Olenko vammainen?

alexsandra_87

kävin ala ja ylä-asteen erityisluokkaa kaikki aineet olivat mukautettuja. Minulla oli oppimusvaikeuksia ja pienenä jouduin käymään tutkimuksissa minulla todettiin hahmotushäiriö muuta en tiedäkkään mitä minulla todettiin koska olin sillon hyvin nuori. Nyt olen 22-vuotias. Vanhempani eivät ole kertoneet minulle, kun olen aikuistunut,että mitä kaikkea tutkimuksista löydettiin,kun olin nuori.
Olen kuitenkin käynyt normaalin ammattikoulun vaikka se olikin vaikeaa osa aineista jouduttiin mukauttamaan,koska en osannut tehdä kaikkia tehtäviä.
Tällä hetkellä olen työtön ja saan kelasta työttömyysturvaa ja tähtään pitkälle tulevaisuuteen haaveena uusi ammatti.
Monet kaverini ketkä ovat myös käyneet erityiskoulun ovat päätyneet työkeskuksiin töihin ja tuki asumaan. Itse taas asun itsenäisesti vuokralla ja maksan kaikki laskuni.

18

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähty on!

      Tässä on syy miksi vastustan kaikkia REITYISkouluja yms.
      Koulujen opetuksen taso on järjestään ala-arvoinen kaikilla tasoilla.
      Tähän kun lisätään keskiysleiriolot ja -kohtelu vaikeuksia tulee varmasti.
      Ihmissuhteiden ja seksielämän lamauttaminen mömmöillä ruokaan ja silmitön terrori henkilökunnan taholta on tehnyt monista tuntemistani cp-vammaisista ihmisiä joilla on kidutetun ihmisen psyyke: Aina pelokas, jopa itkuinen, eikä luottamusta ihmisiiin tai yhteiskuntaan ole laisinkaan.
      Mm. ruolien mömmötys jatkuu edelleen ainakin Rokuan Kuntokeskuksessa ja Invalidiliiton kuntoutuskeskuksessa,vaikka elämme vuotta 2011!

      • Prominent

        Näillä mm. Invalidiliiton ammattikoulutuksilla ei työtä saa yhtään mistään.
        Moni on huomannut kolmivuotisen sadististen kusetuksen kestämisen olleen täysin turhaa.
        Opetuksen taso ja -laatu on ala-arvoista
        Olenkin sitä mieltä että vammaiset ihiset on intergoitava tavalliseen maassa annettavaan koulutukseen.
        Mahddollisesti tarvittavan kouluavustajan palkkakustannukset ovat kuin hyttysen paska itämeressä verraten esim. Invalidiliiton perimiin maksuihin.
        Valtava etu on vielä siinä että elät ihmisenä ihmisten keskellä etkä sadististen psykopaattien terrorin alla PAKON edessä mömmötettyjä ruokia syömässä.
        Erityiskoulujahan tuossa tarkoitettiin (Nähty on!).


      • Lollipoopsniisistö

        OWO jä mää 2014.


      • Anonyymi

        Erityisammattikoulun papereilla voi pyyhkiä persettä. Siinä menee pienetkin mahdollisuudet työllistyä, vaikkei olisi taustalla älyllistä kehitysvammaa vaan esim. lukivaikeus. Opetussuunnitelma menee heikompien ehdoilla niissä kouluissa.

        En tiedä yhtään, joka olisi saanut leipänsä hankittua erityiskoulun todistuksella, ja nyt tarkoitan niitä opiskelijoita, joilla ei ole älyllistä kehitysvammaa. Korkeintaan jonnekin avotöihin tai työtoimintaan kelpaa, mikä olisi aika turhauttavaa normaaliälyiselle.


      • Anonyymi

        Hankin kivan 0400 numeron koska luulin sen olevan hieno.

        Kukaan ei soita minulle.


      • Anonyymi

        Minulla on peruskoulu ja hieno vartija kurssi.

        Tein hienon takin vartija.


      • Anonyymi

        Miksi meille nauretaan ollaan kovasti koitettu ja ollaan ahkeria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi meille nauretaan ollaan kovasti koitettu ja ollaan ahkeria.

        Ei SE ole helppoa vammaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei SE ole helppoa vammaisille.

        Vartija kurssi on suurin saavutukseni. Sain hienon diplomin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartija kurssi on suurin saavutukseni. Sain hienon diplomin.

        Katsoin Ari stevarin opetus videon. Otin mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin Ari stevarin opetus videon. Otin mallia.

        Ari Stevari on niin ammattilainen suomen paras vartija.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe