Eli voisiko kanini (saan tammikuussa) pureskella koivunoksia? Jos antaisin sille "leikkikaluksi", niin voiko se nielaista sen kuorta yms?
Ja entäs voiko kanille antaa vessapaperirullan? Kun eikös se voi niellä sitä pahvia ja tukehtua?
Kiitos jos vastaisitte!
2 Kysymystä: vessapaperin anto ja koivunoksien pureskelu
17
4224
Vastaukset
- tania78
Älä anna vessapaperia.
Tuoreet oksat ovat parasta kanien hampaille ! Kani saa rauhassa syödä niitä.
Koivu ei ehkä ole sitä kaikkein maukkainta...
Kokeile pajunoksia ! Voit vaikka kokeilla laittaa pariksi päiväksi maljakkoon ja kun siihen tulee silmuja ovat ne suurta herkkua. :)
Kokeile myös haapaa ja esim: mustikan varpuja.
Pidä tarjolla aina kovaa purtavaa.
Olethan jo selannut kaniyhdistyksen sivut ? Sieltä saat hyviä vinkkejä ja neuvoja. - KaniFani
Jos ottaa pajunoksia niin eikö se haittaa, jos kani syö niitä silmuja?
Kiitos, myös kun vastasit Tania78. - 2pupuu
Ei haittaa´,ne vain maistuvat hyviltä :) Meidän kaneille annan vessapaperinrullia,mutta ne vain jyrsivät niitä eivätkä syö niin ei niistä pitäisi olla haittaa.
- KaniFani
Tajuaako pieni kani sellaista, ettei syö sitä? Kun en millään haluaisi ottaa riskiä. ;s
- tania78
Vessapaperirullia on mielestäni turha antaa. Hampaitakaan tuollainen pehmeä purtava ei kuluta.
Kanille voit antaa oksia lehtineen päivineen. Muista myös tarjota muuta tuoretta riittävästi. Kesällä vihreää löytää vaikka kuinka paljon pihaltakin.
Talvella voi tarjota porkkanat, salaatit, omenat ja yrtit kaupankin hyllyntä.
Muista kuitenkin aina totuttaa uuteen ruokaan varovasti. Ei siis keväällä koskaan kahta kourallista voikukanlehtiä kerralla vaan vähitellen, ettei mene masu sekaisin.Vaikka mielestäsi vessapaperirulla on turha eikä kuluta hampaita, niin se on kanille virike. Moni kani nauttii vessapaperi rullan heittämisestä ja repimisestä. Sinne sisälle voi myös piilottaa herkkuja.
- höspö kanin omistaja
Kanille voi antaa koivunoksia ja tyhjiä vessapaperin rullia minulla on 2 kania ja kanit pureskevat pahvia mutta eivät syö niitä
- KaniFani
Pitääkö porkkanan kuori ottaa pois? Voiko kani syödä porkkanan kuorineen päivineen?
- kaninimun
Kyllä meillä syö kani porkkanat kuorineen, omenat myös... :) Se syö myös muuten pois heitettävät kys kasvin ja hedelmän kuoret. Kanini on jo melkein 11-vuotias, niin eipä ainakaan meillä oo tuosta koskaan mitään haittaa ollu. :D
- KaniFani
Kun kaverini leikkaa ne kuoret, ettei tukehdu niihin kuoriin?
- MinunUrosKani
Olen antanut kanilleni vessapaperin rullia. Se ei ole lainkaan kiinnnostunut niistä. Jos minun kani vaihtaa oleskelu paikkaa ja vessapaperirulla on siinä, niin se on nostanut sen hampaillaan pois tieltä tai työntänyt etutassuillaan tai sitten se on ensimmäisenä järsinyt sitä. Se on joko niellyt palat, tai sitten jättänyt maahan lojumaan.
- KaniFani
Mutta jos kanini syö sitä vessapaperia, niin eikö se tukehdu? :)
- Sedä
Tuskin sentään. Kyllä se osaa nakertaa sen tarpeeksi pieneksi ja pahvikin sulaa suolessa. Luultavasti ei edes niele, silppuaa vain :)
- ruska-herra
Voi antaa vessapaperi-rullan mutta ei missäännimessä ( vessapaperia !).
Eikä kannata antaa koivun-oksia mieluummin pajun-oksia. - kanikas
Meidän pupusten suurta herkkua on pajunoksat. Syövät pienet ohkaset latvaoksat kokonaan ja jyrsivät paksummista oksista kuoret. Itse olen kasvattanut nyt ikkunalaudalla itse ohranversoja,persiljaa ja sokeriherneenversoja. Tulee halvemmaksi kuin kaupasta ostettuina. Ajattelin kesällä kokeilla porkkanan kasvattamista parvekkeella. Salaattia en ole antanut sen ravintoköyhyyden vuoksi.
Miksi mieluummin pajua kuin koivua? Mun kani kuorii ja popsii kaikki sallitut puunoksat innolla :)
kanikas: Kannattaa kokeilla porkkanan versoja ikkunalaudalla! Leikkaa porkkanoista kantapala irti, ja laita lautaselle matalaan veteen. Se kasvattaa herkulliset versot. Kaninkakka on myös kuulemma loistavaa lannoitetta :D Mulla on ikkunalaudalla persiljaa, basilikaa, valkosipulinversoja ja herneenversoja, ja ohraa pitäisi taas laittaa.- tietoa.kaneista1
Suosittelen kuusenoksia, pajunoksia, männynoksia, pihlajanoksia, pajunoksia, männynoksia, koivunoksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473