Se on liian kallis ja pankkirosvot yrittävät jarruttaa myyntiäsi alehinnalla:
"Sampo Pankki: Asunto-ale jää haaveeksi
Asuntojen hinnat eivät talouden ennakoidusta supistumisesta huolimatta laske, arvioi Sampo Pankin johtava neuvonantaja Lauri Uotila."
Tuo samainen lauri lupasi taannoin, että osakkeet ovat tänään nousukiidossa. Puhui siis täyttä palturia, lähinnä omien palkkiotoiveidensa nimissä, kuten näillä "ekonomisteilla" on tapana toimia.
ESTEENÄ asutosi myynnille on vain se VÄLITTÄJÄ.
Se jättää sinulle kertomatta tehtyjä tarjouksia. Siinä se. Tätä kohtaa ei voi liikaa korostaa. Pankit eli niiden välittäjät yrittävät kusettaa sinua. Ne toimivat PORTTINA tehdyille tarjouksille !!!!!!!!!
Kannattaa miettiä, myydäkkö ilman välittäjää halvemmalla vai jättääkö homman Wallesmannin hoidettavaksi....
http://www.oikeus.fi/14499.htm
Eikö kotisi mene kaupaksi. Kerron syyn !
59
6511
Vastaukset
- Järjetöntä
Ei tuossa ole mitään järkeä. Pikemminkin välittäjä yrittäisi saada asunnon myytyä vaikka alihintaan, jotta he saisivat edes jotain palkkaa. Jos he eivät saa asuntoa myydyksi, eivät he saa senttiäkään palkkiota. Kuulostaa aivan järjettömältä, että välittäjät jättäisivät tarjoukset kertomatta ja samalla leikkaisivat palkkioitaan osittain tai jopa nollaan (asiakas joka vaihtaa välittäjää, 0 euroa edelliselle välittäjällä työmäärästä riippumatta).
- välittäjä pullonkaul
itsellä kävi niin että tarjosin välittäjälle, sanoi että tuolla tuskin myyjä haluaa myydä, ja ettei ota edes tarjousta sisälle. Asunto on edelleen myytävänä, mutta kalastelen muualla, koska tarjontaa nyt tuntuu olevan.
- Kohta myymässä
välittäjä pullonkaul kirjoitti:
itsellä kävi niin että tarjosin välittäjälle, sanoi että tuolla tuskin myyjä haluaa myydä, ja ettei ota edes tarjousta sisälle. Asunto on edelleen myytävänä, mutta kalastelen muualla, koska tarjontaa nyt tuntuu olevan.
Mistä päättelet, että syynä on nimenomaan välittäjä? Todennäköisemmin myyjä on ilmoittanut välittäjälle hintarajan, jonka alle ei ole valmis tinkimään. Kaikki eivät ole pakkomyyntitilanteessa.
Välittäjällehän on se ja sama, meneekö 150000 euron asunto kymppitonnin halvemmalla vai kalliimmalla. Se ei vaikuta palkkioon kuin muutaman prosentin. Tärkeintä on saada kauppa syntymään, jolloin palkkio on tienattu ja välittäjä vapautuu hoitamaan seuraavaa asiakasta. Viivyttelemällä voi ansaita vain murusia lisää, mutta lisätyötä voi tulla paljonkin. Siinä ei siis ole mitään järkeä. - myy itse vaan
Se "tallimääräys", arvon välittäjät. Välittäjä on renki, kun on Kiinteistömaailmassa (sampo), Huoneistokeskuksessa (nordea) tai opkk:ssa (ent. osuuspankki).
Näissä selvästikin jos on Uotilaa uskominen, tallimääräykset pätevät.
Muut välittäjät on hoideltu kartellisopimuksilla (lainraha on saatava em. pankeista).
Mutta tosiaan, kun myy itse, asiassa ei ole mitään ongelmaa. Sopimukset tehdään pankissa kaupantekohetkellä ja se on siinä.
Se että ylipäätään sammon renki tulee julkisuuteen ja kertoo, että asuntojen hinnat eivät laske, on KULUTTAJAVIRANOMAISTEN tutkittava asia. Katsotaanpa, alkaako oikeistohallituksen käsikassara tässä asiassa toimia ! - itse myymään
- itsellä kävi niin että tarjosin välittäjälle, sanoi että tuolla tuskin myyjä haluaa myydä, ja ettei ota edes tarjousta sisälle.
Juuri näin. Kun myyt itse, näet millaisia tarjouksia saat, ja siitä voit myös arvioida itse markkinatilannetta. Kullan arvoista tietoa. - Myyjä ei suostu
itse myymään kirjoitti:
- itsellä kävi niin että tarjosin välittäjälle, sanoi että tuolla tuskin myyjä haluaa myydä, ja ettei ota edes tarjousta sisälle.
Juuri näin. Kun myyt itse, näet millaisia tarjouksia saat, ja siitä voit myös arvioida itse markkinatilannetta. Kullan arvoista tietoa.Jos myyjä on etukäteen sanonut välittäjälle, että heitä kaikki yli 20% alle pyyntihinnan suoraan roskikseen, tuskin välittäjä vaivautuu viemään tarjousta myyjälle. Todennäköisesti tarjouksesi oli sen verran alhainen, että siitä olisi ollut vain turhaa vaivaa, koska myyjä olisi heittänyt tarjouksesi suoraan roskiin.
Myyjät usein kertovat tietyn summan välittäjälle, jonka alle he eivät missään tapauksessa suostu myymään, jolloin välittäjä ei voi viedä liian alhaisia tarjouksia myyjälle. Itse sanoisin ainakin välittäjälle, että jos tuot yli 15% alle pyyntihinnan olevia tarjouksia niin vaihdan välittäjää, jolloin välittäjä ei saa senttiäkään. - kiinteistöpekko
myy itse vaan kirjoitti:
Se "tallimääräys", arvon välittäjät. Välittäjä on renki, kun on Kiinteistömaailmassa (sampo), Huoneistokeskuksessa (nordea) tai opkk:ssa (ent. osuuspankki).
Näissä selvästikin jos on Uotilaa uskominen, tallimääräykset pätevät.
Muut välittäjät on hoideltu kartellisopimuksilla (lainraha on saatava em. pankeista).
Mutta tosiaan, kun myy itse, asiassa ei ole mitään ongelmaa. Sopimukset tehdään pankissa kaupantekohetkellä ja se on siinä.
Se että ylipäätään sammon renki tulee julkisuuteen ja kertoo, että asuntojen hinnat eivät laske, on KULUTTAJAVIRANOMAISTEN tutkittava asia. Katsotaanpa, alkaako oikeistohallituksen käsikassara tässä asiassa toimia !He He huvittava kirjoitus, huomaa että et tiedä asunto/kiinteistökaupasta mitään.
Hinnat nousseet 6 vuoden aikana 60 % ja nousevat edelleen halvan koron myötä, joten jatkakaa vaan unelmointia hintojen laskusta ja kun myytte itse ottakaa etukäteen yhteyttä asuntokauppaa tuntevaan juristiin niin pärjäätte sitten paremmin käräjillä. - säälittävää touhua
Aivan samoin käynyt minulle. Ja kuukauden päästä (välissä oli heinäkuu) välittäjä soitti että nyt "saisit tarjoamaasi hintaan". Arvatkaa ostinko? No en todellakaan! Totesin vielä perään että ko. firman uskottavuus on aika lähellä nollaa tällaisen v*tuiksi menneen bluffausyrityksen jälkeen.
- qwertyuiopsdfghjklöä
Kohta myymässä kirjoitti:
Mistä päättelet, että syynä on nimenomaan välittäjä? Todennäköisemmin myyjä on ilmoittanut välittäjälle hintarajan, jonka alle ei ole valmis tinkimään. Kaikki eivät ole pakkomyyntitilanteessa.
Välittäjällehän on se ja sama, meneekö 150000 euron asunto kymppitonnin halvemmalla vai kalliimmalla. Se ei vaikuta palkkioon kuin muutaman prosentin. Tärkeintä on saada kauppa syntymään, jolloin palkkio on tienattu ja välittäjä vapautuu hoitamaan seuraavaa asiakasta. Viivyttelemällä voi ansaita vain murusia lisää, mutta lisätyötä voi tulla paljonkin. Siinä ei siis ole mitään järkeä.Joo. Tällä palstalla on vähän outoa väkeä sikäli että olettavat ja varsinkin toivovat asuntoja olevan lähinnä pakkomyynnissä ja myyjien olevan konkurssitilassa. Asia kuitenkin lie harvemmin näin, moni voi laittaa vaikka vuokrallekkin jos ei saa pyytämäänsä hintaa eikä asuntoa itse tarvitse, myös tyhjänäkin voidaaan asuntoja pitää pitkäänkin.
- fgdfsg dfg
Noinhan se menee. Välittäjä levittelee käsiään: Ei ole ostajia. Sitten ajan vierähdettyä näyttää myyjälle alhaisen tarjouksen ja kehottaa hyväksymään sen. Unohtaa kertoa, että tarjoaja on hänen tuttavansa tai sukulaisensa. Näin on tehty. Ei ole ainutlaatuinen juttu. Näitä tapauksia pitäisi tuoda enemmän julkisuuteen, koska eikös se ole rikos?
- Ei järkevää
Jos välittäjä ei myy asuntoa riittävän nopeasti, välittäjää yleensä vaihdetaan ja välittäjä ei saa euroakaan. Asunnon välittäjää voi nimittäin vaihtaa koska tahansa ilman mitään järkevää syytä. Jos välittäjä ei saa riittävän nopeasti, voi aina vaihtaa välittäjää. Tuo kertomasi siis toimii ainoastaan jos myyjä on täydellinen idiootti. Eikä tuolla tavalla välittäjä ainakaan tienaa mitenkään erikoisesti, koska suuri osa hänen asiakkaistaan antaa hänelle potkut kesken välitystyön.
- Tarkennuksena
Ei järkevää kirjoitti:
Jos välittäjä ei myy asuntoa riittävän nopeasti, välittäjää yleensä vaihdetaan ja välittäjä ei saa euroakaan. Asunnon välittäjää voi nimittäin vaihtaa koska tahansa ilman mitään järkevää syytä. Jos välittäjä ei saa riittävän nopeasti, voi aina vaihtaa välittäjää. Tuo kertomasi siis toimii ainoastaan jos myyjä on täydellinen idiootti. Eikä tuolla tavalla välittäjä ainakaan tienaa mitenkään erikoisesti, koska suuri osa hänen asiakkaistaan antaa hänelle potkut kesken välitystyön.
Jos katsotaan etuoven ilmoituksia, on monet pisimpään myynnissä olleista vaihtaneet välittäjää 4-5 kertaa. Onko syy pitkään myyntiaikaan silloin välittäjässä vai myyjässä?
- tarkennus
Ei järkevää kirjoitti:
Ei todellakaan voi jos sopimus on voimassa vielä...kun se loppuu niin silloin voi.,.muuten tulee kalliiksi jos vaihtaa kesken...
- kusettustajat
myös niitä tapauksia paljon joissa välittäjä myy tuttavansa asuntoa. Kun kiinnostunut ostaja löytyy, selitellään miten on tarjouksia sisällä vaikka millaisilla hinnoilla, vaikka todellisuudessa ei ole yhtään. Innostunut ostaja maksaa reippaasti liikaa. rikollista tämäkin. Luultavasti pahimmin korruptoituneita ammatteja, mutta Suomessa tuskin jäävät kiinni, koska on kyse yritystoiminnasta, jota laki suojelee, on se sitten miten hämäräperäistä vain.
- kiinteistöpekko
Tarkennuksena kirjoitti:
Jos katsotaan etuoven ilmoituksia, on monet pisimpään myynnissä olleista vaihtaneet välittäjää 4-5 kertaa. Onko syy pitkään myyntiaikaan silloin välittäjässä vai myyjässä?
Vika on myyjän tyhmässä hintapyynnössä
- ei-välittäjä
kiinteistöpekko kirjoitti:
Vika on myyjän tyhmässä hintapyynnössä
Ensisijaisesti näin mutta kyllä siinä välittäjän ja myyjän tekemässä "sopimuksessa" taitaa olla hinta jolla myydään, vai kuinka? En ole tietoinen sillä toistaiseksi olen myynyt omani itse! Ja toimii hiton hyvin!
- ostaja
saman olen kokenut,esittelykin oli sovittu ja välittäjä ilmoitteli paripäivää ennen esittelyä että ei kannata lähtee ajelee kohteeseen kun myyjä miettii vielä,et möisikö,kuulema haluu katella kevääseen heh,mut mukava kesällä käydä kattoo kun naapuri on tuttu en kelle se sit meni
- keinottelija!
KEINOTTELIJAT kun on asialla, on sopulin tukala olla:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10209384 - nils holgersson
hupaisaa kommenttia! se on pojat ja tytöt niin että välittäjä ei ota kaiken maailman "kepillä jäätä" tarjouksia vastaan siksi että tietää ettei siltä pohjalta tulla pääsemään kauppaan. siitä olisi seurauksena ainostaan tyhjänpäiväistä paperityötä ja byrokrartiaa. kuitenkin tieto mitä näytöissä on tapahtunut menee tietenkin myös myyjälle, hölmöt!
- Luki.
Monet myyjät ovat auttamattomasti nyt myöhässä myynissä,he luulevat vielä että kaikki on hyvin,he nukkuvat.
Myyjät odottavat kevättä,mutta se ei auta,maailman talous menee rumemmaksi ja työttömiä tulee lisää suomessa joka päivä.
Hinnat tulevat rytisemällä alas, Lauri uotila vetää kohta sanojaan pois.
Sitten pörssiin ne laskevat edelleen,nyt ei ole vielä aika ostaa jos haluaa todella edullisesti.
Maaima luisuu ennen näkemättömään lamaan,tämän 2000 luvun tulevat muistamaan kaikki jotka sen nyt näkevät omin silmin.- kiinteistöpekko
Samaa laulua kuunnellut ja lukenut lähes 20 vuotta ja mitä tapahtunut--- hinnat nousseet viimeisen 6 vuoden aikana keskimäärin 60 % ja taas tulee romahdus he he
- Positiivisuutta
Ja mikä onkaan kuukauden kuluttua tilanne. Pörssit ovat nousseet monen osakkeen kohdalla jo 30%. Asunnot alkavat käydä kaupan ja mitään hinta-alea ei ole näköpiirissäkään. Korkeintaan jossain PKS hinnat voivat laskea, kun ovat siellä muutenkin suhteellisen volatiliteetit uutisten suhteen muuhun maahan verrattuna. Toki eivät asuntojen hinnat paljon laske edes PKS.
- 77889999555555555555
Minulla olisi nyt vähän irtonaista sijoittaa pörssiosakkeisiin. Odottelen juuri tässä tietyn osakkeen laskemista, mutta taitaa nyt jo olla nousussa, vähän se tässä notkahti osinkojen jälkeen enmmän kuin maksetut osingot. Noika tietenkin on alhaalla ja ehkä edelleenkin laskussa, mutta se on oma lukunsa ja minulle outokin.
Pörssin jo otin tähän koneelleni taas.
- petkutustako??
Itselle kävi samoin, olin tosi kiinnostunut eräästä asunnosta, tarjosin ihan kohtuullisesti, Välittäjä sanoi että tuskin myyjä sitä tuolla myisi, eikä ottanut tarjoustani sisään, asunto edelleen myynnissä.
- pitävätkö
siis kiinni omasta palkkiostaan vai valitaanko asiakkaita mielivaltaisesti?
- Hyvä minä !
Välittäjää ei voi vaihtaa "milloin tahansa". Sopimus tehdään aina vähintään kahdeksi kuukaudeksi, yleisimmin neljäksi.
Minulle kävi niin että välittäjä myi asuntoani 4 kuukautta, eikä katsojia ollut kuulemma nimeksikään, useimmilla näytöillä ei ketään. Viimeisellä (!)näytöllä oli sitten tullut tarjous joka oli todellakin alakanttiin enkä suostunut missään nimessä myymään sillä hinnalla. Välittäjä suorastaan hätääntyi, hän oli nähtävästi jo luvannut ostajaehdokkaalle varman kaupan, koska sain käsityksen että tämä tarjouksen jättänyt oli jo myynyt omansa. Välittäjä jopa sanoi että voi luopua osasta palkkiostaan, jos myyn tuohon hintaan, mutta olin kovana ja sanoin etten todellakaan myy tuohon hintaan. Laitoin parin viikon kuluttua tästä oman pikku ilmoituksen Helsingin Sanomiin, outoa että soittajia riitti ja ensimmäinen joka tuli asuntoa katsomaan myös osti sen pyytämälläni hinnalla ! Eli eiköhän minun asuntoani pedattu jollekin sukulaispojalle !!
Ja huom ! säästin aika pitkän pennin kun ei tarvinnut maksaa välityspalkkiota.
En koskaan tule käyttämään välittäjiä.- hahhahhahhaa
Lasku on tulossa, tiesitkö sen?
Niissä välittäjien sopimuksissa on ovela pykälä että jos myy itse tietyn ajan kuluessa, olikohan se jotain puolisen vuotta, siitä kun välityssopimus on rauennut niin välittäjä on oikeutettu palkkioon. Välittäjäthän pääsee näkemään toteutuneet kiinteistö- ja asuntokaupat ja jos vain ko välittäjä huomaa että heillä myynnissä ollut asunto on kaupattu jollekin niin ottaa varmaan yhteyksiä jossain vaiheessa. Välittäjiä tuo ei tietenkään koske vaan jos tuon neljän kuukauden jälkeen olisit vaihtanut välittäjää ja uusi olisi saanut asunnon kaupaksi ei vanha välittäjä olisi ollut oikeutettu minkäänlaiseen palkkioon mutta kun menit itse myymään niin voipi tulla osille. - Hyvä minä !
hahhahhahhaa kirjoitti:
Niissä välittäjien sopimuksissa on ovela pykälä että jos myy itse tietyn ajan kuluessa, olikohan se jotain puolisen vuotta, siitä kun välityssopimus on rauennut niin välittäjä on oikeutettu palkkioon. Välittäjäthän pääsee näkemään toteutuneet kiinteistö- ja asuntokaupat ja jos vain ko välittäjä huomaa että heillä myynnissä ollut asunto on kaupattu jollekin niin ottaa varmaan yhteyksiä jossain vaiheessa. Välittäjiä tuo ei tietenkään koske vaan jos tuon neljän kuukauden jälkeen olisit vaihtanut välittäjää ja uusi olisi saanut asunnon kaupaksi ei vanha välittäjä olisi ollut oikeutettu minkäänlaiseen palkkioon mutta kun menit itse myymään niin voipi tulla osille.Ei pidä paikkaansa tuo pykälä. Jos olisin myynyt sopimuksen rauettua jollekin asiakkaalle, joka oli antanut nimensä tai käynyt näytössä tämän välityssopimuksen aikana, silloin välittäjä voisi yrittää periä välityspalkkiota, mutta myynti-ilmoitus oli yksin minun, ja asiakas myös minun.
- Hyvä minä !
hahhahhahhaa kirjoitti:
Niissä välittäjien sopimuksissa on ovela pykälä että jos myy itse tietyn ajan kuluessa, olikohan se jotain puolisen vuotta, siitä kun välityssopimus on rauennut niin välittäjä on oikeutettu palkkioon. Välittäjäthän pääsee näkemään toteutuneet kiinteistö- ja asuntokaupat ja jos vain ko välittäjä huomaa että heillä myynnissä ollut asunto on kaupattu jollekin niin ottaa varmaan yhteyksiä jossain vaiheessa. Välittäjiä tuo ei tietenkään koske vaan jos tuon neljän kuukauden jälkeen olisit vaihtanut välittäjää ja uusi olisi saanut asunnon kaupaksi ei vanha välittäjä olisi ollut oikeutettu minkäänlaiseen palkkioon mutta kun menit itse myymään niin voipi tulla osille.Toinen pointti: tiesitkö että välittäjät pyrkivät tietynlaiseen "ketjuun" eli järjestävät asunnolle sellaisen ostajan jonka asunnon ovat juuri saaneet myytyä ja tälle uudelle myös mielellään uuden ostettavan kohteen. Senpä takia oma välittäjäni joutui pulaan kun yksi "ketjusta" eli minä vetäydyin pois. Ehkäpä asuntoni olisi mennyt aikaisemmillakin näytöillä jo kaupaksi jopa toivomaani hintaan, välittäjälle ei vain sopinut juuri sillä hetkellä ottaa tarjousta vastaan koska "ketju" ei olisi toteutunut. (En hetkeäkään usko etteikö näytöillä olisi ollut yhtään katsojaa).
Kun vanhempani myivät omakotitalonsa muutama vuosi sitten he löysivät omatoimisesti parissa viikossa kohteen jonka ostivat tilalle, (välittäjä ei ollut löytänyt heille mitään esiteltävää kohdetta, vaikka vanhempani olivat esittäneet toiveen minkälaisen asunnon haluavat tilalle) silloinkin välittäjä oli jotakuinkin pettynyt ja arvaan syyn: välittäjä roikotti heitä jotta olisi sitten muuttopäivän lähestyessä voinut heille myydä mitä tahansa ja saanut liittyä "ketjuunsa". Että näin ! Tuosta oman asuntoni myynnisä on muuten kulunut jo muutama vuosi, laskua ei kyllä tullut olemattomasta välitystyöstä. - ostaja
oikeassa olet,ihmisten pitäisi enemmän luottaa itseensä ja markkinoida itse,ja ei se ole häpeä et jos vanhassa talossa on vikoja,sitä varten on vakuutukset,ja jo sillä kiinteistövälittäjän palkiolla saat aika hyvän vakuutuksen ja tutkimuksen kiinteistöön
- Tilli
Hyvä minä ! kirjoitti:
Toinen pointti: tiesitkö että välittäjät pyrkivät tietynlaiseen "ketjuun" eli järjestävät asunnolle sellaisen ostajan jonka asunnon ovat juuri saaneet myytyä ja tälle uudelle myös mielellään uuden ostettavan kohteen. Senpä takia oma välittäjäni joutui pulaan kun yksi "ketjusta" eli minä vetäydyin pois. Ehkäpä asuntoni olisi mennyt aikaisemmillakin näytöillä jo kaupaksi jopa toivomaani hintaan, välittäjälle ei vain sopinut juuri sillä hetkellä ottaa tarjousta vastaan koska "ketju" ei olisi toteutunut. (En hetkeäkään usko etteikö näytöillä olisi ollut yhtään katsojaa).
Kun vanhempani myivät omakotitalonsa muutama vuosi sitten he löysivät omatoimisesti parissa viikossa kohteen jonka ostivat tilalle, (välittäjä ei ollut löytänyt heille mitään esiteltävää kohdetta, vaikka vanhempani olivat esittäneet toiveen minkälaisen asunnon haluavat tilalle) silloinkin välittäjä oli jotakuinkin pettynyt ja arvaan syyn: välittäjä roikotti heitä jotta olisi sitten muuttopäivän lähestyessä voinut heille myydä mitä tahansa ja saanut liittyä "ketjuunsa". Että näin ! Tuosta oman asuntoni myynnisä on muuten kulunut jo muutama vuosi, laskua ei kyllä tullut olemattomasta välitystyöstä.Kiinteistömaailma Espoossa vedätti talon haluamalleen oastajalle halvemmalla kuin mitä tarjosin. Uskoni tuohon välittäjään ainakin meni, onneksi en ollut myyjä jolta pimitettiin kymppitonni.
- Zabaida
ostaja kirjoitti:
oikeassa olet,ihmisten pitäisi enemmän luottaa itseensä ja markkinoida itse,ja ei se ole häpeä et jos vanhassa talossa on vikoja,sitä varten on vakuutukset,ja jo sillä kiinteistövälittäjän palkiolla saat aika hyvän vakuutuksen ja tutkimuksen kiinteistöön
"ja ei se ole häpeä et jos vanhassa talossa on vikoja,sitä varten on vakuutukset,ja jo sillä kiinteistövälittäjän palkiolla saat aika hyvän vakuutuksen ja tutkimuksen kiinteistöön"
Minulla ei ole mitään asunnon itse myymistä vastaan, kun myyn itsekin aina asuntoni.
Silti tuo tarjolla oleva vakuutus (ainoa käsittääkseni) on kallis, korvaa vain pieneen summaan saakka, pitää olla heidän oma tarkastamansa kohde yms.
Välittäjä ei tuo myymisen riskiin oikein mitään eroa, mutta kaikkia riskejä ei pysty valitettavasti vakuuttamaan
- Realistista kevättä
Yrittävät saada kovemman hinnan,osa myyjistä(omistajista) ei ole ymmärtänyt että kysyntä on todellakin vuoden vaihteen jälkeen alhaalla.Välittäjät toimivat,kuten heille on ohjeet annettu.Asunnon omistaja on kertonut mikä on tiukka hinta.Jos välittäjä sanoo,ettei se tuolla hinnalla myy,niin silloin tarjouksesi ei ole ollut lähelläkään myyjän tavoitehintaa.
Välittäjä varmasti on kiinnostunut tekemään kauppaa,mikäli siihen on edellytykset.
Moni asunnon omistaja tulee kyllä kokemaan karvaan tunteen,kun hinnat lähtevät rauhallisesti laskuun.Kohta on oikeat ostajan markkinat.Odottakaa nyt rauhassa,ainakin te,jotka olette hankkimassa suurempaa asuntoa,ok-taloa tms.Näissä isommissa asunnoissa on odotettavissa mukavia pudotuksia.
Mitään ennätyslamaa ei tästä tule. - etvisä
Ja välittäjinä toimiikin vielä vaikka minkämoista tyyppiä,valitettavasti.Eivät edes tiedä määräyksistä mitään.Eräs sanoi mulle,että paskat voi edelleen päästää avo-ojaan ihan rauhassa,koska niin on aina tehty....Toinen tässä väitti,ettei kylppärirempalla ole mitään merkitystä, miten se tehdään,kunhan vesieristys on ok...tuleehan se myynyiin uudestaankin ja pitäisi olla kunnolla tehty,eikös.Pitääkö muuten ok-talon kph-remppaan olla joku lupa? Hinnat laskee ensi vuonna,tarjouksen tein minäkin mutta ei mennyt läpi.Myyjä sitten pitää kiinteistöä lämpöisenä talven....
- ilmoita ilmaiseks
Jos olisin itse myyjänä, kokeilisin varmasti. Ilmoittaminenhan on ilmaista.
Ja TOISIN PÄIN.
Jos olisin itse ostamassa, laittaisin ilmoituksen ilmaispalstalle:
OSTETAAN yksiö helsingistä KÄTEISELLÄ, H. max 70 000 euroa.
Ja eikun odottelemaan- Älä kuvittele
Et tule löytämään ostettavaa lehtiilmoituksella etkä saa myytyä itse asuntoasi . käteisen mainostamisella ei ole mitään merkitystä ei myyjät osamaksulla myy.
- S.v.t.
> OSTETAAN yksiö helsingistä KÄTEISELLÄ, H. max 70 000 euroa.
Näitä on JOKA sunnuntain hesarissa koskien helsingin aluetta. Keinottelun ykkönen "vuokraturva" on ainoa ilmoittelija mutta kenen rahoilla, pankin vai vuokralaisen ?
Tulee mieleen sellaista, että kyseessä olisi nimenomaan pankkien suhmurointi, jossa pidetään huoli omin päin myyjistä ja siitä, että hinta ei pääsisi laskemaan liian alas. Vertaappa autokaupan käytäntöihin, jossa ostetaan autoja. Hinnoista ei puhuta halaistua sanaa....
- oooppp
Välittäjissä on suuria eroja. Meillä kolmas välittäjä sai hetkessä omakotitalon myytyä.
Vaiko vain sattumaa. - Meni heti
Kaisa myy, mutta välittäjiä on monenlaisia, huonot kuvat, ei osaa mainostaa vain pienet surkeat nettikuvat ja asunto seisoo hyllyllä. . Kaisa ja muutama muu ammattilainne käyttää kuiven ottoon valokuvaajaa, näin saadaan parhaat kuvat ja kun osataan ilmoitella ja myydä niin asunto menee kaupakis. Välittäjällä on väliä.
- LKV, Joensuusta
Luki hei, kauppa käy hyvin, on vielä muutamat esittelyt ensi viikolla, tunnetko ketään ASP-myöhäistä?
Asuntorikasta Uutta vuotta 2012 - 50+80
Keskutelin eilen Nordeapankin perintäyksikön toimihenkilön kanssa perintäongelmasta joka on tulossa heti alkukeväästä. Hän kertoi että pankit yrittävät nyt myydä välittäjien kautta ns. markkinahintaan, mutta keväällä joutuvat tilanteeseen jossa tarvitaan voutia kaveriksi, koska kysyntä hiipuu ja kohteita on tulossa runsaasti myyntiin. Nyt on hölmöä ostaa pyyntihinnalla, kannattaa tarjota
puolta pyynnistä. Kukaan ei kuulemma ole valmis enää maksamaan yli 200 000
euroa yhdestäkään normaali kohteesta kertoi toimihenkilö Nordeasta.
Hauskaa loppuvuotta ja halpaa kevättä!!!!!- ostaja
niin se menee heh
- LKV, ystäväsi
Toimihenkilö yt-listalla, siitäkö nuo keksityt jutut?
- experijä
Toimin itse tuossa samassa tehtävässä, ja asia on juuri noin. Ja vinkiksi
ei mulla hätää ole. Olen irtisanottu 15.3 2012 alkaen. En vaan malta pitää suutani kiinni, ei mua pelotella. - VELALLINENvÄlistävet
Niin välikäsiähän nämä kaikki on myös sinä itte ahne,,
- puupääpuupää
ja kannattaa myös vähän miettiä kenelle antaa kämpän myyntiin, ainakin täälläpäin muutama lkv-firma on huonossa maineessa: ammattitaidottomia ja jopa huonokäytöksisiä välittäjiä jne..
- Menkää itseenne
Mene ja katso peiliin, jos on älliä ? Talo tai asunto menee aina kaupaksi jos sijainti, kunto ja hinta ovat kohdallaan. Asunnon omistajilla vaan on tällä hetkellä
yliusuuret odotukset hinnoissa menneiden vuosien sekä aikojen johdosta.
Itse olen saaanut näistä ruikuttajista tarpeekseni, nyt ei kannata myydä.
On tietysti selvä kun monet ovat ottaneet ylisuuriakin lainoja ja sitten ihmetellään
kun homma ei enää toimikkaan. itselläni on hyvä ja velaton talo isolla tontilla,
ja lähden ruikutajia pakoon 11.1 Espanijan benalmadenaan kolmeksi kuukaudeksi. Ei jaksa enää katsoa tuta 8-16 ihmisten kohkaamista. - ladetsy
Itselläkin oli tarkoitus myydä 2 v projekti pois, mutta nyt siitä talosta tuli sitten pitempi aikainen sijoitus ja siis koti. Onnneksi otin pankkilainaa vain sen verran että varmasti pystyi sitä lyhentämään. Tein aikoinakin pankissa testejä 15 % korolla ja pankki neiti ihmetteli miksi tein niin. Vastasin hänelle että muistan vielä 90-luvun alun, Hän vaan vastasi että ei sellaiset korot enää ole mahdollisia. Ehkä hän oli oikeassa, mutta ainakaan asunnon velat eivät aiheuta minulle huolia.
Olen itse rakennusalalla ja nyt jo näkyy että tulee aika pitkä paussi rakentamisessa lukuunottamata kehä kolomesen sisäpuolta, jossa rakentaminen voi jopa jatkua samaan tahtiin.
Asuntojen hinnat tulevat vääjäämästi alaspäin. On kuitenkin hyvin luultavaa että muutaman vuoden päästä asuntojen hinta nousee taas pilviin,kun myytävistä asunnoista on taas pulaa. Sellaista se rakennusala vaan on. Pelkkää vuoristorataa... - Itte vaan itelleni
Kannattaa tehdä itte, ihan itte kaikki myynnit, remontit sähkötyöt jne. Ihan itte.
Auton korjaukset ym. kannattaa tehdä ihan itte, kyllähän tee se itse miehen naisen on helppo tehdä kaikki hommat ihan itte, tulee halvemmaksi kun tekee kaikki ihan itte. Ei kannata käyttää ulkopuolisia asiantuntijoita kun tekee kaikki ihan itte,
ja sitten ei tarvitse valittaa huonesta lopputuloksesta kun on tehnyt kaiken ihan itte !- kyllä asijantuntija
Enpä vertaisi sähkärin ammattiosaamista keskivertovälittäjään. Enkä automekaanikon. Enkä ... Jossain siinä assanvessankassan kohdalla voidaan ehkä alkaa puhua tehtävien vastivuusasteen kohtaamisesta: molemmissa maksetaan kovaa hintaa paskapaperista.
- Palautetta
Jokakoti.fi on surkea!
Nyt on kovasti mediassa rummutettu, että lähes kaikki kiinteistövälittäjät siirtyvät Jokakoti.fi-palveluun. Palvelu on MTV3:n perustama ja kiinteistövälittäjät omistavat siitä osan.
Oma talomme on ollut Oikotien palvelussa myynnissä (myymme sitä itse). Huomasimme, että tietyt kohteet poistuivat sieltä ja ne olivat siirtyneet jokakoti.fi-palveluun. Kävimme ihmettelemässä palvelua ja päätimme halvan hinnan takia siirtyä ilmoittamaan myös sinnekin. Jätimme onneksi Oikotien palveluun ilmoituksen myös.
Siitä alkoi parin päivän hermoja kiristävä aika, joka ei ole päättynyt vieläkään.
Käytännössä ilmoitus piti tehdä yhdellä kertaa, sillä tallennus-nappi ei toiminut. Ei siis voinut tallentaa osaa asioita ja jatkaa myöhemmin. No, sain kuin sainkin ilmoituksen pitkän harjoittelun jälkeen tehtyä ja maksuun saakka. Maksoin ja ilmoitus meni julkaisuun. Esittelypäivä tuli ja meni. Yritin poistaa tiedon menneestä esittelystä, kun se ei itsestään poistunut, kuten Oikotien palvelussa. Ei onnistunut.
Viime yönä yritin lisätä pohjakuvia palveluun. Onnistui monen mutkan kautta, mutta kaikki muut kohdat ilmoituksessa olivat tyhjiä ja alkoi herjata, että se ja se tieto puuttuu eikä ilmoitusta voi julkaista ilman niitä... Oli pakko peruuttaa, kun pelkäsin, että kaikki tiedot katoavat. Joo, kyllä katosi... koko ilmoitus.
Olen tänään yrittänyt toisella selaimella laittaa taas ihan kaikkia tietoja uudelleen. No, kuvat löytyvät, mutta ei muuta. Eikä siellä enää ollut edes tallenna-palikkaa. Näytti myös siltä, että olisi pitänyt uudelleen maksaakin...
Laitoin palautetta palveluun, mutta saa nähdä vastaavatko ja koska mahdollisesti. En ole ihan it-avuton ja web-palveluista on kokemusta käyttäjänä ja tekijänäkin pitkältä ajalta.
En muista näin surkeaa palvelua nähneeni vuosikausiin. En tässä kummemmin maininnut järkyttävää hitautta, mutta yritän ymmärtää, että siellä on nyt ruuhkaa.
Jos ne tahtoisi meidät asuntojaan kauppaavat pois, niin ei vaan etuoven tapaan ottaisi meitä asiakkaiksi. Tai pistäisivät isomman hinnan kuin 30 euroa. No, onneksi on ilmoitus vielä Oikotiellä ja näkyy sinne palanneen jokunen sieltä poislähtenytkin (jopa välittäjä) takaisin.
Re: Jokakoti.fi on surkea! Sain useamman päivän jälkeen ilmoituksen Jokakotiin vihdoin laitettua takaisin. Reklamaatiooni ei ole luonnollisestikaan vastattu.
Kun nyt seuraa paljonko sitä kautta tulee kontakteja ja on kävijöitä, huomaa, että se on surkea media halvasta hinnasta huolimatta. Oikotien luvut ovat ihan eri luokkaa.
Juttelin eilen asuntonsa itse juuri myyneen perheen kanssa. Heillä oli sama havainto, ettei Jokakoti.fi-palvelussa ole kävijöitä.
Luulisi vähän jo ahdistavan välittäjiä, jotka ovat vain siellä ja poistuneet etenkin Oikotieltä. Mutta itsehän ovat mediansa valinneet. Saa kyllä varmaan mainostaa aika lailla, että ihmisten nettikäyttäytyminen muuttuu. Ja palveluunkin kannattaisi satsata, jos käyttäjäkokemukset ovat surkeita.
http://aulabaari.net/modules.php?name=AulabaariFoorumit&op=showthread&id=12&rid=1852885- Maccara77
Tästä edellisestä täytyy kyllä olla samaa mieltä! Ehdottomasti 1
Myimme oman asuntomme ilman välittäjää. Ilmoitimme etuovi.com- ja jokakoti.fi -palveluissa. Tulos: Etuovesta noin 15 yhteydenottopyyntöä, joista yksi sitten päätyi kauppoihin. Jokakoti.fi: 2 yhteydenottoa, joista molemmat oli välittäjiä!!!
Ja nupiksi jokakoti.fi - käyttöliittymä aivan kamala flashillä tehty kikkare. Macillä en saanut sitä pelaamaan lainkaan, ilmoitukset piti tehdän firman läppärillä jossa oli windows. Siinäkin se kaatui useaan otteeseen. Ja vain 10 kuvaa! Ainoa hyvä puoli oli halpa hinta, mutta miksi maksaa paskasta yhtään mitään?
- rauha maassa
On olemassa myös yksityisiä välitysfirmoja. =)
- Ei mene kaupaks ei
Ostajat ovat nyt valistuneita. Homeasuntoja ja homeasunto-oikeudenkäyntejä on jo nyt aivan tarpeeksi. Nuoret miettikää mitä ostatte. Kaunis omenapuu pihalla ja kivan
näköinen keittiö ei kerro vielä kaikkea. Ei varmaan välittäjäkään jos edes tietääkään. - Luki.
Välittäjät ne vasta tyhmiä onkin oikein päsien pässejä,älkää vaan ostako välittäjien noiden huijareiden kautta yhtään mitään.
Ne huijaavat ostajaa aina,tähän retkuun on moni ikivelkainen nasahtanut lopuniäksi. - ostajan markkinatko
Kavereilla on ollut kiva asunto myynnissä eron vuoksi, mutta nyt toinen osapuoli päättikin pitää asunnon itse, kun eivät saaneet haluamaansa hintaa asunnosta. Eli tämä vaan esimerkkinä, että kaikilla asunnon myyjillä ei todellakaan ole pakko myydä kämppää polkuhintaan.
Kertoivat myös, että olivat todella väsyneitä kaikille avoimiin asuntoesittelyihin. Useamman kuin kerran esittelyyn oli saapunut joku joka ei selvästikään edes ollut ostamassa asuntoa. Oli vaan käynyt haukkumassa kämpän suureen ääneen. Ihmetyttää tuommoiset, eikö ole parempaa tekemistä. Mutta myös muilta myyjiltä olen tällaista kuullut.
Jotenkin tuntuu sairaalta tämä suomalainen mentaliteetti, jos joku yrittää myydä asuntoaan ja saada siitä vielä kohtuu hinnan, hänen asuntonsa, välittäjänsä ja tietenkin myös myyjä itse voidaan haukkua alimpaan helvettiin.
-90 luvun lamasta olen kuullut tarinoita, miten jotkut ostivat asuntoja pilkkahintaan. Ilmeisesti toiset odottavat näitä "kulta-aikoja" palaavaksi. Ja jotain
turhautumista on ilmassa. - puulattia 30 v
Ilmoitin melko uudessa talossa hyvällä paikalla olevan saunallisen kaksion myytäväksi. Ilmoitus lehdessä ja netissä kuvineen. Ilmoitus ei kiinnostanut ketään muita kuin välittäjiä. Kukaan ei käynyt edes katsomassa huoneistoa. Annoinkin kuukauden kuluttua huoneiston välittäjälle myyntiin ja kas kumma huoneisto meni kaupaksi heti ensimmäisen näyttöpäivän jälkeen eli kolmessa päivässä. Välittäjän hintapyynti olis suurempi kuin omani, joten lopuksi sain huoneistosta hieman enemmän kuin pyysin.
Jostakin syystä välittäjä koetaan jonkun asteisena turvallisuuslisänä.- pinaattikeitto
Tuo tuntuu kyllä ihan keksityltä jutulta puulattia 30 v!
Meillä on tässä naapureilla talot myynnissä. Myyn itse ja naapuri välittäjän kautta. Meidän omalla ekalla näytöllä katu oli täynnä porukkaa, naapurin ekassa kävi yksi.
Meidän sivut netissä on paljon paremmat kuin naapurin eli välittäjän tekemät. Meille voidaan sopia näyttö melkein koska vaan. Naapuri joutuu etsimään välittäjän kanssa yhdessä sopivia aikoja.
- WTT
Suomen kuvalehti on hyysärilehti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917640Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1236364Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1624472Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353081Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902648Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh431994- 1321584
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971544Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo46849Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21802