JOULUHÄTÄ!

HENNI79

Hei! Ajattelin avautua tilanteestani...hieman,en millään koko tarinaa jaksa.Olen kahden lapsen yh,ollut vuosia sairas,työkyvytön ihminen.Muutin uudelle paikkakunnalle,isommmalle,väkivaltaista ex-miestäni pakoon.Asumme liian suuressa asunnossa joten vuokria on rästissä paljon.Toimeentulotukea en saa tässä kuussa kuin n200e,ja lapsilisän ennen joulua.Siinä kaikki tämän kuun varani.Yhtään joululahjaa en ole saanut ostettua enkä saakkaan.Joulukuusen ja kaikki joulujutut voin unohtaa.Pölynimuri ja pyykinpesukone irtisanoo sopimuksensa irti näinä päivinä.Astianpesukoneesta on turha haaveillakkaan.Olen siis monella eri tapaa sairas,joten kaikenmaailman apu olisi tarpeen.Puhelin&nettilaskua olen jo siirtänyt joten ne pitäisi juuri näinä päivinä maksaa.Sossu väitti ettei täällä jaeta minkäänlaista jouluapua mutta soitettuani eri paikkoihin niistä sanottiin että kyllä,sosiaalitoimi on jakanut heidän lahjakorttejaan!Jättivät vain minun pikku perheeni välistä :( Joudumme lapsineni kärvistelemään joulunajan siis ilman joulukuusta,jouluruokia ja lahjoja!En saa laskujani maksettua.En voi käsittää miten minua näin murjotaan kovalla kädellä ja vielä joulunaikaan :/ Diakonilta sain tänään lahjakortin kauppaan jonka käytän huomenna normi ostoksiin,sillä pärjään muutaman päivän,kiitos siitä

341

9307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuis nyt on

Niin siis ; Kuinka? Mihin ?
      Paikkakunta edes! Ei olla ajatustenlukijoita.

Itse en joulusta ole koskaan piitannut, kiertänyt lastenkodit jne .Kukin oman onnensa seppä

• mmiiyytt

Toivottavasti et ikinä pääse millään tavalla valtaan, vaikkakin tausta sulla tuntus olevan siihen hommaan erittäin passeli (lastenkoti jne.).

• jaksamisia

Voi teitä... kuinkas vanha lapsesi on? Nimittäin luulenpa ettei 0-4 vuotiaan maailma kaadu jos ei nyt hirveästi lahjoja saisikaan ja HUOM. eihän pienten lasten lahjojen tarvi kalliita olla omilleni saattaa riittää värityskirja ja kynät pitkäksi aikaa ja yms tömmöset parin euron lelut. Ja eikö teillä ole sukulaisia ollenkaan apuna. suuri osa tyttöni lahjoista tulee sukulaisilta, mutta kyllä minä niitä itsekkin hankin.
      Ja ainakin täälä meidän pikku kylässä on joskus järjestetty vähävaraisille joulu ateria jossa aikuiselta perittiin pieni maksu mutta lapsi ilmaseks.

• lisään vielä tuo