VAROITUS!!! Aurinkotukku Oy huijaa!!!!!!!!!

elastinen ja isoh

Allekirjoittanut tilasi yllä olevasta puljusta Citydiilin kautta tavaraa ja sielä tuli täysin ilmoitusta vastaamaton romu. Kun koitin palauttaa jo maksettua tavaraa niin asiakaspalvelu ei vastaa eikä myöskään puhelin. vittu mikä huijari tota pyörittää!! Ei oo varmaan muuta mahdollisuutta kun ottaa yhteys poliisin tän takia.

26

2599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Midna

      Jep joo, itsellä sama juttu. Oliko kyseessä se tabletti näppäimistöllä ja kantosalkulla?
      Soitin eilen kuluttajaneuvontaan, josta kertoivat seuraavat asiat jotka olisi hyvä ottaa huomioon.

      - Vaikka Citydeal toimii välikätenä ja sanoo itsensä irti kaikesta vastuusta, se ei silti poista Aurinkotukun vastuuta vaan kaikki vastuu lankeaa alkuperäisen tuotteen myyjälle välittäjästä huolimatta.

      - Tietokoneen käynnistämistä ei lasketa käyttöönotoksi, vaan laitteeseen tutustumiseksi. Ja jos käynnistyksen ja lyhyehkön tutustumisen yhteydessä huomaa ettei haluakaan pitää tuotetta, pätee sama 14 päivän palautusoikeus huolimatta siitä oliko tuote viallinen vai ei. Eli vaikka ihan ilman syytäkin on kuluttajalla siis oikeus palauttaa avaamaton tai sitä vastaava (eli tutustuttu) tuote 14 päivän sisään.

      - Aurinkotukku on velvollinen korvaamaan ostajalle tuotteesta maksetun hinnan, vaikka maksu olisikin suoritettu Citydealille lahjakortin muodossa.

      - Riittää, että palautuksesta on ilmoitettu sähköpostilla asiakaspalveluun sen 14 päivän kuluessa. Eli vaikkei sieltä vastausta siinä ajassa kuuluisikaan, on kuluttaja toiminut ihan oikein ja tuotteen palautus rahallista hyvitystä vastaan täytyy sallia.

      - Sanoivat minulle vielä, että jos ei pariinkaan viikkoon ala kuulua mitään niin sitten uudestaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja alkavat sitten heidän puoleltaan ottaa yhteyttä Aurinkotukkuun .

      Kuulemma kuluttajaneuvontaan on tullut vasta "joitakin" yhteydenottoja Aurinkotukkuun liittyen joten kaikki joita Aurinkotukku on huijannut, olkaapa yhteydessä kuluttajaneuvontaan (p. 071 873 1901 ) ja tehkää asianne selväksi.

      Sanaa kiertämään!

      • 6+16

        Tietokoneen käynnistyminen voidaan katsoa tutustumiseksi, mutta jos luot itsellesi koneelle yhdenkin käyttäjätunnuksen, asennat ohjelman tai surffaat netissä niin että koneelle tallentuu ylimääräisiä tiedostoja katsotaan tuote ostetuksi. Tuotteen pitää kuitenkin olla alkuperäisessä myyntikunnossa ja paketissa jos palautat sen muusta syystä kun siksi että se olisi viallinen.


    • en suosittele!

      Oma kokemukseni:

      Aurinkotukun kautta tilasin arvokkaan tuotteen, tuote saapui ensinnäkin myöhässä. Kun tuotteen sain, se oli pakattu käytännössä paperiin, enkä saanut edes kuittia mukana, voiko se olla laillistakaan, verottajaa voisi kiinnostaa? Onko edes laillista toimittaa tuote Kansantukun kautta, jos tuote tilattu Aurinkotukusta? Yritetäänköhän tässä kiertää jotain, samalla yrittäjällä kolme eri nimistä yritystä (Kansantukku, Aurinkotukku, Piece of Green)?

      No kuitenkin, ilmoitin asiakaspalveluun, että haluan palauttaa tuotteen sen 14 vrk sisällä, saamatta vastausta. Yritin soittaa asiakaspalveluun useasti, numero aina kiinni. Sähköpostiin ei ole vastattu. Ilmoitin asiasta Citydealiin, he eivät asialle saa tehtyä ilmeisesti mitään. Tosin vihdoin antoivat Kansantukku sivun tiedot, jossa on eri asiakaspalvelu sähköpostiosoite, mutta sama puhelinnumero joka ei edelleenkään vastaa. Noh, laitoin tuonne Kansantukku asiakaspalveluun viestiä, toivon vaan että rahani tulen sieltä saamaan kun nyt vihdoin sieltä sivuilta löytyi ne palautusohjeet tuotteelle.

      Vähän ihmeellistä, että asiakkaalle ei kerrota että tuo Kansantukku sivu ilmeisesti hoitaa noita Aurinkotukun asioita? Jos siis hoitaa, yhteydenotto Kansantukulta olisi suoranainen ihme. Tuntuu, että jotain hämärää tuossa toiminnassa on, kun yrityksestä/yrityksistä ei saa ketään lainkaan kiinni, ei laiteta kuittia tuotteen mukana, tuotteet tulee eri firmasta mistä olet tilannut..? Kertaakaan sieltä ei ole vastattu eikä varsinkaan pahoiteltu heidän toimintaansa, asiakaspalvelu on olematonta joten aika vaikeaksi tehty asiointi heidän kanssaan.

      Voin sanoa, että aika huijatulle tässä tuntuu, on varmaan jonkin sortin ihme jos rahani sieltä saan ilman kuluttajaneuvonnan/ poliisin painostusta jos sittenkään. Tällaisia firmoja on sattunut kaksi ennenkin eteen, itse en ole luovuttavaa sorttia joten menen vaikka käräjille lopulta jos muu ei auta, toivottavasti rahojen palautus nyt hoituu ilman ylimääräistä säätöä mutta en tässä vaiheessa luota enää siihen.

      En todellakaan suosittele kenellekään tilaamista kummastakaan puljusta, niin Aurinkotukusta kuin Kansantukustakaan!

    • edellinen jatkaa..

      Aurinkotukun / Kansantukun yritys on myös Piece of Green?
      Ainakin Kansantukun sivuilla palautusohjeen osoitteessa oli Piece of Green joka sama osoite kuin alemmalla yrityksellä?

      Piece of green Oy
      Toimiala

      Kaavoitusta ja maankäytönsuunnittelua

      Y-tunnus

      22715787

      Miten Kansantukun / Aurinkotukun / Piece of Greenin toimiala voi olla kaavoitusta ja maankäytönsuunnittelua, jos on verkkokauppa joka myy elektroniikkaa? Osaisiko joku kertoa vastata tähän ja ylläolevaan kirjoittamaani viestiin, että miten näitä asioita voi hoidella?

    • Midna

      Laitoin neljännen viestin Aurinkotukun asiakaspalveluun ja samalla myös Kansantukun asiakaspalveluun tuosta tuotteen palauttamisesta, ja uhkasin samalla että kuluttajaneuvonnasta ollaan pian yhteydessä jos ei vastausta kuulu. Vastaus tuli pari tuntia myöhemmin KANSANTUKUN asiakaspalvelusta. Siinä luki vain "ohjeet palauttamiseen löydät osoitteesta ..." ja linkki Aurinkotukun palautusohjesivulle. Nyt näkyy olevan Aurinkotukunkin etusivulla lisää selityksiä asiakaspalvelun kiireistä ja linkki tuonne palautussivulle.
      Että näin. Kohta lähtee laite postiin kaiken maailman selostusten ja sähköpostiprinttien kera, saa nähdä kuuluuko rahoja.

      • voihan nenä

        Minkähän takia te tilailette jos pitää palauttaa?
        Eikö tuote vastannut toiveita?
        Tämä yksikin heppu on jo useamman kerran palautellut tavaroita,liekkö elämäntapa tai tyhmyyttä tai tekee kauppiaille muuten kiusaa.


    • vastuu puuttuu

      Tiesittekö, että Citydeal vie n. puolet tuotteen hinnasta (ainakin palveluiden hinnasta).On mielestäni pöytistyttävää, että ne eivät ole millään lailla vastuussa välittämistään palveluista. Joku systeemissä mättää, jos se jolle rahat maksat pystyy välttelemään täysin vastuun välittämistään palveluista.

      Esimerkki:

      OVH: 100 Euroa
      Nyt: 50 Euroa
      Citydealin osuus 25 Euroa
      Myyjän osuus 25 Euroa

      Ei siis ihme jos myyjä ei ole innostunut palauttamaan viittäkymmentä Euroa tuotteesta.

      Citydeal on mielestäni pas*a firma. Sen ilmoituksista ei saa edes selvää mistä maasta tuotteet asiakkaalle lähetetään. Iso osa tuotteista tulee suoraan Kiinasta ja ne ei siellä paljon Suomen kuluttajasuojasta piittaa. Citydealin ei tarvitse siitä myöskään välittää koska se on löytänyt laista porsaanreijän ja häikäilemättä käyttää sitä hyväkseen. Citydealille on myönnetty mm. Arvolisäverovapaus kun ne ei myy mitään, välittävät vain rahaa. Eli samat oikeudet kuin pankeilla.

      "halvalla ei saa kuin Kiina pas*aa" mutta eiköhän 70% myynnissä olevista tuotteista ole juuri tätä. Mutta saa halvalla.....

    • vastuu puuttuu

      Yrittäjä, joka käyttää Citydealin palveluita pitää oikeasti olla aika kusessa. Asiakkaita ei vain ole, tilanne. Laskelmallisesti tämä esim. tarjottavan palvelun osalta menee näin.

      Normaali hinta 60 Euroa
      työn kesto 1 tunti (esim hieronta tai vast.)
      Citydealin tarjous nyt vain 30 Euroa.
      Jos alennus ei ole huomattava (yli 50%) Citydeal ei ota sitä ohjelmaansa.
      Citydealin voitto osuus 15 Euroa (Arvolisäverovapaa)
      Palveluntarjoaja 15 Euroa
      - ALV 23% 2,8 Euroa
      - vuokra sähkö tarvikkeet ym x Euroa
      Jää siis 12,2 Euroa/tunti - kulut
      Siitä sitten otetaan sosiaalimaksut, verot ym pois ja käteen jää ehkä muutama Euro tai sitten ei juuri mitään.
      Itse jätin yhden maksamani Kiropraktikko käynnin kokonaan käyttämättä kun sain aikaa tilatessani niin töykeän kohtelun. Puhelimessa minulle sanottiin "ai tää on niitä Citydealin juttuja, meillä ei ole vapaita aikoja pariin kuukauteen". Ajattelin itsekseni, että mitäs pistää moisen ilmoituksen.. Onhan se tietysti outo tilanne, että ensin ei ole toitä/asiakkaita ja sitten niitä on liikaa ja samalla huomaa tekevänsä toitä lähes ilmaiseksi.
      Nuo Kiina pa*kan myyjät on juttu erikseen. Ne myy heikkolaatuisia tuotteita, joiden OVH on teennäisesti nostettu, kohtuu voitolla.
      Että sillai

    • mymmeli6

      Olen myös täysin kypsynyt Aurinkotukun toimintaan. Monta kertaa olen yrittänyt ottaa yhteyttä sähköpostitse ja puhelimitse ja mitään vastausta en ole saanut. Varokaa kyseistä yritystä. Kannattaa boikotoida,koska ei toimi yleisten nettimyyntisäädösten mukaisesti,

    • 34512

      "Minkähän takia te tilailette jos pitää palauttaa?
      Eikö tuote vastannut toiveita?
      Tämä yksikin heppu on jo useamman kerran palautellut tavaroita,liekkö elämäntapa tai tyhmyyttä tai tekee kauppiaille muuten kiusaa."

      Mistä tiedät että joku on palautellut useamman kerran tavaroita aiheettomasti? Tiesitkö, että nettikauppaa tehdessä kuluttajalla on 14 vrk palautusoikeus? Esim. vaatteet voi monesti olla väärää kokoa tms, ei vastaakaan odotuksia.

      Ei se ole kiusantekoa kauppiaalle, jos kauppias ei asiakaspalautuksia kestä niin ei kannata varmaan perustaa verkkokauppaa!

      Näkyypä Citydealissa olevan uusi diili tuon firman kanssa, paljon niitäkin kiinnostaa kenen kanssa tekevät yhteistyötä. Sivuilla on myös diilejä joissa ei mainita mistä yrityksestä tuote tulee.

      Kansantukku sivuilla lukee palautusoikeus kohdassa näin:

      "Tuotteet on palautettavaaurinkotukku.fi:lle hyvin pakattuna taikka tuomalla tuote suoraan varastoon ."

      Sangen hassua, että on kopsattu suoraan Aurinkotukun sivulta tuokin teksti Kansantukku sivuille?

      • 7+10

        Aurinkotukku.fi ja Kansantukku.fi ovat ilmeisesti molemmat Piece of Greenin omistamia verkkokauppoja. Näin ollen asiakaspalvelut ja toimitilat ovat samat.


    • Huijattu?

      Nyt harmittaa. Tilasin tuotteen ja odotin saavani sen jouluksi. En tullut, mutta vielä silloin minulle vastattiin sähköpostilla. Nyt en enää saa yhteyttä. Saankohan ikinä tuotetta tai rahoja takaisin.

    • Kypsä 1245

      Sama juttu. Tilasin herätysvalon jo marraskuussa ja en ole vieläkään saanut tuotetta. Olen myös ollut yhteydessä kyseiseen yritykseen moneen otteseen tuloksetta. Vielä en saanut rahojani takaisin . Jos citydeal ei niitä palauta niin otan yhteyttä kuluttajasuojeluun.

      • Pettynyt 1234

        Itse tilasin myös herätysvalon eikä ole kyseistä tuotetta ole tullut vaikka melkeen pari kuukauta jo kulunu tilauksesta. Kyl ottaa päähän tommoset huijari firmat!!!


    • Murr

      Menin myös lankaan ja tilasin marraskuun lopussa Aurinkotukusta CityDealin kautta herätysvalon ja jäin odottamaan "ihanaa herätystä pimeän talven keskelle." Ja katit.. Olin lukuisasti yhteydessä ko. firmaan ja vastausta ei tule eikä valoa näy. Puhelinnumeronhan he tosiaan vaihtoivat kesken kaiken samaten kuin sähköpostiosoitteensa. Puhelimeen päättivät olla lopullisesti vastaamatta tuossa ennen vuodenvaihdetta.

      No, sain lopulta surullisenkuuluisan herätysvalon postissa. Ensinnäkin postikulut 11,90 € olivat tilatessa todellinen järkytys mutta suurempi oli tuon valon laatu. Voisin toivoa teidän edellisten puolesta, ettette saakaan valoa... Suoraan Kiinasta, laatu ERITTÄIN heikko. Ja valo: ei ole kirkasvaloa nähnytkään (juu, sitä ei mainittu myynti-ilmoituksessa, mutta ei kiellettykään, joten jäin siihen käsitykseen, että tulen saamaan kirkasvalolampun) - vaan on hehkulamppu! Joita ei enää Suomessa virallisesti ilmeisesti saa ostettuakaan... Valo vilkkuu eri värisenä ja pitää sirinää. Aion todellakin palauttaa tuotteen ja mikäli rahoja ei ala kuulua, otan yhteyttä luottokuntaan reklamaation muodossa, joka voi karhuta rahoja yrityksellä jos eivät itse sitä oma-aloitteisesti tee. Lisäksi aivan u s k o m a t o n t a, että pyytävät valosta normaalisti 99,90€!!

      Kannattaa levittää sanaa, ettei kukaan enää mene lankaan ja tilaa em. yrityksistä mitään! (Tässä keskustelussa myös juttua aiheesta ja firmasta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10328913)

      • getreall

        Noin kaikki Citydealin kautta myyvät firmat tekevät, samoin kuin kaikki urheiluvälineliikeet, huonekaluliikkeet ja muut vastaavat. Kukaan ei oikeasti anna ikinä mistään tuotteesta 50 tai 80 prosentin alennuksia. "oikeat" hinnat vedetään pilviin, jotta tavaraa voidaan myydä ylisuurilla alennuksilla.

        Syy ei ole aurinkotukun tai muiden myyjien, vaan citydealin (ja meidän kuluttajien). On järjestöntä odottaa, että kauppiaiden osuutta pienentämällä ja antamalla tuosta pienentyneestä katteesta vielä suurin osa citydealille komissiona, saataisiin parempaa tai edes kohtalaista palvelua. Tekisittekö itse työnne paremmin tai edes hyvin, jos palkkaanne leikattaisiin 50% ja lopusta annettaisiin 35% citydealille?


    • Voiko näin tapahtua?

      Myös täällä yksi narutettu. Minä sain puolestaan rikkinäisen tuotteen, palautin ko. firman ohjeiden mukaisesti, mutta eivät vastaa viesteihini (noin 5 yritystä eri osoitteisiin, puhelimeen ei saa yhteyttä). Eli rahoja tai uutta tuotetta (toivottavasti ei tätä näiden keskustelun pohjalta...) odotellessa. Kun asuisi lähempänä, niin voisi käydä paikan päällä asioimassa.

    • Aurinkotukku? ei oo kuullut siitä.

    • Tartsi55

      Minä olen myös pahasti pettynyt Aurinkotukun toimintaan! , ostin 2citydiiliä, toinen oli 2 herätysvaloa ja toinen 4 herätysvaloa, koska ostettiin kimppaan kaverin kanssa.
      Jouluksi ne eivät tulleet, mutta viimeviikolla tuli 2kpl herätysvaloa, tosin ne tulivat kumpikin eri lähetyksenä, olinhan maksanut 2 postimaksua??? No, nyt on 4kpl tulematta ja Aurinkotukkuun ei saa yhteyttä,, eikä CityDealikaan vastaa.
      No kai sitä nyt jo pitäisi ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin,,? Kertokaa, jos teillä on kokemusta, miten minun pitäisi toimia?

    • ???

      Mites on, joko muut on saanu tilauksensa?

    • ????

      Toisen tilauksen tuote tuli, toisen tilauksen peruutin ja siitä palautettiin rahat asianmukaisesti

    • hmmmmmmmmmmmmmm

      Tilasin myöskin tuon herätysvalon, sain sen loppiaisen jälkeen ja palautin ohjeiden mukaan. Rahoja ei ole kuulunut takaisin, eikä vastausta ole saatu pariin lähettämääni sähköpostikyselyyn aiheesta.

    • takq

      Mulla meni herätysvalo rikki ~5kk käytön jälkeen, uusi tuli takuulla neljässä päivässä

    • aasiakass

      Soitin niiden numeroon, vastasivat asianmukaisesti sekä puhelimeen, että seuranneisiin sähköposteihin, palju tuli pihaan päivää myöhässä (josta ilmoitettiin ja pahoiteltiin), ukko itte toi ja maksu otettiin vasta toimituksen jälkeen

    • sapettaa33

      Aurinkotukku = Kansantukku.

      Tilasin 159 € maksaneen tuotteen Kansantukusta joulukuun alussa 2011, saapui vasta 30.1.2012 useiden tiedustelujeni jälkeen, huonosti pakattuna, kuvausta laadultaan vastaamattomana ja rikkinäisenä. Palautin tuotteen saman tien ja pyysin rahat takaisin. Ei ole kuulunut vieläkään useista yhteydenotoistani huolimatta, nyt on kesäkuu 2012.

      Uhatessani kuluttaja-asiamiehellä viimeiismmässä viestissäni sain vastauksen, että olin toimittanut heille väärän tilinumeron. Ko. numero ei millään tavoin muistuttanut omaani ja tiedän toimittaneeni oikean. En enää usko mitään heiltä.

      Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

    • JukkaHelsinki

      Huomasin tämän ketjun vasta tilauksen tehtyäni ja jäin odottamaan miten tilauksen suhteen asiat sujuvat.

      Hyvin hoitui minun kohdallani.

      Tilauksen tehtyäni tuli ilmoitus, että tuote on loppunut ja sen saannissa menee muutama päivä. Tämän vuoksi paketin saapuessa en ollut enää kotona, joten paketti palautui lähettäjälle. Sain sen nopeasti uudelleenlähetettynä kotiin. Paketin sisältö vastasi tilausta ja asiakaspalvelu oli ainakin minun kohdaltani yksinkertaisesti hyvää.

      Eli jos jotain ongelmia ko. firman kanssa on joskus ollut, niin itse en (onneksi) niihin ainakaan nyt törmännyt. Olen tähän ostokertaan tyytyväinen ja voisin ko. firmasta tilata tavaraa jatkossakin.

      Olisi mielenkiintoista kuulla muiltakin ovatko tuoreet ostokokemukset Aurinkotukusta positiivisia. Ehkä asiat ovat muuttuneet parempaan päin?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe