Olen 15-vuotias tyttö ja haluaisin laihtua/pitää peruskuntoa yllä, mutta äiti ei halua minun käyvän salilla, sillä luulee, että siitä tulee minulle pakkomielle ja muutun anorektikoksi. Olen epätoivoinen painoni suhteen= olen 156cm pitkä ja painan 55kg. Onko salista teidän mielestänne haittaa ikäiselleni, vai onko äitini luulot väärät?
Äitini ei päästä minua salille
5
212
Vastaukset
- treenaamaan vaan
Ei ole haittaa, lihaskunto on aina hyvä asia.
Mutta hanki kunnon tietämys ensin asiasta, opiskele terveellinen ja säännöllinen ruokavalio. Hanki kunnon saliohjelma ja keskustele jonkun ammattilaisen kanssa, millaiset tavoitteet sinulla on. Käy jonkun tietävän kanssa oikeat suoritustekniikat läpi. Omin päin huitelemalla saatat vain hukata aikaasi. Kysele, lueskele treenausta käsitteleviä kirjoja, saat paljon enemmän faktaa ja pohjaa kuin tällaisilla nettipalstoilla. Jos haluat treenata oikein sinun pitää myös syödä oikein, ei liikaa eikä liian vähän. - salimimmi
Näin aluksi, lähde lenkille. Jos tosissaan haluat pitää kuntoa yllä ja/tai laihtua niin tee työtä sen eteen. Ei se salikortti itsessään ihmeitä tee.
- essinaattori
Peesaan tätä. Jos laihtua haluat, niin se onnistuu omasta kokemuksesta parhaiten juuri muualla kuin kuntosalilla. Hölkkäämällä, pyöräilemällä, hiihtämällä, yms. saat ylimääräiset kilot pois mikäli sille on oikeasti tarvetta, ja samalla saat pidettyä hyvän peruskunnon yllä. Ruokavalio on yksi asia johon kannattaa kiinnittää erityistä huomiota kun aloitat kuntoilun. Hyvälläkään treenillä et pääse kunnon tuloksiin mikäli syöt epäterveellisesti.
- lukutaito rules
essinaattori kirjoitti:
Peesaan tätä. Jos laihtua haluat, niin se onnistuu omasta kokemuksesta parhaiten juuri muualla kuin kuntosalilla. Hölkkäämällä, pyöräilemällä, hiihtämällä, yms. saat ylimääräiset kilot pois mikäli sille on oikeasti tarvetta, ja samalla saat pidettyä hyvän peruskunnon yllä. Ruokavalio on yksi asia johon kannattaa kiinnittää erityistä huomiota kun aloitat kuntoilun. Hyvälläkään treenillä et pääse kunnon tuloksiin mikäli syöt epäterveellisesti.
Eihän aloittajalla ollut liikakiloja.
- moikkaaa123
Moi! Et ole lihava! Minusta äitisi on väärässä ja hänen pitäisi tyttönsä antaa harrastaa mitä haluaa. Varsinkin kun tuosta on hyötyä! Paitsi enhän voi tietää onko sinun helppo saada pakkomielle johonkin asiaan, mutta jos ei äitisi taitaa olla hieman harhaluuloinen. Minä itse en käy salilla, koska asun aika kaukana siitä, mutta käyn silloin tällööin lenkillä ja jumppaan/teen lihasharjoituksia kotona (kun aloitan treenin) Minulla itselläni oli viime kesänä jonkinlainen pakkomielle kuntoilla kotona. Olen kyllä laiha, mutta en haluakaan laihtua vaan saada lihaksia. Nyt aloitin muutama päivä sitten taas treenaamaan erästä juttua, minkä sain täältä keskustelupalstoiolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh761954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481240
- 215694
- 59688
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 55581
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako193557- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472