Ottaako ketään muuta päähän 1-linjan krooninen myöhästely? Eilen tuli sitten kahteen otteeseen seisottua pysäkillä 20 min, ensin räntä- ja myöhemmin "rae"sateessa..
Aiemmin syksyllä taasen missasin bussin, kun ajoikin 10 min aikaisemmin pysäkiltä ohi.. "Jos ei tule ihmisiä kyytiin, ajetaan kierros nopeammin". Ei siis mitään vastuuta aikataulusta kunhan lähtee oikeaan aikaan aloituspysäkiltä?!?
Paikallisliikenne
37
776
Vastaukset
- waij4ty09qvj4pyhji
johtuu varmaan säästä jos paljon myöhästyy,ja myös siitä että 1 linjalla on pitkä matka ajettavana,eli skinnarilan perukoilta kiiskinmäkeen
- ???
kumma kun pitkän matkan linja-autot pysyy aikatauluissa...
- järkihohoi
Ajaako pitkän matkan linja-autot ruuhkissa ja teillä missä on liikennevalot???? Maanteillä kun harvemmin on näitä muuttuvia hidasteita..
- Sinne Meni
Mua suorastaan vituttaa paikallisliikenteessä eri linjojen kuskien yhteistyön puute. Jos on korkeakoulun suunnasta menossa siirtolipulla kivisalmen suuntaan, Joka kerta on varma, että näet kakkosesta vain perävalot sokoksen kulmalla. Sama juttu toiseen suuntaan. Joustavuus samaa luokkaa kuin ratakiskossa. Onko kuskit vähä-älyisiä vai välinpitämättömiä ? Onko ylivoimasen vaikeata viipyä pysäkillä puoli minuuttia kauemmin, että risteävästä bussista kerkeisi toiseen?
- +98
Kerran näin kun yhden kuskin bussi seisoi Kivisalmessa Valintatalon vieressä ja kuski pelasi kaupassa jotakin peliautomaattia, voi olla kiire pelaamaan ja se puoli minuuttiakin on pois peliajasta...
- Aina jännittää
Nimenomaan!! Sokkarin kulmalla tulee ihmeteltyä niitä perävaloja usein..
- Kyylämikäkyylä
+98 kirjoitti:
Kerran näin kun yhden kuskin bussi seisoi Kivisalmessa Valintatalon vieressä ja kuski pelasi kaupassa jotakin peliautomaattia, voi olla kiire pelaamaan ja se puoli minuuttiakin on pois peliajasta...
Ja mie näin kerran, kun kuski kampasi tukkaansa auton vieressä ja lähtö oli jo puolen tunnin kuluttua. Kaikenlaisia kuskeja!
- Kotikatupoliisi
+98 kirjoitti:
Kerran näin kun yhden kuskin bussi seisoi Kivisalmessa Valintatalon vieressä ja kuski pelasi kaupassa jotakin peliautomaattia, voi olla kiire pelaamaan ja se puoli minuuttiakin on pois peliajasta...
Kerran näin kun yhden bussin kuski seisoi Teneriffan koneen lähtöselvityksessä Hki-Vantaan lentoasemalla, ja sillä oli kiire etelän aurinkoon. Bussi seisoi ilman kuskia varikolla.
Eiks oo törkeetä hei?!
- Autossa astuja
Kuski näkee varmaan peilistä, että perässä tulevassa bussissa matkaa joku ruoholle dunkkaava amk -ääliömerkantti ja painaa kaasua aikataulun mukaisesti.
- seykkösenkuski
Voi ristus taas kun ei mikään ole hyvin, jos bussi odottas pysäkillä että saapuva bussi tulisi ja näin ollen lähtisi myöhässä joku idiootti taas valittaisi että taas bussi on lähti myöhässä!!! Busseilla ei ole kuin lähtöaika joten välipysäkkeille saapuminen on ihan kiinni ruuhkasta ja matkustajamääristä eli valittakaa nyt siitäkin ja toiseksi mikä ehkä tärkein on että SE KUSKI EI OLE VASTUUSSA NIISTÄ AIKATAULUISTA TAI REITEISTÄ!!!!! Kuskin pitää lähteä määrättyy aikaan pysäkiltä (jos mahdollista) tai tulee valitusta ja valittaa idiootit niille jotka tekee nuo liian tiukat aikataulut joissa ei yhtään pelivaraa ruuhka-aikaan. Mukavaa ja turvallista matkaa vaan teille valittajat..
- sitävaan..
missähän vaiheessa kuskeja tässä on haukuttu? vr sentään sai tehtyä jotain oikein kun siirsi talveksi aikatauluja.
ja luulisin, että aiemmin puhuttiin siitä, että nousee saapuneesta bussista toisen vielä seistessä siinä, eikä kerkeä juoksemallakaan sitä kiinni...
- enseisosateessa
Hei aloittaja, osta oma auto niin ei tartte räntäsateessa seissä. Ja turha vedota, ettei ole varaa, sillä loppujen lopuksi se tulee halvemmaksi, jos osaa keplotella.
- huoh
Ei kiitos. Ensinnäkin mielummin tuen ekologisempaa vaihtoehtoa, ja toisekseen tahtoisin toivoa, että käytölläni on vaikutusta siihen, että vuoroja ei vähennetä. (Joillekin linja-auto on ainoa mahdollinen kulkupeli.) Tällä hetkellä kuitenkin Lappeenrannassa on ihan hyvä tilanne vuorojen suhteen.
Niille jotka nyt ovat vetäneet herneet nenään, huomauttaisin, että käytän muitakin linjoja viikoittain, ja mutu-tuntumalla sanoisin, että 1 myöhästelee eniten. Alkuperäinen kysymys kuuluikin, että onko joku muu huomannut samaa. Ja juu, tosiaankin tässä on aikataulutusongelma, ko linjalla on pitkä reitti. Ei kuitenkaan ole mikään perustelu sille, että "hyvänä" päivänä auto saa kaahata tyhjien pysäkkien ohi 10 min etuajassa seisoakseen sen sitten Koulukadulla.
@edellinen kommentoija:
Kk kortti, jota saa käyttää keskustassa rajattomasti, maksaa 54 €, se tekee n. 1,80 €/pvä. Jos käyttäisi vain viikolla, päivähinnaksi tulisi n. 2,60 €. Sillä kun ajaa vaikka vain kahdesti päivässä, niin kerropa millä utopistisella keplottelulla tulee halvemmaksi? Auton ostohinta, vakuutukset, huollot, nesteet, renkaat, yms. plus bensat siihen. Näin talvella lämmityspaikka/talli/tolppa lisäksi. Ja onpas mukava raapata ja harjata sitä aamuin illoin... Eiköhän siihen mene yhtä kauan kuin pysäkillä odotteluun :P - hohhooooooo
huoh kirjoitti:
Ei kiitos. Ensinnäkin mielummin tuen ekologisempaa vaihtoehtoa, ja toisekseen tahtoisin toivoa, että käytölläni on vaikutusta siihen, että vuoroja ei vähennetä. (Joillekin linja-auto on ainoa mahdollinen kulkupeli.) Tällä hetkellä kuitenkin Lappeenrannassa on ihan hyvä tilanne vuorojen suhteen.
Niille jotka nyt ovat vetäneet herneet nenään, huomauttaisin, että käytän muitakin linjoja viikoittain, ja mutu-tuntumalla sanoisin, että 1 myöhästelee eniten. Alkuperäinen kysymys kuuluikin, että onko joku muu huomannut samaa. Ja juu, tosiaankin tässä on aikataulutusongelma, ko linjalla on pitkä reitti. Ei kuitenkaan ole mikään perustelu sille, että "hyvänä" päivänä auto saa kaahata tyhjien pysäkkien ohi 10 min etuajassa seisoakseen sen sitten Koulukadulla.
@edellinen kommentoija:
Kk kortti, jota saa käyttää keskustassa rajattomasti, maksaa 54 €, se tekee n. 1,80 €/pvä. Jos käyttäisi vain viikolla, päivähinnaksi tulisi n. 2,60 €. Sillä kun ajaa vaikka vain kahdesti päivässä, niin kerropa millä utopistisella keplottelulla tulee halvemmaksi? Auton ostohinta, vakuutukset, huollot, nesteet, renkaat, yms. plus bensat siihen. Näin talvella lämmityspaikka/talli/tolppa lisäksi. Ja onpas mukava raapata ja harjata sitä aamuin illoin... Eiköhän siihen mene yhtä kauan kuin pysäkillä odotteluun :PHuoh kertoisitko miten "hyvänä" päivänä auto pystyy kaahata tyhjien pysäkkien ohi 10min etuajassa kun EI OLE MITÄÄN VÄLIPYSÄKKIEN AIKATAULUJA!!!!! Miten pystyt sanomaan milloin auton pitäisi olla jollain pysäkillä???? Pitäisikö auton pysähtyä joka pysäkille vaikka ei olisi matkustajia?
- huoh
hohhooooooo kirjoitti:
Huoh kertoisitko miten "hyvänä" päivänä auto pystyy kaahata tyhjien pysäkkien ohi 10min etuajassa kun EI OLE MITÄÄN VÄLIPYSÄKKIEN AIKATAULUJA!!!!! Miten pystyt sanomaan milloin auton pitäisi olla jollain pysäkillä???? Pitäisikö auton pysähtyä joka pysäkille vaikka ei olisi matkustajia?
noniin, eli siun mielestä esim. 1 -linjalla mennessä leirin paikkella pysäkillä pitäisi olla alkaen klo 8:10 odottamassa, että auto tulee?? (auto lähtee siis tällöin alkupysäkiltä) tällä logiikalla pitäisi seisoa pysäkillä lähemmäs puoli tuntia, kun sen kuuluisi jatkaa koulukadulta 8:45. ja kyllä välipysäkeille on juuri tästä syystä annettu "noin ohitusaikoja". MITEN MUUTEN IHMISET PYSTYISIVÄT VAIHTAMAAN LINJAA MUUALLA KUIN KOULUKADULLA?
http://lprwilima.lappeenranta.fi käypäs kattoon.
tässä on edelleen kyse reittisuunnittelusta, ei kuskien ajotaidoista tms. - aatteleppa sitä
huoh kirjoitti:
Ei kiitos. Ensinnäkin mielummin tuen ekologisempaa vaihtoehtoa, ja toisekseen tahtoisin toivoa, että käytölläni on vaikutusta siihen, että vuoroja ei vähennetä. (Joillekin linja-auto on ainoa mahdollinen kulkupeli.) Tällä hetkellä kuitenkin Lappeenrannassa on ihan hyvä tilanne vuorojen suhteen.
Niille jotka nyt ovat vetäneet herneet nenään, huomauttaisin, että käytän muitakin linjoja viikoittain, ja mutu-tuntumalla sanoisin, että 1 myöhästelee eniten. Alkuperäinen kysymys kuuluikin, että onko joku muu huomannut samaa. Ja juu, tosiaankin tässä on aikataulutusongelma, ko linjalla on pitkä reitti. Ei kuitenkaan ole mikään perustelu sille, että "hyvänä" päivänä auto saa kaahata tyhjien pysäkkien ohi 10 min etuajassa seisoakseen sen sitten Koulukadulla.
@edellinen kommentoija:
Kk kortti, jota saa käyttää keskustassa rajattomasti, maksaa 54 €, se tekee n. 1,80 €/pvä. Jos käyttäisi vain viikolla, päivähinnaksi tulisi n. 2,60 €. Sillä kun ajaa vaikka vain kahdesti päivässä, niin kerropa millä utopistisella keplottelulla tulee halvemmaksi? Auton ostohinta, vakuutukset, huollot, nesteet, renkaat, yms. plus bensat siihen. Näin talvella lämmityspaikka/talli/tolppa lisäksi. Ja onpas mukava raapata ja harjata sitä aamuin illoin... Eiköhän siihen mene yhtä kauan kuin pysäkillä odotteluun :PJospa se olikin se edellinen vuoro "hiukkasen" myöhässä.. :D
- sinne meni
Onhan mul auto, mut ku oon aina pienessä pörinässä. Autolla ajo on persaukisten hommaa.
- Opetelkaa kello
huoh kirjoitti:
noniin, eli siun mielestä esim. 1 -linjalla mennessä leirin paikkella pysäkillä pitäisi olla alkaen klo 8:10 odottamassa, että auto tulee?? (auto lähtee siis tällöin alkupysäkiltä) tällä logiikalla pitäisi seisoa pysäkillä lähemmäs puoli tuntia, kun sen kuuluisi jatkaa koulukadulta 8:45. ja kyllä välipysäkeille on juuri tästä syystä annettu "noin ohitusaikoja". MITEN MUUTEN IHMISET PYSTYISIVÄT VAIHTAMAAN LINJAA MUUALLA KUIN KOULUKADULLA?
http://lprwilima.lappeenranta.fi käypäs kattoon.
tässä on edelleen kyse reittisuunnittelusta, ei kuskien ajotaidoista tms.Itellä kävi samanlainen homma kun olin menossa ykkösellä keskustaan. Olin katua pitkin kävelemässä pysäkille ja katsoin kelloa että 14 yli tasan eli hyvin ehtii kun lähtee vasta varttia yli yliopistolta ja sillä kestää reilu 5 minuuttia tulla niin saman tein ajo siitä ohi. :-D
- Taikarauta
Opetelkaa kello kirjoitti:
Itellä kävi samanlainen homma kun olin menossa ykkösellä keskustaan. Olin katua pitkin kävelemässä pysäkille ja katsoin kelloa että 14 yli tasan eli hyvin ehtii kun lähtee vasta varttia yli yliopistolta ja sillä kestää reilu 5 minuuttia tulla niin saman tein ajo siitä ohi. :-D
"Opetelkaa kello"
Voi lapsi hyvä, ei se iskän ostama skeitti -sportkello välttämättä ikuisesti pysy ajassa. Paristokin vanhenee.
Oman kellon voi tarkistaa radion aikamerkistä aina välillä, ja asettaa se sen mukaan oikeaan aikaan. Näin et koe ikäviä yllätyksiä aikataulujen suhteen. Levitä sanaa muille uusavuttomille turhannarisijoille. - Eli: Opetelkaa kello
Taikarauta kirjoitti:
"Opetelkaa kello"
Voi lapsi hyvä, ei se iskän ostama skeitti -sportkello välttämättä ikuisesti pysy ajassa. Paristokin vanhenee.
Oman kellon voi tarkistaa radion aikamerkistä aina välillä, ja asettaa se sen mukaan oikeaan aikaan. Näin et koe ikäviä yllätyksiä aikataulujen suhteen. Levitä sanaa muille uusavuttomille turhannarisijoille.Ihan kännykästä katsoin aikaa ja näyttää olevan 13 sekuntia edellä teksti-tv:n kelloa joka lienee melko tarkasti sen radion kanssa samoissa. Eli kyllä se vika on tälläkin kertaa ollut siinä kuskin penkillä istuneessa.
- ....
Eli: Opetelkaa kello kirjoitti:
Ihan kännykästä katsoin aikaa ja näyttää olevan 13 sekuntia edellä teksti-tv:n kelloa joka lienee melko tarkasti sen radion kanssa samoissa. Eli kyllä se vika on tälläkin kertaa ollut siinä kuskin penkillä istuneessa.
Tekstitv:n kello ei ole valtakunnan virallinen aika. Kuuntele seuraavan kerran aikamerkki radiosta ja katso samalla tekstitv:n aika. Eivät kulje käsi kädessä. Joten kännykkäsi kello saattaakin olla väärässä...
- Opetelkaa kello
.... kirjoitti:
Tekstitv:n kello ei ole valtakunnan virallinen aika. Kuuntele seuraavan kerran aikamerkki radiosta ja katso samalla tekstitv:n aika. Eivät kulje käsi kädessä. Joten kännykkäsi kello saattaakin olla väärässä...
Oikeassa olit. Katsoin tuossa kännystä kelloa samalla kun kuuntelin radion aikamerkkiä ja totesin että se puhelimen kello onkin vain 7 sekuntia edellä.
Eli kuskin kello oli kuin olikin sen 4-5 minuuttia edellä. Tai sitten se ei vain osannut tulkita niitä kellon numeroita..
- Eteläk. pysäkki
Älkää hyvät valittajat tehkö ongelman ratkaisusta ongelmaa. Pyrkikää siihen, että omilla toimillanne vaikutatte linja-auton aikatauluissa pysymiseen.
Ensinnäkin huitokaa sen verran näkyvästi pysäkillä, että tahdotte kyytiin, ettei kuljettajan tarvitse arpoa ja koukkailla turhaan.. jos te vain heilautatte kättänne vasta auton pysähdyttyä, että ei vaiskaan, ette tahdo tähän kyytiin, Jälleen turhaa hidastetta tulee.
Toiseksi: Kaivakaa sieltä reppujenne ja salkkujenne pohjilta ne bussikortit ja mieluiten tasaraha e s i l l e jo pysäkillä odotellessanne, että auto pääsee mahdollisimman nopsasti jatkamaan matkaa. Jos jokainen vuorollaan vasta kuskin edessä aloittaa maksuvälineen kaivamisen, 20 minuutin myöhästyminen ei riitä....
Maksamisen jälkeen ketteräjalkaisimmat siirtykää saman tien bussin takaosaan päin, että hitaasti ja vaivalloisesti liikkuvat pääsevät nopeammin etuosaan istumaan ja auto taas pääsee jatkamaan matkaa pysäkiltä kenenkään loukkaamatta itseään auton lähtiessä liikkeelle.
Ole myös pysäkillä sen verran ajoissa, että kuskin ei tarvitse sinua odotella juostessasi autoa kiinni . Kyydissä oleva asiakas on hyvä asiakas ja jos vain kuski huomaa vaikka vähän kauempaakin pysäkille juoksevan, hän odottaa.... ja kuka se taas napsuttelee sormiaan, kun auto ei tulekaan minuutilleen. No, se valittaja.
Kuljin useita vuosia ihan lähes viime päiviin saakka Lpr:n paikallisbusseilla päivittäin läpi kaupungin, vaihtaen välillä linjaa... ja sitten takaisinkin vielä. Milloinkaan en huomannut, että bussikuskilla olisi ollut huono päivä, vaikka tiet olisivat olleet tukkoiset tai liukkaat ja kiukkuisia asiakkaita peräkkäin. Aina irtosi kiva sana ja hymy tervehdyksen kera.
Vaikuttakaa hyvät matkustajat itse, älkääkä rutisko turhasta! - arrrghh***
Itteänikin v*tuttaa kun porukat tulee ensin bussiin ja sitten vasta aletaan kaivamaan sitä rahapussia käsilaukusta ja ynnäämään kolikoita. Eilenkin yksi akka sai varmaan minuutin kulumaan siihen operaatioon.
Mitä tulee tuohon käden heilutteluun niin ajakaa vaan tylysti pysäkin ohi jos ei lapaset siellä ilmaan nouse. Pari kertaa kun jäävät sinne räntäsateeseen seisomaan niin luulisi paksukalloisimmankin ihmisen oppivan.- Huoh
Tässä taasen yksi pers aukisten purnaus palsta jossa saa itseään toteuttaa. Oikea ihminen ei alennu kiukuttelemaan täällä köyhis kyydistä vaan itse ajelee omalla autolla sinne minne tahtoo.
- 12+1
Ykkönen on kyllä aika harvoin myöhässä, päinvastoin. Toki ruuhka-aikana tekee tiukempaa, mutta silloinkin lähes aina ihan ajallaan ainakin saapuu keskustaan. Sensijaan vitonen on yhtenään sen pari minuuttia jäljessä vähintään. Johtuen ihan siitä, ettei nuo yliopiston ihmiset tunnu osaavan muilla autoilla kulkea, vaikka parempiakin yhteyksiä olisi tarjolla. Vissiin sitten tykkäävät kaikki ahtautua siihen samaan autoon, joka ei sen takia sitten ajassa pysy. Ja tämä taas mahtaa olla hauskaa niille jotka menee matkakeskukselle ja saavat jännätä ehtiikö junaan.
En tiedä miksi siellä ei sitten osata käyttää esim. tuota imatran express vuoroa, mikä lähtee yliopistolta klo 15.00 ja 16.00. Odotetaan tosiaan sitten mieluummin sitä vitosta joka saapuu ehkä siihen aikaan sinne kun imatran auto jo lähtee sieltä. Ja kun kuitenkin tuo Imatran vuoro menee ihan sinne samaan paikkaan, eli koulukadulle, ainoastaan paljon nopeammin, kun ei joka pysäkille tarvitse pysähtyä. Ja ei maksa yhtään sen enempää ja ne kortit käy ihan samalla tavalla siihenkin autoon. Käsittääkseni pysähtyy myös tuossa välilläkin, noille kaukoliikenteen pysäkeille, esim. kourulaan. Aamusta taas tuo Imatran auto kulkee keskustasta yliopistolle klo 7.45, mutta taas kaikki tahtoo vaan vitosen kyytiin. Ja se auto on täynnä jo kun se tulee keskustaan matkakeskuksen suunnalta. Sama juttu kolmoslinjan kanssa. Sekin ajelee lähinnä tyhjillään tuolla, vaikka silläkin ihan yhtä nopeasti pääsee keskustaan, ellei nopeamminkin. Kun ei tosiaan joka pysäkillä tarvitse pysähdellä, kun ei ole niin paljon niitä matkustajia. Luulisi yliopistolla olevan fiksua porukkaa, mutta ei kyllä vaikuta siltä, kun ei välillä ymmärretä ihan yksinkertaisiakaan asioita, vaikka niistä heille kertoisikin. - Lissu ja Eeva
26.1.-12 mummot pahoitti mielensä, 2-linjan bussi jätti meidät pysäkille Pallossa n.15.25, vaikka heilautin kättä, niin ohi meni pysähtymättä. Pakkastakin oli, mutta ei auttanut, onneksi pystyttiin kävelemään keskustaan ja päästiin kotiin. Pahalta tuntui, noin ei saa toimia vaikka olisi miten kiire !!
- Up
Nostatusta
- Satunnainen Kulkija
Niin kuin tässä on ilmeisesti nähty niin kuskeja kiinnostaa enemmän pelata noita rahapelejä kuin olla kiinnostunut aikatauluista
- Satunnainen kulkija.
Siitä tasarahasta, vaikea on sopivaa rahaa varata ennakkoon kun hinnat vaihtelevat tietyltä pysäkiltä tietylle pysäkille kuljettajasta riippuen jopa 60senttiä, joka satunnaisesta matkustajasta tuntuu jo kohtuuttoman suurelta vaihtelulta. Käytä bussia vähän eikä nuo kokemukset innosta istumaan todella kylmässä autossa. mittarin näyttäessä-20-22c, lähed mieluimmin kävelemään 5km matkan kävellessä saan hyödyllistä liikuntaa, ei palele kuten autossa, ja käytän perille päästyäni 3,20 senttiä mieluimmin kahvikupilliseen kuin annan savonlinjalle.
- just joo...
Niin ja minä jäin kyydistä 3.2.2001 klo 07.03! Ihan törkeää!!!! Istuin kaikessa rauhassa siellä pysäkkikatoksessa ja kyllä sen kuskin olisi minut pitänyt huomata ja tietää että haluan kyytiin! Ja huidoin kyllä mahottomasti kun se bussi ajoi ohitse.
Tai kerrankin se kuski kehtasi kysyä mihin asti olen menossa kun löin kaksikymppisen siihen tiskiin. Mitä se sille kuuluu?!?! Ja kerran prismassa näin kun eräs kuski osti pari olutta. Ihan törkeetä, varmaan ajelee kännissä tai jotain.. Vaikka silloin olikin vapaalla, mutta mistäs sitä koskaan tietää! Ihan törkeetä. Tai että ne kehtaa käydä vessassa yliopistolla kesken päivän! Ja linja lähtee sentään jo vartin päästä. Kyllähän minun pitäisi jo sinne bussiin päästä istumaan vartiksi!
No joo, siis oikeasti vähän voisi järkeä noihin viesteihin noin yleisesti käyttää. Ne kuskitkin on ihan oikeasti ihmisiä. Ja heitä haukkuvat eivät varmaan itse koskaan tee virheitä ikinä missään. Etenkään jos ajaisivat kaupungissa 12 tuntiakin päivässä. Ja edellisen vuoron jälkeen on jäänyt huimat 9 tuntia vapaa-aikaa, kyllähän siinä ajassa ehtii levätä tarpeeksi, saati viettää normaalia elämää. Ja sille kuskille on ihan turha valittaa aikatauluista, kylmistä autoista tms. Ei ne niille mitään voi. Asiakkaat istuu siellä kylmässä ehkä muutaman minuutin, se kuski istuu siellä 4 tuntia putkeen. Ja jos niiden lähtöjen väliin jää aikaa niin se ei taas kellekään kuulu miten se kuski sen käyttää. Käy vessassa, kahvilla tai pelaa sitten vaikka niitä hedelmäpelejä. Ja jos se linja on myöhässä niin tuskin tiedätte syytä siihen. Siinä matkalla on voinut käydä ihan mitä tahansa. Välillä auto temppuilee, muu liikenne on tukossa tms. Tuskin on sen kuskin vika. Mutta sitähän se on aina helpoin syyttää, kun ei omilla aivoilla osaa ajatella. Noita kuskeja tunnen ja noista oloistakin jotain tiedän.- kumpi kpääkuski olet
No voi hyvänenaika, miksi sinä bussikuski olet sielä pysäkillä joutunut istumaan?
- voikunolitaashauskaa
kumpi kpääkuski olet kirjoitti:
No voi hyvänenaika, miksi sinä bussikuski olet sielä pysäkillä joutunut istumaan?
Joku fiksu matkustaja lienee kyseessä? Eikä ymmärtänyt sarkasmia.. Viestin alkuosahan kertoi vaan noista tyypillisistä pöljistä matkustajista, jos et sitä ymmärtänyt. Ja loppuviesti taisi jäädä lukematta, eikös siinä mainita että tuntee noita kuskeja, ei sitä, että olisi itse kuski. On taas viestien taso huimaa täällä. Ja kait ne bussikuskitkin joskus matkustaa itsekin niillä busseilla. Kun se kerran heille ilmaista on.
- Up
Nostatusta
- tuli tuossa mieleen
Yksi mikä itseäni ärsyttää on se, että varmaan kolmannes kuskeista ei joko osaa, tai ei jaksa avata sitä ihan taimmaista ovea. Monet kerrat siinä on saanut ihan turhaan seisoa. Onhan se tietysti paljon haastavampaa painaa kahta nappulaa yhden sijasta..
- jounijee
viimeviikolla keskustassa 2-linjan bussi yritti jättää jonkun lastenrattaita työntävän miehen bussista ulos ku mies nosti just kärrit autoo ja ite oli viel ulkopuolella.. kuski luul muka et tää tyyppi olis tulos pummilla kyytii ku ei huomannu rattaita vasta ku lapsi huus naamapunasena. et sellasta touhua lappeenrannan busseissa. ilmeisest sen vanha ämmä olis halunnu kaapata tän lapsen tai jotai, mikä lie syy sille et vetäsee luukut kii kesken kyytii tulemisien.
- Näitähän riittää.
Aika usein näkee myös sitä että kuskit painaa heti kaasun pohjaan kun jotkut vanhukset yrittää vielä löytää paikkaa. Kerrankin näin kun yksi arjen sankari meinasi toimillaan kaataa jonkun kainalosauvojen kanssa kinkkaavan kun oli johonkin taas niin hel*etin kiire. Bussi oli käytännössä tyhjä, joten ei voi siihenkään vedota etteikö muka olisi nähnyt. Sama apina meinasi vielä jättää jonkun toisen vanhuksen käden ovien väliin kun alkoi laittamaan luukkuja kiinni kun mummo oli vielä pitämässä kahvasta tukea.
Joku silmälasipäinen ja harmaantuva viiksivallu oli kyseessä.
Kerran sitten yhden bussin naiskuski jutteli puhelimessa kaverilleen ja alkoi sillekkin kovaan ääneen huutamaan kun autokoulun oppilas ei hänen mukaansa antanut tietä. Tilanne oli se, että autokoulun auto ajoi oikeaa kaistaa ja niin kuin aina, rajoitusten mukaan ja akka yritti möhkäleellä päästä sille kaistalle. Ei varmaan tajunnut että siitä bussista voi hieman nostaa sitä kaasupedaalia ajonopeuden laskemiseksi ja omalle kaistalle päästäkseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683