Alkaa ikää kertyä ja oma perhe kasvaa. Pysähdyin tänään hetkeksi pohtimaan omaa elämääni ja kivistä mutta monin tavoin onnellista tietä tähän päivään. Joku asia painaa mieltä mutta sitä ei ole koskaan halunnut kohdata ettei menestyjän tie katkea tunteilun takia.
Pohdin omaa lapsuuttani ja nuoruuttani oman vanhemmuuteni kautta erityisesti siten, että mihin asioihin minä vanhempana kiinnitän huomiota. Millaisia asioita korostan ja mitkä asiat ovat minun mielestäni omille lapsilleni tärkeitä.
Tajusin ettei minulla ole yhtään muistoa siitä että olisin ollut vanhempieni sylissä tai että minua olisi koskaan halattu. Minulla oli oma huone, vaatteita, tavaroita ja keittiöstä löytyi aina ruokaa. Minua kasvatettiin tavoille. Vaikeiden asioiden edessä noudatettiin vapaan kasvatuksen metodeita.
Ei ole ihme että välillä on vähän vaikeaa sopeutua joihinkin tilanteisiin jos tunteiden käsittely opetellaan kirjaimellisesti kadulla. Juuri nyt vihaan vanhempiani. En tee sitä enää huomenna koska kivisempi on ollut heidän polkunsa. Ovat hoitaneet minua kuitenkin paremmin kuin ovat itse tulleet hoidetuiksi – ja se on varmasti parasta mitä ovat osanneet tarjota toivottavasti puhtaasta rakkaudesta. Kuka sitä nyt halia tarttee kun on ruokaakin kaapissa.
Samalla tavalla vanhempani ovat varmaan tässä iässä vihanneet yhden päivän ajan omia vanhempiaan. Toivottavasti itse onnistun paremmin :-)
Tämä on tasa-arvo osastolla sen vuoksi että sukupoleni voisi olla kumpi tahansa.
Hyvänkin perheen lapsi kasvaa kadulla
AikuinenLapsi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762539On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492536Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732402Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko241221Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965