Kertokaa (autio)talosta Takajärvellä

utelias lenkkeilijä

Olen tämän syksyn ja talven aikana lenkkeillyt Kemin Takajärvellä ja kävelyilläni kiinnittänyt huomiota Louhitiellä (samoilla suunnilla kuin pieneläinhautausmaa on) sijaitsevaan omakotitaloon. Se on ainoa talo tuon Louhitien päässä ja siellä ei ilmeisesti asu kukaan. Päättelin asumattomuuden nyt talvella, kun tietä ei ole aurattu talolle.

Minua ovat aina kiinnostaneet autiotalot ja niiden tarinat. Olisiko täällä ihmistä, joka osaisi kertoa jotain kyseisestä talosta?

15

4449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samma här...

Mä kans mietin että kun näen autiotalon niin mietin sen historiaa.Miksi se on tyhjillään, ketä siinä on asunut.....

• Pyroman
      • kollikupla

Kyllähän talo on tallessa, mut irtaimisto ja ikkunat rikottu.
        Ei taloa ole poltettu.
        Nää moponulikat pitää saada vastuuseen ja vanhemmilta kyllä rahaa löytyy kun raskii mopot ja pelit lapsukaisille laittaa.

• kysyjä

minkähän niminen siellä on asunut??

• piharamppi

Kaivolan tilan nimellä paikka tunnetaan (Kaivola)

• Uuno.....-....

Mikä tämä Takajärventie on? Asuuko sielä manneja?

• köpikakkonen

Tällä palstalla ei saa kirjoittaa sanaa manne. Kaikista muista vähemmistöistä voit kirjoittaa mitä haluat.

• Pazkasakkiwa

Kyllä joka palstalla manneista kirjotellaan.Heillä on aika huono maine.Myös Kemissä.

• KillBIll

Kaivolan tilalla on aikoinaan kasvatettu karjaa ja viljelty viljaa , perunaa ym. Tiluksilla on valtaisat pellot ja monta erillistä rakennusta.
      Tilalla on myös ollut oikeita jättisikoja aitauksessa.
      Tilan omistaja isäntä auraili traktorilla tietä edestakaisin vielä 1995-2004 välisenä aikana.
      Sitten isäntä joutui sairaalaan , emäntä perässä ja tila ollut tyhjillään siitä saakka.

• tunkiontakaa

tuommoinen tila harvinaisuus kemissä. maanviljely on nykyään muualla, toista se oli enenvanhaan

• Jännää

Takajärven ja lähialueen alueella on useita autiotaloja. Kuuluisin ehkä Kimara (Urho) jonka raunioista saattaa vielakin löytyö seiniin, tai muihin rakennelmiin kätkettynä isohko huume,-tai rahakätkö?
      Sitä on aika perusteellisesti etsittykin, mutta ovatko löytäneet? Talo on ainakin melko riisutun näköinen, mutta kätkeekö se vielä salaisuutensa?

• Jdkdkxkdn

Missä tämä kimara sijaitsee

• Jännää
        Jdkdkxkdn kirjoitti:

Missä tämä kimara sijaitsee

Ouluntie 71 a. Sieltä löytyy vaikka mitä-

• Kimurantti

Ei taida kaupunki pääsä purkamaan romu Kimaraa. On vissiin nykyiset tontin haltijat "palkanneet" paikalle remonttimiehen joka ahkerasti siellä vasaran kanssa naputtelee.
        On tainnu "aarre" jäädä löytymättä? Vai kunnostavatkohan entiselleen, tai tuleekohan siihen asuntoja?

• Tummat

siihen rivitalon pätkää suunittelevat 😀. Muita aarteita siellä taida olla, kuin kupariputken jämiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe