Vaihdoin 09 Avensiksen uuteen Passattiin

ent Ave09

Pitkä mietinnän jlkeen päädyin että vaihdoin 2009 1,8 Avensikseni uuteen Passattiin 2,0 TDI DSG sedaniin.

Pitkään katselin Facelift Avensista mutta mielestäni liian samanlainen kuin nykyinen Avensikseni

Onneksi VW:ssä on takuu, takuun loputtua todennäköisesti palaan Toyota asiakkaasi

57

2486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kromilistat

      Eikös se pasuuna ole aika samanlaisena pysynyt vuodesta -05...

      • vain ulkonäöllisesti

        Toisaalta hyvää ei tarvitse parannella jatkuvasti


      • nerokas

        Pasuuna on pysyny samanlaisena jo vuodesta 1997 asti.


      • vag...
        vain ulkonäöllisesti kirjoitti:

        Toisaalta hyvää ei tarvitse parannella jatkuvasti

        Miten tämä liittyy Passattiin?


    • Passatissa

      on se mukava puoli, että tavallaan ajat aina uudella autolla. Osia vaihdetaan säännöllisesti (dsg yms.) huoltojen yhteydessä ja ulkomuoto ei juurikaan muutu vuosien varrella. Lisäksi rahaa kuluu samalla lailla, kuin vaihtaisit auton kahden vuoden välein - niin kuin teetkin. Onnea matkaan !

    • Paluu..

      Aivan varmasti palaat Toyota Asiakkaaksi, niin minäkin tein hyvin nopsaan passat harhailun jälkeen. On muuten nykyään eri hyvä ja levollinen olo! :)

    • 56

      Onneksi olkoon! Onneksi pääsit tojosta eroon. Nyt saat nauttia mukavista ja laadukkaista kilometreistä verrattuna tojotaan.

      • Jaksuja

        Aika nopsaan huomaa Passatilla ajellessa, - joko pajalle tai kenties jopa kotiapäin odottamaan milloin uusia osia tulee - miten nautittavuus on vähintään yhtä kaukana siitä kuin itä lännestä. Jaksuja surusi keskellä! "56":lla ei ole kyllä hajuakaan mistä puhuu, mutta mielipide kuitenkin.


      • asiallinen kysymys
        Jaksuja kirjoitti:

        Aika nopsaan huomaa Passatilla ajellessa, - joko pajalle tai kenties jopa kotiapäin odottamaan milloin uusia osia tulee - miten nautittavuus on vähintään yhtä kaukana siitä kuin itä lännestä. Jaksuja surusi keskellä! "56":lla ei ole kyllä hajuakaan mistä puhuu, mutta mielipide kuitenkin.

        Oletko "Jaksuja" koskaan ihmetellyt mistä Volkswageneiden kilometrit karttuvat kun ne kuitenkin kaikissa kokoluokissa ovat enemmän tai paljon enemmän ajettuja kuin vastaavat Toyotat? Rullataanko niiden matkamittareita eteenpäin siellä pajalla seisottaessa, vai kuinka ne kilometrit oikein karttuvat?
        Minä ainakin ihmettelen!
        Linkin tilastosta näkyy kuinka eri automalleilla on keskimäärin ajettu katsastushetkellä:
        http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf


      • Jaksuja
        asiallinen kysymys kirjoitti:

        Oletko "Jaksuja" koskaan ihmetellyt mistä Volkswageneiden kilometrit karttuvat kun ne kuitenkin kaikissa kokoluokissa ovat enemmän tai paljon enemmän ajettuja kuin vastaavat Toyotat? Rullataanko niiden matkamittareita eteenpäin siellä pajalla seisottaessa, vai kuinka ne kilometrit oikein karttuvat?
        Minä ainakin ihmettelen!
        Linkin tilastosta näkyy kuinka eri automalleilla on keskimäärin ajettu katsastushetkellä:
        http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf

        Yhden ja varmasti ainoan volkkarin omistaneena tiedän ainakin mistä ne reippaat 80 tkm. kertyi minun uuden dsl passatin mittariin hieman reilussa kahdessa vuodessa.
        Aivan liian suuri osa tuli siitä kun käytin autoa pajalla ja tutkittiin mikähän siinä mahtaisi nyt olla. Parin viikon sisällä menin sitten pajalle, jos sillä autolla enää sinne asti pääsi ja vaihdettiin se osa. Käytännöllisyyden nimissä tutkittiin samalla ne viat mitä oli tullut sen kahden viikon osien odottelun aikana ja taas tilattiin uutta osaa.. ja tietty takuuaikana väiteltiin sen huoltotiskin nuljaskan kanssa et paljonko pitää takuuosista maksaa itse.
        Tämä viikosta toiseen kestävä soppa jatkui tosiaan sen reilun kaksi vuotta.. olisitko sinä "asiallinen kysymys" mielellään jatkanut tätä soppaa omaan pussiisi ja suu hymyssä maksanut? Ottanut aina töistä vapaata ja järjestänyt muutkin omat menosi sen mukaan että saat tuon niin rakkaan menopelisi taas vietyä pajalle arvuuteltavas mikä se toista taas vaivaa, kun niin hyvähän sen pitäis olla.
        Se vaan yks kerta siinä marmoritiskillä satojen eurojen lasku jälleen kourassa tuli mieleen, että olin entisillä Toyotillani ajanut niin huolettomia kilometrejä, lähdempä Toyota liikkeeseen. Sillä aikaa kun se "rakkaani" oli siellä tolpan nokassa, niin kävin kysymässä vw - liikkeen hyvityksen autostani. Alhaisen naurettava tarjous, mut uuden auton paalivalmiuden tietäneenä kuka nyt sellaisesta murheenalhosta mtn maksaisikaan.
        Toyotalla hyvittivät ( useita tonneja enemmän ) reippaasti vielä tästä - miten sen nyt sanois - nätimmin das autosta ja raapastiin uudesta Avensiksesta kaupat.
        Kiva oli liittää uuden Avensikseni kuva autojen perhealbumiin jossa oli jo monta erittäin hyvin palvellutta Toyotaa, Honda ja Mazda.
        Viattomuus on taas autoiluni nykypäivää ja luottamus tuleviin kilometreihin kohdillaan. En olisi voinut uskoa, muuten kuin itse kokemalla, kuin suuri reippaan 2 - vuoden notkahdus voi tulla yhden passatin takia luottamukseen autoilussa.
        Tämä aika on koettu ja nähty - nyt mennään taas hyvällä linjalla hyvään malliin :)
        Valitettavasti tätä kirjoitustani en perusta tilastoihin, vaan itse karvaasti kokemaani faktaan. Tilastoissa kyllä Toyota pärjää paremmassa päässä ja käytännössä vahintäänkin yhtä hyvin.
        Hyvä mieli - parempi Joulu, meille jokaiselle! =)


      • Jaksuja
        Jaksuja kirjoitti:

        Yhden ja varmasti ainoan volkkarin omistaneena tiedän ainakin mistä ne reippaat 80 tkm. kertyi minun uuden dsl passatin mittariin hieman reilussa kahdessa vuodessa.
        Aivan liian suuri osa tuli siitä kun käytin autoa pajalla ja tutkittiin mikähän siinä mahtaisi nyt olla. Parin viikon sisällä menin sitten pajalle, jos sillä autolla enää sinne asti pääsi ja vaihdettiin se osa. Käytännöllisyyden nimissä tutkittiin samalla ne viat mitä oli tullut sen kahden viikon osien odottelun aikana ja taas tilattiin uutta osaa.. ja tietty takuuaikana väiteltiin sen huoltotiskin nuljaskan kanssa et paljonko pitää takuuosista maksaa itse.
        Tämä viikosta toiseen kestävä soppa jatkui tosiaan sen reilun kaksi vuotta.. olisitko sinä "asiallinen kysymys" mielellään jatkanut tätä soppaa omaan pussiisi ja suu hymyssä maksanut? Ottanut aina töistä vapaata ja järjestänyt muutkin omat menosi sen mukaan että saat tuon niin rakkaan menopelisi taas vietyä pajalle arvuuteltavas mikä se toista taas vaivaa, kun niin hyvähän sen pitäis olla.
        Se vaan yks kerta siinä marmoritiskillä satojen eurojen lasku jälleen kourassa tuli mieleen, että olin entisillä Toyotillani ajanut niin huolettomia kilometrejä, lähdempä Toyota liikkeeseen. Sillä aikaa kun se "rakkaani" oli siellä tolpan nokassa, niin kävin kysymässä vw - liikkeen hyvityksen autostani. Alhaisen naurettava tarjous, mut uuden auton paalivalmiuden tietäneenä kuka nyt sellaisesta murheenalhosta mtn maksaisikaan.
        Toyotalla hyvittivät ( useita tonneja enemmän ) reippaasti vielä tästä - miten sen nyt sanois - nätimmin das autosta ja raapastiin uudesta Avensiksesta kaupat.
        Kiva oli liittää uuden Avensikseni kuva autojen perhealbumiin jossa oli jo monta erittäin hyvin palvellutta Toyotaa, Honda ja Mazda.
        Viattomuus on taas autoiluni nykypäivää ja luottamus tuleviin kilometreihin kohdillaan. En olisi voinut uskoa, muuten kuin itse kokemalla, kuin suuri reippaan 2 - vuoden notkahdus voi tulla yhden passatin takia luottamukseen autoilussa.
        Tämä aika on koettu ja nähty - nyt mennään taas hyvällä linjalla hyvään malliin :)
        Valitettavasti tätä kirjoitustani en perusta tilastoihin, vaan itse karvaasti kokemaani faktaan. Tilastoissa kyllä Toyota pärjää paremmassa päässä ja käytännössä vahintäänkin yhtä hyvin.
        Hyvä mieli - parempi Joulu, meille jokaiselle! =)

        Katsoin sitten tuon tilaston ja ei nyt niin kauheen aurinkoisesti olleet volkkarit pärjäilleet. Miten sä volkkaria puolustellessasi edes ilkeät laittaa tuollaisen linkin jossa Toyotat pärjää hyvin?
        Luulin että tämä Passat ei ollut sopinut koko listalle, mutta kun selasin riittävän alas, niin löytyihän se sieltä sijalta 80!
        Taas lämmittää sydäntä kovasti kun uusi Avensis on tallissa ja Passatista vain karvaat ja toivottavasti unohtuvat muistot.. mut ihan kokonaan ei passaa unohtaa, et ei rupee taas sattumaan karvaita vahinkoja :)


      • 3+9
        asiallinen kysymys kirjoitti:

        Oletko "Jaksuja" koskaan ihmetellyt mistä Volkswageneiden kilometrit karttuvat kun ne kuitenkin kaikissa kokoluokissa ovat enemmän tai paljon enemmän ajettuja kuin vastaavat Toyotat? Rullataanko niiden matkamittareita eteenpäin siellä pajalla seisottaessa, vai kuinka ne kilometrit oikein karttuvat?
        Minä ainakin ihmettelen!
        Linkin tilastosta näkyy kuinka eri automalleilla on keskimäärin ajettu katsastushetkellä:
        http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf

        Siis... Avensis on keskimäärin 2 vuotta samoilla kilometreillä olevaa Passattia vanhempi, mutta silti Avensiksista 90% saa leiman kun Passateissa sama luku on 75%. En nyt ehkä hirveesti hehkuttais tota VW:tä...


    • 335i

      Eipä kannata surkeaan tojotaan takaisin palata. Onnittelut järkevästä valinnasta!
      Riisikipot on tyylittömien surkimusten kulkuneuvoja.

      • veho huoltoteknikko

        Bemarissasi ei ole kuin yksi vika, alusta.
        Joko kananluut, koiranluut ja puslat kolisee? Talvi on niille surman aikaa.
        Rahamiehen hommaa uusia alakerran tukivarrat ja apurungot joka katsastukseen.
        Takaveto ja suomen talvi? 50kg pussi hiekkaa takahutlariin että pääsee edes talvella jäisellä tiellä liikkeelle. Teinien märkä uni koko vehje, markkinoilla on parempiakin tuotteita.


    • ave

      VOI HELVATA.
      " Onneksi olkoon. Onneksi pääsit tojosta eroon. Nyt saat nauttia mukavista ja laadukkaista kilometreistä verrattuna tojotaan. "
      On tuokin mielipide. Kaikki hauska loppuu aikanaan, niin myös passatilla ajo.Kyllä hymy hyytyy kun pakkaset iskee eikä kosla starttaa.

    • On tuokin mielipide. Kaikki hauska loppuu aikanaan, niin myös passatilla ajo.Kyllä hymy hyytyy kun pakkaset iskee eikä kosla starttaa.

      AIVAN, ja lisäksi ovet ei aukee...

      • Jorma K.

        Ja sit kun aukee niin ei pysy enää kiinni.
        Pidä mustekalan lonkeroita tms. aina mukana kun on pakkaskelejä.


    • ennustan toisin

      Itse tein lähes vastaavan vaihdon toista vuotta sitten. Avensis tosin oli 2,2 clean cat.
      Nyt Passatilla ajettu 77tkm. Minulle tärket ominaisuudet Passatissa aivan omaa luokkaansa. Ennen kaikkea ajettavuus, ohjaamoergonomia ja taloudellisuus ovat Avensista selvästi parempia. Yhtään ainutta vikaa tai ylimääräistä korjaamokäyntiä ei ole ollut, kahdesti käytetty huollossa. Suunnileen samoilla kilometreillä Avensis kävi pajalla 6 kertaa eli monesti vuodessa
      Uutta Avensista käyn tietysti koeajamassa kohtapuoleen, koska ensi vuonna vaihdan auton joka tapauksessa. Mutta jo nyt voin sanoa, että ellei aivan ratkaisevaa parannusta ole tapahtunut, paluuta Toyotaan ei tule tapahtumaan. Facelift-Passat on vielä entistäkin kiinnostavampi.

    • ave

      Mitä ihmettä? Avensis pajalla monesti vuodessa. Kuulostaa tekastulta. Itte olen ajanu avensiksillä niin kauan kun mallia on tehty eikä yhtään ylimäärästä korjaamoreissua ole tarvinnu tehdä. Kun normihuolloista pitää kii nii pitkälle pärjää. Oiskohan vika penkin ja ratin välissä.?.?

      • valitettava tosiasia

        Normihuolto = pajalla käynti. Avensiksessa kaksi kertaa useammin kuin Passatissa.


      • 3+2
        valitettava tosiasia kirjoitti:

        Normihuolto = pajalla käynti. Avensiksessa kaksi kertaa useammin kuin Passatissa.

        Meilläpäin pajalla käynti tarkoittaa ylimääräistä korjaamokäyntiä, ei huoltoa. Siksi ehkä sekaannus. Toyossa on kyllä aika tiheä huoltoväli.


      • korjaamokäynti
        3+2 kirjoitti:

        Meilläpäin pajalla käynti tarkoittaa ylimääräistä korjaamokäyntiä, ei huoltoa. Siksi ehkä sekaannus. Toyossa on kyllä aika tiheä huoltoväli.

        Niinhän se on teilläpäin. Teilläpäin kaikki muukin on vähän sinnepäin!
        Meilläpäin ylimääräistä korjaamokäyntiä sanotaan ylimääräiseksi korjaamokäynniksi!


    • 2.Passat menossa!!!!

      Jo siinä vaiheessa on vikaa ratin ja penkin välissä, kun ostaa tojotan!!!Enpä ole kuullut että passatti ei lähtis käymään tai ovet aukeis?!?!?
      En ainakaan ole ite huomannut!!!

      Taitaa tojomiehillä olla muiden viat tekaistuja ja tojon vioista vaietaan!!!

    • ave

      Nyt eksyit vissii väärille sivuille passattias kehuun. Ja tekasit ton jutun vielä. Etkai olekaan huomannu passatissas mitään vikaa kun se muutenkin seisoo pajalla etkä raasu pääse edes ajeleen. Karmea totuus paljastuu sullekin.." miks v"""u ostin tämmösen paskan "...

    • 7483u9i398

      Ehkä japsit ovat rumia ja passatti hyvä ajettavuudeltaan , jonk olen itse todennut. Mutta todella passatista kannattaa luopua kun takuu loppuu. Olen ajanut Jettaa ja Passattia hyviä ajettavuudeltaan mutta ne viat joita voi tulla. En ole yhtään passattia omistanut , melkein ostanut kylläkin . 2007 oli myynnissä 1990 mallinen 400 tkm ajettu ja osia vaihdettu iso kasa , jouset nivelet, katti, jarru osia yms. Ruosteeton pelleiltänsä, oli suojattu uutena kuulemma, tarjous oli 500 eur ja kytkin loppu :(

    • ((&()&)&

      Jossakin päin kun ostaa Saksalaisen on sitten ylpeä ja leuhka ja mikä sitten luulee olevansa.Ostamalla japsin voit ylpeydellä kantaa ihan tavallisen ja mitä mukavimman miehen arvostettua titteliä.

    • juujajuu, itse huoltokorjaamolla töissä ja näitä volkkareita riittää...meinaan korjattavana, ja eti vaikka suodatin! Avaruustiedettä! saman vuosimallin volkkarissa voi olla viisi vaihtoehtoa..hahahah

    • passatin omistaja

      itse mein taas ampumaan jalkaani kun golfin jälkeen ostin passatin kun luulin että passat on parempi ja vielä uudempi, mutta huhuh nimittäin golfin ovia joskus ei millään saatu auki kun toisinaan auto jäi kadulla ja piti hinata korjaamolle jonka jälkeen tuhansia euroja piti maksaa :-(
      nyt tän passatin kanssa pähkäillään samoista ongelmista, en todellakaan suosittelee!! volkareissa tietysti hienot ajo ominaisuudet mutta mitäs siitä jos haluut tuhlata paljoon rahaaa niin siitä vaan..

    • ave

      Aivan totta. Nuo volkkaria kehuvat ei tiiä mistään mitään. Ei kai sitä kuule ettei passatti lähe käyntiin eikä ovet aukee KUN EI KUKAAN SITÄ KEHTAA MYÖNTÄÄ.

      Mutta antaa heidän pitää kipponsa ja " nauttia " niin kauan kun sitä piisaa, kaikki kiva loppuu aikanaan ja matkat korjaamolle alkaa.

      Alkuperäiselle että huomaat kyllä tehneesi virheen ja palaat avensiksen omistajaksi.

    • Passat vaihtui..

      Juu.. kyllä edellä kerrotut kurjat viat on todellakin totuus vag- kulkineiden säälittävästä laadusta.
      Jos joku on hyvillään kun saa ajaa sillä sakemannilla, niin vilpittömästi olen onnellinen hänen puolestaan, mutta jotain parempaa hänelläkin on jo mielessä kun tänne Toyota-palstalle tulee vilkuilemaan. Kunhan ei vaan jo kuuluis laatikosta alkavaa rohinaa, koneesta liika kolinaa ja niitä mustekaloja jo muutamassa ovessa.. epäilen vahvasti.
      Myönnän itsekin, että ensimmäisten kilometrien aikana uudella Passatillani olin hyvin tyytyväinen autooni. Se oli mukava ajaa ja olin saanut mukavan hyvityksen entisestä Toyotastani uuteen volkkariin. Kaikki tuntui olevan mallilaan, mutta aivan alusta asti oli vahva epäilys, että tätä tyytyväisyyttä ei tule kauaa kestämään, eikä tullut. Vikoja en jaksa edes tässä luetella, niistä on näköjään aika mukava kattaus jo täällä valmiiksikin.
      Se oli ensimmäinen ja varmasti viimeinen vag kokeilu.
      Palasin takaisin Avensis linjaan ja on taas ollut huolettomia ja mukavia kilometrejä uudella dsl Avensiksella.
      Keskustelun aloittajakin tekee nopsaan järkipäätöksen kun huomaa todellisuuden.
      Todellisuuden huomaaminen ottaa hetken, mutta se hetki ei ole varmasti pitkä.
      Tsemiä vw omistajat.. Avensiksella olen aina pärjäillyt ihan ilman ylimääräisiä tsemppauksia. Ei ainuttakaan ylimääräistä pajakeikkaa vikojen vuoksi.
      Tästä on hyvä jatkaa! :)

    • 1.7 crdi COMFORT

      Mä vaihdoin laatuvoittajaan eli Hyundaihin ja malli i40. On meinaan todella kaunis auto ja mikä parasta tämä merkki pysyy kasassa..:)

    • Passat vaihtui..

      Hyvä 1.7 crdi!! Sä olet varmasti saanut hyvän auton. Mä ennätin vaihtaa uudehkon Passattini Avensikseen, ennen kuin tuo uusi i40 tuli suomeen. Avensikseen olen ollut tyytyväinen, mutta koeajon perusteella tuo i40 vaikuttaa todella hyvälle. Ois vielä extraa, jos hinta ois hieman kilpailukykyisempi, mut käynee kaupaksi nykyhinnoillakin.
      Jospa Hyundai petraisi myyntiään suomessa jota kautta käytetynkin Hyundain hinta voisi olla parempi. Kestävyys lienee kunnossa.
      Tästä on hyvä jatkaa ja onnittelut hyvän auton valinnasta! :)

    • Yualle

      Odota vaan, kyllä ne sullakin alkaa ne valot kojelaudassa kohta palamaan..., eikun nollaamaan ellei peräti anturivika =)

    • Valot Yuallellaan?

      No mut toihan on positiivista et "Yuallen" lamppu on syttynyt noinkin hehkeesti jo heti aamusta :)

    • Lelumaailma

      Täytyyhän aina välillä vaihtaa lelujen maailmaan näin joulun kynnyksellä. Sanottiin että legot ovat tään joulun hitti niin toi härveli edustaa kulkuneuvojen puolta.
      Jos puhutaan tylsästä niin passat edustaa oivallisesti juuri sitä muotoa eipä tietoakaan nykyaikasuudesta.

    • GSGTD

      Jaa, kuuluuko siitä tänne ilmoittaa kun autonsa vaihtaa toiseen, noh, varmuuden
      vuoksi täten ilmoitan, että luovuin autosta talven ajaksi, en aio laseja rapsutella,,
      ajan taksilla ( merkin ei niin väliä, tai ei se niin pahasta ole, jos on tähti nokalla ja hyvä penkki) ja pidemmät sivut junalla tai bussilla..
      Olin pari viimeistä vuotta autokaupan palveluksessa, roudasin hommikseni autoja
      eri korjaamoille ja katsastukseen, ihan näköalapaikalta sain seurata nykyautojen tasoa, en ala tässä kommentoimaan merkin tai toisen paremmuutta, mutta onhan
      luotto mennyt eräisiin -90 luvun luotettavampiin merkkeihin/malleihin...

    • jari..

      Voi ei, toyota miehet länkyttää täällä passatin vioista ilman mitään faktaa tai omakohtaista kokemusta..säälittävää.

      Samaan aikaan Avensis on uusien tutkimusten mukaan oikea vikapommi.

      Toyota yleisesti luotettavuus tutkimusten keskikastissa.

      Lisäksi tojo jättää tienpäälle teknisten vikojen takia useammin kuin esim. passat

      http://autot.oikotie.fi/uutinen/sähkövika-jättää-tielle/22638

      • Mielipahaa?

        Miksiköhän moni tuttu volsu kuski ei oikein ole tyytyväinen, mutta moni tuttu tojo kuski on?


      • vikawagen

        Tossa jarin linkissä kerrotaan isojen volkkareiden sijoittuneen häntäpäähän...onkos se pasuuna pieni vw ? lisäksi ko. saksan testi ei luultavasti ole tehty Suomen talvessa ? Ei varmaan jäätyny ovet eikä ollu vag:ssa tdi:n turbovikoja? Ja varmaan riitti volkkarin lämmityslaitekkin saksan "pakkasille"? Kyllä se totuus valkenee talvella monelle nyky-kuplan kuljettajalle. Lukekaa ja uskokaa Saksan testejä mutta älkää pettykö talvella...siperia opettaa


      • jari..
        vikawagen kirjoitti:

        Tossa jarin linkissä kerrotaan isojen volkkareiden sijoittuneen häntäpäähän...onkos se pasuuna pieni vw ? lisäksi ko. saksan testi ei luultavasti ole tehty Suomen talvessa ? Ei varmaan jäätyny ovet eikä ollu vag:ssa tdi:n turbovikoja? Ja varmaan riitti volkkarin lämmityslaitekkin saksan "pakkasille"? Kyllä se totuus valkenee talvella monelle nyky-kuplan kuljettajalle. Lukekaa ja uskokaa Saksan testejä mutta älkää pettykö talvella...siperia opettaa

        Joo joo, älkää pettykö talvella ja että ovet jäätyy, jos passatissa jäätyy ovet niin kyllä sitten jäätyy avessakin.

        Lisäksi toyotan ammattitaidottomat insinöörit eivät kuuleman mukaan ole vieläkään saaneet tojon laaduittomia dieseleitä toimimaan kunnolla suomen talvessa, hyytymis tapauksia oli viimetalvenakin luvattoman paljon.

        Kaveri ajaa taksia täällä jyväskylässä ja on täyttä faktaa, että kulutus tavaraa ovat toyotankin turbot eivät kestä aina edes 100tkm.


      • Vosa
        jari.. kirjoitti:

        Joo joo, älkää pettykö talvella ja että ovet jäätyy, jos passatissa jäätyy ovet niin kyllä sitten jäätyy avessakin.

        Lisäksi toyotan ammattitaidottomat insinöörit eivät kuuleman mukaan ole vieläkään saaneet tojon laaduittomia dieseleitä toimimaan kunnolla suomen talvessa, hyytymis tapauksia oli viimetalvenakin luvattoman paljon.

        Kaveri ajaa taksia täällä jyväskylässä ja on täyttä faktaa, että kulutus tavaraa ovat toyotankin turbot eivät kestä aina edes 100tkm.

        Jäätyy ovet kaikissa, mutta volkkarissa ne ei aukea, kokemus viime syksyltä viimeksi,
        kyllähän v- tutti kerrostalon parkkipaikalla, ei lunta/näkyvää jäätä, pelkät yöpakkaset
        riitti, selitä siinä sitten uteliaille, kun keskuslukko renaa varmassa vehkeessä,
        avain pyöri tyhjää lukkopesässä, sama ed golfissa ja polossa, kait sekin oli näkemisen arvoista kun iso ukko kömmin polon takaluukusta ratin taakse isoin saappaain, muuten kelpo vehkeitä kyllä, on se kumma, kun japskitkin osaa tehdä
        suomen oloihin toimivat lukot, vaan sakemanni ei, eikä auta jos keskuslukitus aukee,,
        jos tuurilla saat oven aukenemaan, niin kiinnihän et saakaan, ennenkuin sulaa,,
        volkkariväelle tuttu vaiva, miksiköhän se pitää salata,,
        Ei Volvon , Saabin voittanutta Suomen talveen, senhän vw-kuskikin tunnustaa....


      • msysrmnxn

        "Voi ei, toyota miehet länkyttää täällä passatin vioista ilman mitään faktaa tai omakohtaista kokemusta..säälittävää."

        Vielä säälittävämpää sinulta kun täällä roikut, taitaa sinuakin Ave kiinnostaa, menehän sinne kuppelvaagenien palstalle.


      • äo 100
        jari.. kirjoitti:

        Joo joo, älkää pettykö talvella ja että ovet jäätyy, jos passatissa jäätyy ovet niin kyllä sitten jäätyy avessakin.

        Lisäksi toyotan ammattitaidottomat insinöörit eivät kuuleman mukaan ole vieläkään saaneet tojon laaduittomia dieseleitä toimimaan kunnolla suomen talvessa, hyytymis tapauksia oli viimetalvenakin luvattoman paljon.

        Kaveri ajaa taksia täällä jyväskylässä ja on täyttä faktaa, että kulutus tavaraa ovat toyotankin turbot eivät kestä aina edes 100tkm.

        "Joo joo, älkää pettykö talvella ja että ovet jäätyy, jos passatissa jäätyy ovet niin kyllä sitten jäätyy avessakin. "
        Että olet lapsellinen..ole nyt edes mies.


    • kyllä tarttoo ja

      OSTAKKEE V:O:L:O:V:O

    • Mosse 1500M

      On se aikuisilta ihmisiltä aika merkillistä tämä automerkkifanaattisuus ja -viha. Kukin ostakoon ja ajakoon sillä mikä miellyttää, jos on vikoja niin korjatkoon tai vaihtakoon autoa - mitä moisesta asiasta kiihkoilemaan. Säälittävää oikeastaan.

    • Ave 2.0 D4D

      Mosse sä puhut asiaa, mut se taitaa olla vaan näillä palstoilla aina et omaa kehutaan ja sitä rataa.
      Olen kyllä ollut todella tyytyväinen uuteen Avensikseeni! =)

      • Hih hih hiii

        Mistä löytyi yksi tyytyväinen, taitaa olla hoidossa jo.


    • SIIS MITÄ IHMEELLIS-

      TÄ on siinä että vaihtaa vuoden parin välein auton uuteen tai samalla myöskin merkkiä.Siis aivan normimeininki!

    • puikula3

      Mosse15,
      Suomi24 autopalstan olemassa olon tarkoitus on nimenomaan haukkua ja kehua. Oikeilla "merkkikohtaisilla" foorumeilla voidaan keskustella auton tekniikasta jne. koska näillä foorumeilla on normaalisti ks merkin käyttäjiä eikä mitään vääräuskosia :)

      • niinpä sitä luulis

        On lapsellista uskoa, että merkkifoorumeilla olisi normaalistikaan nykyisin kyseisen merkin käyttäjiä, varsinkaan vagareenalla. Merkin menestys ottaa niin paljon muutaman muun merkin myyntiorganisaation henkilöiden koppaan, että ihan palkan edestä siellä keksii provoja ja trolleja sopivilla saduilla höystettynä useita rekisteröityneitä henkilöitä. Olisi todella naivia olettaa kilpailevien merkkien jättävän käyttämättä sellainen kanava kilpailijan myynnin kampittamiseen. Foorumille päästäkseen kun ei tarvitse mitään ostokuitteja esittää


      • Tokarev

    • passat/ave

      Nää on taas niitä meidän isä on vahvempi kuin teidän...juttuja.Molemmissa autoissa on omat hyvät ja huonot puolet ja piste.

    • Koita jaksaa

      Otan osaa!

    • ent Ave

      No ajelen tällä niin kauan kuin tulee uusi neljännen sukupolven Avensis 2015? ja vaihdan sellaisen.

    • ave2012

      2009 avensis on pehmeä alustaltaan (jousitukseltaan) vähän kuten Citroen C5.
      2012 avensis vastaavasti kovempi kuten Mondeo tai Passat.

      Itse pidin enemmän 2009 jousituksesta.

    • huh huh huh

      Älkää vaan koskaan erehtykö volkkariin,3 romua on ollut dieseleinä.unohtakaa suosiolla,nyt minulla vanha kunnon toyota neliveto runner 1993 aj.430000km en mitenkään vaihda ,korkeintaan ostan c5 citröenin sen vanhemman mallin dieseliä enkä myy nelivetoa kun sen makuun on päässyt.

    • ave 2013

      Muista vaihtaa ennen takuun umpeutumista, autossasi on pari miinaa jotka tekevät siitä takuuajan jälkeen halveksitun. Tsi moottori -3000e ja DSG-laatikko -3000e.
      Oma passattini ei kelvannut vaihdossa. Älä siis aja sillä liian pitkään saatat menettää välirahassa äkkiä huomattavia summia.
      2013 multidrive-s automaatti on aika samanlainen ajaa kuin uusin passatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe