Onko tuo Canon 1100D hyvä järjestelmäkamera aloittelialle? Olen toivonut jo kauan omaa kameraa ja ajattelin että onko tuo hyvä:) Ja mitä eroa on esim. 1100 ja 550 eikös pienempi numero ole parempi vai? Linkittäkää myös jotain sivuja jossa ois vinkkejä kaikkeen kuvaamiseen ja jos teillä on jotain blogeja ois kiva tutkia:)
Canon 1100D
12
362
Vastaukset
- kuumaahumppaa
Nikon D3100 on parempi.
- iuiyutyuiui
Pienempi numero parempi Canonilla. Yhdellä numerolla ne parhaat Nikonitkin (tällä hetkellä D3 sarja) tunnistetaan, mutta halvemmissa sepuleissa on miten sattuu.
Tendenssinä on, että halvat mallit pokkarimaistuu ja ominaisuudet vähenee uusien mallien myötä.
Vertaa tosta:
http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos1100d&products=canon_eos550d&products=nikon_d3100
Halvimman rungon kanssa tulee pikimmin vaihtohimo. Objektiivit kannattaa valita tarkkaan.
"googlella" noita blogeja ja ohjesivustoja löytää enemmän kuin "lampaat syö". - 02
Kaikki n. samanhintaiset järkkärirungot on aika tasan yhtä hyviä aloittelijalla. Eniten aloittelijan kuvanlaatuun vaikuttaa osaaminen ja objektiivi.
Kuvanlaatu ei yleensä parane järkkärin runkoa vaihtamalla!- Vertaaja
Täysin samaa mieltä, ei nuo saman hintaluokan rungot parane merkkiä vaihtamalla. Kannattaa valita se mikä käteen tuntuu luontevalta, kameran ominaisuudet vastaavat tarvetta ja jonka käyttöliittymä on sopivin itselle .
Näillä sivuilla saa tietysti ehdotuksia noilta "merkkifriikeiltä" joille ainoa oikea kameramerkki on se mitä itse käyttävät. Kilpailu on sen verran kovaa nykyään että huonot merkit tippuvat ( ovat tippuneet jo ) markkinoilta pois.
- uskomatonta cannonia
jestas mikä muovirempula se 1100D:n mukana tuleva objektiivi
- merkkitietoinen
Minulla on Canon. Se on paras merkki.
- Canonisti minäkin
Canonilla ykköset ovat ammattilaisille ja muut yksinumeroiset aktiivisille harrastajille. Kympit olivat 50D:hen asti perus harrastajien runkoja, mutta 60D down grade'tiin niin pahasti, etten oikein ymmärrä sen paikkaa mallistossa. Se kuuluu tavallaan satasten luokkaan.
Sataset ja tonnit on tehty samoista komponeneteista. Periaatteessa niin, että ensin komponentti on satasessa ja pienen tauon jälkeen sama on tonnissa, mutta huonomissa kuorissa. Yhdistelmiä (prossu, kenno jne.) kuitenkin vaihdellaan, joten rungot eivät ole suoraan vertailukelpoisia.
Otin juuri käyttöön yhden tuollaisen 1100D:n töihin, kun haluttiin halpa, mutta toimiva yleiskamera. Runko on ihan jees, kaikkine omine ongelmineen. Softassa on typeriä rajoituksia ja tarpeetomia featureita. Jos itse pääsisin suunnittelemaan 1000-sarjaa, niin jättäisin hölmön salaman pois ja tekisin siihen siedettävän ergonomian (aukko- ja aikasäädöt sekä näyttön toiminnot). Silloin sitä voisi myydä halvalla ja Canonilla olisi killeri tuote AE-1:n tapaan.
Akilleen kantapää on mukana tuleva surkea objektiivi. Se on aivan käsittämättömän huono. Verkkokauppa.com myi 1100D:tä pelkkänä runkona jolloin siihen voi ostaa siedettävän normaalin. Käytännössä se Canonilla on tällä hetkellä f/2.0 35mm. Sen lisäksi teleobjektiiviksi joko f/1.8 85mm tai f/2.8 100mm macro. Molemmat croppirungon kanssa ihan hyviä lajissaan. Kasivitonen on legendaarinen halpa ja hyvä jopa täyskennoisessa.
Vaihtoehtona 1100D f/2.0 35mm:lle on Nikonin D3100 f/1.8 35mm.
http://www.photozone.de/canon-eos/157-canon_35_2_50d
http://sulanto.blogspot.com/2011/02/nikon-d3100-kokeilussa.html- linkkukääntö
Kiitän Canonistia minäkin todella mielenkiintoisesta kuvablogilinkistä.Eksyin sinne toviksi jos toiseksikin tavailemaan linkkejä ja kertomuksia.
- urpoko
Onko nikon D3100 hyvä tai onko se hieman ehkä pienikokoinen ? Tarvitseeko siihen ostaa kuvan vakainta.
- Ent. nikotinisti
Jos minulta kysyt, niin Nikon D3100 on hyvä, hintaisekseen jopa erinomainen. Minun kouriini koko on juuri sopiva.
Sen rungossa ei ole kuvanvakainta eikä sellaista voi myöskään ostaa jälkiasennettavaksi. Nikonin filosofiaan kuuluu kuvanvakaimen sijoittaminen objektiiviin. Nikoniin tarkoitettuja objektiiveja löytyy sekä Nikonin itsensä että muiden valmistajien (mm. Sigma, Tamron ja Tokina) tekeminä, sekä vakaajalla että ilman. Nikonin omien objektiivien merkinnöissä käytetään kirjaimia VR (Vibration Reduction) sen ilmaisemiseen, että ko. objektiivissa on vakaaja.
Ostaessani omaa D3100-kameraani oli yhdessä liikkeessä tarjolla paketti, jossa kaksi vakaajatonta objektiivia (18–55 mm ja 55–200 mm), kun taas toinen tarjosi aivan samaan rahaan pelkästään yhtä 18–55 mm:n vakaajallista objektiivia. Valitsin jälkimmäisen – huomatakseni vaihtaneeni objektiivin jo 1½ kk:n kuluttua vakaajalliseen 18–200 mm:n ”superzoomiin” ja ostaneeni lisäksi 35-millisen valovoimaisen normaalikakkulan. Rahaa näihin optiikkahankintoihin paloi melkeinpä kaksi kertaa se, mitä olin maksanut alun perin rungosta kittiobjektiivista.
Nikon D3100:n rungossa ei ole myöskään tarkennusmoottoria. Monissa siihen sopivissa objektiiveissa (mm. molemmissa minulla olevissa) tuo tarkennusmoottori on, jolloin automaattitarkennus toimii. Tarkennusmoottorittomia objektiiveja käytettäessä on turvauduttava käsitarkennukseen.
- tietämätön
onkob tuossa canon 1100D patterit vai akku ? ;o
- jjennaki-
mulla on canon 1100D ja oon tosi tyytyväinen siitä !!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462