Kyläilimme sovittuun aikaan tuttavapariskunnalla.Pariskunnan naispuolinen oli sattumalta joutunut lähtemään käymään hetkeksi toisaalla.Sillä aikaa mies laittoi ystävällisesti meille jo kahvia tulemaan.Kun vaimo palasi kotiin, alkoi hirvittävä miehen sättiminen ja huuto. Mies oli tarjoillut vieraille kahvia muka ihan väärin.
Mies oli laittanut pöytään kaapista arkisia mukeja ja kuivakakkuakin siivuttamatta, keksitkin pusseineen päivineen, eikä minkäänlaisia kakkulautasia saati lautasliinojakaan.Et edes kynttilöitä viitsinyt sytyttää!
Huusi vaimo naama punaisena kiukusta.Katsokaa nyt.
Näin meillä käy ellei emäntä ole paikalla, tuo ei osaa mitään! Hän pyyteli meiltä nolona anteeksi.
Vaimo olisi halunnut vieraille katettavan kahvipöytään, juhla-astiaston, somistettuna hänen tarkoitusta varten varaamillaan lautasliinoilla ja kaikki leivonnaiset olisi pitänyt tarjoilla hienoilta tarjoiluvadeiltaan.
Vieraanvaraisuus on hieno asia.Mutta, onko se aitoa vieraanvaraisuutta, että haukkuu miehensä tähän tapaan vieraiden kuullen?
Meitä ei haitannut yhtään miesmäinen kattaus, kahvi oli hyvää ja meilä oli ihan viihtyisää.Mutta sellainen motkotus ja sättiminen oli korvillemme aika kiusallista kuultavaa.
Onkohan naiset yleensä näin tarkkoja tälläisissä asioissa.Oletteko te muut tavanneet näin vaativia naisia?
Itse katan myös vierailleni kahvipöydän nätisti.Mutta en odota mieheltäni samaa.Miehet ei niin perusta tälläisistä naisten hienoista kattaustyyleistä.
Ajatus on tärkein.Minusta se on jo arvostettavaa, että mies ylipäätään keittää vieraille ne kahvit.Enkä pitäisi sitäkään pahana, jos kylässä sanottaisiin kattauksen suhteen, että itsepalvelu, kaapeista löytyy kaikki kahvitteluun tarvittava.
Väärin katettu kahvipöytä
6
601
Vastaukset
- KOTlKURl
Meillä olisi vieraat hyvästelty mahdollisimman pian, sitten olisi avakämmenellä ja/tai remmillä hoideltu keskustelu loppuun. Kas kun meillä mies on perheen pään, jonka silmille ei hameväki hypi.
- Ei "normaalia"
Ei se taida arabia seuraavana aamuna tietää täysistunnolla oliko kahvit katettu mihin ja millä tavoin.
Jos tuo nainen jonkun etiketin hallitseekin kattauspuolelta, niin ihan kaikki sillä ei kunnossa ole. Puolison julkinen sättiminen herättäsi ainakin allekirjoittaneessa sen joka kodin sisäisen puuha-peten eloon,,,ampuisin tuollaisen naisen villapuserostaan naulapyssyllä kellarin kattoon kiinni vieraiden poistuttua,,,, joku tyyli sentään vaikka huonompikin. - mieki sanon jotain
Itse olen mies ja ravintola-alalla toiminut aikoinaan yli 10vuotta. Minusta kattauksen tulee tukea sitä tunnelmaa mitä halutaan luoda. Ei siis ole sen oikeampaa tai väärempää pistää *törppö* pöytään, kuin se häälahja-astiasto. Jos itse menisin kaverille kylään, ja se alkaisi vääntää servetistä nunnanhilkkaa niin pitäisin sitä mauttomana, verrattuna talouspaperirullaan, tai sitten servettinippua pöydällä.
Onhan monissa ravintoloissakin aterimet purkissa pöydällä sulassa sovussa servettien kanssa. - 151515
Sääliksi käy tuo miesparka, yritti auttaa mutta pieleenmeni. Huumorillahan tuon olisi voinut kuitata, esim että tällänen kattaus tänään.
- yks nainen
Itsellä "joulut ja juhannukset, sekä useimmat synttärit" ns. taviskupit kahvipöydässä. Olen sen verran laiska tiskaamaan, että haluan käyttää konetiskin kestäviä astioita - ja jos ei jollekin kelpaa niin olkoot ilman ;)
- ts
ahaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432488Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742477Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.552134Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321867Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841685Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211133Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411005Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886