Eli otsikossa kysymykseni. :) Ongelma ei siis ole kävelyssä, osaan kyllä kävellä korollisilla kengillä, mutta jalat, erityisesti päkiät, kipeytyvät päivän aikana aivan järjettömästi, vaikka korot olisivat matalammatkin. Mikä mahtaisi auttaa?
Käytän korkoja vain erityisissä tilaisuuksissa töissä ja vapaa-ajalle juuri tämän kivuliaisuuden vuoksi, vaikka mielelläni pitäisin useamminkin. Minulla on erilaisia kenkiä, mutta kaikkien kanssa tuntuu olevan sama ongelma. Olen lyhyt, en ylipainoinen, joten tämänkään ei pitäisi ongelmia aiheuttaa. Jalkani tosin ovat aika pienet (35), ja joissain malleissa olen huomannut, että korko nostaa kengän ikävässä kulmassa ylös ja paino tulee liiaksi päkiöille.
Minulla on kenkiin laitettavia pehmusteita, joiden pitäisi auttaa, mutta en voi sanoa niistä huomattavaa apua saaneeni. Tai ehkä ilman niitä meno olisi vielä kurjempaa..
Mielelläni pitäisin ihania kenkiäni useammin, mutta tuska on aina hel*******nen, ja kesken päivän alan miettiä, miksi en vain laittanut jalkaan matalia lättänäkenkiä. >:(
Ääh, mitä kannattaisi kokeilla?
Miten tottua korkokenkiin?
4
559
Vastaukset
- levee jalka
Jalan asento olisi parempi, jos valitsee sellaiset korkokengät joissa paksuutta on myös kengän pohjassa 3-4 cm. Esimerkkinä puukenkätyyppiset jalkineet. Silloin korko voisi olla 7-8 cm ja kuormitusta ei tulisi niin paljon päkijöille.
- tossuttelijaX
Oletko kokeillut myös silikonisia päkiätyynyjä? Minulle niistä ainakin on suuri apu. Ja tosiaan niin kuin tuossa edellä mainitaan, korotetuissa pohjissa on paljon miellyttävämpi jalan asento.
- Ongelma tämäkin..
Kiitoksia teille molemmille vinkeistä! :) Täytyypä sitten katsella kenkiä korotetuilla pohjilla ja kokeilla myös silikonisia tyynyjä.
- Nasu
Hei,
Kävele niillä niin opit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 78992
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm75763J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81725- 119724
- 54709
- 108656
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111573- 46552
- 41498
- 18498