Moikka!
Olen 14v poika ja olen 157cm pitkä, painan 45kg. Olen nyt pari vuotta treenannut kuntopiiriä, muutaman kerran käynyt salilla nostelemassa pieniä painoja sarjoina.
Nyt treenaan 4KG kahvakuulalla useita kertoja viikossa, kuntopiiriä ja leukoja.. Haluaisin ruveta käymään vähän enemmän salilla, mutta onko siitä haittoja ja mitä ja kuinka suurilla painoilla saisi tehdä?
Treenauksen haittoja
3
89
Vastaukset
- neuvoja
Panosta liikkeiden oikeaan suoritustekniikkaan.
- Tietämätön--
Ok kiitoksia, mutta siis pienillä painoilako?
- jokuvaan_
Tee semmosilla painoilla millä saat 10-12 toistoa. Esim. 3x10 = 3 sarjaa 10toistoa 1-2min sarjatauoilla. Leukoja eri otteilla oteleveyksillä yms, voi tehdä pidempiäkin siinä ja myöhemmin sitten lisäpainoilla. Täysi liikerata ja keskity tuntumaan selässä. Dippiä samoiten pystyssä ja etukumarassa hyvällä tekniikalla, kuitenkin silleen että ei saa sattua missään vaiheessa, muista lämmitellä aina ensin paikat.. Jalkakyykkyä ja maastavetoa voi tehdä ihan hyvin myös tekniikka mielessä. Vedossa ei kannata maksimipainoilla treenailla vielä. Penkkkipunnerruksessa opettele tekniikka heti alkuun äläkä pompauttele tai junnaa ykkösilllä. Parhaat vinkit penkkiin löydät www.penkkipunnerrus.fi sivustolta. Tekniikka kuntoon pienillä painoilla aluksi ja useita kertoja viikossa niin tulee tutuksi.
Salille vaan säännöllisesti, ei siitä mitään haittaa ole kunhan et jalkakyykyssä/maastaveodossa käytä maksimaalisia rautoja (ts. 3-5toiston max. sarjoja, ne voi haitata pituuskasvua). Itse aloitin sun ikäisenä myös salilla käynnin ja kaikki liikkeet käyttöön vaan ja tekniikat kuntoon. Olet aika lyhyt ja kevyt vielä, muista syödä paljon! Se on tärkein asia ja jos sen ymmärtää, niin kasvat isoksi myöhemmin. Paljon kotiruokaa, aamupalasta lähtien, maitoa juot kuin kameli eli niin paljon kuin mahdollista se vaikuttaa pituuskasvuun myös. Maitorahkaa, raejuustoa sitä löytyy kooulustakin kuten maitoa. Lautaset täyteen sapuskaa ja maitoa usieta lasillisia siellä ja kotona. Kananmunia paistelet ne on halpoja. Kanaa kalaa lihaa päivittäin joka päivä, ei mikroruokia/pakastepöperöitä. Mitä enemmän syöt, sitä vahvemmaksi/isommaksi tulet ja jaksat treenailla. Harjoittele myös muutakin. Pikajuoksu on hyvä, spurtit yms. Pelaa salibandyä, fudista kesällä ja koripalloa yms. Monipuolista liikuntaa salitreenin tueksi. 3-4 lihaskuntotreeniä ja loput sitten jotain muuta, 1täyslepopäivä viikossa kuitenkin ja muista syödä se auttaa palautumisessa/jaksamisessa/kasvamisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472