Saako täten piispaehdokas tai piispa elää tahallisessa synnissä?
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2009/05/886076/ruotsiin-maailman-ensimmainen-avoimesti-lesbo-piispa
Hebrealaiskirje:
6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
6:7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
6:8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
Tuleeko piispaehdokkaan olla uskossa?
54
181
Vastaukset
- Sus siunakkoon
Kyllä piispaehdokkaan tulee olla uskossa, mutta nykyisin on Suomessa ateistipiispojakin ja tilanne vain pahenee, kun seurakunnissakin on päättämässä epäuskoiset ihmiset. Oi se kaiken kattava suvaitsevaisuus.
- Vakavanhoillinen
Papittaria, piispatar, jumalankieltäjiä kirkon tehtävissä, syntien pyhitystä, taivaallisen Isämme räikeää pilkkaamista... Mitä seuraavaksi?
- pyh!
Vakavanhoillinen kirjoitti:
Papittaria, piispatar, jumalankieltäjiä kirkon tehtävissä, syntien pyhitystä, taivaallisen Isämme räikeää pilkkaamista... Mitä seuraavaksi?
babylonin loppu.
- bää
Voiko sudet siunata?
- 316
bää kirjoitti:
Voiko sudet siunata?
Ei.
Mutta susi kyllä yrittää siunata, painotus sanalla "yrittää". - bää
316 kirjoitti:
Ei.
Mutta susi kyllä yrittää siunata, painotus sanalla "yrittää".Sus älköön siunatko! (ainakaan savossa)
- Yks vaan
..."nykyisin on Suomessa ateistipiispojakin..."
Miten perustelet tuota väitettäsi? Väittäähän voi kuka hyvänsä mitä hyvänsä.- loogisesti
Muuan piispa on kertonut, ettei hän usko Jeesuksen neitseelliseen syntymään. Se tarkoittaa, että Jeesus oli pelkkä tavallisten ihmisten poika, eikä jumalallista syntyperää oleva jumala. Tuo piispa on siis ateisti suhteessa Jeesukseen, jota kristillinen kirkko pitää jumalanaan.
- Vakavanhoillinen
loogisesti kirjoitti:
Muuan piispa on kertonut, ettei hän usko Jeesuksen neitseelliseen syntymään. Se tarkoittaa, että Jeesus oli pelkkä tavallisten ihmisten poika, eikä jumalallista syntyperää oleva jumala. Tuo piispa on siis ateisti suhteessa Jeesukseen, jota kristillinen kirkko pitää jumalanaan.
Jos piispa ei usko Vapahtajamme neitseelliseen syntymään, mikä tarkoittaa ettei hän usko oikean opin määrittelemään kolmiyhteiseen Jumalaan, on valtava häväistys, että moinen jumalanpilkkaaja voi toimia evankelis-luterilaisen kirkon piispana.
- Yks vaan
loogisesti kirjoitti:
Kuka piispa, missä ja milloin tuommoista sanoi? Voisitko siteerata tänne tarkalleen tuon piispan sanat, jos tiedät?
- Yks vaan
Muuan piispa on kertonut sitä ja toinen piispa tätä. Tuohon tyyliin kertomallaham kuka hyvänsä voi puhua piispoista ihan mitä hyvänsä.
- tyrmistynyt
Nimimerkki Yks vaan.Taidat olla yks savolainen änkyrä muiden joukossa.Siellä Kuopion piispan vaalissa ilmoitti televisiokameroiden edessä yks savolainen ehdokas ettei hän uskon Jeesuksen neitseestä syntymiseen.
Se näytti hänelle olevan aivan kunnia asia. Kuinka hän voi tunnustaa kristinuskoa, kun näin on? Ja kuinka hän on voinut asettua piispanvaaliehdokkaaksi pettäen kirkkokansaa. Pysyisi vaan bunkkerissaan tuomiokapitulissä.- Yks vaan
"Nimimerkki Yks vaan. Taidat olla yksi savolainen änkyrä muiden joukossa."
En satu olemaan savolainen enkä änkyrä, vaan hidas hämäläinen.
"Siellä Kuopion piispan vaalissa ilmoitti televisiokameroiden edessä yksi savolainen ehdokas ettei hän usko Jeesuksen neitseestä syntymiseen."
Jos noin oli, niin ihmettelen samaa kuin sinä.
- öw
"Papittaria, piispatar, jumalankieltäjiä kirkon tehtävissä, syntien pyhitystä, taivaallisen Isämme räikeää pilkkaamista... Mitä seuraavaksi? "
Näköjään ainakin valheellisia ja vihan täyttämiä nimettömiä kirjoituksia.- tyrmistynyt
"äitijumala." Yksi naispiispapiispaehdokas kertoi tuossa samassa televisiokameroiden välkkeessä, että Jumalaa voi kutsua äidiksi. Siis feministijumala.Liekkö itse keksitty oman ekopään mukaan, ei sitä ainakaan Raamatusta löydy.
- äidin tytär
tyrmistynyt kirjoitti:
"äitijumala." Yksi naispiispapiispaehdokas kertoi tuossa samassa televisiokameroiden välkkeessä, että Jumalaa voi kutsua äidiksi. Siis feministijumala.Liekkö itse keksitty oman ekopään mukaan, ei sitä ainakaan Raamatusta löydy.
Mitä vikaa äidissä on ettei Jumalaa voi kutsua äidiksi siinä kuin isäksikin?
- pro patriarkaatti
äidin tytär kirjoitti:
Feminiininen elementti on passiivinen objekti (yin), maskuliininen taas aktiivinen subjekti (yang). Siksi Jumala on taivaan Isä, tekevä, toimiva Luoja joka hallitsee maata eli maailmaa.
- pyh!
äidin tytär kirjoitti:
Jumala sanoo itseään Isäksi Raamatussa, ei koskaan äidiksi.
- kruts
Raamatussa ns. Jumalan sanana hän itse vertaa itseään synnyttävään naiseen.
- niin väännös sanoo
Niin tietysti feministien raamatun mukaan.
- reetulta
Piipan virka tulisi olla määräaikainen. Syynä se, että puhuvat usein vaalin alla yhtä ja jälkeen toista. Tulee panna tilille 5 vuoden välein!
- tyrmistynyt katsoja
Jeesus opetti: Isä meidän joka olet taivaassa. Tämä Kuopion piispaksi ehdolla oleva feministiekopappi väittää, että Jumala onkin nainen ja hän vieläpä pokkana naamalla televisiossa näin lausui: että kyllä Jumalaa voi kutsua äidiksi.
Melkoinen vääristys ja väännös Raamatun totuudesta.- tyrmistynyt katsoja
Toinen piispaehdokas sanoi samassa haastattelussa, ettei hän usko Jeesuksen neitseestä syntymiseen. Miten lienee hänen kannattajansa ja tukiryhmänsä? Ovatko samoin ajattelevia, heissä on pappejakin.
Ateistit siis alttarille.Sekin on varmaan kauhistus Herralle, tai ainakin pahennus seurakunnalle. - pyh!
vai sellaisia se Kainulainen on sanonut... no eipä yllätä yhtään.
- pyh!
tyrmistynyt katsoja kirjoitti:
Toinen piispaehdokas sanoi samassa haastattelussa, ettei hän usko Jeesuksen neitseestä syntymiseen. Miten lienee hänen kannattajansa ja tukiryhmänsä? Ovatko samoin ajattelevia, heissä on pappejakin.
Ateistit siis alttarille.Sekin on varmaan kauhistus Herralle, tai ainakin pahennus seurakunnalle.niin, se on sitä babylonin kirkkojen touhua se.
- Kysynpä vain
Miten siis tällaiset henkilöt ovat piispan vaalissa mukana? Kuinka he voivat tunnustaa uskonsa seurakunnan edessä?
- pyh!
eivät voikaan. heidän täytyy valehdella.
- jarixa
pyh! kirjoitti:
eivät voikaan. heidän täytyy valehdella.
Olisi ihan reilua jos ensin ottaisi selvää, mitä Kainulainen on sanonut. Ei suinkaan, että Jumala on nainen. Pikemminkin, että hänestä voi käyttää erilaisia vertauskuvia, koska ilman vertauskuvia puhe Jumalasta on mahdotonta. Vertauskuvia Raamatussa: Isä,kuningas, Herra, kallio, tuli ja tuuli, lintuemo, joka kokoaa poikasensa siipiensä suojaan, Jumalan viisaus. Vertauskuvia virsikirjassa: Armon meri aava, kehto elämämme, ilma jota hengitämme, Luoja.
Jos kiinnostaa tietää tarkemmin, mitä Kainulainen on sanonut, niin käypäs itse katsomassa. http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=133&id=25102
Ateistiksi haukkuminen loukkaa verisesti sitä, joka tahtoo seurata Jeesusta ja elää Jumalan valtakuntaa todeksi. Vaaditko tosiaan sitä, että toisten täytyy ajatella samalla tavalla kuin sinä itse pelastuakseen? Näinhän tekevät lestadiolaiset, mormonit, Jehovan todistajat? Etkö tosiaan voi hyväksyä, että Jeesuksella on "myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta"? - toinen Hega
jarixa kirjoitti:
Olisi ihan reilua jos ensin ottaisi selvää, mitä Kainulainen on sanonut. Ei suinkaan, että Jumala on nainen. Pikemminkin, että hänestä voi käyttää erilaisia vertauskuvia, koska ilman vertauskuvia puhe Jumalasta on mahdotonta. Vertauskuvia Raamatussa: Isä,kuningas, Herra, kallio, tuli ja tuuli, lintuemo, joka kokoaa poikasensa siipiensä suojaan, Jumalan viisaus. Vertauskuvia virsikirjassa: Armon meri aava, kehto elämämme, ilma jota hengitämme, Luoja.
Jos kiinnostaa tietää tarkemmin, mitä Kainulainen on sanonut, niin käypäs itse katsomassa. http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=133&id=25102
Ateistiksi haukkuminen loukkaa verisesti sitä, joka tahtoo seurata Jeesusta ja elää Jumalan valtakuntaa todeksi. Vaaditko tosiaan sitä, että toisten täytyy ajatella samalla tavalla kuin sinä itse pelastuakseen? Näinhän tekevät lestadiolaiset, mormonit, Jehovan todistajat? Etkö tosiaan voi hyväksyä, että Jeesuksella on "myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta"?mormonit, Jehovan todistajat?..lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta??
Pieni huomautus: Muut lampaat tarkoittavat pakanakansoja Hengellisen Israelin lisäksi:
Roomalaiskirje:
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Mormoonit ja Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä:
Gal
1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai VAIKKA ENKELI taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Wikipeda kertoo mormonismin perustajasta:
"Smith kertoo lähteneensä seuraavana päivänä enkelin ohjeiden mukaan läheiselle Kumoran kukkulalle (nimi kukkulalle annettiin vasta levyjen saannin jälkeen eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä kirjassa olevan saman nimisen kukkulan kanssa), josta hän sanoi löytäneensä levyt, kivilokerosta. Yöllä ilmestynyt enkeli kielsi häntä ottamasta levyjä haltuunsa, koska ei ollut vielä valmis toteuttamaan Jumalalta saamaansa tehtävää. Seurasi 4 vuoden koeaika, jonka aikana Smith kävi vuosittain kukkulalla saamassa lisää ohjeita enkeliltä. Vihdoin 1827 Smith sai levyt haltuunsa ja hänellä oli ne oletetusti hallussaan noin kaksikymmentä yksi kuukautta (syyskuu 1827 - kesäkuu 1829), jonka jälkeen hän kertoi palauttaneensa ne takaisin enkelille."
Jehovan todistajat eivät tunnusta Jeesuksen Jumaluutta, eivätkä he usko ikuiseen kuolemaan tulisessa järvessä.
2.Johanneksen kirje
1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on SEKÄ Isä että Poika.
1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
1:12 Minulla olisi paljon kirjoittamista teille, mutta en tahdo tehdä sitä paperilla ja musteella; vaan toivon pääseväni teidän tykönne ja saavani puhutella teitä suullisesti, että meidän ilomme olisi täydellinen.
Jokainen uskokoon mitä haluaa, mutta kaikki usko ei ole kristinuskoa.
(Voithan uskoa vaikka lottovoittoon ikuisena pelastuksena, mutta sitä ei Raamattu opeta.) - jarixa
toinen Hega kirjoitti:
mormonit, Jehovan todistajat?..lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta??
Pieni huomautus: Muut lampaat tarkoittavat pakanakansoja Hengellisen Israelin lisäksi:
Roomalaiskirje:
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Mormoonit ja Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä:
Gal
1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai VAIKKA ENKELI taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Wikipeda kertoo mormonismin perustajasta:
"Smith kertoo lähteneensä seuraavana päivänä enkelin ohjeiden mukaan läheiselle Kumoran kukkulalle (nimi kukkulalle annettiin vasta levyjen saannin jälkeen eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä kirjassa olevan saman nimisen kukkulan kanssa), josta hän sanoi löytäneensä levyt, kivilokerosta. Yöllä ilmestynyt enkeli kielsi häntä ottamasta levyjä haltuunsa, koska ei ollut vielä valmis toteuttamaan Jumalalta saamaansa tehtävää. Seurasi 4 vuoden koeaika, jonka aikana Smith kävi vuosittain kukkulalla saamassa lisää ohjeita enkeliltä. Vihdoin 1827 Smith sai levyt haltuunsa ja hänellä oli ne oletetusti hallussaan noin kaksikymmentä yksi kuukautta (syyskuu 1827 - kesäkuu 1829), jonka jälkeen hän kertoi palauttaneensa ne takaisin enkelille."
Jehovan todistajat eivät tunnusta Jeesuksen Jumaluutta, eivätkä he usko ikuiseen kuolemaan tulisessa järvessä.
2.Johanneksen kirje
1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on SEKÄ Isä että Poika.
1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
1:12 Minulla olisi paljon kirjoittamista teille, mutta en tahdo tehdä sitä paperilla ja musteella; vaan toivon pääseväni teidän tykönne ja saavani puhutella teitä suullisesti, että meidän ilomme olisi täydellinen.
Jokainen uskokoon mitä haluaa, mutta kaikki usko ei ole kristinuskoa.
(Voithan uskoa vaikka lottovoittoon ikuisena pelastuksena, mutta sitä ei Raamattu opeta.)Muotoilin epäselvästi, anteeksi. Otin esille mormonit ja jehovantodistajat ainoastaan esimerkkinä uskonnoista, joiden kannattajien käytös muistuttaa äärikonservatiivien käytöstä, sulkiessaan Jumalan valtakunnan ulkopuolelle kaikki sellaiset, jotka eivät suostu ajattelemaan samalla tavalla kuin hän itse.
Luetaan mieluummin Raamattua samalla tavalla kuin Luther: Raamatussa on tärkeitä ja vähemmän tärkeitä kirjoituksia. Niiden arvioidaan sen mukaan, miten ne ajavat Kristusta, eli miten ne sopivat Jeesuksen opetusten kokonaiskuvaan. Jeesus ei sulkenut ketään ulkopuolelle, seurusteli huonomaineisten ihmisten kanssa, Pietari, Tuomas ja jopa Juudas saivat virheistään huolimatta hengailla mukana. - toinen Hega
jarixa kirjoitti:
Muotoilin epäselvästi, anteeksi. Otin esille mormonit ja jehovantodistajat ainoastaan esimerkkinä uskonnoista, joiden kannattajien käytös muistuttaa äärikonservatiivien käytöstä, sulkiessaan Jumalan valtakunnan ulkopuolelle kaikki sellaiset, jotka eivät suostu ajattelemaan samalla tavalla kuin hän itse.
Luetaan mieluummin Raamattua samalla tavalla kuin Luther: Raamatussa on tärkeitä ja vähemmän tärkeitä kirjoituksia. Niiden arvioidaan sen mukaan, miten ne ajavat Kristusta, eli miten ne sopivat Jeesuksen opetusten kokonaiskuvaan. Jeesus ei sulkenut ketään ulkopuolelle, seurusteli huonomaineisten ihmisten kanssa, Pietari, Tuomas ja jopa Juudas saivat virheistään huolimatta hengailla mukana.>>Pietari, Tuomas ja jopa Juudas saivat virheistään huolimatta hengailla mukana. >>
Lapsikin katuu ja kompastuu noustakseen jälleen kunnes oppii lopulta kävelemään. Lankeaminen on eri asia kuin kapinoiminen Jumalaa vastaan tarkoituksella.
Voi olla joko opetuslapsi, tai sitten Jumalan vihollinen.
Hengailihan Juudaskin mukana (vaikka häntä ei kutsuttu).
- ###R%%%%&¤¤&/(/(/&%E
Onko joku piispaehdokkaista sanonut ettei usko Jumalaan? Ei ainakaan mun korviin ole semmosta tullu. Ei se tee ehdokkaasta ateistia ettei usko neitseen synnyttävän. Eikä se että kutsuu Jumalaa äidiksi. Kovin on kirkkokansan usko heikkoa jos se on kiinni jostakin antiikin maailmankuvan mukaisista tarinoista ja ilmauksista. Taidatte palvoa dogmeja ennemmin kuin Jumalaa.
- toinen Hega
Jumalaan uskominen ja uskossa oleminen ovat kaksi eri asiaa:
Jaakobin kirje:
2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
(Aabrahan oli kuuliainen)
Hebrealaiskirje:
6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Uskooko esimerkiksi tämä piispa Jumalaan ja Jumalan sanaan:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/87198-suomen-kirkko-sai-homomyonteisen-pomon
1. Tim
5:20 Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.
5:21 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä, että noudatat tätä, tekemättä ennakolta päätöstä ja ketään suosimatta.
5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.
= syntiä ei pidä siunata
Voiko olla samaan aikaan kuuliainen Jumalalle, mutta kuitenkin olla Hänen vihollisensa?
"Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva."
Jaakobin kirje:
3:11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Jos taas piispa tekee moista ymmärtämättömyyttään, voiko hän edes olla sovelias piispaksi?
1.Timoteuksen kirje:
3:1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla NUHTEETON, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
3:6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
3:8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
3:9 vaan sellaisia, JOTKA PITÄVÄT USKON SALAISUUDEN puhtaassa omassatunnossa.
3:10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
3:11 Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelijoita, vaan raittiita, uskollisia kaikessa.
3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
3:13 Sillä ne, jotka ovat hyvin palvelleet, saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman ja suuren pelottomuuden uskossa, Kristuksessa Jeesuksessa.
3:14 Vaikka toivon pian pääseväni sinun tykösi, kirjoitan sinulle tämän,
3:15 että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus. - !"#€%&/()=!!!
Asia on niin, että JUMALA sanoo itseään ISÄKSI. Hänen kutsumisensa äidiksi on Jumalan oman ilmoituksen mitätöimistä.
Samoin Jeesus syntyi Raamatun ilmoituksen mukaisesti neitsyestä. Sen kieltäminen on kristinuskon yhden keskeisen uskonkohdan kieltämistä.
Tuollaiset ehdokkaat eivät saa koskaan tulla valituiksi, tai eksyttävät kaikki muutkin omaan epäuskoonsa.
- cv
3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla NUHTEETON, yhden vaimon mies
3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies
Eihän näitäkään enää nykyisin noudateta, siis että pitää olla mies,tai jos pyrkii noudattamaan potkut tulee. Miksi siis pitää uskoa kirjaimellisesti neitseestä syntymiseen. Miten pitää valita mitä noudatetaan mitä ei. Vai olisiko nin että todella koko kristinusko pitää nykyaikaistaa ,toki Raamatun hengen mukaisesti. Takertumatta antiikkisiin legendoihin tai käsityksiin.
"Jumalaan uskominen ja uskossa oleminen ovat kaksi eri asiaa:"
Ei ihan auennut mtä eroa.- toinen Hega
###R%%%%&¤¤&/(/(/&%E: >>Eihän näitäkään enää nykyisin noudateta, siis että pitää olla mies,tai jos pyrkii noudattamaan potkut tulee. Miksi siis pitää uskoa kirjaimellisesti neitseestä syntymiseen. Miten pitää valita mitä noudatetaan mitä ei. Vai olisiko nin että todella koko kristinusko pitää nykyaikaistaa ,toki Raamatun hengen mukaisesti. >>
Raamattua ei tule päivittää kenenkään korvasyyhyn mukaan, vaan ihmisten tulee päivittää tekonsa Raamatun opetuksen mukaan.
Jos ajattelet että vika on Raamatussa, väität samalla Jumalaa valehtelijaksi.
1.Johanneksen kirje:
5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
"Jumalaan uskominen ja uskossa oleminen ovat kaksi eri asiaa:"
CV: >>Ei ihan auennut mtä eroa. >>
Riivaajatkin uskovat Jumalaan, mutta eivät voi uudestisyntyä.
Heillä ei ole Jumalan Pyhää Henkeä:
Juudaan kirje
1:17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
1:18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
1:19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, HENKEÄ HEILLÄ EI OLE.
1:20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
- Seurakuntalainen S
Juuri siinä on uskonydintä että uskoo Jeesuksen neitseestä syntymiseen. Jos Hän olisi synnissä siinnyt, hän olisi perisynnin alainen, mutta Hän syntyi puhtaasta neitsyestä ja sen tähden Jumala lähetti oman Poikansa pelastamaan ne, jotka uskovat Jeesuksen täytettyyn työhön ristinpuulla.
Nämä liberaalifeministiälykköekopapit ovat omasta päästään keksineet että Jumala on äiti. Jeesus opetti: "Isän meidän joka olet taivaassa."
Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus pelastua kerran taivaaseen, jos uskoo henkilökohtaisesti Jeesukseen syntiensä sovittajana, ei vain ateistisena kirkon jäsenenä.- "!"
Neitsyet, perisynti, synnissä sikiäminen, syntien sovitus, taivas.....mitä nuo kertovat tämän päivän ihmiselle? Ei mitään, ainakaan kirjaimellisesti käsitettynä. Ei ihme että ihmiset eroavat kirkosta jos sanoma on tuota diiba-daabaa. Kai kirkkokin saa kehittyä muun maailman mukana.
- toinen Hega
"!" kirjoitti:
Neitsyet, perisynti, synnissä sikiäminen, syntien sovitus, taivas.....mitä nuo kertovat tämän päivän ihmiselle? Ei mitään, ainakaan kirjaimellisesti käsitettynä. Ei ihme että ihmiset eroavat kirkosta jos sanoma on tuota diiba-daabaa. Kai kirkkokin saa kehittyä muun maailman mukana.
Väki eroaa kirkosta siksi, ettei kirkko ja sen edustajat seiso Raamatun sanan takana, vaan he päinvastoin yrittävät tehdä evankeliumista sekasotkua jota kukaan ei pysty nielemään koska sekasotku ei perustu enää Jumalan ilmoitukseen, vaan ihmismielen syntiinlankeemuksessa kieroutuneesiin harhakäsityksiin ja paholaisen valheisiin.
Koska kirkko on ottanut (kasteessa) seurakunnan jäseniksi niitä, jotka ovat uskosta osattomia, on kirkon kohtalona ilmeisesti joutua lopullisesti maallisten eksyttäjien hallinnoimaksi sekauskontotemppeliksi, joka kutsuu itseään kristilliseksi kirkoksi.
Mietityttää, että onko tämä juuri se Jumalan lähettämä eksytys, jonka HÄN lähettää niille jotka eivät ole mielistyneet totuuteen? (ilmestyskirja) - !"#€%&/()=
"!" kirjoitti:
Ei voi. Jumala ei muutu eikä hänen sanansa muutu. Jos ihminen muuttaa, niin tervemenoa helvettiin vaan.
- krunts
Jumala vertaa Raamatussa itseään myös naiseen. Vaikka deutero-Jesajalla:
Jes 42:14 Nyt minä huudan kuin synnyttäjä, puuskutan, huohotan ankarasti...
Jes 49:15 Unohtaako äiti rintalapsensa, unohtaisiko hoivata kohtunsa hedelmää? Vaikka hän unohtaisikin, minä en sinua (Israelia) unohda.
Jes 49:21 kysyt mielessäsi: Kuka on nämä (lapset) minulle synnyttänyt?- toinen Hega
Israel on äiti (vaimo) ja Jumala oli hänen miehensä!
Ilmestyskirja:
12:1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
12:2 Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
12:3 Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua;
12:4 ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
12:5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
12:6 Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
12:10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
12:11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
12:13 Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.
12:14 Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.
12:15 Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
12:16 Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.
12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
12:18 Ja se asettui seisomaan meren hiekalle.
- Seurakuntalainen S
Totisesti sana ei muutu.
Jeesus Kristus on sama eilen,tänään ja iankaikkisesti. Etkö nimimerkki "!" ole lukenut Jumalan sanaa .Luen niin tiedät etkö silloin puhu omiasi.- "!"
Olen lukenut ja luen päivittäin. Olen kuitenkin lukenut ja opiskellut myös paljon, paljon muutakin.
- SeurakuntalaineS
Mitä muuta luet ja luetko Raamattua rukoilleen etsien siinä elävää Jumalaa ja apua, jossa Hän ilmoittaa itsensä. Jospa se muu ja maailma eksyttää ?
- "!"
historiaa, biologiaa, kosmologiaa, psykologiaa........Raamatusta pidän, mutta....ei jaksa nyt vääntää. Vietetään pyhät ensin.
- jeak
"olla uskossa" on minun korvissani jo ilmauksena melkoisen vastenmielinen. Tulee mieleen vapaiden suuntie hihhulin jotka "tulevat uskoon" ja "ovat uskossa" ja Pyhä Henki tulee että tukka hulmuaa. Mielestäni piispaehdokkaalle vain eduksi että on uskon ja järjen ja tunteen mies tai nainen. Ei tarvi sen kummemmin olla "uskossa" "järjessä" tai "tunteessa".
- toinen Hega
Opetuslapsia eli kristittyjä alettiin nimittää uskoviksi jo apostolisella ajalla. Tulisiko mieluummin puhua uudestisyntyneistä? Jeesuskin puhui uudestisyntymisestä.
Voihan uudestisyntynytkin luopua uskostaan ja ruveta tekemään syntiä. Raamatun mukaan sellaiset tulisi erottaa seurakunnasta jotta he vielä mahdollisesti kääntyisivät, eivätkä viettelisi ainakaan muita uudestisyntyneitä syntiin.
Tuleeko piispan olla seurakunnan jäsen?
- ratkaisu
Jos et ole uskossa, et pääse taivaaseenkaan.Tänään sinäkin voit vielä ratkaista iäisyyskohtalosi. Sen on sinetti , joko olet uskossa tai sitten et. Kolmatta tietä ei ole, eikä siinä ei ole jossittelupykäliä.
- 26
Aamen!
- olisi siunaukseksi
Mutta eikös se ole valitsijamiesten vika jos valitsevat jumalattoman piispan ? Onhan se reilua, että puhuvat ääneen mitä ajattelevat sydämessään. Laitetaanpas kädet NYT ristiin ja rukoillaan Jumalan mielen mukaista henkilöä piispan virkaan.
- jepjep
No sitten siellä on tasan yksi vaihtoehto. Professori Miikka Ruokanen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462