Eli meillä on tilanne tämä:
Tilasimme alkusyksystä X tavarantoimittajalta tavaraa. Laskua ei kuulunut, emmekä edes huomanneet että laskua ei tavaroista tullut.
Ko. yritys lähetti meille sitten maksumuistuksen tavaroista. Yritimme saada myyjää kiinni, kyselläksämme alkuperäistä laskua. Emme tavoittaneet häntä.
No yritin parin viikon ajan saada häntä kiinni, tuloksetta. Päätimme sitten kiltisti maksaa ko maksumuistuksen.
Maksettuani laskun, meni viikko niin saimme suomen perintätoimistolta saldoilmoituksen, jossa laskun kokonaissumma oli 3,5 kertainen alkuperäiseen laskuun verrattuna.
Aloimme asiaa selvittämään ja myyjä oli siis laittanut laskun perintään. Myyjä ei ollut ilmoittanut perintätoimistolle maksumme saapumisesta heti vaan vasta 5 päivän kuluttua. Myyjä oli myöskin ilmoittanut väärän laskutusosoitteen perintätoimistolle, eli perintätoimisto oli lähettänyt tratan sekä maksukehoituksen väärään osoitteeseen.
Eli olemme siis maksaneet alkuperäisen summan tavarantoimittajalle. Ja nyt perintätoimisto vaatii meitä maksamaan myös kaikki perinnästä johtuneet kulut.
Menin itse asiassa vastaan ja sanoin, että voimme maksaa kaikki kulut jotka ovat keriineet kertyä ennen maksusuoritustamme.
Mutta perintätoimistolle se ei käy, heidän mielestään olemme velvollisia maksamaan myös maksusuorituksen jälkeen kertyneet kulut.
Onko asia todella näin???
Olen jo neuvoa kysynyt avilta, ja sieltä sanottiin että maksusuorituksenne jälkeisiä kuluja ei teiltä voida periä.
Perintätoimisto vihjaille käräjäoikeudella, mutta kannattaako sinne nyt sitten lähteä taistelemaan asiasta...
Yritykseltä periminen, kuka osaa neuvoa?
9
263
Vastaukset
- Totta ja seliä?
>>....Tilasimme alkusyksystä X tavarantoimittajalta tavaraa.
... Yritimme saada myyjää kiinni, kyselläksämme alkuperäistä laskua. Emme tavoittaneet häntä.
...No yritin parin viikon ajan saada häntä kiinni, tuloksetta.>>
Sorryt vaan, mutta ulkopuolelta kuultuna tuo kuulostaa "seli seli" jutulta. Tavaraa tilatessa myyjä saadaan langan päähän. Mutta laskun makun kysessä olleen 2 viikkoon ei millään saadakaan enää yhteyttä??
> Päätimme sitten kiltisti maksaa ko. maksumuistuksen.
No olisit maksanut saman tien, huomautuslaskulla, ellei siinä kerran ollut mitään reklamoitavaa. Olen yksityshenkilönä maksanut useampiakin kotiin tulleita laskuja muistutuslaskua vastaan, kun alkuperäistä ei ole mistään löytynyt.
>>Mutta perintätoimistolle se ei käy, heidän mielestään olemme velvollisia maksamaan myös maksusuorituksen jälkeen kertyneet kulut.
Onko asia todella näin???>>
Kyllä perintätoimistolla on lainmukainen oikeus periä kulunsa, ja sen ne tulevat teiltä velkomaan.
>>Olen jo neuvoa kysynyt avilta, ja sieltä sanottiin että maksusuorituksenne jälkeisiä kuluja ei teiltä voida periä.>>
Jos pitkitätte perintätoimiston kustannusten maksamista, niin viivästyskorko pyörii koko ajan. Ja nämä korot tulevat maksettavaksenne vaikka mitenkä pitkään jälkikäteen. - yyyy
Lueppas otsikko uudelleen...
- Ai nämä neuvotko?
> >kuka osaa neuvoa?
> Lueppas otsikko uudelleen...
Yksinkertainen neuvo on että maksaa laskunsa ajallaan. Ja jos karhukirjeitä tulee, niin selvittää ne välittömästi. Vastaa vaikka sitten omalla lähetetyllä kirjeellä, jos ei kerta puhelimella saa kiinni.
Laskut on maksettava, aina! Tai saa maksumuistutuksia, voi saada perintäkirjeitä ja voi joutua luottohäiriölistalle.
Siinä ne neuvot olivat.- vanha jäärä
Neuvo mitä neuvot mutta vastaa kysymykseen! Aloittajan ottama kanta että maksaa osan kuluista on vähintään kohtuullinen. Itse en maksaisi penniäkään. Vähän vastaava tilanne on muutaman kerran ollutkin ja kyllä ne perintätoimistot hiljenevät kun toteaa että firmalla on näitä tilanteita varten oikeusturvavakuutus. Mennään käräjille tai ollaan hiljaa mutta uhkauksia ei kannata lähetellä.
- Listoilla on tilaa
> yllä ne perintätoimistot hiljenevät kun toteaa että firmalla on näitä tilanteita
> varten oikeusturvavakuutus. Mennään käräjille tai ollaan hiljaa mutta
> uhkauksia ei kannata lähetellä.
Tuosta näkee noin sekunnissa että et ole koskaan sen oman "oikeusturvavakuutuksesi" sisällön tekstejä edes vilkaissutkaan. Ja näkee senkin että et ole eläissäsi ollut käräjillä.
Jos minäkin maallikkona näen nuo asiat sekunnissa, niin luuletko tosiaan että perintäalalla toimivat firmat säikähtävät pennin vertaa tätä jämerää uhkaustasi.
Mikäli et osaa tuota erääntyneeseen laskuusi liittyvää asiaa hoitaa yhtään järkevämmällä tavalla, niin olen noin 95% varma että firmasi tiedot löytyvät ennen pitkää Kauppalehden protestilistalta.
Sinne protestilistalle joutuvat tai pääsevät armotta myöskin kaikenlaiset "hyväntahtoiset hölmöt". Kuin myös erilaiset "tyhmät uhittelijat", jotka eivät joko osaa tai eivät viitsi firmansa asioita hoitaa kunnolla.- vanha jäärä
Luule mitä luulet kun lukutaito/ymmärräys on tuota luokkaa. Kyse ei ole erääntyneestä laskusta jos laskussa on virhe. Jos lasku on lähetetty väärään osoitteeseen eli ei ole tullut perille niin vika ei ole vastaanottajan. Kummassakaan tapauksessa perintä eli suomeksi kulujen kalastelu ei oikein toimistolta onnistu mutta koittavat kuitenkin. Löytyy niistä fiksujakin ihmisiä jotka ymmärtävät yskän kohteliaallakin puheella mutta valitettavasti olen joutunut puhumaan isoillakin kirjaimilla. Kertaakaan ei sitä haastetta ole tullut.
Oikeusturvavakuutuksen ehtoja on jouduttu tutkailemaan ja joskus neuvoteltu etukäteen vakuutusmiehen kanssa. Oma vakuutukseni on ollut voimassa 80.luvulta eli saattaa olla ehdoiltaan paremoi kuin mitä nykyään tarjotaan. Luulisin kuitenkin että nykyisistäkin on apua jos firma haastetaan vastaajaksi riita-asiassa.
Käräjillä on valitettavasti tullut riitelyn merkeissä oltua useampaankin kertaan. Ei sieltä ikinä täyttä korvausta ajalle ja vaivalle saa vaikka voittaisi 6-0. Joskus on vaan pakko kun riita on tarpeeksi isosta summasta tai vastapuoli on vaan yhtä tyhmä jääräpää kuin itsekin olen.
Nyt vanha lähtee iltatöiden jälkeen hyvinansaitulle levolle että jaksaa huomennakin harrastaa kapitalismia
- yrittäjäxxx
>Tilasimme alkusyksystä X tavarantoimittajalta tavaraa. Laskua ei kuulunut, emmekä >edes huomanneet että laskua ei tavaroista tullut.
>Ko. yritys lähetti meille sitten maksumuistuksen tavaroista. Yritimme saada myyjää >kiinni, kyselläksämme alkuperäistä laskua. Emme tavoittaneet häntä.
Itselle on vastaavia tilanteita käynyt monta kertaa. Yritys ei ole muistanut lähettää laskua, mutta itse kyllä olen muistanut. Asiakkailta en mene pyytämään laskua, vaan heillä on oltava sellaiset järjestelmät, että osaavat lähettää laskun.
Itella hukkaa laskuja paljon ja siitä on tullut muistutuksia, mutta koskaan ei ole menny perintätoimistoon asti.
Jos itelle tulee maksuhuomautus eikä ole tullut oikeaa laskua koskaan, niin sähköpostilla yhteyttä ja pyytää uutta laskua (jos tarvii tarkastaa jotain) tai maksaa maksuhuomautuksen.
Jos on oikeasti tapahtunut virhe ja reklamoit siitä, niin sinulle ei tule perintätoimistolta mitään kuluja. Vaikka on näitä factoring välittäjiä niin ei niiltäkään tuu.- Timo Soini
Perintätoimisto on voimaton, kun riitautat asian.
Kyseenalaistat vaikka väärän osoitteen ja toteat, että sinne on varmaan alkuperäinenkin lasku lähetetty, jos sitä ylipäätään on lähetetty.
Pyydä heitä selvittelemään itse, sillä ei Suomessa ole edelleenkään käänteistä todistustaakkaa.
Lisäksi kannattaa soittaa sinne tavarantoimittajalle ja vetää laidallinen heinää myyjän suuhun, sen jälkeen soitat sen pomolle ja kerrot sille pienen stoorin tästä myyntitykistä.
Myyjillä on niin kiire aina vain myydä, ettei ne ehdi hoitaa loppuja asioitaan kunnolla, kuten laittamalla vaikka tilaajan tiedot ylös heti.
Ette varmaan ole koskaan kuulleet myyjän sanovan "no perhana, tehtaalta lupasivat lähettää jo viime torstaina" ja seuraavassa käänteessä tekee oikeasti kyseisen tilauksen.
Hakkaa niitä typeryksiä reklamaatiolla. Täts it.
Ja toi "Totta ja seliä" heppu ei tiedä mitään mistään. Jätä omaan arvoonsa. - Kukin viihtyy
Timo Soini kirjoitti:
Perintätoimisto on voimaton, kun riitautat asian.
Kyseenalaistat vaikka väärän osoitteen ja toteat, että sinne on varmaan alkuperäinenkin lasku lähetetty, jos sitä ylipäätään on lähetetty.
Pyydä heitä selvittelemään itse, sillä ei Suomessa ole edelleenkään käänteistä todistustaakkaa.
Lisäksi kannattaa soittaa sinne tavarantoimittajalle ja vetää laidallinen heinää myyjän suuhun, sen jälkeen soitat sen pomolle ja kerrot sille pienen stoorin tästä myyntitykistä.
Myyjillä on niin kiire aina vain myydä, ettei ne ehdi hoitaa loppuja asioitaan kunnolla, kuten laittamalla vaikka tilaajan tiedot ylös heti.
Ette varmaan ole koskaan kuulleet myyjän sanovan "no perhana, tehtaalta lupasivat lähettää jo viime torstaina" ja seuraavassa käänteessä tekee oikeasti kyseisen tilauksen.
Hakkaa niitä typeryksiä reklamaatiolla. Täts it.
Ja toi "Totta ja seliä" heppu ei tiedä mitään mistään. Jätä omaan arvoonsa.Takaan että olet varmana miljonääri. Tilailet vaan tavaraa mutta et maksa. Loppuajan vietät rähisemällä päiväkausia jostakin jokusen satasen laskusta, ja soittelee vielä sen johdosta jonnekin firmoihin ja selität ummet ja lammet.
Aivan sairasta huvitusta. Mutta jos sopii sun pirtaan, niin anna ihmeessä palaa vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271953Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56792Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698