Herätä lapset, laita aamupala, laita kouluun ja vie tarhaan. Tee työpäivä, hae tarhaikäiset, laita ruokaa, tiskaa, pese pyykkiä, auta läksuissä, leiki lasten kanssa, imuroi ja siivoile, laita iltapala, laita lapset nukkumaan, tee omia juttuja, käy nukkumaan. Jaa aamulla taas sama.
Lisäksi lapset voi sairastaa, valvo yöt. Käy vanhempain illassa, tarhan pikkujouluissa,...
Eroisän työpäivä:
Herää ja syö aamupala, mene töihin, tule töistä, käy nukkumaan, Aamulla herää...
Niinpä niin, että on kurjaa maksaa suuria elareita!!!
Eroäidin työpäivä!
65
500
Vastaukset
- onnellinenäitiolen
Naimisissa olevan kotiäidin työpäivä, herää, keitä kahvi, laita eväät, laita mies töihin, lapset ylös, puen ja ruoki lapset, laita isoimmat kouluun, 2 lasta jäi kotiin, vaihda vaipat, pue lapset ja itsesi, ulos, leikkikää, tehkää lumityöt, hoitakaa eläimet sisään, ruoki lapset, laita heidät päiväunille, pese pyykit ja tiskit, siivoa lelut etc, imuroi, moppaa, pese vessa, aamulla aloitettu padan teko jatkuu, ystävän lapset tulee hoiton ja osa omista kotiin, ruoki heidät, mies ja loput lapset ruoki, tiskaa siivoa, kato emmerdale, pyykkää viikkaa etc samalla, lapsille iltapala iltapuuhat, lapset sänkyihin, nukuta, pese pyykkiä, tiskaa, moppaa uudestaan, nuku.. Ja huomenna sama ruljanssi..
Lisäksi on valvomiset, vanhempainillat etc..
Mutta minä olen onnellinen!
Haluan vain huomauttaa, että raskasta se on kaikilla..
Ja lisäksi, suurenna elarisummaa jos ei meinaa maksaa!;D- voi jee
Eikö nyt sentään mies osaa lähteä töihin laittamatta :DDD kyllä meillä on aina sen verran ollut oma-aloitteisuutta. Miten se mies pitää valmistella sinne töihin?
- vellihousu mies!!!
voi jee kirjoitti:
Eikö nyt sentään mies osaa lähteä töihin laittamatta :DDD kyllä meillä on aina sen verran ollut oma-aloitteisuutta. Miten se mies pitää valmistella sinne töihin?
Juu huomasin saman, et laittaa miehensätöihin!! Onko noin avuton mies??? Eikö miehen pidä olla yhdessä laittamassa lapset kouluun eikä oottamassa että vaimo syöttää hänetkin!!!!
- elämä on!!
laita mies töihin?!? kaikkeen sitä nainen suostuu!! ja nuo eväätkin on tietty miehelle mukaan? että juu kyllä siitä elämästä saa raskasta tehtyä! ja pakko mopata ainakin kaks krt pvä. no meillä onneks myös tuo töissä käyvä mies osallistuu kodin ja lasten hoitoon... unohtuiko sulta vielä se et laita mies nukkumaan :)
- jumminkammi
elämä on!! kirjoitti:
laita mies töihin?!? kaikkeen sitä nainen suostuu!! ja nuo eväätkin on tietty miehelle mukaan? että juu kyllä siitä elämästä saa raskasta tehtyä! ja pakko mopata ainakin kaks krt pvä. no meillä onneks myös tuo töissä käyvä mies osallistuu kodin ja lasten hoitoon... unohtuiko sulta vielä se et laita mies nukkumaan :)
Lue tuon onnellisen äidin loputki tekstit.. Eipä enää ihmetyttäny miks laittaa miehelleen eväät ja muut.
- hehhehhhh
vellihousu mies!!! kirjoitti:
Juu huomasin saman, et laittaa miehensätöihin!! Onko noin avuton mies??? Eikö miehen pidä olla yhdessä laittamassa lapset kouluun eikä oottamassa että vaimo syöttää hänetkin!!!!
Juu ja tulee mieleen että mitä mahtaa mies tehdä työkseen jos niin avuton on. Työpaikalla joku kertomassa koko ajan mitä pitää tehdä :D Entä ruokatunti, syöttääkö vaimo kotona vai osaako itse...
- onnellinenäitiolen
hehhehhhh kirjoitti:
Juu ja tulee mieleen että mitä mahtaa mies tehdä työkseen jos niin avuton on. Työpaikalla joku kertomassa koko ajan mitä pitää tehdä :D Entä ruokatunti, syöttääkö vaimo kotona vai osaako itse...
Lukekaa minun muutkin viestini, meillä siis maatila myös ja miehellä päivätyö, lisäksi meillä monta lasta..
En ymmärrä miksi mielestänne on hyväksyttävää olla eronnut mutta ei naimisissa?
Sitäpaitsi alkujaankin sanoin aplle että käskee miehen maksamaan lisää elareita. - ...
Onnellinenäitiolen tekstiin..
Itselleni tuli sama mieleen, laita mies töihin, eli se toinen Iso Tarpeinen lapsi vielä lisäksi huollettavana ja vielä senkin kanssa pitäisi leikkiä illalla, viihdyttää ja palvella... eikä kukaan edes maksa elareita, kun sekin asuu samankaton alla...
Saamasi vastaukset saivat nauramaan. Ehkä se on oikeasti niin, että onnellisen ihmisen merkki on huumorintaju ja ainakaan minulle ei ollut pätkän vertaa epäselvää, että kyse oli "tumor in your humor" jutusta, kun edellisen kirjoitit. Olet siis varmasti melkoisen onnellinen nimimerkkisi mukaisesti, kun kerran huumorintaju on säilynyt. Olkoonkin, että se joidenkin mielestä voi olla sairasta huumoria, mutta ainakin minun makuun juuri sellaista kiitos, toisista välittämättä... En mäkään raivoa jos joku esittää kop kop-vitsejä, mutta kyllä mä sentään ne huumoriksi ymmärrän, eikös huumorintajuisuus ole juuri sitä, että tajuaa mikä on huumoria ja mikä ei... - pikkumyy
onnellinenäitiolen kirjoitti:
Lukekaa minun muutkin viestini, meillä siis maatila myös ja miehellä päivätyö, lisäksi meillä monta lasta..
En ymmärrä miksi mielestänne on hyväksyttävää olla eronnut mutta ei naimisissa?
Sitäpaitsi alkujaankin sanoin aplle että käskee miehen maksamaan lisää elareita.Joo, on mullakin avuton mies, jonka kello soi omia aikojaan ja joudun sitten patistamaan hereille. En todellakaan piittaisi hänen heräilyistään, jos en joutuisi kulkemaan työmatkani alkutaipaleen hänen autokyydissään bussipysäkulle. Olen kyllä jättänyt joskus hänet nukkumaankin...ihan vaan kiusallani, jos ei kerran nouse kellonsa soittoon.
- hyjklog13
pikkumyy kirjoitti:
Joo, on mullakin avuton mies, jonka kello soi omia aikojaan ja joudun sitten patistamaan hereille. En todellakaan piittaisi hänen heräilyistään, jos en joutuisi kulkemaan työmatkani alkutaipaleen hänen autokyydissään bussipysäkulle. Olen kyllä jättänyt joskus hänet nukkumaankin...ihan vaan kiusallani, jos ei kerran nouse kellonsa soittoon.
Ei sulla oikeaa miestä ole, vaan lapsi.
Anna kun arvaan: hän muutti äidin helmoista sinun kanssasi yhteen asumaan, niin, että sinusta tuli hänelle uusi äiti. :)
- Miten on...
Tota. Haluaisitko, että lapset asuisivat isällään? Jos et, älä ruikuta. Älä kadehdi jotain mitä et halua - eroa lapsistasi.
- äiti 50v.
Miksi aina pitää vinkua joka viestiin.
Ymmärrän täysin tuon aloittajan pointin. Ei tässä kukaan ole lapsista eroon haluamassa mutta totta on että isän on turha ruikuttaa elatusmaksuista jos ei ole halukas esmes yhteishuoltajuuteen.
Minä olen jo aikuisten lasten yksinhuoltajaäiti joka onnellisena on kasvattanut pesueensa. Olen vaan sitä mieltä että tekisi todella hyvää isälle hoitaa tuota rumbaa aikansa että tietäisi.
Mikä taas lienee pointti tuolla kotiäidillä kertoa päivästään. Jokainen äiti siis tietää mitä on hoitaa huusholli. Työssä käyvä yksinhuoltaja vaan nyt sattuu olemaan tilanteessa jossa nuo kaikki hommat pitää tehdä kotona vielä mahdollisesti ruumiillisesti raskaan työpäivän jälkeen sen mitä kotiäiti voi tehdä päivän mittaan. Yhtään aliarvioimatta ketään äitiä. Nykyisin saa sitäpaitsi kotona hoidettavista lapsista rahallista tukea. Ja silti ei ole hyvä? Tuota vikinää en ymmärrä alkuunkaan. Eipä saanut ennen, olisin kovin mielelläni jäänyt kotiin heitä hoitamaan. Kotiäiti, voithan aina mennä töihin ja kokeilla miten mukavaa on.
Ei tuo ole ruikutusta tai valitusta, se vaan on totta. Kukaan lapsistaan eroon halua, turha soittaa suutaan. - onnellinenäitiolen
äiti 50v. kirjoitti:
Ymmärrän täysin tuon aloittajan pointin. Ei tässä kukaan ole lapsista eroon haluamassa mutta totta on että isän on turha ruikuttaa elatusmaksuista jos ei ole halukas esmes yhteishuoltajuuteen.
Minä olen jo aikuisten lasten yksinhuoltajaäiti joka onnellisena on kasvattanut pesueensa. Olen vaan sitä mieltä että tekisi todella hyvää isälle hoitaa tuota rumbaa aikansa että tietäisi.
Mikä taas lienee pointti tuolla kotiäidillä kertoa päivästään. Jokainen äiti siis tietää mitä on hoitaa huusholli. Työssä käyvä yksinhuoltaja vaan nyt sattuu olemaan tilanteessa jossa nuo kaikki hommat pitää tehdä kotona vielä mahdollisesti ruumiillisesti raskaan työpäivän jälkeen sen mitä kotiäiti voi tehdä päivän mittaan. Yhtään aliarvioimatta ketään äitiä. Nykyisin saa sitäpaitsi kotona hoidettavista lapsista rahallista tukea. Ja silti ei ole hyvä? Tuota vikinää en ymmärrä alkuunkaan. Eipä saanut ennen, olisin kovin mielelläni jäänyt kotiin heitä hoitamaan. Kotiäiti, voithan aina mennä töihin ja kokeilla miten mukavaa on.
Ei tuo ole ruikutusta tai valitusta, se vaan on totta. Kukaan lapsistaan eroon halua, turha soittaa suutaan.Noh, kerroinpahan vaan, että ei se ole helppoa sekään kun on kotona. Minulla siis useampi lapsi hoidossa ja omiakin monta. Minulle ei tarvitse palkkaa maksaa siitä kun ystäviäni auttelen, vaikka teenkin sitä usein. Heidän lapsensa ovat tällä, kun eivät voi olla hoidossa hoitopaikassa,esimerkiksi illoin kun heidät hälytetään töihin.
Minulla myös eläimiä tässä, lehmiä ja lampaita sekä sikoja, mutta ne eivät ole minulle varsinainen työ tai tavallaan ovat lasten lisäksi
Oletko mahdollisesti katkera siitä, ettet saanut olla kotona? Tiesithän että tuolla ikää katkeruus ja kauna voivat sairastuttaa=/ Tsot tsot siis. Jos menen töihin, ei ole ketään maatilaamme hoitamassa.. Ja olisithn sinäkin silloin nuorena voinut maatilan perustaa, silloin tämä homma olisi ollut helpompaakin paperitöiden kannalta.
Ja mieheni: Hän pääsee itsekin töihin, minä kun van saatan olla jo käynyt aamulla navetassakin mukin, niin minun on ihan sama "laittaa" hänet töihin. Minä silitän paidan ja housut ja teen ruoan töihin mukaan. Herätän etc
Ensimmäistä kertaa minulle sanotaan että kokeiles työssäoloa hetken aikaa niin tiedät mikä on raskasta. Tavallisesti minulle on sanottu että eivät jaksaisi minun tahdissani työtä tehdä..
Mutta, minulla on monta rautaa tulessa ja olen onnellinen.
Uskon että ketjun aloittajalla oli vaan tänään huono päivä, väsynyt ja leipääntynyt arkeen. Kyllä se siittätaas=)/8 - onnellinenäitiolen
Noh, kerroinpahan vaan, että ei se ole helppoa sekään kun on kotona. Minulla siis useampi lapsi hoidossa ja omiakin monta. Minulle ei tarvitse palkkaa maksaa siitä kun ystäviäni auttelen, vaikka teenkin sitä usein. Heidän lapsensa ovat tällä, kun eivät voi olla hoidossa hoitopaikassa,esimerkiksi illoin kun heidät hälytetään töihin.
Minulla myös eläimiä tässä, lehmiä ja lampaita sekä sikoja, mutta ne eivät ole minulle varsinainen työ tai tavallaan ovat lasten lisäksi
Oletko mahdollisesti katkera siitä, ettet saanut olla kotona? Tiesithän että tuolla ikää katkeruus ja kauna voivat sairastuttaa=/ Tsot tsot siis. Jos menen töihin, ei ole ketään maatilaamme hoitamassa.. Ja olisithn sinäkin silloin nuorena voinut maatilan perustaa, silloin tämä homma olisi ollut helpompaakin paperitöiden kannalta.
Ja mieheni: Hän pääsee itsekin töihin, minä kun van saatan olla jo käynyt aamulla navetassakin mukin, niin minun on ihan sama "laittaa" hänet töihin. Minä silitän paidan ja housut ja teen ruoan töihin mukaan. Herätän etc
Ensimmäistä kertaa minulle sanotaan että kokeiles työssäoloa hetken aikaa niin tiedät mikä on raskasta. Tavallisesti minulle on sanottu että eivät jaksaisi minun tahdissani työtä tehdä..
Uskon että ketjun aloittajalla oli vaan tänään huono päivä, väsynyt ja leipääntynyt arkeen. Kyllä se siittätaas=)/8Niin ja.. Mieheni ei ole vellihousu ollenkaan, meillä vain on paljon töitä ja hän hoitaa illan tilaa yksin minun ollessa lasten kanssa tai sitten hän käy navetassa ennen töihin lähtöä ja minä saan nukkua..
Mielestäni olen sen velkaakin, että laitan hänelle työhommia valmiiksi, kun raasu jaksaa hoitaa tilaa ja tilanulkopuolella olevaa päivätyötä yhtäaikaa!
kuinkas monen mies sellaiseeen pystyisi?
Ai niin, mutta minähän en saisi ilmeisesti kirjoittaa mitään, kun olen onnellinen ja mieskin on ktona.. Minua saa haukkua koska minulla on asiat hyvin..
=D Aika hassua juttua teillä! - Miten on...
äiti 50v. kirjoitti:
Ei tuo ole ruikutusta tai valitusta, se vaan on totta. Kukaan lapsistaan eroon halua, turha soittaa suutaan.Aika harva isäkään erossa haluaa lapsistaan eroon, siitä vaan "työmäärää" (jos niin haluaa lapsensa arvottaa) jakamaan! Mutta jos itse itselleen haluaa sen lähivanhemmuuden, niin eikö tuota lie sovi olla tyytyväinen jos saa haluamansa.
Mihin eroäiti olisi tyytyväinen? - äiti 50v.
Noh, kerroinpahan vaan, että ei se ole helppoa sekään kun on kotona. Minulla siis useampi lapsi hoidossa ja omiakin monta. Minulle ei tarvitse palkkaa maksaa siitä kun ystäviäni auttelen, vaikka teenkin sitä usein. Heidän lapsensa ovat tällä, kun eivät voi olla hoidossa hoitopaikassa,esimerkiksi illoin kun heidät hälytetään töihin.
Uskon että ketjun aloittajalla oli vaan tänään huono päivä, väsynyt ja leipääntynyt arkeen. Kyllä se siittätaas=)/8Mielenkiintoista miksi hyökkäät minun kimppuuni. Olen perheeni hoitanut ja siitä myös nauttinut ja ollut onnellinen.
En kuule ole yhtään katkera siitä, niin vain oli silloin. Tuppaa vaan ottamaan aivoon kun valitetaan että kun kotihoidon tuki on pieni. Herranjestas ihmiset! Yrittäkää nyt arvostaa sitä että saatte olla hoitamassa omia lapsianne eikä tartte kiikuttaa lumi,- ja räntäsateessa polkupyörällä aamukuudelta pientä lasta hoitopaikkaan monta kilometriä ja jättää sinne itkuisena. Onneksi iltavuoroissa ja viikonloppuisin oli mummo avuksi. Kuinka olisin maatilan hankkinut? Nuorena yksinhuoltajana joka oli vaivoin saanut ammatin hankittua ja yritti pitää perheen leivissä, ei miestä tienaamassa.
On sinulla otsaa kuittailla iästäni! Ensimmäisen kerran minulle taas siitä hattuillaan. Olet aikas törkeä. Ihan vain tiedoksesi että vointini on erinomainen, kenties siksi että jaksoin nuo vuodet hoitaa sekä työn että perheeni erinomaisesti.
En pode katkeruutta enkä kaunaa mutta sinun kannattaa sitä varoa kirjoituksestasi päätellen. Noin nuori ja noin ajattelematon.
Etpä edes kertonut ensimmäisessä viestissäsi että teet työtä, sanoit että olet kotiäiti.
Eikö miehesi todellakaan osallistu huushollin pyörittämiseen mitenkään :O vaan syötät hänet illallakin.
Onpa outoa.
Tsemppiä sinulle ketjun aloittaja. - onnellinenäitiolen
äiti 50v. kirjoitti:
Mielenkiintoista miksi hyökkäät minun kimppuuni. Olen perheeni hoitanut ja siitä myös nauttinut ja ollut onnellinen.
En kuule ole yhtään katkera siitä, niin vain oli silloin. Tuppaa vaan ottamaan aivoon kun valitetaan että kun kotihoidon tuki on pieni. Herranjestas ihmiset! Yrittäkää nyt arvostaa sitä että saatte olla hoitamassa omia lapsianne eikä tartte kiikuttaa lumi,- ja räntäsateessa polkupyörällä aamukuudelta pientä lasta hoitopaikkaan monta kilometriä ja jättää sinne itkuisena. Onneksi iltavuoroissa ja viikonloppuisin oli mummo avuksi. Kuinka olisin maatilan hankkinut? Nuorena yksinhuoltajana joka oli vaivoin saanut ammatin hankittua ja yritti pitää perheen leivissä, ei miestä tienaamassa.
On sinulla otsaa kuittailla iästäni! Ensimmäisen kerran minulle taas siitä hattuillaan. Olet aikas törkeä. Ihan vain tiedoksesi että vointini on erinomainen, kenties siksi että jaksoin nuo vuodet hoitaa sekä työn että perheeni erinomaisesti.
En pode katkeruutta enkä kaunaa mutta sinun kannattaa sitä varoa kirjoituksestasi päätellen. Noin nuori ja noin ajattelematon.
Etpä edes kertonut ensimmäisessä viestissäsi että teet työtä, sanoit että olet kotiäiti.
Eikö miehesi todellakaan osallistu huushollin pyörittämiseen mitenkään :O vaan syötät hänet illallakin.
Onpa outoa.
Tsemppiä sinulle ketjun aloittaja.Olet katkera ja vanha, huomaan sen tekstistäsi. Miksi hankit lapsia?
Olen kotiäiti, en saa palkaa mistään, maatila on mieheni nimissä. Sinä hyökkäsit minua kohtaan. minä vain totean! Mieheni ei ehdi siivoamaan, hän lähtee aamulla, käy kotona töiden jälkeen syömässä ja painuu takaisin töihin navettaan, sikalaan ja lampolaan.
Olisit aikoinas pitänyt jalat yhdessä ettei tarvitsisi nyt katkerana täällä itkeä pyöräilyjä aamulla ja synkkää elämää..
Näin nuori ja saanut kaiken? Eikö olekkin ikävää sinulle! ja näköjään sinulta pois?
Hieno että olet selvinnyt yksin, toivon ettet tehnyt lapsistasikin yhtä katkeria!
Yksi kysymys, miksi sinä vingut minusta ja elämästäni kun ensimmäisen viestisi aloitit ettei saa vinkua toisten viesteistä? - onnellinenäitiolen
äiti 50v. kirjoitti:
Mielenkiintoista miksi hyökkäät minun kimppuuni. Olen perheeni hoitanut ja siitä myös nauttinut ja ollut onnellinen.
Onpa outoa.
Tsemppiä sinulle ketjun aloittaja.Se minu on vielä lisättävä, että vaikka mieheni ei olisi kokoaikaa työssä, tekisin silti hänen vuokseen paljon, auttaisin, rakastaisin ja palvelisin. Hänkin tekee minun vuokseni niin paljon. Tämä on rakkautta, vaikka eihän eronneet ja karanneet siitä tiedä mitään.
- äiti 50v.
Olet katkera ja vanha, huomaan sen tekstistäsi. Miksi hankit lapsia?
Olen kotiäiti, en saa palkaa mistään, maatila on mieheni nimissä. Sinä hyökkäsit minua kohtaan. minä vain totean! Mieheni ei ehdi siivoamaan, hän lähtee aamulla, käy kotona töiden jälkeen syömässä ja painuu takaisin töihin navettaan, sikalaan ja lampolaan.
Olisit aikoinas pitänyt jalat yhdessä ettei tarvitsisi nyt katkerana täällä itkeä pyöräilyjä aamulla ja synkkää elämää..
Näin nuori ja saanut kaiken? Eikö olekkin ikävää sinulle! ja näköjään sinulta pois?
Hieno että olet selvinnyt yksin, toivon ettet tehnyt lapsistasikin yhtä katkeria!
Yksi kysymys, miksi sinä vingut minusta ja elämästäni kun ensimmäisen viestisi aloitit ettei saa vinkua toisten viesteistä?Mikähän sitten on mielestäsi vanhuuden raja jos viisikymppinen on vanha...
Sinä olet sensijaan nuori mutta todella törkeä.
Ihan vaan tiedoksesi että vanha en ole enkä todellakaan katkera.
Lapset tein samasta syystä kuin enemmistö meistä perheellisistä, tarvitseeko tuollaista nyt "onnellisen äidin" alkaa kyselemään toiselta onnelliselta. Enempää en viitsi alkaa kanssasi tukkanuottasille kun olen huomannut että kaljun kanssa se on turhaa.
En ole itkenyt mitään pyöräilyjä eikä elämäni ole ollut synkkää, täysin päinvastoin. Sinulla nyt vaan tuntuu olevan tarve kääntää kaikki kirjoittamani just toisinpäin kuin se on tarkoitettu. Lapsen kannalta tuota aamupyöräilyäkin ja aikaista riepottelua hoitopaikkaan ajattelin, itseäni en todellakaan. Lapseni ovat onnellisia nuoria ihmisiä jotka ovat pärjänneet elämässä. Kuinka ihmeessä sinä osaatkin purkaa kiukkuasi ja katkeruuttasi ja haukkua noin törkeästi. Jos äidillä on tuollainen luonne niin pakosta tulee mieleen millaista mallia lapsilleen näyttää joten katsoppas tyttö peiliin ja ajattele asiaa. Ovatko omat vanhempasi mielestäsi siis myös vanhoja, uskoakseni ainakin minun ikäisiäni.
Olisit itse pitänyt ne koipesi ristissä.
Kummasti sinulla näkyy kuitenkin olevan aikaa ruikuttaa täällä palstalla ollaksesi niin kiireinen. Kannattaisi varmaan keskittyä sen pesueesi hoitamiseen.
Ihan siksi kirjoitin sinusta ja elämästäsi koska ihmettelin sitä miksi kirjoitit niin väheksyvästi tuon aloittajan vaikeuksista.
Sinulla ei ole mitään oikeutta haukkua ketään eronneiksi ja karanneiksi kun et tiedä kenenkään elämästä yhtikäs mitään ja syistä miksi ihminen on yksinhuoltaja. Ehkä jopa on voinut jäädä leskeksi. Ai niin mutta ethän sinä välitä siitä vaan katsot että sinulla vain on oikeus kirjoittaa mitä törkyä saat kehitettyä.
Häpeäisit jos osaisit. - hyi hyi
Olet katkera ja vanha, huomaan sen tekstistäsi. Miksi hankit lapsia?
Yksi kysymys, miksi sinä vingut minusta ja elämästäni kun ensimmäisen viestisi aloitit ettei saa vinkua toisten viesteistä?Samaa mieltä äiti 50v. kanssa. Vastahan täällä kirjoiteltiin tulista tekstiä siitä että nainen ei ole liian vanha äidiksi 40 vuotiaana. Nytkö sitten on vanha 50v.?
Mun laskutaitoni mukaan jos saa lapsen 40v. niin lapsi ei ole vielä edes teini kun äiti on viisikymppinen...
Hyi kuinka rumaa käytöstä on haukkua vanhaksi, olisi puuttunut että vielä rumaksi. Tai haukkua ylipäätään. Mikä tarve siihen on? Saako siitä hyvän olon? - Ystäviä olkaa!
äiti 50v. kirjoitti:
Mikähän sitten on mielestäsi vanhuuden raja jos viisikymppinen on vanha...
Sinä olet sensijaan nuori mutta todella törkeä.
Ihan vaan tiedoksesi että vanha en ole enkä todellakaan katkera.
Lapset tein samasta syystä kuin enemmistö meistä perheellisistä, tarvitseeko tuollaista nyt "onnellisen äidin" alkaa kyselemään toiselta onnelliselta. Enempää en viitsi alkaa kanssasi tukkanuottasille kun olen huomannut että kaljun kanssa se on turhaa.
En ole itkenyt mitään pyöräilyjä eikä elämäni ole ollut synkkää, täysin päinvastoin. Sinulla nyt vaan tuntuu olevan tarve kääntää kaikki kirjoittamani just toisinpäin kuin se on tarkoitettu. Lapsen kannalta tuota aamupyöräilyäkin ja aikaista riepottelua hoitopaikkaan ajattelin, itseäni en todellakaan. Lapseni ovat onnellisia nuoria ihmisiä jotka ovat pärjänneet elämässä. Kuinka ihmeessä sinä osaatkin purkaa kiukkuasi ja katkeruuttasi ja haukkua noin törkeästi. Jos äidillä on tuollainen luonne niin pakosta tulee mieleen millaista mallia lapsilleen näyttää joten katsoppas tyttö peiliin ja ajattele asiaa. Ovatko omat vanhempasi mielestäsi siis myös vanhoja, uskoakseni ainakin minun ikäisiäni.
Olisit itse pitänyt ne koipesi ristissä.
Kummasti sinulla näkyy kuitenkin olevan aikaa ruikuttaa täällä palstalla ollaksesi niin kiireinen. Kannattaisi varmaan keskittyä sen pesueesi hoitamiseen.
Ihan siksi kirjoitin sinusta ja elämästäsi koska ihmettelin sitä miksi kirjoitit niin väheksyvästi tuon aloittajan vaikeuksista.
Sinulla ei ole mitään oikeutta haukkua ketään eronneiksi ja karanneiksi kun et tiedä kenenkään elämästä yhtikäs mitään ja syistä miksi ihminen on yksinhuoltaja. Ehkä jopa on voinut jäädä leskeksi. Ai niin mutta ethän sinä välitä siitä vaan katsot että sinulla vain on oikeus kirjoittaa mitä törkyä saat kehitettyä.
Häpeäisit jos osaisit.Minä en nyt ymmärrä sinua ihminen.
Miksi kirjoitat halveksuvaan sävyyn onnellisesta äidistä? Miksi hän ei saisi tänne kirjoittaa? Miksi on huono asia että hän on nuori?
Etkö ole sinut ikäsi kanssa? Minä tunnen vanhoja 50 vuotiaita ja nuoria 50 vuotiaita, nuoret ovat positiivisia eivätkä arvostele ketään mistään, he näyttävätkin jopa 40 vuotiailta. Vanhat taas vat katkeria, arvostelioita, he haukkuvat toisia ihmisiä ja kulkevat kyttäämässä toisten asioita.
Minusta tuo onnellinen äiti ansaitsisi kultamitalin työstään, omat lapset muitten lapset ja elukat hoitaa, miehensäkin ansaitsisi mitalin, kulkee kahdessa työssä!!
He taitavat olla oikeasti ahkeria ja onnellisia! Ja onhan sitä ahkeralla ihmisellä aikaa kirjoittaa mihin tahtoo, mitä sekin sinua rassaa?
Minusta on kunnioitettavaa pysyä yhdessä avioliitossa, mutta minä olenkin vanhanaikainen ja uskovaisesta perheestä.
Itseppä muuten aloitit onnellisen äidin arvostelun, saitpa vain takaisin omaa lääkettäsi.
Onnelliselle äidille tsemppiä! - äiti 50v.
Ystäviä olkaa! kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä sinua ihminen.
Miksi kirjoitat halveksuvaan sävyyn onnellisesta äidistä? Miksi hän ei saisi tänne kirjoittaa? Miksi on huono asia että hän on nuori?
Etkö ole sinut ikäsi kanssa? Minä tunnen vanhoja 50 vuotiaita ja nuoria 50 vuotiaita, nuoret ovat positiivisia eivätkä arvostele ketään mistään, he näyttävätkin jopa 40 vuotiailta. Vanhat taas vat katkeria, arvostelioita, he haukkuvat toisia ihmisiä ja kulkevat kyttäämässä toisten asioita.
Minusta tuo onnellinen äiti ansaitsisi kultamitalin työstään, omat lapset muitten lapset ja elukat hoitaa, miehensäkin ansaitsisi mitalin, kulkee kahdessa työssä!!
He taitavat olla oikeasti ahkeria ja onnellisia! Ja onhan sitä ahkeralla ihmisellä aikaa kirjoittaa mihin tahtoo, mitä sekin sinua rassaa?
Minusta on kunnioitettavaa pysyä yhdessä avioliitossa, mutta minä olenkin vanhanaikainen ja uskovaisesta perheestä.
Itseppä muuten aloitit onnellisen äidin arvostelun, saitpa vain takaisin omaa lääkettäsi.
Onnelliselle äidille tsemppiä!Miksikö?!? Ihan vaan siksi että hän itse alkoi haukkumaan minua enkä minä suinkaan. Mieleeni ei olisi alkuunkaan tullut haukkua ketään mutta vastaukseksi mielipiteeseeni, huom!, sain kuulla olevani vanha ja katkera, mitä en kumpaakaan ole. Ettekö te nyt herranjestas osaa ymmärtää kirjoitettua tekstiä? Viestissäni en suinkaan haukkunut, kerroin mielipiteeni kuten muutkin.
Missä kohtaa ekassa viestissäni haukuin?
Missä kohtaa "onnellinenäiti" haukkuu?"Olet katkera ja vanha, huomaan sen tekstistäsi. Miksi hankit lapsia?"
"Tiesithän että tuolla ikää katkeruus ja kauna voivat sairastuttaa""Olisit aikoinas pitänyt jalat yhdessä ettei tarvitsisi nyt katkerana täällä itkeä pyöräilyjä aamulla ja synkkää elämää.." Itseasiassa tuo on jopa palstan sääntöjen vastaista tekstiä...
Etkö edelleenkään osaa lukea? Nimenomaan kerroin että minulle ikäni ei ole ongelma, tuolle onnelliselle ja ilmeisesti myös sinulle se tuntuu olevan.
En saanut siis takaisin omaa lääkettäni vaan uskomattoman törkeää tekstiä, jota itselleni ei olisi tullut mieleenkään suoltaa.
Ekassa viestissä vain halusin puolustaa aloittajan kokemusta koska itsekin olen ollut yh. ja tiedän että helppoa ei ole.
Jos yh. sanoo että helppoa ei ole niin hänet haukutaan katkeraksi ja ruikuttajaksi sekä eronneeksi ja karanneeksi, mutta kun avioliitossa oleva kotiäiti kertoo saman että niin hänelle jo ollaan kultamitalia antamassa. Yksinhuoltaja, joka vastaa yksin koko perheestään, pitäisi se mitali antaa.
Eihän tässä keskustelussa ole enää mitään tolkkua.
Kysyn vaan miten sinulla on kanttia haukkua huonoiksi ihmisiksi ja epäonnistuneiksi eronneet vaikka sinulla ei ole pienintäkään tietoa syistä jotka ovat johtaneet siihen.
Voisikohan tuolle haukkumiselle laittaa pisteen.
- huono äiti aina vaan
Ei ollut ruikutuksesta kyse!
Oli kyse siitä, että ihmiset huomaisivat, eron miehen ja naisen välillä kun ero tulee.
Mies ruikuttaa isoista elareista, mutta mitä tekee lasten eteen??? Verrattuna mitä äiti tekee!! Jos mies selvii lasten huollosta 140 e kk, ei pitäisi valittaa. Työ minkä äiti tekee on korvaamaton!!
Olen onnellinen äiti, että lapset ovat luonani ja ten sen mikä pitää. Kyse oli vain että eromies huomaa olla ruikuttamatta "isoista" elareista!!!- ;DD
Aika turhaa tulla tänne äitien palstalle ylistämään itseäsi ja kertomaan eron miehen ja naisen välillä kun ero tulee. Aloituksesi tarkoitus oli varmaan vain yllyttää muut äidit kuoroon haukkumaan.
- yksi äiti
et ruikuta turhaan ja mä ainakin ymmärrän mitä tarkoitit.
- ertwsecv
usein jos vanhemmat eroavat, niin lapset kuitenkin ovat isällänsäkin välillä (esim. vuoroviikoin tai vloput), jolloin äiti saa kuitenkin sitä omaa aikaa joskus jopa enemmän kuin ennen eroa. Sen sijaan tiedän monta kotiäitiä, joiden miehet ovat aina töissä ja nainen hoitaa lapset ja kodin aivan samalla lailla kuin jos olisi yksinhuoltaja (paitsi toki taloudellisesti helpompaa kuin yksinhuoltajalla). Eli kyllä ne lapset ja kodinhoito on usein naisten vastuulla täysin vaikka nainen olisikin naimisissa.
- 18+8
Eiks se isi ollenkaa pese pyykkiä tai siivoa tai tee ruokaa??
Aika hassu isi.. - kotona lapset!!!
Minä olin 20 v kotona, hoidin kaikki lapenikotona kun mies tienasi. Ei tullut kyseesennkään et menisn töihin ja veisin aamulla lapset tarhaan! Itse hoidin ja olen ylpeä siitä. Lapset pitä hoitaa itse kotona.
Ei ollut varaa mutta ei ollut varaa viedä lapsia hoitoonkaan. Ennremmin sitten olin kotona ja säästyi bensat ja hoitomaksut. Ja lapsista tuli järkeviä ja itsenäisiä, itä ei tarhassa olisi tullut, aina kipeenä olisivat olleet.
Lapset on hoidettava kotona vaikkei oo varaakaan, Se on lasten paikka ei mikään tarha! Tarha on eläimiä varten.- mk
Mutta jos haluaa jonkinlaista elintasoa pitää niin on kummankin vanhemman oltava töisää ja niin edelleen. Itse miehnä hoidin lastamme -90 luvun laman aikana vuoden kun lapsi 2-3v ja kun oli yksi lapsi niin helpolla pääsi kun ei tressanut mistään eikä tehnyt mitää aikatauluja. Lepää kerkiää kun lapsi nukkuu päiväunia ja lapsen kanssa voi harrastaa sinä aikan jotian kivaa kun äiti oli töissä ja niin edelleen. Helpolla pääsin attä silleen mutta lapsia vain yksi ja ihan fiksu tyttö tullut vaikka tarhassa oli ja puolentoista vuoden päästä ylioppilas ja sitten juhlitaan.
- justjoo.
Hah hah.
- että silleen
Kerro minulle miten yksinhuoltaja tekee sen? Millä elää?
Olen samaa mieltä, lapset pitää hoitaa kotona jos siihen on mahdollisuus mutta ajatteles nyt vähän...
- kotiäitina vuosia
Minä olen ollut yh monta vuotta, ja hoidin lapseni kotona myös. Asdumistuki on niin suuri että sillä maksaa vuokran, lapsilisien yh korotukset joka lapseta, työmarkkintuki lapsikorotus, elarit tulee ja sossu auttaa muissa kuluissa. Me pärjättiin ihan hyvin. Meillä rahat meni normaaliin kulutukseen ei mihinkään muuhun. Kävimme kylpylöissä ja matkilla pari kertaa vuodessa, on auto, tosin ei uusi.Jos ei ostele kallitta vaatteita ym hinnat pysyy itsellä kursissa, niin kyllä pärjää.
Mulle oli tärkeetä että itse hoidan lapset, halusin olla hyvä äiti ja olla otona kun tulevat koulusta. Nyt nuorin on lukiossa, ja minä työelämässä, eikä yhtään kaduta. Lapset saivat kotiäidin, ja minä sain ihanat lapset kun tiesin aina missä mennään.- Raataja
Nyt mää oksennan. Voi helvata! Mietitkö koskaan kenen selkänahasta sinunkin kotiäitys maksettiin?
- uiuiuiuiuiukää!
Raataja kirjoitti:
Nyt mää oksennan. Voi helvata! Mietitkö koskaan kenen selkänahasta sinunkin kotiäitys maksettiin?
No varmaan hänen omastaan sitten kun lähtee takasin työelämään.. Niin ja laskeppas kuinka paljon lastenhoidon kustannukset tulee yhteiskunnalle maksamaan, tiesitkö että tutkimuksen mukaan lapsi tulee halvemmaksi yhteiskunnalle jos äiti hoitaa hänet kotona?
- Raataja
uiuiuiuiuiukää! kirjoitti:
No varmaan hänen omastaan sitten kun lähtee takasin työelämään.. Niin ja laskeppas kuinka paljon lastenhoidon kustannukset tulee yhteiskunnalle maksamaan, tiesitkö että tutkimuksen mukaan lapsi tulee halvemmaksi yhteiskunnalle jos äiti hoitaa hänet kotona?
Ei sossu mitään asumistukia, lapsilisien yh korotuksis joka lapsesta, työmarkkintukia ja lapsikorotuksia takaisin peri. Uskon että on totta että: "Me pärjättiin ihan hyvin". Hah hah. Kyllä suomalaista veronmaksajaa kurmootetaan. :D
- dfgvdefr
Raataja kirjoitti:
kyllä on kateellista sakkia täällä. Pieni- ja keskituloisen naisen kannattaisi aina hoitaa itse lapset kotona, koska se olisi yhteiskunnalle edullisempaa (päivähoito maksaa 1000e/kkper lapsi ja jos lapsia on vaikka 2, niin kuinka moni äippä maksaa veroja edes sen verran palkastaan mitä noi päivähoidon kustannukset ovat?). Puhumattakaan miten kalliiksi tulee, kun lapset sairastelee (työpaikka maksaa senkin), kyllä lapsista kasvaa yleensä tasapainoisempia kotona ja perhekin voi paremmin kun toinen on kotona. Voi luoja tätä päiväkotipropagandaa mikä Suomessa on, haloo pahvit!!!
- Jos saanen kysyä..
dfgvdefr kirjoitti:
kyllä on kateellista sakkia täällä. Pieni- ja keskituloisen naisen kannattaisi aina hoitaa itse lapset kotona, koska se olisi yhteiskunnalle edullisempaa (päivähoito maksaa 1000e/kkper lapsi ja jos lapsia on vaikka 2, niin kuinka moni äippä maksaa veroja edes sen verran palkastaan mitä noi päivähoidon kustannukset ovat?). Puhumattakaan miten kalliiksi tulee, kun lapset sairastelee (työpaikka maksaa senkin), kyllä lapsista kasvaa yleensä tasapainoisempia kotona ja perhekin voi paremmin kun toinen on kotona. Voi luoja tätä päiväkotipropagandaa mikä Suomessa on, haloo pahvit!!!
Mistä helkkarista sää ton tonnin revit??
- sdgfhghg
Jos saanen kysyä.. kirjoitti:
Mistä helkkarista sää ton tonnin revit??
Sen verran lapsen kunnallinen päivähoito maksaa todellisuudessa, vanhemmat maksavat siitä maksimissaan n. neljäsosan. Vai onko sinulla tarkempaa tietoa siitä paljonko päivähoidon todelliset kustannukset per lapsi ovat?
- Jos saanen kysyä..
sdgfhghg kirjoitti:
Sen verran lapsen kunnallinen päivähoito maksaa todellisuudessa, vanhemmat maksavat siitä maksimissaan n. neljäsosan. Vai onko sinulla tarkempaa tietoa siitä paljonko päivähoidon todelliset kustannukset per lapsi ovat?
Vastaisitko kysymykseen?? Mistä (hatustako?) vedit tuon tonnin??
Jos asiaa rupee laskemaan, niin edes yläkanttiin laskemalla en saa kun korkeintaan 300e/lapsi/kk. - ei oikein
Näin itsekin aikoinaan työttömänä ja välillä töissä olleena yh.äitinä pakosta ihmettelen kuinka noin onnistuu elämään.
Minulle uhattiin antaa jopa karenssi työkkäristä kun en pystynyt vajaan tunnin sisällä löytämään hoitopaikkaa lapselleni kun kävi käsky töihin. mistään ei siinä ajassa saa lasta hoitoon. Mukaanko olisi pitänyt ottaa.
Minulla ei koskaan ole ollut asumistuki niin suuri että se olisi kattanut vuokran. Elatusmaksut isä sai huijattua erittäin pieniksi vaikka oli suurituloinen. Lapsilisillä ei juhlittu. Sossuun ei ollut asiaa kun ei sieltä mitään saanut. Auto oli vain haave.
Eikö sinua ole patistettu töihin? Tuntuu ihmeelliseltä että joku saa olla kortistossa ja sillä aikaa toiset tienaa ne verorahat joilla elät. Lasten kannalta varmaan oikein hyvä järjestely mutta entä jos noin tekisi kaikki, kuka maksaa viulut. En kyllä usko että halvemmaksi tulisi tuo yhteiskunnalle kuin että oltaisiin töissä ja maksettaisiin veroja. - sdgfhghg
Vastaisitko kysymykseen?? Mistä (hatustako?) vedit tuon tonnin??
Jos asiaa rupee laskemaan, niin edes yläkanttiin laskemalla en saa kun korkeintaan 300e/lapsi/kk.http://www.taloussanomat.fi/palvelut/2010/05/19/katso-paljonko-hoitosi-oikeasti-maksaa/20107035/12
Ehkäpä et osaa huomioida, mitä kaikkea kunnallisen päivähoidon järjestäminen vaatii. - Jos saanen kysyä..
sdgfhghg kirjoitti:
http://www.taloussanomat.fi/palvelut/2010/05/19/katso-paljonko-hoitosi-oikeasti-maksaa/20107035/12
Ehkäpä et osaa huomioida, mitä kaikkea kunnallisen päivähoidon järjestäminen vaatii.No niin, no nyt tuli sitä toivomaani linkkiä, mutta kun ei tuokaan kerro mistä tuo summa koostuu, ja kaiken lisäksi, osviitta oli vain pääkaupunkiseudulta, jossa ei ole tämän paikan vuokratkaan verrannollisia, joten uskon että täällä se päivähoito on maksimissaan n. 400e/kk (siis yli 3vuotiailla, muita ei lasketa koska siihen asti saa olla hoitovapaalla kotona lapsensa kanssa). Ja uskon että maksamme vanhempina ainakin sen veroillamme ja päivähoitomaksulla, koska muuten kunnallisia palveluja emme ole tarvinneet, pakollista neuvolatarkastusta en pidä välttämättömänä tarpeena..
- Miksköhän?
dfgvdefr kirjoitti:
Yhteiskunta ei sitten tue sitä, että sillä äipällä ois varaa hoitaa mukulansa kotona???
- sdgfhghg
No niin, no nyt tuli sitä toivomaani linkkiä, mutta kun ei tuokaan kerro mistä tuo summa koostuu, ja kaiken lisäksi, osviitta oli vain pääkaupunkiseudulta, jossa ei ole tämän paikan vuokratkaan verrannollisia, joten uskon että täällä se päivähoito on maksimissaan n. 400e/kk (siis yli 3vuotiailla, muita ei lasketa koska siihen asti saa olla hoitovapaalla kotona lapsensa kanssa). Ja uskon että maksamme vanhempina ainakin sen veroillamme ja päivähoitomaksulla, koska muuten kunnallisia palveluja emme ole tarvinneet, pakollista neuvolatarkastusta en pidä välttämättömänä tarpeena..
shop.kunnat.net/download.php?filename=uploads/maksu...pdf
Henkilöstökustannukset n.70% (Huomioi, että päiväkodin johtajien, lastentarhanopettajien ja lastenhoitajien lisäksi tarvitaan myös erityislastentarhanopettajia, päivähoidon ohjaajia, siivous- ja huoltohenkilöstön työpanosta, keittäjiä jne., tarvitaan myös vuorohoitoa, joka on kallista)
Tilakustannukset n.15%
Ruokailu
Askartelumateriaalit
Leikki-, opetus- ja liikuntavälineet
Kalusteet
Miksi ei laskettaisi alle kolmevuotiaita, heitäkin on hoidossa pilvin pimein. Alle 3-vuotiaan päivähoitokustannukset ovat n. 1,75% suuremmat kuin yli 3-vuotiaan. - sdgfhghg
sdgfhghg kirjoitti:
Henkilöstökustannukset n.70% (Huomioi, että päiväkodin johtajien, lastentarhanopettajien ja lastenhoitajien lisäksi tarvitaan myös erityislastentarhanopettajia, päivähoidon ohjaajia, siivous- ja huoltohenkilöstön työpanosta, keittäjiä jne., tarvitaan myös vuorohoitoa, joka on kallista)
Tilakustannukset n.15%
Ruokailu
Askartelumateriaalit
Kalusteet
Miksi ei laskettaisi alle kolmevuotiaita, heitäkin on hoidossa pilvin pimein. Alle 3-vuotiaan päivähoitokustannukset ovat n. 1,75% suuremmat kuin yli 3-vuotiaan.Linkki ei toimi... Googleta "maksujen merkitys kuntien tulopohjan vahvistamisessa", niin löydät aiheesta asiaa....
- Jos saanen kysyä...
sdgfhghg kirjoitti:
Tilakustannukset n.15%
Ruokailu
Askartelumateriaalit
Kalusteet
Miksi ei laskettaisi alle kolmevuotiaita, heitäkin on hoidossa pilvin pimein. Alle 3-vuotiaan päivähoitokustannukset ovat n. 1,75% suuremmat kuin yli 3-vuotiaan.Noh, okei, meidän kunnassa lapseni päivähoito VOI maksaa 500e/kk, mutta enempää en saa siltikään :/ Päiväkodinjohtajakin on yksi toisen ryhmän hoitajista, joten siitäkään sairaita kustannuksia saa.. yksi keittäjä, veikkaan että euron ateria x3, siivoojaa nyt ei hirveeeen usein edes näy, erityistarhantädit liikkuu päiväkodista toisiin, ja niitä lapseni ei ole tarvinnut..
Lopputulos siis on, että jotkut lapset maksaa, toiset ei, alle kolmivuotiaat maksaa, vuorohoito maksaa, erityishoito maksaa, pääkaupunkiseutu maksaa yms... Mutta kaikki lapset eivät maksa tonnia kuussa! ..ei lähellekkään.. - sdgfhghg
Jos saanen kysyä... kirjoitti:
Noh, okei, meidän kunnassa lapseni päivähoito VOI maksaa 500e/kk, mutta enempää en saa siltikään :/ Päiväkodinjohtajakin on yksi toisen ryhmän hoitajista, joten siitäkään sairaita kustannuksia saa.. yksi keittäjä, veikkaan että euron ateria x3, siivoojaa nyt ei hirveeeen usein edes näy, erityistarhantädit liikkuu päiväkodista toisiin, ja niitä lapseni ei ole tarvinnut..
Lopputulos siis on, että jotkut lapset maksaa, toiset ei, alle kolmivuotiaat maksaa, vuorohoito maksaa, erityishoito maksaa, pääkaupunkiseutu maksaa yms... Mutta kaikki lapset eivät maksa tonnia kuussa! ..ei lähellekkään..Katsos kun tonni on se keskiarvo. Toisten lasten kohdalla kustannukset ovat suurempia, toisten kohdalla pienempiä, mutta kun päivähoidon tuottamisen kustannukset jaetaan nuppia kohden, niin saadaan tuo n. tonni. Pitää myös huomioida, että lapsen hoitoon tuomatta jättäminenkin maksaa: Jos esim. loma-aikoina on vanhempien ilmoituksen perusteella varauduttu siihen, että hoidossa on kaksitoista lasta ja hoitoon tuodaankin vain kaksi, on henkilökunnan määrä ylimitoitettu ja ruokaakin varattu turhaan.
- 11+10
Jos saanen kysyä... kirjoitti:
Noh, okei, meidän kunnassa lapseni päivähoito VOI maksaa 500e/kk, mutta enempää en saa siltikään :/ Päiväkodinjohtajakin on yksi toisen ryhmän hoitajista, joten siitäkään sairaita kustannuksia saa.. yksi keittäjä, veikkaan että euron ateria x3, siivoojaa nyt ei hirveeeen usein edes näy, erityistarhantädit liikkuu päiväkodista toisiin, ja niitä lapseni ei ole tarvinnut..
Lopputulos siis on, että jotkut lapset maksaa, toiset ei, alle kolmivuotiaat maksaa, vuorohoito maksaa, erityishoito maksaa, pääkaupunkiseutu maksaa yms... Mutta kaikki lapset eivät maksa tonnia kuussa! ..ei lähellekkään..On se kova paikka kun tajuaa olevansa väärässä!!!!
- 6+3
Miksköhän? kirjoitti:
Yhteiskunta ei sitten tue sitä, että sillä äipällä ois varaa hoitaa mukulansa kotona???
Sitähän sitä ollaan kaikki muutkin ihmetellyt.
Ja ennen kun aletaan rähjäämään niin muistakaa että työttömät, maahanmuuttajat ja sosiaalipummit ym saavat huomattavasti enemmän tukea kuin kotona lastaan hoitava.. Onko lapsiaan hoitava äiti todellakin se yhteiskunnan pohjasakka? - Katos katos
11+10 kirjoitti:
On se kova paikka kun tajuaa olevansa väärässä!!!!
Rääväsuukin heräs, väärässä paikassa taas :D
- Jos saanen kysyä..
sdgfhghg kirjoitti:
Katsos kun tonni on se keskiarvo. Toisten lasten kohdalla kustannukset ovat suurempia, toisten kohdalla pienempiä, mutta kun päivähoidon tuottamisen kustannukset jaetaan nuppia kohden, niin saadaan tuo n. tonni. Pitää myös huomioida, että lapsen hoitoon tuomatta jättäminenkin maksaa: Jos esim. loma-aikoina on vanhempien ilmoituksen perusteella varauduttu siihen, että hoidossa on kaksitoista lasta ja hoitoon tuodaankin vain kaksi, on henkilökunnan määrä ylimitoitettu ja ruokaakin varattu turhaan.
No mielestäni sitä ei voida koko Suomesta laskea noin, laskukaava ei kerro minulle ainakaan silloin mitään, eikä luulisi kertovan kenellekkään muullekkaan, tavalliselle pulliaiselle.
Sekin olisi todellisempaa, jos se laskettaisi kunnittain. Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että kukaan ei voi väittää, että MINUN lapseni hoito maksaisi 1000e/kk, se ei pidä paikkaansa! - No eihän se ole..
6+3 kirjoitti:
Sitähän sitä ollaan kaikki muutkin ihmetellyt.
Ja ennen kun aletaan rähjäämään niin muistakaa että työttömät, maahanmuuttajat ja sosiaalipummit ym saavat huomattavasti enemmän tukea kuin kotona lastaan hoitava.. Onko lapsiaan hoitava äiti todellakin se yhteiskunnan pohjasakka?..pohjasakkaa, kun se ei saa niitä tukia :D
Joskus kannattaisi varmaan Suomen kansan tehdä muutakin, kun vain ihmetellä!
Äidit lakkoon! Kaikki joukolla tekemään lastensuojeluilmoitus jälkikasvustaan :D
- eräs-äitix3
Tuommoista se minullakin, yksinhuoltajalla oli ennen kuin menin uusiin naimisiin.
Oli kauhean raskasta, varsinkin kun muutimme toiselle paikkakunnalle eikä bioisä halunnut auttaa yhtään mitenkään eikä olla tekemisissä.
Sairaslomalle piti päiväksi jäädä kun vuokra-asunnossa naapurit juhlivat niin ettei nukutuksi saanut!
Tuolloin olin kauhean uupunut. Jälkikäteen ajateltuna oli kauheaa, näen vieläkin painajaista, ja jos voin neuvoja antaa, kannattaa verkostoa rueta rakentaa ympärille. Tutustukaa naapureihin ja yrittäkää saada lastenhoitajaa joskus et saatte omaakin aikaa.
Mutta muistakaa, lapsethan ovat tärkeimpia mutta hekin tarvitsevat onnellisen ja ei niin väsyneen äidin:)
Huomioikaa hyvät unet ja ravitsemus ja liikunta, niin jaksatte paremmin. Ottakaa elämänvaihe uutena mahdollisuutena ja nauttikaa elämästä. Ovathan lapset luonanne!
Helppoa ei ole yksin kaikesta huolehtia. Lasten iän mukaan kannattaakin delegoida tehtäviä.. esim . viikkorahaan voi kuulua astioiden laitto koneeseen 1xvkossa ja oman huoneen siivous.
Ruokia kannattaa tehdä iso määrä kerralla, niin ei tartte kokata koko ajan.
Pyykkiä kannattaa vaikka kerran viikossa pestä pyykkituvalla (jos sellainen on) ettei kotikone koko ajan laula.
Mutta verkostoitukaa.. näin saatte apua ja lastenhoitoa muilta äideiltä. (tai sukulaisista).
Tuo sama tosin on äideillä, joilla on kyllä mies kotona, mutta tekee paljon töitä.- eräs-äitix3
Vielä..
hoidon lapsiani kotona sen verran kuin voi Suomessa hoitaa kotihoidontuella. Sitten kun valmistuin ammattiin, oli hetken työtön ja pääsin töihin.. olin entistä köyhempi. Oli todella tiukkaa rahallisesti. Eikä todellakaan raha mennyt viinaan tai tupakkaan. Autoa ei omistettu ja bussirahaa piti miettiä, oliko vara.
Kyllä oli surkeaa kun ei ollut vara edes välillä kirpputorilta ostaa vaatteita. Silloin oli Kelalle maksettava takaisin liikaa annettua asuntotukea.. itku tuli monta kertaa.
Oli tiukkaa.. mutta selvisimme.
Kyllä on yhden ihmisen tuloilla vaikeaa, ellei joku (isä esim.) auta lasten kuluissa jne. Mutta siitä selviää kyllä. Pitää vain miettiä tarkkaan mihin rahan pistää.
Mutta pahinta oli huoli, että olisi muita jotka huolehtisivat lapsista itseni lisäksi. Onneksi niitä tulikin myöhemmin elämään!
- hohohohoho
pakko laittaa!
Olen 21v ja minulla on 11kk poika. Käyn 2vuoro töissä ja Mieheni koulua ja töitä. Aamu, ilta ja yö. Lapsemme ei ole tarhassa sinne en ku on niin pieni. Isompana sitten.
Pointti oli että raskasta on, Lapsi on hoidossa missä sattuu. Jäisin kotiin jos vaan rahat riittäis, sossut ei maksa ku on 6000e auto pihassa ja 2,5v koira kotona. Ja 80m2 kokonen kolmio.. Pitäis myydä auto,koira ja muuttaa pienenpää.. Vaikeetatää elämä!
Joten vittuako te kitisette oikeesti! - ............
jokainen taaplaa tyylillään...:) itse olen yhden lapsen äiti ja enempää en koskaan ole halunnut, raskasta ei ole ollut, uskon että teillä on, minä sen sijaan olen matkustellut miehen ja lapsen kanssa ympäri maailmaa koska mahdollisuus on ollut. Aina kannattaa harkita esim. lasten lukumäärä ettei joudu liian koville.
- kotonakasvetut
Mulla 6 lasta, ja jos vien heidät kaikki päiväkotiin, niin saan maksaa siitä lähes 1900 e, että jannattaajo olla kotona vai mennä töihin??? Juu kyllä kotona kannattaa ola. Edes palkka ei riitä päihoitomaksuihin.
- ahkeraliisa40
No, mun työpäivä oli aloittajan kuvaaman mukainen jo lasten isän kanssa yhdessäolon aikanakin, joten eipä se, että otin eron tuonut tilanteeseen mitään muutosta. Paitsi että nyt on yksi "lapsi" vähemmän ruokittavana ja raha-asiatkin ovat paremmalla tolalla.
- kokopassiivinen
jokainen vähän kertoo omastaan, laitanpa minäkin.
Elin ennen parisuhteessa jossa hoidin kaiken tuon mitä ap, mies oli kotona. Hän ei käynyt töissä eikä tehnyt muuta kuin katsoi telkkaria, kävi netissä ja kävi omilla asioillaan. Tämän lisäksi hän haukkui minua mm. laiskaksi paskaksi.
Sitten erosin.
Eron jälkeen hoidan nuo kaikki edelleenkin, mitä ap tekee. Mutten enää joudu kuuntelemaan aikuisen miehen itkua ja valitusta eikä ota ohimoon kun toinen vain hengailee.
Olen onnellinen tähän työmäärään koska enää ei tarvitse aikuisen sontia siivota eikä olla alistettu. - mummi
Ai että, palautit mieleeni vanhat muistot. Olin samassa tilanteessa 25 vuotta sitten, paitsi etten saanut mieheltä atin latia elatusmaksuja. Itkin ja vedin tuon rumban YKSIN läpi pienillä tuloillani. Eihän siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin pärjätä, vai keksitkö jonkun muun ?
Silti olen hengissä ja mummi ihanille lapsenlapsilleni. Ja kaikki on ollut hyvin jo pitkään.
Toivon sinulle jaksamista, jonain päivänä aurinko nousee...- kunnan avulla pärjäs
Elatustuen maksaminen lapsen elatuksen turvaamiseksi mahdollistui jo vuonna 1964 ja sitä paranneltiin 1977, joten mummi ei nyt aivan tyhjän päälle jäänyt 25 vuotta sitten vaikka mies ei maksanut latin latia.
- Monen mutsi
Niin, sellaista se on ÄIDIN ELÄMÄ! Mitä sitä siinä nillität!
- Kodin lämpö
Te eroäidit, jättäkää katkeruutenne, sillä varmasti tiedätte eroonne johtaneet syyt, joista osa on teidänkin syytänne.
Olette sopineet elastuksenne ym, silloin on tilit selvitetty ja niistä ei enää sitten nalkuteta, eli oliko se nalkutus syykin eroon.
Muuttakaa asennettanne ja hyväksykää tilanne, iloitkaa lastenne kanssa elämästä, menkää lasten rientoihin mukaan.
Ei oel tarvetta ostaa mitään hienouksia, kunhan on ehjät vaatteet päällä, ruokaa pystyy ostamaan ja kodissa välttämättömät tavarat, ei siellä tarvita sisustussuunnittelun mukaan tehtyä kotia, ei muodinvirtauksia ja kodin lämpö. ei mitään näyttelykotia vaan ja ainoastaan oma koti.
Uskon että elämä alkaa sujua kun jostakin turhasta osaa luopuakin.
Niin paljon on asenteestanne kiinni, jos elät ulkoisten seikkojen vuoksi, ei elämä kanna, jos seurasi puhuu vain small talk puheita, ne ovat vain sanahelinää. Lasten kanssa olevat vanhemmat puhuvat paljon syvällisemmin ja niistä saa itselleenkin voimia, eikä tarvitse kilpailla kenenkä huushollissa on nyt viimeinen trendi, riittää kun kodissa on kodin lämpö ja aito oikea perheen keskeinen rakkaus, johon kuuluvat lapset ja kotieläimet myös mukaan. - rytmiä.
Tunnistan tilanteen ja ajanpuutteen - sitä ilmenee meillä parisuhteessa asuvillakin.
Pienellä organisoinnilla saa kuitenkin jo ihmeitä aikaan.
Tyyliin: paista pakastimeen annoskokoisiin pusseihin jauhelihaa / lihaa yms. Näistä päivällinen syntyy kasvisten yms. kanssa vartissa. Ja on vaihtoehtoja toisin kuin jos pakastaisi valmiita ruokia.
Pyykkipäivä on lauantai tai jokin muu nimetty päivä. Sen voi hoitaa kerralla ja näin pois laittokin hoituu kerralla - juu, vaatii muutman vaatekerran enemmän, että vaatteet riittävät viikoksi, mutta toimii.
Siivouspäivä on torstai. tai jokin muu määrätty päivä. Sekin on kerralla hoidettu, pikkuimurointeja lukuunottamatta asiaa ei tarvitse viikon aikana ajatella. Minusta on myös mukava tulla perjantaina kotiin niin, että tiedän, ettei heti tarvitse aloittaa siivousta eikä se ole edessä viikonloppunakaan.
Eihän tämä työn määrää vähennä, mutta se ei tunnu niin paljolta, kun se ei ole ripoteltuna hetkiksi jokaiselle päivälle.
Tsemppiä arkeen, meille kaikille. - minna
katsokaa peiliin yh äidit.Jos et ymmärtänyt katso hiukan pidenpään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412460Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221826Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71004Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55854