P*ska äiti olen! Tupakointi

apujaaaa

Tupakkaa ja imetystä, paljon puhuttu aihe netissäkin. Googlesta etsinyt ja jotain löytynyt, useimmiten mielestäni tieto ollut 2005-2006 vuosilta, onko siis tupakoinnista ja imetyksestä jotakin uutta tutkimustietoa? Onko kannattavaa imettää jos polttaa alle 10päivässä, 7 menee minulla useimmiten, mutta olen yrittänyt tiputtaa sitä vielä tuostakin. Kovasti ahdistaa mieltä, mutta imettää haluaisin. Pirun tupakka! Lapsi kuukauden, raskausaikana olin polttamatta viimeiset 3kuukautta, enkä tiedä miksi edes maistoin uudestaan. Kärsin kauheista omantunnon tuskista ja niin kai kuuluukin. Tupakoinnin jälkeen pidän imetyksestä taukoa ainakin 2tuntia. Mitä jos poltan tunnin sisään vaikka 2tupakkaa, tuleeko minun pitää taukoa 4tuntia vai riittääkö 2tuntia? Enemmänkin aina yritän pitää, mutta alle 2h en imetä, mielummin annan sitten vaikka pullosta puhdasta pumppaamaani maitoa. Joka päivä ajattelen, huomenna en polta enää. Silti menen joka aamu tupakalle ja kärsin. Lopettaminen tuntuu vain niin hirveän vaikealta.

30

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma mielipiteeni

asiasta, joka tietty pyritään täällä lyttään monin karuin eri sanoin, mutta siitä huolimattakin se on ja pysyy mielipiteenäni.

Eli älä ressaa siitä röökistä, se ressaaminen lopettaa koko maidon tuotannon ja saa muutenkin enemmän aikaan tuhoa sinuun ja vauvaan. Jos olet (niin kuin vaikuttaisi) tullut siihen tulokseen, ettei se lopettminen onnistu, niin poltat sitten aina vain imetyksen jälkeen, mutta muuten, unohda koko asian vetvominen ja keskity nauttimaan ihanasta pienestä kääröstä :) Tupakki ei sinusta huonoa äitiä tee, vaikka niin yrittävät väittääkin, sen röökin vaikutus imettäessä on kuitenkin paljon pienempi, mitä väitetään, kunhan sen verran huomioo tosiaan kiinnittää, ettei just ennen imettämistä käy. Keskity oman perheesi onnellisuuteen, ja siihen että nautitte elämän pienistä hetkistä, myös siitä röökihetkestä sitten :D

Hyvää joulua!

• ihvlk

Meille sanoi obstrektiikan luennoitsija aikanaan (3 vuotta sitten?) että jos polttaa alle 10 savuketta päivässä niin imetyksen edut voittaa tupakoinnin haitat, eli kannattaa imettää. Jos menee yli 10 niin harkiten, jos reilusti yli niin ei ehkä enää...

Mutta juuri näin: tupakille heti imetyksen jälkeen, jotta väli seuraavaan on mahdollisimman pitkä. Ja jokainen tupakka jonka voit jättää väliin, on hyvä, mutta joka ikisestä ei kannata monen tunnin syyllisyys-himo-taistelua käydä, se ei auta ketään.

• tupaskaa ei vauvalle

Olipas luennoitsija ulalla ja läksyt lumeatta-10 röökillä kadmiumia ja nikotiinia enemmän kuin lääkäri määrää.

Neuvola tietää.

Mutta tiedättekös, että js äiti polttaa raskauden aikana -riski saada lesbo tai homo vauva 10kertaistuu. Tupakan myrkyt haittaa kivesten ja munasarjojen ja aivojen normaalia kehitystä.

Kysykääpäs joltakin asianosailselta polttikos sun äiti röökiä raskauden aikana-yllätytte.

Tummoista sukupuolisen kehityksen häiriötä aikaasaadaan Marlborolla.

• muohf
        tupaskaa ei vauvalle kirjoitti:

Olipas luennoitsija ulalla ja läksyt lumeatta-10 röökillä kadmiumia ja nikotiinia enemmän kuin lääkäri määrää.

Neuvola tietää.

Mutta tiedättekös, että js äiti polttaa raskauden aikana -riski saada lesbo tai homo vauva 10kertaistuu. Tupakan myrkyt haittaa kivesten ja munasarjojen ja aivojen normaalia kehitystä.

Kysykääpäs joltakin asianosailselta polttikos sun äiti röökiä raskauden aikana-yllätytte.

Tummoista sukupuolisen kehityksen häiriötä aikaasaadaan Marlborolla.

Olet ihminen kujalla.

Nytkö tupakka tekee homoseksuaaliksi?

Oma äitini on polttanut kaikkien 4 lastensa aikana, myös minun, ja ihan heteroita kaikki ollaan. Parilla näistä on vielä äo sen verta korkea, että koulussakin on aina nauraen ja laulaen kaikki sujunut ja l:n paperit lukiosta otettu.

Minulla on pari homoseksuaalia ystävää (toinen mies, toinen nainen) ja kun heiltä kysytään, kas kummaa, ei heidän vanhemmat ole koskaan polttaneet ja sisaruksistakin on tullut heteroita :D että jep jep... ai niin, mä tien paljon porukkaa joiden vanhemmat ovat koko raskaus ajan aikoinaan polttaneet ja kaikki heistä heteroita, miksi ne ei oo homoja. Sun logiikalla, pitäisi olla.

Ei sillä, en suosittele silti kenenkään polttavan raskaus aikana.
        Ja niin, onko sillä loppupeleissä mitään väliä jos lapsestasi tulisikin homoseksuaali. Ei ihminen ole ainut olento tässä maailmassa jolla on taipumusta homouteen, se on vain normaalia elämää mihin ei se tupakointi vaikuta.

Vähän sama asia, kun väittäisit, että homouden voi poistaa pillerillä....

• tupakaton äiti

Ai vielä kyselet onko imettäminen kannattavaa jos tupakoi! Eikö pitäisi kysyä toisinpäin. Tupakkako sinulle on tärkeämpää kuin lapsen terveys?
      Surkea äiti kyllä olet jos noin teet. Osta sähkösätkä. Sillä on moni päässyt irti tupakasta. Ainakin siksi aikaa kun imetät. Jos sen jälkeen haluat vielä olla pyromaani niin ei voi kuin ihmetellä.

• niiiiiiinn

Huomaa että olet tupakaton äiti ja hyvä niin.Elä saarnaa, eiköhän jokainen tee sen jo omassa päässään. Tsemppiä aloittajalle!

• voi video...

Veikkaan että olet kymmenen kertaa surkeampi äiti siltikin, kuin aloittaja, vaikket tupakoi, tommosta röyhkeyttä ei voi kauhean moni hyvä ihminen "suustaan" päästää!

• tupakaton äiti
        voi video... kirjoitti:

Veikkaan että olet kymmenen kertaa surkeampi äiti siltikin, kuin aloittaja, vaikket tupakoi, tommosta röyhkeyttä ei voi kauhean moni hyvä ihminen "suustaan" päästää!

Itsehän tuo kyseli johon vastasin. Eikö se ole vähän tämän palstan tarkoitus.
        Sinun ei kannata laittaa lottoa vetämään kun noin huono veikkaaja olet :D Voin kertoa että olen oikein hyvä äiti. "Huomaa että olet tupakaton äiti". Tuoko tekee äidistä sitten huonon jos ei halua saastuttaa sekä itseään että lastaan.
        Mikä tuossa ei pidä paikkaansa? Jos kyselee että saako tupakoida imettäessään niin silloin tupakka on lasta tärkeämpi. Miksi siis oikeasti ei voi käyttää ehdottamaani sähkötupakkaa niin ei tarvitsisi miettiä kummasta joutuu luopumaan. Tuota ehdotin ihan siksi että se voisi olla ratkaisu. No, jos ei neuvot kelpaa vaikka niitä ruinaa... Itsehän tuo sanoi itseään p******i äidiksi, pitäisikö paapoa ja sanoa että hyvä olet kun noin teet.
        Arvasin kyllä että teitä tupakan puolustajia tänne vastaa mulle koska tupakka tuntuu olevan sen imijöille tabu jota ei saa arvostella. Onneksi nykyisin sentään monessa paikassa on kielletty. Oman lapsensa saa kuitenkin saastuttaa eikä laki puutu siihen...

• Nyt ei ymmärrä..
        tupakaton äiti kirjoitti:

Sinun ei kannata laittaa lottoa vetämään kun noin huono veikkaaja olet :D Voin kertoa että olen oikein hyvä äiti. "Huomaa että olet tupakaton äiti". Tuoko tekee äidistä sitten huonon jos ei halua saastuttaa sekä itseään että lastaan.
        Mikä tuossa ei pidä paikkaansa? Jos kyselee että saako tupakoida imettäessään niin silloin tupakka on lasta tärkeämpi. Miksi siis oikeasti ei voi käyttää ehdottamaani sähkötupakkaa niin ei tarvitsisi miettiä kummasta joutuu luopumaan. Tuota ehdotin ihan siksi että se voisi olla ratkaisu. No, jos ei neuvot kelpaa vaikka niitä ruinaa... Itsehän tuo sanoi itseään p******i äidiksi, pitäisikö paapoa ja sanoa että hyvä olet kun noin teet.
        Arvasin kyllä että teitä tupakan puolustajia tänne vastaa mulle koska tupakka tuntuu olevan sen imijöille tabu jota ei saa arvostella. Onneksi nykyisin sentään monessa paikassa on kielletty. Oman lapsensa saa kuitenkin saastuttaa eikä laki puutu siihen...

Missä kohtaa aloittaja kysyy, että onko hän surkea äiti?

Jos sinulla on pelkästään tupakan takia varaa leimata äiti surkeaksi, niin minulla on oikeus leimata sinut surkeaksi äidiksi tekstisi perusteella.

• ööh...

sähkötupakassakin on nikotiinia, ei se ole vauvalle yhtään parempaa, aika surkeita neuvoja sul on.

• nyrrykkä

Aloittaja kaipasi käsittääkseni asiallista keskustelua ja apuakin asiaansa. Ei moralisointia ja saarnaamista.

Olen itsekin tupakaton, mutta eipä tulisi mieleenkään tuomita tupakoivaa äitiä. Se ei varmastikaan ole helppoa se lopettaminen. Seurasin aikanaan läheltä lopettamisyrityksiä, mutta eiäp vaan onnistunut ennenkuin tuli niin vaikea astma, että oli henki lähteä.

Nyt puhuttiin tupakasta, joka tietysti on vaarallista pienelle, mutta tuli väistämättä mieleeni kyllä ravintopuolikin, eli onhan niitäkin äitejä, jotka sullovat vauvelinsa jo melko varhaisessa vaiheessa llisäaineita piukkaan. Ja on ilmansaasteet ja on kaikki. Aina jotain.

Se on hieno asia, että aloittaja ainakin yrittää vähentää. Kannustusta sille!

• nniin

"Huomaa että olet tupakaton äiti". Huomasitko siellä myös tekstin HYVÄ NIIN! Koittaisit lukea niinkuin siellä lukee. Tuskin on kyse, että tupakka on lasta tärkeämpi. Tämä on taas juurikin tätä tupakoimattoman puhetta(Hyvä siis ettet tupakoi), mutta se tupakka on koukuttava aine, eikä siitä ole niin helppo päästää irti vaikka kuinka tahtoisi. Tupakoijia en puolustele, koska siinä ei ole puolusteltavaa. Mutta turha tulla nurisemaan tänne, että tupakka olisi lasta tärkeämpi. Vai samako se on jos joskus haluat omaa aikaa, olet paska äiti koska oma aikasi on lasta tärkeämpää jne! Tietystikkään ei konkreettisesti voi verrata, mutta on sitä mielestäni pahempiakin asioita tässä elämässä kun tupakka ja imetys. Vielä kerran,T_I_E_T_Y_S_T_I parempi jos ei tupakoi ---> ei tarvitse täydellisten äitien tulla nurisemaan.

• olet typerä.

Ette varmaan käy ulkona ollenkaan, jos et halua lastasi saastuttaa? Ja kyllä,omaa lastaan saa saastuttaa suomessa mielinmäärin, niin teet valitettavasti sinäkin jos et lukkiudu neljän seinän sisälle. Sinä täydellinen äiti. Ja mitä sähkötupakkaan tulee, tiedätkö edes mistä puhut?

• tupakaton äiti
        Nyt ei ymmärrä.. kirjoitti:

Missä kohtaa aloittaja kysyy, että onko hän surkea äiti?

Jos sinulla on pelkästään tupakan takia varaa leimata äiti surkeaksi, niin minulla on oikeus leimata sinut surkeaksi äidiksi tekstisi perusteella.

"P*ska äiti olen!" Eli ihan jo otsikossa. Etkö osaa lukea?
        Ja mitä tulee siihen että kun vien lapseni ulos jo niin siinä saa myrkkyä kehoonsa. Sulla on puurot ja vellit sekaisin. Ulkoilu ja ns. normaali elämä on aivan eri asia kuin tehdä jotain tieten tahtoen ja ymmärtää sen vahingollisuus.
        On teillä ihme tarve huutaa äidin oikeuksista. Mutta nehän onkin siis tärkeämmät kuin lapsen oikeudet ... :/

• Hohhoijjakkaa

"P*ska äiti olen!" Eli ihan jo otsikossa. Etkö osaa lukea?
        Ja mitä tulee siihen että kun vien lapseni ulos jo niin siinä saa myrkkyä kehoonsa. Sulla on puurot ja vellit sekaisin. Ulkoilu ja ns. normaali elämä on aivan eri asia kuin tehdä jotain tieten tahtoen ja ymmärtää sen vahingollisuus.
        On teillä ihme tarve huutaa äidin oikeuksista. Mutta nehän onkin siis tärkeämmät kuin lapsen oikeudet ... :/

Etkö ymmärrä lukemaasi???

"Paska äiti olen" -ei ole kysymys!!!! Ja minä en ole näitä kaikkia viestejä kirjoittanut, että nyt on kyllä sulla puurot ja vellit sekaisin, toden totta!

• tupakoimaton äiti
        olet typerä. kirjoitti:

Ette varmaan käy ulkona ollenkaan, jos et halua lastasi saastuttaa? Ja kyllä,omaa lastaan saa saastuttaa suomessa mielinmäärin, niin teet valitettavasti sinäkin jos et lukkiudu neljän seinän sisälle. Sinä täydellinen äiti. Ja mitä sähkötupakkaan tulee, tiedätkö edes mistä puhut?

Kiitos haukuista, niin sinäkin.
        En ole täydellinen, sellaista ei olekaan. Jos se että en halua saastuttaa lastani ja ympäristöä, enkä myös itseäni, tekee minusta huonon niin ihmeellinen ajattelumaailma teillä on.
        Tiedän erään lapsen jonka äiti tupakoi ja tämä lapsi pelkäsi jo lapsena äidin sairastuvan. No, äiti kuoli keuhkosyöpään... Niin, nyt puolustelette ja sanotte että kuoleehan siihen niitäkin jotka ei tupakoi. Just niin... perin tyypillistä kantaa tupakoitsijoilta. Maailma on niiiin vaarallinen paikka. On se mutta tarviiko sitä tieten tahtoen tehdä jotain vahingollista kun voi olla tekemättä.
        Jos tupakka keksittäisiin nyt niin se ei pääsisi edes kauppojen hyllyille.

• No sepä se
        tupakoimaton äiti kirjoitti:

Kiitos haukuista, niin sinäkin.
        En ole täydellinen, sellaista ei olekaan. Jos se että en halua saastuttaa lastani ja ympäristöä, enkä myös itseäni, tekee minusta huonon niin ihmeellinen ajattelumaailma teillä on.
        Tiedän erään lapsen jonka äiti tupakoi ja tämä lapsi pelkäsi jo lapsena äidin sairastuvan. No, äiti kuoli keuhkosyöpään... Niin, nyt puolustelette ja sanotte että kuoleehan siihen niitäkin jotka ei tupakoi. Just niin... perin tyypillistä kantaa tupakoitsijoilta. Maailma on niiiin vaarallinen paikka. On se mutta tarviiko sitä tieten tahtoen tehdä jotain vahingollista kun voi olla tekemättä.
        Jos tupakka keksittäisiin nyt niin se ei pääsisi edes kauppojen hyllyille.

Eli jos ei voi olla tekemättä, niin tarvii tehdä. Ja omantunnontuskat on aloittajallakin ihan omasta takaa, joten veistä ei tarvitse kääntää haavassa. Sellainen ihminen joka näkee suolan lisäämisen haavaan tarpeellisena, on mielestäni kylmä ihminen, eikä siten voi olla myöskään hyvä äiti ja todennäköisesti tämä kylmyys on vahingollista hänen lapsilleen, sekä ympäristölle.

• huhhuijaaaaaa
        Hohhoijjakkaa kirjoitti:

Etkö ymmärrä lukemaasi???

"Paska äiti olen" -ei ole kysymys!!!! Ja minä en ole näitä kaikkia viestejä kirjoittanut, että nyt on kyllä sulla puurot ja vellit sekaisin, toden totta!

Sinä tässä et ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Jos nyt pilkkua pitää käydä ******** niin kysymystä ei aloittaja esittänytkään vaan totesi itse otsikossaan olevansa "p**äiti". Sinä keksit jostain että on edes esitetty kysymys. Miten tuo asia muuttaa itse aihetta että onko kysymys kysymyksestä ;DDD voi herran jestas tuota tyhmyyden määrää.
        Kirjoitetaan sitten muutkin joka kerta eri nikillä kuten sinä.

• höpölöpö...
        No sepä se kirjoitti:

Eli jos ei voi olla tekemättä, niin tarvii tehdä. Ja omantunnontuskat on aloittajallakin ihan omasta takaa, joten veistä ei tarvitse kääntää haavassa. Sellainen ihminen joka näkee suolan lisäämisen haavaan tarpeellisena, on mielestäni kylmä ihminen, eikä siten voi olla myöskään hyvä äiti ja todennäköisesti tämä kylmyys on vahingollista hänen lapsilleen, sekä ympäristölle.

Jota sinä et ole oikea ihminen arvioimaan koska et tiedä henkilöstä mitään.
        Onko terveiden elämäntapojen ylläpitäminen kylmyyttä. Mielestäni on kylmää vaarantaa lapsen terveys. Imetysaika on erittäin lyhyt aika ihmiselämässä. Jos on voinut olla tupakoimatta aloittajan itsensä kertomana odotusaikana niin kumma on jos ei voi nyt.

• Sieltähän se oikea
        huhhuijaaaaaa kirjoitti:

Sinä tässä et ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Jos nyt pilkkua pitää käydä ******** niin kysymystä ei aloittaja esittänytkään vaan totesi itse otsikossaan olevansa "p**äiti". Sinä keksit jostain että on edes esitetty kysymys. Miten tuo asia muuttaa itse aihetta että onko kysymys kysymyksestä ;DDD voi herran jestas tuota tyhmyyden määrää.
        Kirjoitetaan sitten muutkin joka kerta eri nikillä kuten sinä.

järjenjättiläinen pomsahti :D

Vois sitä lapset pärjätä vaikka olisi näin Joulunalla muutama tonttu vähemmänkin :D

• ällöttävät tupakat
        ööh... kirjoitti:

sähkötupakassakin on nikotiinia, ei se ole vauvalle yhtään parempaa, aika surkeita neuvoja sul on.

Mutta ei niitä kaikkia miljoonia muita haitallisia aineita mitä tupakassa on, eli siltikin paljon parempi ratkaisu

• rwetwergt

Ihmiset me kaikki olemme inhimillisä virheineen, joku toinen äiti on parempi jossakin toisessa asiassa, mutta huonompi toisessa asiassa. Ihanteellisinta tietysti olisi, että ennen lapsia äiti olisi pystynyt eroon päihteistä ja tupakasta, mutta tiedän kokemuksesta, että se voi olla erittäin vaikeaa. Ne ihmiset, jotka eivät polta, eivät voi mitenkään tietää, kuinka vaikeaa se voi olla. Mutta aloittajalle tiedoksi: ennemmin tai myöhemmin sinun on lopetettava tupakointi ja mitä pidemmälle sitä pitkität, niin sitä vaikeampaa se on. Tupakointi lyhentää 7-10 vuotta eliikääkin.

• On-off

Älä stressaa niin kauheasti. Itse olen ollut on-off tupakoitsija koko elämäni, tiedän miten äärimmäisen vaikeata se on. Lopetin polttamisen kahden ensimmäisen raskauden aikana, sitten aloitin taas kun tuli avioero. Kolmannen raskauden aikana en pystynyt lopettamaan täysin, vaan poltin muutaman päivässä. Sitten imettäessäni lopetin, ja pysyin "kuivilla" monta vuotta, mutta taas kun tuli paha paikka, aloin polttamaan pysyäkseni tyynenä.

Se on varmaan vähän sama asia, kuin alkoholisteilla, tarvitsee jotakin ainetta että elämä pysyisi raiteillaan... tai eihän alholistien elämä raiteillaan ole, huono vertaus. Koita sisäistää asia pääsi sisällä, se on myrkky ja paha asia, ja siitä tulee huono olo. Mutta koko elämän kestävä kamppailu se on. Olen iloinen, jos tämä edes vähän helpotti sinua... ja muuten, kolmas lapseni on ollut kaikista tervein vaikka ikävä kyllä poltin jonkinverran raskausaikana.

• AP

Minun uudelleen tupakointi lähti tilanteesta jossa henkinen jaksaminen oli liian kovilla, tuli yllättävä todella ikävä tilanne elämään(Huono tekosyy varmasti monen mielestä, mutta se mitä jouduin käymään läpi, tuntui että tupakka oli siinä vaiheessa pienin murheeni). Silloin oli saatava se yksi, toinen ja sitten kolmas jne, vaikka ajattelin, että otan vain sen yhden. Tarkoitus ei ollut tällä aloituksella saada aikaan tälläistä "showta", mutta kai se oli odotettavissa. Tiedän, että tällä osa-alueella voisin olla parempi äiti, muuta parannettavaa en elämästämme tällä hetkellä keksi. Tänään olen polttanut "vain" 4 ja koitan siinä sen myös pitää. Syyllisyys on edelleen yhtä kova, eikä mikään ole tärkeämpää kuin lapseni, eikä tupakka mene sen edelle millään tapaa. lähinnä kai hain tässä sitä, että antaisinko mielummin sitten korviketta, jos en pääse tupakasta millään eroon vai onko se äidinmaito silti parempaa jos poltan tuon mitä sanoin? Ei se tupakka ole hyvästä vaikken imettäisikään, mutta aiheuttaisinko silloin vähemmän kuitenkin vahinkoa, tästä kun on niin monta eriävää mielipidettä.

• Ap taas

Ja ennen kuin kukaan sanoo, että vaikka sanoin aloituksessa, etten tiedä miksi aloitin, tarkoitin että olisi pitänyt keksiä muu keino lievittää oloa, kun tiedän ettei se tupakka pahaa oloa pois vie kuitenkaan.

• opihuyft

itse olen 3kk ikäisen neidin äiti ja olin myös tupakomatta raskauden viimeiset kuukaudet ja vähän raskauden jälkeen aloitin taas polttamaan ja nyt olen kokonaan siirtynyt korvikkeisiin koska 1. maito ei noussut kunnolla sain pumpattuakkin päivän aikana max. 100ml per rinta 2.koska neiti ei oppinut koskaan syömään rintaa 3. koska tupakoin. Se on jokaisen ihmisen oma valinta kun polttaa niin imettääkö vai antaako sitä äidinmaidon korviketta mutta sanoisin että on ihan hyvä pitää ainakin tuo 2h väli ennen kuin imettää lasta kun on tupakoinut.

• extupakanpolttaja

etkö pystyisi vähentämään tupakointia siten, että polttaisit vasta illalla, kun vauva on yöunilla? Vai miten tiheästi vauvasi syö iltaisin/öisin?
      Jos vauva menee nukkumaan esim yhdeksältä ja syö seuraavan kerran esim klo 12-1 niin polttaisit sen yhden tupakan silloin yhdeksän jälkeen?
      Itse poltin ennen raskautta ja lopetin tupakoinnin välittömästi kun tieto raskaudesta tuli (rv 4) enkä raskaana polttanut ollenkaan. Kun vauva oli 6kk jostain syystä retkahdin ostamaan askin, mutta poltin vain 1-3 kertaa illalla, vauva alkoi nukkumaan ysiltä ja vasta joskus yöllä kolmen maissa syötin seuraavan kerran, joten nikotiinia tms myrkkyjä ei vauvaan siirtynyt. Poltin 2kk tähän tapaan.
      Nykyään en polta, vauva 10kk.

• Tee päätös!

Se, että mietit oletko "paskaäiti" jo osittain todistaa, että et ole. Ei sinun kannata itsellesi liikaa tunnontuskia ladata, vaan toimi mielummin. Tietenkään ei lapsellesi ole hyväksi, jos tupakoit, se on todistettu juttu, vaikka toki sillä tupakoinnin määrälläkin on merkityksensä. Nikotiini on raju myrkky ja tietysti mitä enemmän myrkkyä syö, sitä pahempi.

Ihminen ei kuitenkaan ole mikään tahdoton olento, joka ei pystyisi muutoksiin. Tahdonlujuus löytyy sinusta, kun sen etsit ja teet lujan päätöksen. Eli, lopeta tupakointi ainakin imetysajaksi, mieluiten kokonaan. Todennäköisesti lapsellesi ei aiheudu terveydellisiä haittoja kuvaamasi kessuttelun määrään viitaten, mutta miksi ottaisit sen riskin? Lapsesi paras toimii kyllä kannustimena, jos niin oikeasti päätät. Minulle se ainakin toimi. Tsemppiä!

• Marlboro-myrkky

Tupakoiva äiti voi olla "pka" kun polttaa tupaskaa.

Mutta kannustusta vaan ja muuta hommaa kuin myrkkyä keuhkoihin imemään.
        Ollaan niin luomua välillä ja kaupassa tarkistetaan etikettejä mutta tupakka-askin myrkyt jää huomiotta.

Nikotiinipurkkaa pari viikkoa ja sillä siisti niin ei oo enä p-ka mutsi vaan ihan oikea äiti.

• sähkiss

Vaihtakaa tupakoitsija-äidit sähkötupakkaan? Ei haise eikä välity hiuksista, käsistä tms myrkkyjä lapseen. Imetysväli toki oltava koska nikotiinia on siinä missä normitupakassakin (saa ilmankin mutta sehän ei nikkiksiin auta).

Suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      68
      3751
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2381
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2338
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2228
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      32
      1675
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1584
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1487
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1061
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1012
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      909
    Aihe