canonin järjestelmäkameroista paras? (harrastekäyttöön)

valoa_maailmaan

kokemuksia canonin järjestelmäkameroista.
Mikä on laadukkain?
Mitä itse käytät ja oletko ollut siihen tyytyväinen?

12

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renny harlinII

      Ilman muuta Canon EOS 600D.

    • EF-S55-250mmf4-5.6IS

      Canon EOS 7D

      harrastekäyttöön kannattaa ostaa APS-C kokoisen kennon kamera ja Canonin paras APS-C kokoinen kamera on juurikin tuo Canon EOS 7D

      Sitten vaan ostelet siihen niitä EF-S objektiiveja

      Ominaisuudet:

      18 megapikselin APS-C-kokoinen CMOS-kenno
      Kuvataajuus jopa 8 kuvaa/s
      ISO-herkkyys jopa 12 800
      noin 100-prosenttinen etsin
      19 ristikkäistyyppistä tarkennuspistettä
      iFCL-mittausjärjestelmä
      kaksi DIGIC 4 -prosessoria
      Full HD -videokuvaus
      Integroitu Speedlite-lähetin
      3 tuuman Clear View II -nestekidenäyttö
      Säänkestävä magnesiumseosrunko

      • Omistaja......x

        7D on 50D.n kanssa huonoimpia kameroita kuvanlaadultaan.
        Kiva lelu, mutta huonot kuvat. Ei kannata edes yrittää muita, kuin L-objektiiveja.


    • kennosta?

      Canonien paremmuusjärjestys:
      http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Ratings

    • HaKe

      5D Mk2 on paras harrasterunko.
      5D on ihan hyvä sekin, molemmilla kuvaan.

      Tarkennus vois olla hämärässä parempi.

    • Canonisti minäkin

      Harrasterungoista 5D mark II on paras. Itse kuvaan Canoneista 350D:llä ja 40D:llä. Molemmat toimivat, mutta tarkoitus on ostaa kakkosversion vitonen, kun käytettyjen markkinat taas pyörähtävät uusien mallien myötä.

    • Mikko ..

      Kuvanlaadussa "Canon 5D Mark II" on paras.

    • Tojota-mänikki

      "Kuvanlaadussa "Canon 5D Mark II" on paras. "

      Samalla tavalla kuin Tojota Mark kakkonen on, autoista ehkä voittamaton :-)

    • Ykkösliigaa

      Jos joku puhuu harrasterungosta ja 5D:stä samassa lauseessa niin ihmettelen. Mielestäni kaikki Canonin "ykkös-sarjan" rungot ovat ammattirunkoja, joiden ominaisuudet eroavat aika selkeästi toisistaan, toisin kuin 10 tai 100 sarjan laitteet, joissa erot ovat marginaalisempia.

      Erikoisuudet

      5D = erinomainen videokuvaukseen, valovoimainen täyskennolla
      7D = erinomainen videokuvaukseen, nopea sarjakuvaus
      1D = erinomainen nopeaan urheilukuvaukseen, hyvä videokuvaukseen

      Ja puhun nyt siis 5Dm2ja 1Dmk4 malleista. Itselläni on ollut kaikki mainitut rungot ja tällä hetkellä 5D ja 1D. Käytän näitä puoliammattilaisena sekä video- että kuvaustoiminnassa lähes päivittäin.

      Aktiiviharrastajalle suosittelen ehdottomasti 7D mallia. 1.6x kroppikennollisena siihen saa edullisesti hyviä Sigma, Tamron jne. optikoita. 5D ja 1D malleissa optiikoiden hankintahinnat ovat jo merkittävästi kalliimpia ja lähinnä runkovalmistajan tarjoamia, joten puhuutaan merkittävistä investoinneista.

      7D:n hankintaa puolustaa myös pöly- ja kostaussuojaus, helppokäyttöisyys sekä nopea sarjakuvaus. Käytännössä voisin sanoa, että siinä on kaikki hyvät ominaisuudet samassa rungossa.

      • HaKe

        5D Mk 2 on harrasterunko. 1D:t on ammattirunkoja, tottakai.


    • 020

      Nykyiset mallit on jälkeenjääneitä. Seuraava kiinteäpeilinen Canon on paras harrastekäyttöön.

      • Bulp

        Canon jäi kiinteäpeilisten kelkasta ja on nyt ostamassa Olympusta kilpaa Hoyan kanssa. Toivon Hoyan voittavan.

        Seuraava uusi Canonin (paras) harrastelijajärkkäri on ex. Olympuksen valmistama kiinteäpeilinen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe