä maksulliseksi pysäköinniksi ja alennukseksi jonka saa kiekkoa käyttämällä. Tämä johtaa siihen että he myisivät pysäköintioikeutta pelastustielle, eli rikkoisivat pelastuslakia.

Se hyvä puoli näissä yksityisten sakottajien lapuissa kuitenkin on, ettei niitä tarvitse oikeasti maksaa. Uhkailuja kuitenkin tulee, mutta ne ovat katteettomia.

• maro45

ei tarvitse

• outo juttu

mutta inva-luvalla ei saa pysäköidä pelastustielle....tuo pukkaa unohtumaan.
      Miksi invaluvalla ei tarvita p-kiekkoa? Kai sen samalla vaivalla laittaa kuin luvankin ikkunaan?

• luvanhaltija

Yksityialueella voi olla eri määräykset, mutta jos käytetään yleisesti käytettyjä liikennemerkkejä, niitä noudatetaan. AKE:n ohjeissa sanotaan näin: Vammaisen pysäköintiluvalla, tai vastaavalla asianomaisen ulkomaisen viranomaisen myöntämällä luvalla, jossa on kansainvälinen vammaisen tunnus, saa vammainen henkilö tai häntä kuljettava pysäköidä ajoneuvon:
      1) maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta
      2) alueelle, missä pysäköinti on kielletty liikennemerkillä 372 tai 373 (ks. liikennemerkit) ja
      3) sellaiselle pysäköintipaikalle, jossa pysäköinnin enimmäisaikaa on rajoitettu liikennemerkein, rajoitusta pidemmäksi ajaksi.
      ...eli pysäköintikiekko on turha kapine em. luvan kanssa.

• saivarellaanpa vähä

Kiekkopaikalle pysäköinyt ja kiekon unohtanut voi saada "sakon" vaikkei aika ylitykään.

Tarkasti ottaen - jos tuo olisi siis lakitekstiä - kiekkoa pitäisi käyttää mutta ajan saisi ylittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe