kokemuksia canonin järjestelmäkameroista.
Mikä on laadukkain?
Mitä itse käytät ja oletko ollut siihen tyytyväinen?
canonin järjestelmäkameroista paras? (harrastekäyttöön)
12
469
Vastaukset
- renny harlinII
Ilman muuta Canon EOS 600D.
- EF-S55-250mmf4-5.6IS
Canon EOS 7D
harrastekäyttöön kannattaa ostaa APS-C kokoisen kennon kamera ja Canonin paras APS-C kokoinen kamera on juurikin tuo Canon EOS 7D
Sitten vaan ostelet siihen niitä EF-S objektiiveja
Ominaisuudet:
18 megapikselin APS-C-kokoinen CMOS-kenno
Kuvataajuus jopa 8 kuvaa/s
ISO-herkkyys jopa 12 800
noin 100-prosenttinen etsin
19 ristikkäistyyppistä tarkennuspistettä
iFCL-mittausjärjestelmä
kaksi DIGIC 4 -prosessoria
Full HD -videokuvaus
Integroitu Speedlite-lähetin
3 tuuman Clear View II -nestekidenäyttö
Säänkestävä magnesiumseosrunko- Omistaja......x
7D on 50D.n kanssa huonoimpia kameroita kuvanlaadultaan.
Kiva lelu, mutta huonot kuvat. Ei kannata edes yrittää muita, kuin L-objektiiveja.
- kennosta?
Canonien paremmuusjärjestys:
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Ratings - HaKe
5D Mk2 on paras harrasterunko.
5D on ihan hyvä sekin, molemmilla kuvaan.
Tarkennus vois olla hämärässä parempi. - Canonisti minäkin
Harrasterungoista 5D mark II on paras. Itse kuvaan Canoneista 350D:llä ja 40D:llä. Molemmat toimivat, mutta tarkoitus on ostaa kakkosversion vitonen, kun käytettyjen markkinat taas pyörähtävät uusien mallien myötä.
- Mikko ..
Kuvanlaadussa "Canon 5D Mark II" on paras.
- Tojota-mänikki
"Kuvanlaadussa "Canon 5D Mark II" on paras. "
Samalla tavalla kuin Tojota Mark kakkonen on, autoista ehkä voittamaton :-) - Ykkösliigaa
Jos joku puhuu harrasterungosta ja 5D:stä samassa lauseessa niin ihmettelen. Mielestäni kaikki Canonin "ykkös-sarjan" rungot ovat ammattirunkoja, joiden ominaisuudet eroavat aika selkeästi toisistaan, toisin kuin 10 tai 100 sarjan laitteet, joissa erot ovat marginaalisempia.
Erikoisuudet
5D = erinomainen videokuvaukseen, valovoimainen täyskennolla
7D = erinomainen videokuvaukseen, nopea sarjakuvaus
1D = erinomainen nopeaan urheilukuvaukseen, hyvä videokuvaukseen
Ja puhun nyt siis 5Dm2ja 1Dmk4 malleista. Itselläni on ollut kaikki mainitut rungot ja tällä hetkellä 5D ja 1D. Käytän näitä puoliammattilaisena sekä video- että kuvaustoiminnassa lähes päivittäin.
Aktiiviharrastajalle suosittelen ehdottomasti 7D mallia. 1.6x kroppikennollisena siihen saa edullisesti hyviä Sigma, Tamron jne. optikoita. 5D ja 1D malleissa optiikoiden hankintahinnat ovat jo merkittävästi kalliimpia ja lähinnä runkovalmistajan tarjoamia, joten puhuutaan merkittävistä investoinneista.
7D:n hankintaa puolustaa myös pöly- ja kostaussuojaus, helppokäyttöisyys sekä nopea sarjakuvaus. Käytännössä voisin sanoa, että siinä on kaikki hyvät ominaisuudet samassa rungossa.- HaKe
5D Mk 2 on harrasterunko. 1D:t on ammattirunkoja, tottakai.
- 020
Nykyiset mallit on jälkeenjääneitä. Seuraava kiinteäpeilinen Canon on paras harrastekäyttöön.
- Bulp
Canon jäi kiinteäpeilisten kelkasta ja on nyt ostamassa Olympusta kilpaa Hoyan kanssa. Toivon Hoyan voittavan.
Seuraava uusi Canonin (paras) harrastelijajärkkäri on ex. Olympuksen valmistama kiinteäpeilinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483