Mitä ne ovat ja mistä niitä saa ostaa Patongilla? Näin niitä matkaohjelmassa ja tietyn päivän johdosta haluaisin sellaisen lähettää siellä taivaalle illalla.
Hassu kysymys varmaan ...mutta jos joku tietää ,niin kiitos vastauksesta-
Tulileijat?
12
978
Vastaukset
- m.y.m
http://www.thaimaaopas.fi/262/loy-krathong-on-valon-juhla
olisko kyseessä *khom fai* ?
maksaa n. 150thb Mä ostin katukauppiaalta, joita kulkee siellätäällä. Sanoin mitä haluan ja kävi hakemassa jostain.
Toin kotiin, mut turvatarkastuksessa phuketissa ottivat pois tulilähteen(parafiinia, steariinia tai jotain).
Löydät kyllä sieltä.- huvittaa
Eivät takuulla ottaneet sen takia....mutta usko sinä mitä uskot. Suomessa ovat kiellettyjä koko värkit. Tulilähde lyhdyssä on tuikkukynttilä eli se ei ole se syy.
Kuuleppas kuomaseni.
Lyhdyt on mulla kotona ja tullimiehet näkivät suomen päässä mitä ne on, ei saanut vaan viedä koneeseen paloainetta Thaimaasta lähtiessä.
Näillä sun sanomilla tuikkukynttilöillä ei nouse leija ilmaan.
Huvittaa minuakin sun tietämättömyys :)).- kim il kitewind
kitewind kirjoitti:
Kuuleppas kuomaseni.
Lyhdyt on mulla kotona ja tullimiehet näkivät suomen päässä mitä ne on, ei saanut vaan viedä koneeseen paloainetta Thaimaasta lähtiessä.
Huvittaa minuakin sun tietämättömyys :)).Kappasvaan kitewindistä on tullut samanlainen kaikkitietävä ylimielinen kuspää kuin monesta niin monesta muustakin täällä. Olen pettynyt :(
- Outu juttu?
kitewind kirjoitti:
Kuuleppas kuomaseni.
Huvittaa minuakin sun tietämättömyys :)).yrititkö viedä lyhdyn käsimatkatavaroissa? Matkalaukussa ei olisi ollut mitään ongelmaa ja miksi sinä jouduit tullin tarkastukseen Helsingissä? 24 kertaa käynyt Thaimaassa enkä ikinä ole tullin tarkastukseen joutunut?
Outu juttu? kirjoitti:
yrititkö viedä lyhdyn käsimatkatavaroissa? Matkalaukussa ei olisi ollut mitään ongelmaa ja miksi sinä jouduit tullin tarkastukseen Helsingissä? 24 kertaa käynyt Thaimaassa enkä ikinä ole tullin tarkastukseen joutunut?
Phuketin kentällä on turvatarkastus jo rakennukseen sisään mennessä.
Leijan kehän vuoks(46cm) ei mahtunu mun matkakassiin.
Solmin ne ulkopuolelle.
23 kertaa käynyt ja 1 kerran Helsingissä ovat tutkineet kamat tullessa, mutta ei tuolla kerralla..
Näkivät kyllä tullin tyypit siinä vihreän linjan alkupäässä (josta ottavat joskus pistokokeita)et on leijat.
- thaikkutuikku
toi tuikkukynttilä on kyllä aika hauska. tossa linkin kuvassa näkyy hyvin *tuikku kynttilä* itse en moisia tuikkuja sisällä polttaisi.
ja tavallinen tuikku tuskin palaisi montaa metriä ilmassa, jos nyt moisen ilmaan voisi saada. - Omansa lähettänyt
Hei
Patongin rannalla on illalla "leijan" myyjiä. Sytyttävät sinulle valmiiksi sen ja senkun lähetät toiveiden kera taivaalle. - Kysyjä äippä
Kiitos vastauksistanne.
Lähetän tuon tulileijan enkeli lapsellemme taivaalle-- jane 2
Ne "tulileijat" ovat henkienlyhtyjä. Rannalla myydään aina iltaisin niitä, joka puolella Thaimaata! Me tuodaan niitä AINA Thaimaasta (matkalaukussa tietysti) ja viimeksi laitettiin uuden vuoden yönä kax taivaalle. Riisipaperin sisällä on veskipaprurullasta leikattu renkaan muotoinen siivu, jossa on parafiinia.Nämä ovat tosi kauniita taivaalla ja kantsii laittaa leijailemaan ne pienellä tuulella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma551458- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?65908Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760