Volvo 850 abs-jarrujen ohjausyksikkö?

Visa vinkuu

Täällä on -95 vuosimallin Volvo 850:n abs-antureita vaihdeltu ja johtoja putsattu korjaamossa koko syksyn, ja abs-valo edelleen välillä palaa ja välillä ei. Vein sitten merkkiliikkeeseen ja siellä diagnoosi oli viallinen ohjausyksikkö. Tarjosivat yksikön vaihtoa uuteen, kustannusarvio 700 eur.

Mitähän tulisi tehdä, jos haluaisi päästä halvemmalla? Voiko ohjausyksikköä yrittää korjauttaa (itse en osaa sellaisia hommia), vai voisiko romuttamolta ostettu käytetty ohjausyksikkö olla ihan toimiva?

Toinen kysymys. Olen käyttänyt 95 E10-bensaa, jotkut ovat suositelleet ysikasia, koska kuulemma moottori kuluttaa eekymppiä sen verran enemmän, että kustannukset ovat aika samat kuin 98-bensalla. Olisiko se moottorille parempi?

7

2354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Moro jos kolvi pysyy kädessä ja haluaa tehdä tuossa ohjeet,vaikka kaveri on tv korjaaja tai vastaavaa.
      http://pp.kpnet.fi/huhtala/abs/
      Koskaan romuttamolta ostetusta ole 100% varmuuttaa onko se kunnossa
      Muttaa firmoja kyllä on jotka tekevät noita juotos hommiaa maksaa jotain 300 pintaa eli halvempi kuin uuden osto.En mainosta joten googlea käyttämään vaan mistä löytyy lähin.Mitä korkeampi oktaani autossa sen parempi teho tulee joten se myös kuluttaa vähemmin.Itse ajelen 98 E5

    • Visa vinkuu

      Kiitos!

      • Visa vinkuu

        Enpä mennyt vielä ohjausyksikköä vaihtamaan. Korjaamossa nollattiin vikakoodit kaksi viikkoa sitten ja sen jälkeen ABS-valo ei ole palanut. Jarrut toimivat normaalisti. Saa nähdä, rupeavatko vielä oikuttelemaan.


    • volvo_puranen

      Hyvä homma,sitä vaan ihmettelen jos korjaamolla on auto käynyt sitä vikakoodin nollausta ei harrastettu.Kotona voit tehdä sen että akusta -kaapeli irti ja odota tupakan mittaisen ajan ja laita kaapeli takaisin kiinni.Tuota aloitusviestissä en kertonut kun ajattelin että kaikki seikat oli jo tehty asian eteen.

    • tallinhenki

      Itsellä syttyi abs-merkkivalo 850 95-vm volvossa. Vikakoodi oli 4-1-1, eli abs-hydraulipuolella. Etsin netistä samanlaisen mötikän numerolla 9140932 (kannattaa etsiä esim. nettivaraosasta). Taisi maksaa 50€. Vaihtotyö jarrujen ilmauksen kanssa otti noin 5 tuntia. Irroitus oli aika työläs, mutta takaisin mötikkä meni paremmin.

      Nollasin vikakoodit ja testiajolle (huom! abs-valo palaa edelleen kun auton käynnistää). Abs-valo sammui kun nopeutta oli noin 40 km/h. Samoin abs-jarrut toimivat kuten pitää.

      Tämän pystyy itse tekemään kun on hieman aikaa ja hyvät hermot :-).

      • Palle 57

        Mulla kans ABS valo syttyy starttauksen jälkeen.Katoaa ja ajovalot syttyy kun painauttaa virta-avaimesta auton käydessä.Ei kelpaa kats. inssille.


    • volvo_puranen

      Vaihda virtalukon pohja kuin avainta räpläämällä vika poistuu .

      Laitetaan tuiohon se virtalukon pohjan vaihto-ohje.
      Pohja on halvin ostaa Volvon varaosatiskiltä n 60 oravan nahkaa eli€
      Katsokaa että teillä on torzx avaimet 25 sekä 15= tämä ns. rouvamalli eli pitkä kun otatte niitä ratin suojamuoveja pois,on siellä 4kpl torzx ruuvia
      Virtalukon pohjassa on sähköliitin se irrotetaan
      Virtalukon pohja on 2 ruuvilla kiinni jotka avataan ja teillä täten virtalukon pohja on irtonaisena kädessä aikaa kului 13 minuuttia
      Takaisin asennus on käänteinen järjestys

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe