Laanilan lukio

missbad

Heii, ois pari kysymystä Laanilan lukiosta (:

1.Onko siellä hyvä ilmapiiri?
2.Tunteeko kaikki "uudet" sieltä toisensa entuudestaan tai tuleeko paljon uusia muualtakin?
3.Onko oikeesti niin hyvät opettajat kun väitetään?
4. Pääseekö hyvin porukoihin mukaan?
5. Tehäänkö niin paljon matkoja ku oon kuullu?

Joo voi olla ehkä höpsöjä kysymyksiä, mutta eipähän nuo selviä lukion sivuilta :)) :D ja muutaki infoo voi kertoo jos keksii (::

19

5159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fggfggf

1. Itse oon Lyseossa, mutta kavereilta oon kuullu, että Laanilassa on aika paljon kiusaamista. Onhan sitä kuitenkin varmaan vähän joka paikassa.

2. Mitä olen kuullut, niin aika paljon siellä on ollut sellaisia ihan lapsuuden tuttuja, mutta tokihan sinne aina uusiakin tulee.

3. Opettajaa on varmasti monen sorttista, mutta väittäisin, etteivät Lyseon legendaarisia opettajia peittoa ;)

4. Kuulemma on aika paljon sellaista omaa "jengiä", jossa kuletaan. Varmasti kuitenkin pääsee "porukoihin", kunhan menee vaan rohkeasti mukaan. Lyseon oon huomannu olevan ns. "opiskelijoiden sulatusuuni", eli tänne tulee hyvin mielenkiintoista ja erilaista porukkaa, jotka muodostavat hyvin tiiviitä uusia porukoita.

5. Tähän en osaa oikeen sanoa. Ei kaverit ainakaan ole kauheana kertoneet tuollaisista. Tiedä sitten, onko niitä oikeasti järjestettykkin, mutta eivät vain ole halunneet mennä.

• LAANilalove

Huomaa kyllä selvästi viestistäsi sen, ettet ole itse opiskellut Laanilassa. Terveisin laanilalainen, joka on tyytyväinen kaikkeen mainitsemiisi asioihin Laanilan lukiossa

• missbad

Okeii, onko tuolla lyseossa mahiksii pärjätä kun keskiarvo oli kesällä 8.8 ? ;oo jostain olen saanut huhua että aika "hikke lukio" Ja tietoja millaiset musiikin harrastus mahdollisuudet kummassakaan on? (:

• errererere

Elikkäs Lyseossa ON mahdollista pärjätä 8,8 keskiarvolla. Pari vuotta sitte kun itse hain, oli alin keskiarvo, jolla pääsi sisään 8,33.

Ja aivan varmasti uskon sen, että Lyseota pidetään vähän "nörttilukiona". Kuitenkin näin ei todellakaan ole, vaan täällä on porukkaa laidasta laitaan. On toki näitä jotka tykkää opiskella kaiken muun kustannuksella, mutta kyllä sanoisin, että enimmäkseen on ihan perus "normia porukkaa". Onpa täällä myös jonkin verran sellaisia, joita ei koulunkäynti ollenkaan kiinnosta - että varmasti pärjää 8,8 keskiarvolla. Ainahan sitä sanotaan, että lukiossa pitää työskennellä kovemmin kuin yläasteella, mutta itse olen oikeastaan ottanut vaan rennosti vailla turhaa ressiä, niin kuitenkin ovat numerot nousukiidossa ;)

Itse en ole käynyt musiikkia kuin yhden kurssin, mutta mitä selailin noita Lyseon sivuja, niin musiikin kursseja on 10. Näistä 5 on Lyseon omia syventäviä ja soveltavia kursseja. Tämän lisäksi Lyseossa on mahdollista suorittaa musiikkidiplomi, josta en tosin sen enempää osaa sanoa. Sen tiedän, että musiikkiluokkaan on mahdollista varata "omalle bändille" ihan omia harjoitteluvuoroja. Laanilan musiikkitarjonnasta ei ole mitään hajua.

Lyseon etuhan on siinä, että se on iso koulu. Samoja kursseja löytyy yhdestäkin jaksosta usein useampia, joten on mahdollista muovata lukkaresita aika lailla sellaisia kuin haluaa. Mutta tietysti koska on paljon oppilaita, kannattaa kursseille ilmottautua mahd. nopeasti. Ilmoittautua voi helposti koululla, sillä kirjastossa ja atk-luokassa on koneita, minkä lisäksi käytävät ovat täynnä koneita.

Mitä nyt tulee mieleen jotain negatiivista Lyseosta, niin ruokala on aina melko täynnä. Ja myös Lyseolla on luokissa sellaisia vanhoja pallolamppuja, joita ei saa jostain museollisista syistä poistaa. Parissa luokassa nämä lamput saattaa olla hieman edessä kun opettäjä näyttää dokumenttikamerasta jotain, mutta ei nyt mitenkää täysin näkymää peitä.

• coldestwinter

Jos sulla nyt on yhtään enemmän vaihtoehtoja valittavana, niin älä missään nimessä ota Laanilaa. Tekopyhää "kulissia" koko koulu. Siellä on paljon ns. omia porukoita joihin harvoin pääsee edes mukaan tai otetaan ja pidetään sitten totaalisena ulkopuolisena. Esittävät, että ovat mukamas niin hyvää pataa keskenään vaikka oikeasti jauhavat p*skaa toisistaan.

Itse olen kyseisen koulun käynyt sekä yläasteen että lukion. Ajoittain oli mukavaa, mutta suurilta osin käytetty aika siellä oli p*rseestä. Jotkut opettajat, joiden nimiä en tässä viitsi listata, ovat älyttömän rasittavia, heillä on omat suosikkioppilaansa, joille mielistelevät puolelta toisilleen kieli ruskeana. Jos et satu olemaan kyseisen opettajan mieleen, niin voit olla varma, että saat osaksesi piikittelyä vaikka yrittäisit olla kuinka hyvä vain. Toki koulussa on muutama aivan helmikin opettaja lukion puolella.

Laanilasta käytetään sitä kolmen L:n termiä; "Luja, Lämmin, Luotettava", kuitenkin koulussa on tapahtunut muutama itsemurhatapausta kiusaamisen vuoksi, jota ei pysäytetty/reagoitu lainkaan. Koulussa on siis erittäin ahistava/nihkeä/kiusallinen ilmapiiri. Jos nyt joku opettaja/oppilas kyseisestä koulusta sattuu lukemaan tätä, niin terveiset vaan takaisin sinne.

• entinen abi

Jaa että itsemurhatapauksia kiusamisen vuoksi, Et sitten tuon kummempia valheita keksinyt.

• hhgdyyw

Vai että oikein itsemurhatapaus kiusaamisen takia. Jumaliste mitä p*skaa tuo "coldestwinter" jauhaa.

Sen voin kyllä sanoa koulun opiskelijana että porukoita tässä lukiossa on ja niihin ei aina helpolla pääse. Se on negatiivinen puoli. Kiusaamista en kuitenkaan ole yhtään ainutta kertaa täällä ole nähnyt. Lähes kaikki aiemmin tähän avaukseen kirjoitettu on vain ylipaisuneita juoruja..

• missbad

Hei kiitti teille näistä vastauksista (: Pannaanpa siis suunnitelmat vielä mietintään :o

• jukkkakka

Mitä ihmettä :D Lyskassa yritin käydä mutta ei siellä kehtaa ees pipo päässä kulkea kun kaikki kattoo ihmeissään että mikäs se tommonen jannu oikeen on kun ei käytöstapoja osaa ja kyllä se ope kohta sanoo sille jottai...
      Laanilan luki, rentoo ja miten niin inhottavaa porukkaa? tuskin missään kukaan jaksaa katella epäsosiaalisia ja ärsyttäviä ihmisiä? Ja taas suosikkijuttuja mitä helkkarii :F? Ja kiusaamista oon nähny ylä asteen puolella mutta siihen se sitten on jäänyt...

• ygyfgygycy

Joo älä puhu paskaa

• coldestwinter

Te varmasti olette olleet juuri niitä laput silmillä ja pää pensaassa kulkevia "abiturientteja", jotka ette huomaa edes mitä ympärillänne tapahtuu. Pelatkaa vaan siellä ala-aulassa sitä bingbongia ja esittäkää "ystäviä" toisillenne.

• abi12

Eli itse olen ensikevään abiturientti laanilasta.

1. Siellä on oikeesti tosi hyvä ilmapiiri ja etenkin opettajien ja opiskelijoiden kesken. Ne on aidosti kiinnostuneita susta ihmisenä eikä niin vaan opiskelijana.

2. Uusia opiskelijoita tulee muualta aika paljon, tosin laanilan yläasteelta ja merikosken yläasteelta tulee aika paljon porukkaa, jotka tuntee toisensa. Mutta Kempeleestä ja Kiimingistä tulee aika paljon kans, ja kaikki ei tunne todellakaan toisiaan.

3. On todellakin hyvät opettajat ja just sen takia että ne on niin älyttömän rentoja. Etenkin kun opettajat on tutustunu opiskelijoihin niin abivuoden lähestyessä ne on erittäin rentoja ja mukavia!

4. Ei mitään ongelmaa päästä porukoihin mukaan! Tietenki jos ei ite puhu mitään ja on vetäytyväinen niin voi olla vaikeeta, mut normi rempseällä asenteella pääsee pitkälle :)

5. Joo matkoja tehdään aika paljon. Kuluneena lukuvuotena matkoja tehtiin ainaski Lontooseen ja Romaniaan (saatto olla muuallekki, mut en nyt muista) ja ens vuonna tulee ainaski Pariisiin :) Ja opettajalle voi ehottaa matkoja niin melko varmasti ne suostuu jos se on semmonen järkevä opiskeluun liittyvä :)!

En keksi kyllä mitään huonoo, miks ei kannattais mennä Laanilaan. Tietenki aina on semmosia päiviä, että ei todellakaan jaksais lähtä kouluun, mutta itellä ainaski kaverit piristää todella paljon ja jaksaa taas :)

• nuudeli

siihen kouluun on parempi mennä aivot narikassa
      muuten voit olla varma ettei sua hyväksy massa

koulu sekä sen ilmapiiri lemuaa. hyvä juttu on myös se miten ahtaalle lukion puolella suuri opiskelijamäärä joutuu. eivätpä ne kouluun opiskelun takia tulleet saa sitten välimatkaan niihin leikkimään/hengailemaan/egoilemaan tulleihin pelleihin. se vaihe on pitänyt ohittaa ylä-asteella, mutta ilmeisesti se on osalla silloin jäänyt saavuttamatta.oikein hyvä koulu jos haluaa elää ylä-astenostalgiaa ja lastentarha tasoista seuraa. hetkinen! kyllähän siellä on hyvä niiden ikuisuuden tunnettujen saman yläasteenkin käyneiden kesken olla ja nahistella

• tdykdfg

1. Ilmapiirin takia jätin koko paskan kesken, ei todellakaan hyvä.
      2. Hyvinkin paljon ihmisiä, jotka tuntee toisensa yläasteelta, hyvin vähän tulee muualta opiskelijoita.
      3. Enpäs ehtinyt kovin tutustelemaan mutta kuulemma pari helmeä löytyy.
      4. Ei. Jos erotut massasta ja juttusi ovat aikuistuneet sitten yläasteen, turha edes toivoa että pääsisit mukaan porukoihin.
      5. Veikkaisin että hieman liioiteltua.

• hyiperse

P*ska koulu koko Laanila. Tuntuu, että etenki lukiopuolella kaikilla pienimunasilla apinoilla jääny erityisesti, joku esittämisen tarve päälle, kun muuten ei sitä huomiota saada. Tiukkaa biusaa sieltä löyty, muuta hyvää en keksi koulusta.

• JamalJumal

Osaisiko joku kertoa kannattaako hakea laanilaan jos kukaan muu kaveri ei hae sinne?
      Minkälainen ilmapiiri siellä on nykyyään tms?

• Tule ja koe

Hyvä koulu .

• abi2013

Hei! Harmi jos noin usealla on jäänyt Laanilan Lukiosta huono kuva - itse menisin mielelläni takaisin. Koulussa on tosi rento ilmapiiri ja loistavat opettajat, joihin törmätessä tulee vaihdettua kuulumisia edelleen. Oma keskiarvo olisi riittänyt muuallekin, mutta valitsin Laanilan sen sijainnin vuoksi. Vuonna 2010 koulussa pidettiin hiljainen hetki itsemurhan tehneen kiusatun yläastelaisen pojan muistolle, eli kyseinen tarina on enemmänkin kuin vain huhu. Lukion puolella en tosin itse kiusaamista tai syrjintää havainnut, päinvastoin sain lukiosta monia kavereita, vaikken tuntenutkaan sinne mennessäni kuin pari tyyppiä. Täältä peukku Laanilalle!

• tystny

on urheilulukioita, on taidelukioita ja on näitä ruotsin kieleen painottavia lukioita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1653
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1365
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      32
      1199
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1114
    5. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      159
      1007
    6. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1006
    7. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      198
      964
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      871
    9. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      71
      844
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      831
    Aihe