aivokasvaimen ensioireet

epis11

onko kenellekään ollut aivokasvaimen ensioireena valojen säteiden näkeminen tai valoilmiöt seinässä. Tai voivatko nuo olla ensioireita.

Vastailkaas minulle. Vertaistuki auttaa aina.

T: Epätoivoinen

10

872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miumiu30

      heh :D.. menepä lääkäriin ja kysy vaikka siltä!

    • hajari

      ensiksi ajattelin kysyä täältä, onko kenekkäläään ollut vastaaavanalaista? Tai voiko se edes olla mahdollista?

    • Ei huolta

      Minusta nuo oireet viittaavat silmän lasiaisirtaumaan tai salamointiin. Käynti silmälääkärillä olisi paikallaan.

    • kakkumunakas

      Yksi vähemmän tunnettu oire on myös nenän vuotaminen ja hengittäminen nenän kautta. Kannattaa hakeutua hoitoon jos oireita ilmenee :)

    • tttttttttttttt

      Harvoin on ensioireena. Silmäoireet ilmenevät vasta kun kasvain on sen kokoinen että se painaa näköhermoja ja muita silmään aivoista yhdistyviä suonia yms, jolloin sinulla olisi myös muita oireita. Eli tuskin. SIlmälääkäriin siis tosiaan.

    • syöppis

      Itse aivorungon syövän sairastaneena,en nähnyt mitään valo-enkä säde tai mitään muutakaan.Oireet mitä tuli oli kaksoiskuvat.Tolkuton jatkuva päänsärky,mikä tulee kun aivopaine on ollut pitkään korkea ja aivot painaa kalloa vasten.Mutta rauhoittaaksesi itseäsi olisi hyvä mennä neurologin vastaanotolle.Hänelle kun kuvailet oireet,tekee ratkaisun.

    • apatsiini

      saattaako olla epilepsian jokin muoto? sekin aiheuttaa näkökykyyn häiriöitä

    • vaikka mikä.

      migreeni
      likvorkierron häiriö

      voi olla vaikka mikä

      Kuoleeko, jos on pahanlaatuinen aivokasvain?

      Se kuulemma väistämättä uusiutuu 2 vuoden sisällä kertoon cancer.fi sivusto.

    • _L_

      En tiedä mihin kenttään tämän olisin laittanut niin päätin laittaa tänne. Eli siis pelkään että tuttavallani on aivokasvain. Nyt noin kuukauden on särkenyt pää, tavalliset särkylääkkeet eivät ole auttanut. Hän on käynyt lääkärissä, eka epäiltiin migreeniä ja sai lääkkeet. Lääkkeet ei auttanut eikä päänsärky lakannut. Ei siis ollut mikreeniä. Lääkäri nosti pöydälle aivokasvaimen ja määräsi neurologille. Siellä kumottiin aivokasvain ja meinattiin aivoverenkierron häiriöö... Hän on nyt käyny kuvissa ja tulosta odotellaan. Itse olen lukenut aivokasvaimesta ja tuntuu että oireita on niin monenlaista.
      Onko kenelläkään muulla vastaavaa ? Vai voiko jokin allergia aiheuttaa tälläistä, esim home. Se mitä minä tästä tiedän, tai siis hänen oireita on...jatkuva pääkipu (nippuside pään ympärillä, välillä pistävä kipu mikä saattaa heijastaa toiselle puolelle päätä. Välillä herännyt kipuun) huonoa oloa, ruoka ei maistu mutta mitään ei tule ylös. Yleiskunto ehkä vähän romahtanut, tekee varmaa mieliala ja pelko.

      Kiitos ja kumarrus teille ketkä jaksoitte lukea tämän. Toivon myös jonkun vastaavan jotain.

    • Hgubk

      Pahalaatuisia kasvaimia on kymmeniä erilaisia ja niistä kamalin (glioblastoma multiforme) uusiutuu kahden vuoden sisällä. Lopuilla on erilaiset ennusteet, jotkut eivät lyhennä elinaikaa ollenkaan. Kun kasvaimesta on otettu näyte, määritellään sen gradus (vaarallisuusaste), joka on oleellinen hoitojen ja ennusteen kannalta. Tämä palsta ei ole oikea paikka etsiä tietoa aivokasvaimista. Lue: http://www.syopapotilaat.fi/potilasoppaat/tietoa-aikuisten-aivokasvaimista/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3179
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1559
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe