Kumpi mahtaa olla parempi tälläiselle perus käyttäjälle?
Parempaa kameraa olisin vain etsimässä kun vanha on tiensä päässä.
En kameralla mitään erikoista tee-->lomilla, "tapahtumissa" ym...
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=713696&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3100000&compartmentId=3102000&categoryId=3102007#
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=575204&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3100000&compartmentId=3102000&categoryId=3102008#
Nikon Coolpix l120 vai Olympus SP-8 00 uz
2
1102
Vastaukset
- Jasp3rtti
No siis, tuossa olympuksesa on 30x optinen zoom, ja jos et tiedä niin se tarkoittaa sitä, että miten se objekti zoomaa ulospäin ja sen tehot ovat nuo 30x mikä on digikameroissa VALTVASTI. Yleensä normaaleissa digikameroissa on optinen zoomi noin 4x joten tuossa se melkein kahdeksan kertaistuu. Nikonissa on taas "Vain" 21x mikä on kuitenkin erittäin paljon. Jos otat paljon lähikuvia, esim. takkatulesta, kukkasista, kasvoista jne. niin nikon on parempi. Mutta jos otat kuvia esimerkiksi maisemista, vuorista, merestä jne. suosittelen tuota olympusta. Nikonissa huono puoli on se, että se toimii pattereilla. Eli periaatteessa nikonin lopullinen hinta ei ole tuo 200. Siihen täytyy vielä ostaa vähintään 25 euroa maksava muistikortti, ja pattereita ja niiden laturi, jotka tekee sen 45 euroa. Laukku tuossa näköjään tuleekin jo mukana. Eli se menee sinne 270 euron puolelle. Olympukseen täytyy toki ostaa kameralaukku, ja muistikortti, jotka tekee yhteensä plusaa noin 60 euroa. Eli olympuksenkin lopullinen hinta olisi 330 euroa.
Tuosta vähän päättelemään, mutta itse omistan Nikon Coolpix l120:sen, ja minulle se kelpaa ihan hyvin. Salamalla uskomattoman tarkkoja kuvia, lähikuvat ovat sieltä parhaasta päästä, mutta juuri tämä ainut huono puoli on tämä patteri juttu. Olympuksesta minulla ei ole ollenkaan kokemusta, mutta toki tämäkin vaikuttaa erinomaiselta kameralta ^^ - Testivoittajat
Ei kumpikaan vaan jompi kumpi testivoittajista:Canon sx230 (240) HS tai Nikon S9100
http://www.dpreview.com/reviews/q311travelzoomgrouptest/page17.asp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463