JOULUHÄTÄ!

HENNI79

Hei! Ajattelin avautua tilanteestani...hieman,en millään koko tarinaa jaksa.Olen kahden lapsen yh,ollut vuosia sairas,työkyvytön ihminen.Muutin uudelle paikkakunnalle,isommmalle,väkivaltaista ex-miestäni pakoon.Asumme liian suuressa asunnossa joten vuokria on rästissä paljon.Toimeentulotukea en saa tässä kuussa kuin n200e,ja lapsilisän ennen joulua.Siinä kaikki tämän kuun varani.Yhtään joululahjaa en ole saanut ostettua enkä saakkaan.Joulukuusen ja kaikki joulujutut voin unohtaa.Pölynimuri ja pyykinpesukone irtisanoo sopimuksensa irti näinä päivinä.Astianpesukoneesta on turha haaveillakkaan.Olen siis monella eri tapaa sairas,joten kaikenmaailman apu olisi tarpeen.Puhelin&nettilaskua olen jo siirtänyt joten ne pitäisi juuri näinä päivinä maksaa.Sossu väitti ettei täällä jaeta minkäänlaista jouluapua mutta soitettuani eri paikkoihin niistä sanottiin että kyllä,sosiaalitoimi on jakanut heidän lahjakorttejaan!Jättivät vain minun pikku perheeni välistä :( Joudumme lapsineni kärvistelemään joulunajan siis ilman joulukuusta,jouluruokia ja lahjoja!En saa laskujani maksettua.En voi käsittää miten minua näin murjotaan kovalla kädellä ja vielä joulunaikaan :/ Diakonilta sain tänään lahjakortin kauppaan jonka käytän huomenna normi ostoksiin,sillä pärjään muutaman päivän,kiitos siitä

50

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä mieli :)

      henni 79 ymmärrän tilanteesi oikein hyvin meillä on ihan samaaa paitsi että meillä toimiii liitto muuten on ollut vastusta vaikka muille kaikkille jakaa siitä riittäisi ainakin kirjan verran tarinaa meillä on sairautta koko perheellä minulla on sitä eniten ja raha pula on jatkuva nytkin on kaksi viikkoa ilman rahaa en voi ostaa lääkeitä itselle ja meidän ala ikänen nuori opiskelee noin 600km päässä meistä ja hänellä on kans siellä nyt rahat loppu ja ruoka vähissä ajattelin kertoa sinulle että sinä et todellakaan yksin voi kumpa voisin autaa jos asuisit samalla paikkakunnalla niin voisin leipoa sinulle jotain mutta tiedän että tuskin asumme kun minä asun täällä pohjois suomessa pienellä kaivos paikkakunnalla saisit jotain tulisi ihan samalla kun itselle leivon ja taidan myös dietti leipomisen kun itse sitä joudun syömään ja ja antaisin ne sinulle ja lapsillesi tulisi joulu meille ja teille :)

    • nuukuus kunniaan

      Kuulostaa ikävältä. Täytyy kuitenkin ihmetellä paria asiaa:

      - elatusavut ja elatustuki. Kuinka voi olla niin, että niitä ei makseta teille?
      - peruspäiväraha, työmarkkinatuki, sairauspäiväraha tms. Miksi sinulle ei makseta sitä?
      - toimeentulotuki - miksi niin pieni?

      Mitäpä jos ottaisit yhteyttä te-toimistoon, Kelaan ja sosiaalitoimistoon ja kyselisit etuisuuksiesi perään? Ota yhteyttä myös velkaneuvojaan.

      Entä sitten sukulaiset - myös lastesi isän vanhemmat - kummit, ystävät yms. Eikö kukaan tosiaankaan anna lapsillesi lahjoja? Kerropa heille tilanteesi, vaikka samoin sanoin kuin täällä meille tuikituntemattomille.

      • Hämmästynyt.

        Jotenkin tuli mieleen samat kysymykset.
        Ja miten on mahdollista, että vuokria jää rästiin? Koska on asumistuki ja jos ei ole tuloja, sossu maksaa erotuksen?

        Vähättelemättä aloittajan tilannetta yhtään, se herättää kysymyksiä.


    • TarjaTonttu

      Missäpäin asut? mietin voisinko leipomisella auttaa..

      • Hyvä kiertäköön.

        Jos tarja-tonttu leipoo, voin lähettää tarja-tontulle hieman rahaa kulujen katteeksi, että tarja-tonttu voi luovuttaa leipomuksia niitä tarvitsevalle.


      • Tarjatonttu
        Hyvä kiertäköön. kirjoitti:

        Jos tarja-tonttu leipoo, voin lähettää tarja-tontulle hieman rahaa kulujen katteeksi, että tarja-tonttu voi luovuttaa leipomuksia niitä tarvitsevalle.

        Laitappa s-postia, laitan viestiä


      • Hyvä kiertäköön.

    • HENNI79

      Elatus tuli ja meni viime viikolla(se pienin mahdollinen),asumistuki meni jo tässä kuussa vuokranantajalle mutta kuten sanoin,joudun väliaikaisesti asumaan liian suuressa asunnossa(kunnes vauva syntyy,sitten asum.tuki kohallaan)joten en mitenkään ole pysynyt ajantasalla vuokrissa(marraskuulta 200e maksamatta ja tän kuun omavastuu asum.tuen jlk vajaa 400e maksamatta.Sairaspvärahaa sain viimeksi marraskuussa,tässä kuussa tuli hylätty päätös.Eli työmarkkinatukea joudun hakemaan,kuukauden kestää käsittely Kelassa.Sossu ei maksa vuokria,missään olosuhteissa(täällä ainakaan)Kun muutin tänne,pienistä rahoistani kulut nousivat mutta tulot vähenivät :( Jouduimme muuttamaan väkivaltaista exää uudelle,vieraalle paikkakunnalle,emme tunne täältä ketään ja koko edelliseen elämään jouduimme katkaisemaan välit!!!!Lapsillani ei ole isää,olen ihan kokonaan yh.(USKOKAA POIS,EN OLE YH OMASTA HALUSTANI)Ja vaikka emme olisikaan joutuneet katkaisemaan välejä(pieneen)sukuuni,emme todellakaan ole rikkaita...

      • TarjaTonttu

        Niin missä päin suunilleen asut, Savo,Etelen suunalla,Keski-Suomessa??? mietin että voisin ainakin leipoa..


      • HENNI79
        TarjaTonttu kirjoitti:

        Niin missä päin suunilleen asut, Savo,Etelen suunalla,Keski-Suomessa??? mietin että voisin ainakin leipoa..

        Kiitos(jos olet tosissasi)mutta en uskalla täällä julkisesti sähkäriä esiin tuoda.Mullahan myös se tilanne että olen myös ehkä hieman vainoharhainen,ei sitä tiedä missä se mies vaanii ja saakin jotain kautta tietoni selville...


      • Tarjatonttu
        HENNI79 kirjoitti:

        Kiitos(jos olet tosissasi)mutta en uskalla täällä julkisesti sähkäriä esiin tuoda.Mullahan myös se tilanne että olen myös ehkä hieman vainoharhainen,ei sitä tiedä missä se mies vaanii ja saakin jotain kautta tietoni selville...

        Laita meiliä [email protected]


    • nuukuus kunniaan

      Edelleen ihmetyttää se, että jouduit erosi takia katkaisemaan välisi myös omaan sukuusi. Jos jouduit tekemään sen heihin kohdistuvan väkivallan uhan tms. takia, jos tilanteesi on tosiaan niin vakava, tulee mieleen, miksi et ole lapsinesi turvakodissa. "koko edelliseen elämään jouduimme katkaisemaan välit!!!!" Onpa dramaattista. Ihmetyttää sekin, kuinka oikein onnistuit katkaisemaan välisi sukuusi. Melkeinpä mummo kuin mummo muistaa jouluna lastenlapsiaan.

      • HENNI79

        Olemme olleet kahteen otteeseen turvakodissa.Jouduimme muuttamaan pakoon,turvaan,kauas,paikkakunnalle jossa se mies ei tod.näköisesti tule liikkumaan!Emme voi turvallisuussyistä kertoa kenellekkään missä asumme!!En voi siis osoitettani kertoa kenellekkään!Kysymyksessä on sen verran sairas,hirveä,vaarallinen ihminen jonka takia voin menettää lapseni!En voi ottaa mitään riskejä!Menetin poikani jo kuukaudeksi lastenkotiin,koska en kyennyt pitämään sitä miestä elämästämme pois!!Aloitamme täällä uuden elämän,Huoh,en jaksais kauheesti näistä nyt kirjotella :( kyllähän juuri äitini kovasti tilanteesta kärsiikin,puhelinyhteydessä olemme kuitenkin.Lapseni joutui koulun vaihtamaan,kaikki hyvät ystävät jäivät!!


      • hyvä mieli :)
        HENNI79 kirjoitti:

        Olemme olleet kahteen otteeseen turvakodissa.Jouduimme muuttamaan pakoon,turvaan,kauas,paikkakunnalle jossa se mies ei tod.näköisesti tule liikkumaan!Emme voi turvallisuussyistä kertoa kenellekkään missä asumme!!En voi siis osoitettani kertoa kenellekkään!Kysymyksessä on sen verran sairas,hirveä,vaarallinen ihminen jonka takia voin menettää lapseni!En voi ottaa mitään riskejä!Menetin poikani jo kuukaudeksi lastenkotiin,koska en kyennyt pitämään sitä miestä elämästämme pois!!Aloitamme täällä uuden elämän,Huoh,en jaksais kauheesti näistä nyt kirjotella :( kyllähän juuri äitini kovasti tilanteesta kärsiikin,puhelinyhteydessä olemme kuitenkin.Lapseni joutui koulun vaihtamaan,kaikki hyvät ystävät jäivät!!

        henni 79 voi että sulla on kyllä kurja tilanne voit saada lapsille hyvänmielen joulupuu keraykseen pisteestä lahjat lapsillesi ja seurakunnan diakonia autaa myös muuten joulun aikaan ja ei tarvi pakosti kuulua kirkkoon joten kysy paikkakuntasi seurakunnasta ja joissain paikoissa jaetaan myös vielä eu ruoka pakketteja ja kysy vielä vaikka Mll ja pelastakaalapset ry stä pelastusasmeja kerää myös monissa paikoissa apua vaha varaisille koita jaksaa kysellä saat paljon netin välityksellä tietoa minulla ei valitettavatsti ole antaa mitään sivuja sinulle mutta koita jaksaa . jaksuja sinulle


    • tietävä

      Oletko hakenut apua diakonialta? sieltä saa apua jouluun,laskuihin yms.. otappa sinne yhteyttä jos et ole ottanut..

    • 18
      • hyvä mieli :)

        hei me saimme tänää diakonilta ostokortin kauppaan ja saatiin tähän ruokaa sillä meille meillä ei yhtään rahaa 8päivää ku saadaan rahaa yhtään lahjaa ei olla ostettu ja aika vähks jää ja vanhin tyttö tuulee kotia jouluksi ja toivoi ruskeita villasukkia lahjaksi ja rannekelloa ruskeaa oli jossain mainoksessa nähnyt 20€ maksavan ruskea sellaisen saas nähdä sukkia ei ainakaan saa kun minä en voi kutoa sairauden takia niitä hänelle ja tuosta kellosta en kans tiedä että onko täällä päin suomea sitte tuohon hintaan (: nuorempi tarvins kengät takuitakin lakin haskat ja kaulaliinan huppareita farkkuja toppeja alus vaateita ja kaikkea mitä justiin nuoruuden kukkaan puhjennut tyttö tarvii että ei tulisi vaateiden takia koulukisaamista ja ku sais edes käyttettyjä mutta täällä ei ole edes kirputoria mistä hakea mitään . ja sitte vielä se joulu ruoka sekin pitäs saada aikaan ihan tyhjästä ei varmaan tuu , ja tähän johtaneet syyt ovat minä olen kaikkein pieninällä eläkeellä ja mies saa pientä työkyvyttömyys eläkettä ja asumistuki ja läpsilisä meillä saattaa olla jopa lähes300€ apteekki lasku joka koostu lähs yksin omaan minun lääkistä että näin meillä Ex. Hyvä mieli tää on meidän omaa elämää en kuiten vaihtanut min merkkiä,


      • Anteeksi epäilys...
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        hei me saimme tänää diakonilta ostokortin kauppaan ja saatiin tähän ruokaa sillä meille meillä ei yhtään rahaa 8päivää ku saadaan rahaa yhtään lahjaa ei olla ostettu ja aika vähks jää ja vanhin tyttö tuulee kotia jouluksi ja toivoi ruskeita villasukkia lahjaksi ja rannekelloa ruskeaa oli jossain mainoksessa nähnyt 20€ maksavan ruskea sellaisen saas nähdä sukkia ei ainakaan saa kun minä en voi kutoa sairauden takia niitä hänelle ja tuosta kellosta en kans tiedä että onko täällä päin suomea sitte tuohon hintaan (: nuorempi tarvins kengät takuitakin lakin haskat ja kaulaliinan huppareita farkkuja toppeja alus vaateita ja kaikkea mitä justiin nuoruuden kukkaan puhjennut tyttö tarvii että ei tulisi vaateiden takia koulukisaamista ja ku sais edes käyttettyjä mutta täällä ei ole edes kirputoria mistä hakea mitään . ja sitte vielä se joulu ruoka sekin pitäs saada aikaan ihan tyhjästä ei varmaan tuu , ja tähän johtaneet syyt ovat minä olen kaikkein pieninällä eläkeellä ja mies saa pientä työkyvyttömyys eläkettä ja asumistuki ja läpsilisä meillä saattaa olla jopa lähes300€ apteekki lasku joka koostu lähs yksin omaan minun lääkistä että näin meillä Ex. Hyvä mieli tää on meidän omaa elämää en kuiten vaihtanut min merkkiä,

        Jätä pari olutta ottamatta niin riittää rahaa lahjoihinkin. En jaksa uskoa että suomalainen ihminen voisi kirjoittaa noin huonoa suomea, lähestulkoon ilman välimerkkejä ja isoja alkukirjaimia muuten kuin kännissä.


      • N.i.m.i.
        Anteeksi epäilys... kirjoitti:

        Jätä pari olutta ottamatta niin riittää rahaa lahjoihinkin. En jaksa uskoa että suomalainen ihminen voisi kirjoittaa noin huonoa suomea, lähestulkoon ilman välimerkkejä ja isoja alkukirjaimia muuten kuin kännissä.

        No voi, jos on lukihäiriö tai jotain oppimisvaikeuksia. Mulla on hyvä ystävä, lukeekin paljon, mutta hänellä on paha lukihäiriö, käy toki töissä, mutta kirjoitustaito on edelleenkin heikko, vaikka lukemisen myötä siihen on tullut parannusta.


      • täällä olisi--
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        hei me saimme tänää diakonilta ostokortin kauppaan ja saatiin tähän ruokaa sillä meille meillä ei yhtään rahaa 8päivää ku saadaan rahaa yhtään lahjaa ei olla ostettu ja aika vähks jää ja vanhin tyttö tuulee kotia jouluksi ja toivoi ruskeita villasukkia lahjaksi ja rannekelloa ruskeaa oli jossain mainoksessa nähnyt 20€ maksavan ruskea sellaisen saas nähdä sukkia ei ainakaan saa kun minä en voi kutoa sairauden takia niitä hänelle ja tuosta kellosta en kans tiedä että onko täällä päin suomea sitte tuohon hintaan (: nuorempi tarvins kengät takuitakin lakin haskat ja kaulaliinan huppareita farkkuja toppeja alus vaateita ja kaikkea mitä justiin nuoruuden kukkaan puhjennut tyttö tarvii että ei tulisi vaateiden takia koulukisaamista ja ku sais edes käyttettyjä mutta täällä ei ole edes kirputoria mistä hakea mitään . ja sitte vielä se joulu ruoka sekin pitäs saada aikaan ihan tyhjästä ei varmaan tuu , ja tähän johtaneet syyt ovat minä olen kaikkein pieninällä eläkeellä ja mies saa pientä työkyvyttömyys eläkettä ja asumistuki ja läpsilisä meillä saattaa olla jopa lähes300€ apteekki lasku joka koostu lähs yksin omaan minun lääkistä että näin meillä Ex. Hyvä mieli tää on meidän omaa elämää en kuiten vaihtanut min merkkiä,

        Hei.
        Minulla olis lahjoittaa nuoren tytön vaatteita, hyväkuntoisia ja aika vähän käytettyjä. Minkäikäinen tyttäresi on ja mikä hänen vaatekokonsa on...?


      • hyvä mieli :)
        täällä olisi-- kirjoitti:

        Hei.
        Minulla olis lahjoittaa nuoren tytön vaatteita, hyväkuntoisia ja aika vähän käytettyjä. Minkäikäinen tyttäresi on ja mikä hänen vaatekokonsa on...?

        hei tässä hyvä mieli :) ja mulla on tosiaan vaikea lukihäiriö ,ja näkövamma , ja sitte itse asiaan tyttäreni vaate koko on xs 158/164 farkut on 152 tai 154 tai vastaava jalka on 38 takki on 160 tai 34 kokoa näitä löytyy kotna takkeja löytyy jopa 36 kokoa olisimme kyllä tosi onnellisia jos vain joku voi antaa meille jo jollekin pieneksi jäänyttä vaatetta ilomielin vastaan otetaan asumme pohjoissuomessa :)


      • hyvä mieli :)
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        hei tässä hyvä mieli :) ja mulla on tosiaan vaikea lukihäiriö ,ja näkövamma , ja sitte itse asiaan tyttäreni vaate koko on xs 158/164 farkut on 152 tai 154 tai vastaava jalka on 38 takki on 160 tai 34 kokoa näitä löytyy kotna takkeja löytyy jopa 36 kokoa olisimme kyllä tosi onnellisia jos vain joku voi antaa meille jo jollekin pieneksi jäänyttä vaatetta ilomielin vastaan otetaan asumme pohjoissuomessa :)

        . lisäys nimi merkkiin hyvä mieli niin ja tyttö on 13. vuotta ja jos sinulla on sopivan kokisia niin miten yhteys tietojen vaihto sovitaan ? Sitte meillä on kyllä vanhempi tyttö joka opiskelee vaate koko on s -m farkku kokoa en tiedä kenkä on 38 takki 38 ja nuori nainen ikää 17. Vuotta ja on tosiaan opiskelia keskisuomessa tulee tänne luoksemme joulun ajaksi :)


      • hyvä mieli :)
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        hei tässä hyvä mieli :) ja mulla on tosiaan vaikea lukihäiriö ,ja näkövamma , ja sitte itse asiaan tyttäreni vaate koko on xs 158/164 farkut on 152 tai 154 tai vastaava jalka on 38 takki on 160 tai 34 kokoa näitä löytyy kotna takkeja löytyy jopa 36 kokoa olisimme kyllä tosi onnellisia jos vain joku voi antaa meille jo jollekin pieneksi jäänyttä vaatetta ilomielin vastaan otetaan asumme pohjoissuomessa :)

        niin mitä löytyy ovat kesä takkeja ei siis talvi takkeja yksi pieni talvi takki on joku 152 kokoa myös toppahousut olisivat hyvät yhdet ovat jotka menevät just ja just vähän puristaa vaikka tyttö on tosi hoikka huppari ja topit ovat lempi ja neule vaateet ja trikoon ystävä on myös eli oikeastaan kaikki käy jos vain jollain olisi muutamakaan vaate kappale ja sitte jos on jotain senmoista mekkoa tai mutta jotain koulun juhliin sopivaa vaatetta josta raaskii luopua niin voi laittaa mukaan nytkin meni ihan talous sekaisin kun piti ostaa itsenäisyys juhlaan vaateet kun täällä on tapana pitää oikein hienot juhlat yläasteella on oikein tanssiaiset sun muut kemut niin eihän meillä mitään ollu ja pakko on olla saa jälkiistuntoa jos ei ole ja huomatuksen jos ei ole köyhän ei ole helppoa olemme tänne vasta tulleet ja paikkakunnan tavat ovat vieraat . t . Hyvä mieli:)


    • yh....

      Täällä kanssa yksi joulun kärvistelevä yh. Muina vuosina on minun vanhemmat tulleet kylään ja tietenkin avustaneet ruokailussa ja lahjoissa. Tänä vuonna he eivät pääse tulemaan. Välimatkaa on satoja kilsoja. Tiedänhän minä, että me selvitään. Haluais vaan antaa lapsille jotain kivaa. Vanhin on 13v ja vaatimustaso lahjoissa on ihan eri mitä nuorimmalla (4v).

      Kaikki tuntuu vetoavan siihen, että lapsilisät tulee ennen joulua. Minulla on kuitenkin sellainen tilanne, että joudun siitäkin rahasta säästämään ainakin 100e, että pääsen kulkemaan töihin. Sain lyhen sijaisuuden, joka alkaa 26 päivä. No eihän täällä tietenkään kulje bussi, että pääsisis aamuvuoroon töihin. Pyyhällän siis taksilla töihin, joka maksaa 30e yhteen suuntaan. Loput meneekin linja-autokorttiin. Ja nämä ihanat välipäivät ennen vuoden vaihtumista... kai sillon pitää elää myös? :(

      Tällä hetkellä mä vihaan itseäni, koska en voi antaa lapsilleni kunnon joulua. Varmaan kohta menee masennuslääkkeisiinkin rahaa. Ei kukaan jaksa tälläistä ainaista kituuttamista. Huutonetissäkin on myyty kaikki mahdollinen ja niistäkin tulot meni ihan ruokakauppaan. ARGH! Lottovoittoa odotellessa (jos vain olisi varaa lotota)

      Eli AP:lle lähtee täältä suuri hali. Et ole yksin ongelmiesi kanssa. Meitä löytyy muitakin.

    • esaxi
    • Huijari on.

      Juttuja löytyy ympäri nettiä. Huijannut ennenkin. Rahat taas loppu ?

      • hyvä mieli :)

        hyvä mieli :) tässä tosiaan tuossa luettellin nuita vaateita mitä tarvii niin ei ole tosiaan tarkoitus että kaikkia tarvii olla ihan muutama vaatekin autaa tosi hyvin :)


      • terttu
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        hyvä mieli :) tässä tosiaan tuossa luettellin nuita vaateita mitä tarvii niin ei ole tosiaan tarkoitus että kaikkia tarvii olla ihan muutama vaatekin autaa tosi hyvin :)

        jos asutte rovaniemen lähellä, voisin auttaa..


    • Laiskuus velloo?

      Tiskiharja ja Fairy maksavat yhteensä alle 5 e. Ja muista puhdistaa pesukoneesi nukkasiivilä ja pölyimurista samoin.

      • hyvä mieli :)

        terttu jos mua hyvä mieli :) tarkoitit niin ollaan menossa huomenna hakemaan meidän nuori rovaniemelltä junalta tullaan sodankylästä elikkä jos siinä jossain astut niin sitte menessä voimme ottaa vastaan jotain mitä sinulla on ( jos olet sama joka vaatetta tarjosi ) tukemme kotiin päin tosi myöhään eli se ei varmaan onnistu ? Kun juna on vasta klo 19 pintaan rovaniemellä ja pitää käydä jossain vielä sen jälkeen lähdemme täältä noin klo 11 viimestään käymme hoitamassa samalla myös muita asioita :)


    • ::::::::::...

      Olen eri henkilö kuin terttu.
      tarjosin vaatteita, mutta nuo ilmoittamasi koot on ehkä liian pieniä....tyttöni vaatekoko on m, ja kengissä 39, Mielelläni kyllä auttaisin jos jotenkin voisin , hirveää tuo tilanne jos ei ole talvitakkia....

      • hyvä mieli :)

        voi harmi paikka toisaalta jos on jotain pientä mallia m
        kokoa ja kun sitä on jo pesty niin oliskohan liian iso kun nyt on kova muodon muutos vaihe päällä takki asia täytyy katsoa jos löydän rovaniemeltä kirpparin niin sieltä voinsin katsoa ku täällä ei ole kävin katsomassa tosin kaupunki on vieras ja mistä löydän niin se on eri asia kengät onkin sitte kanssa asia erikseen jospa olisi halpa kirppis niin sitte nyt olevat kengät niistä hajoaa vetoketju ja ei enää kannatta korjata niitä koska ovat jo niin loppu , kiitos kuiten ajatksesta se jo lämmitää mieltä :)


      • hyvä mieli :)
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        voi harmi paikka toisaalta jos on jotain pientä mallia m
        kokoa ja kun sitä on jo pesty niin oliskohan liian iso kun nyt on kova muodon muutos vaihe päällä takki asia täytyy katsoa jos löydän rovaniemeltä kirpparin niin sieltä voinsin katsoa ku täällä ei ole kävin katsomassa tosin kaupunki on vieras ja mistä löydän niin se on eri asia kengät onkin sitte kanssa asia erikseen jospa olisi halpa kirppis niin sitte nyt olevat kengät niistä hajoaa vetoketju ja ei enää kannatta korjata niitä koska ovat jo niin loppu , kiitos kuiten ajatksesta se jo lämmitää mieltä :)

        ei saatu takkia ei eikä kenkiä ja vanhimalla työtollä ei kans ole kenkiä (talvi ) olenkaan koko 38 pitäs olla samoin tällä nuorenalla pitäs olla joku 38 tai ehkä joistain voisi käydä 37 koko ja ei ole sitä talvi takkia sopivaa täytyy vain toivoa että ei tule kylmää talvea että tarkenee tuolla tosi ohuella takilla ei ole talvi takki mutta ei ihan kesä takkikaan. en kasitä miten ihmisiä voidaan pitää näin ja ku meillä menee kaikki rahat sairastaniseen ja kovaan vuokraan olemme pienellä eläkkeellä saamme kyllä asumistukia ja joskus toimeentulo tukea mutta kaikki maksaa paljon ja sitte meillä on kaksi eritysruokavaliota minä olen vilja allerginen paljon muita allergioita niin ne nostaa heiti kustannuksia ja sitte nuorin lasi on myös allerginen monille ruoka aineille ei ole helppoa tehdä edullista ruokaa ja joka kävis meille .


      • Otapa selvää...
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        ei saatu takkia ei eikä kenkiä ja vanhimalla työtollä ei kans ole kenkiä (talvi ) olenkaan koko 38 pitäs olla samoin tällä nuorenalla pitäs olla joku 38 tai ehkä joistain voisi käydä 37 koko ja ei ole sitä talvi takkia sopivaa täytyy vain toivoa että ei tule kylmää talvea että tarkenee tuolla tosi ohuella takilla ei ole talvi takki mutta ei ihan kesä takkikaan. en kasitä miten ihmisiä voidaan pitää näin ja ku meillä menee kaikki rahat sairastaniseen ja kovaan vuokraan olemme pienellä eläkkeellä saamme kyllä asumistukia ja joskus toimeentulo tukea mutta kaikki maksaa paljon ja sitte meillä on kaksi eritysruokavaliota minä olen vilja allerginen paljon muita allergioita niin ne nostaa heiti kustannuksia ja sitte nuorin lasi on myös allerginen monille ruoka aineille ei ole helppoa tehdä edullista ruokaa ja joka kävis meille .

        Mites se vammaisen hoitotuki, jota saa kyllä vaikeiden allergioiden perusteella (ennen sairaan lapsen hoitotuki)


    • WWWWWWWWW::

      Hei.
      Yritin jo auttaa, mutta oman lapseni kengät ja vaatteet ovat isompaa kokoa....Harmi että tilanteesi on tuo. Auttaisin vaikka ostamalla kengät, mutta on vaikeaa tietää millaiset ne pitäisi olla.
      Rahaa en laita .
      Tänäänhän alkaa alennusmyynnit, varmasti kenkiä niinkuin takkeja saa puoleen hintaan ja allekin. Opiskelija tyttöhän voisi mennä itse sosiialitoimistoon pyytämään kenkärahaa , jos kerran tilanne on tuollainen, tai diakonia toimistoon. Oletteko kokeilleet.

      • Outoa.

        Mitähän tuo hyvä mieli vatvoo asioita edestakaisin. Täältäkin löytyisi varmaan apuja vaatteiden, jopa kenkien muodossa. Mutta ei anna kuitenkaan mitään yhteystietoja että voisi ottaa kontaktia. Ihme tapaus?


    • himoshoppailija...

      hmm... Minulla olis kyllä antaa tavara-apua.... Vaatteita (xs, s).. kenkiä (37-38).. yms.. Mielelläni postitan jos tarpeeseen tulee.. mihin e-mailiin tms voin ottaa yhteyttä?

      • himoshoppailija...

        hommaa joku privatti e-mail ja posterestante osoite? Laitan oikeesti rahan arvoista tavaraa tulemaan jos tarviitte..


      • *Auttaja nro 1*
        himoshoppailija... kirjoitti:

        hommaa joku privatti e-mail ja posterestante osoite? Laitan oikeesti rahan arvoista tavaraa tulemaan jos tarviitte..

        Tuossa alla on avun tarvitsijan e-mail. Ottakaa yhteyttä ja pistäkää pakettia menemään. Itse olen ollut häneen yhteydessä ja täältä lähtee paketti sekä uusia, että vähän käytettyjä. Pitovaatteita tarvitsee sinne ensi sijaisesti, paitoja, puseroita, mahdollisesti housuja...mutta jutelkaa meilissä jos aiotte auttaa oikeasti?


    • kuka uskoo...

      Ei hän taida tarvita vaatteita lapsilleen, vaan toivoo tietenkin rahalähetyksiä että voisi käyttää rahat johonkin muuhun.....

      • hyvä mieli :)

        en toivo RAHAA ku vain saisin muutaman vaatteen ja ne kengät . en ole uskaltannut laittaa mitään sähköpostia kun kukaan / tai kellään ei sopivaa ole ollut niin en turhaa laita anteeksi jos jotenkin huonosti olen käytäynyt . sähköposti on [email protected] ja en toivo RAHAA MIHINKÄÄNKÄÄN


      • -auttaja-
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        en toivo RAHAA ku vain saisin muutaman vaatteen ja ne kengät . en ole uskaltannut laittaa mitään sähköpostia kun kukaan / tai kellään ei sopivaa ole ollut niin en turhaa laita anteeksi jos jotenkin huonosti olen käytäynyt . sähköposti on [email protected] ja en toivo RAHAA MIHINKÄÄNKÄÄN

        Sähköpostissasi uusi viesti.


      • hyvä mieli :)
        -auttaja- kirjoitti:

        Sähköpostissasi uusi viesti.

        kiitos


      • hyvä mieli :)
        -auttaja- kirjoitti:

        Sähköpostissasi uusi viesti.

        jos olet eri henkilö joka on laitanut jo viimeviikolla niin sinun p sosti ei ole tullut -auttaja - voit laittaa postia niin siinä voimme sopia asiasta lisää ja kerron jos vielä on tarvetta .sähköposti on [email protected]


    • Manne 1988

      Hai mun hevoonen tarvis heinä olisko kellään ja tietty ilmaaseksi.
      Niin ja rahakin kelpaa.

    • pieleen meni

      Höpö höpö..Muutat, kirjoitat ja kitiset.
      Et todellakaan ole työkyvytön minäkin luulin olevani kun on invaliditeeetti
      ja kaikki, mutta menin silti kun alko menee kämppä alta.

      Joo joo ..Ihan lähdit karkuun ex:ääsi..löin omaa ukkoa veitsellä.
      No sepä ei suo löydä jos haluaa, et ole uhri tästä paistaa
      läpi hunaja ja pas.ka kait lopuksi pyydät rahaa?

      Muuttakaa pienempää ja ei vuokria jää rästiin asunnon koon,
      vaan leveä peräisen rahankäytön vuoksi.
      Hevon tuutit toimeentulo tukes on isompi,
      jos ei sossu sit maksanut asuntoa. Jolloin ei taaskaan ole rästejä.
      Kun valehtelet tee se uskottavavasti.

      No ne lapsilisät tulee sit joulun jälkeen..pointti oli?
      Siinä on 1/3 osaa 6 henkisen perheen kuukauden ruokarahoista.

      Joo, et varmasti saa ostettua oisin
      voinut sulle ton kertoa.Joulukuusen voi unohtaa muutenkin,
      se on turhaa rahan menoa.
      Korjaa ne..Et osaa?? OPETTELE..Niin täällä muutkin tekee.
      Pese ne pyykit käsin...Joo joo ei pysty atopiaa täälläkin.

      Toi oli hyvä, en ees tiedä minkä näkönen astianpesukone on
      joten mitä toi tekee tarinassa?

      Voin kertoa, että et sen sairaampi kuin minäkään ja
      käyn tuolla duunissa keppien kanssa välillä ja särkylääkkeet
      ostan kadulta velaksi ja oon niin pilvessä töissä,
      etten nimeäni tiedä!

      Sitä taivaskin auttaa joka itseään auttaa,
      varmaan olisi tarpeen joten auta itseäsi.
      Mitä sää niitä siirsit oisit maksanut!

      Joo ei kuule jaettu täälläkään eikä missään muuallakaan,
      en oo koskaan kuullutkaan sossun jakavan lahjakortteja..
      Joko oot ihan vaan trolli tai sit provooja kun et ton vertaa tiedä..
      Soittamaan silti pystyt..et puhelin lasku on maksettu.
      Teillä mitään jäänyt välistä kun sellaista mitä ei ole,
      niin sitä ei voi jakaa.

      Voi kyynnel.

      Älä puhu pa.skaa puhelimes ja nettis toimii,
      et hyvin sait maksettua.Itte sää itteäs murjot,
      mitä se joulu tähän tai pyrogratiaan liittyy?

      Kiitollisuutesi paistaa oikein läpi v..itun ahne sika!
      5 vuotta ja parut nyt jo? kokeile 20 tai 30 vuotta!!

      Huomaan, et olet tosi tyytyväinen pieneen ja isoon.
      joo, et todellakaan valittajatyyppiä =D

      Johan ooot iloa elämään synnyttänyt oikein useamman.
      murto-osa varmaan mutta pätkääkään totuutta.
      Meneppä nukkumaan ja kokoo ittes,
      se on paras joululahja ittelles ja muille ja lopeta trolaaminen...
      Täällä on oikeestikkin huonossa jamassa olevia ihmisiä.

    • -TOTTA-

      TÄMÄ TEKSTI ON KOPIOITU/LAINATTU:

      Anna lahjaksi itsesi
      Minä olen rutiköyhä kolmen lapsen yh-äiti, ja täysin vailla tukiverkkoja.
      Kuitenkin, tässä maassa on niin hyvä sosiaaliturva, että meistä vähäosaisista suurin osa saa kaiken tarvitsemansa taloudellisen avun sitä kautta.
      Se apu, mitä todella kaivataan onkin hieman toisenmoista. En vähättele taloudellisen avun merkitystä, sillä ilman sitä ei tule toimeen, mutta todellinen apua on sitä, että annat itsesi, oman panoksesi, viitseliäisyyttäsi ja aikaasi.
      Hoida vaikka auton talvirenkaiden vaihto, tai asenna tietokoneeseen uudet virusohjelmat. ( Kyllä, köyhälläkin on oltava molemmat laitteet, ovat monessa paikassa välttämättömiä). Anna sangollinen marjoja. Tarjoudu tiskaamaan ja laittamaan ruoka sillä aikaa kun perhe on jossain. Mene lasten kanssa marjametsään, uimahalliin, kalaan, leikkipuistoon. Kuuntele.Tuo joulukuusi olohuoneeseen. Lupaa että sinulle saa soittaa koska tahansa, jos tarvitsee lastenvahtia, yrität päästä apuun.
      Ole ihminen toiselle ihmiselle.
      Jos saan jonkun vanhoja tavaroita lahjoituksena, olen toki tyytyväinen, mutta se ei ole aivan niin puhdasta antamista kuin yllä kuvaamani.

    • totta.....

      Voi miten oikeassa tuon kirjoittaja on. Juuri tuolta tuntuu olle yksinhuoltaja ilman tukiverkkoa. Puuttuu välittäminen ja arvostus.

      Itse koin tuon, kasvatin kaksi lasta yksin eroni jälkeen. Aineellisesti ei mitään puuttunut, koska kävin työssä, ja mieheni maksoi elatusmaksut ajallaan, sekä osteli lapsillemme tavaroita.
      Mutta se henkinen tuki ja välittäminen puuttui,enkä jaksanut osallistua harrastuksiin sekä ystävyyssuhteet jäivät huonolle hoidolle.Välillä tuntui että tutut oikein välttelivät etten olisi heitä vaivannut mihinkään.

      • hyvä mieli :)

        kiitos auttaja. no *1 pakkettisi oli tosi tärkeä meille on hienoa että vielä on ihmisiä jotka haluaa auttamassa lähinmäistä kun tulee hätä itse ollenne todella kiitollisia emme oikein nyt. saa tulla talvi .


      • *Auttaja nro 1*
        hyvä mieli :) kirjoitti:

        kiitos auttaja. no *1 pakkettisi oli tosi tärkeä meille on hienoa että vielä on ihmisiä jotka haluaa auttamassa lähinmäistä kun tulee hätä itse ollenne todella kiitollisia emme oikein nyt. saa tulla talvi .

        Eipä kestä, on ollut ilo auttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1099
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      891
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe