Tässä tietoa teille, jotka olette tilanneet netin kautta tavaraa:
Jos tilaatte esim. EBAY paypal yhdistelmällä tai maksatte jossain muualla paypalin kautta, voi saapumattomasta tavarasta reklamoida PAYPALIN KAUTTA 45 päivän sisällä maksupäivästä.
Tuo aika on todella lyhyt, sillä esim. jokin tilaustuote voi helpostikin ottaa pari kuukautta esim. USA:sta Suomeen.
Jos 45 päivän raja ylittyy, reklamaatio on edelleen mahdollinen, mutta se täytyy tehdä suoraan luottokuntaan:
http://www.luottokunta.fi/fi/liikkeellelaskupalvelut/korttiturvallisuuspalvelut
Ilmoituksen saatuaan (kannattaa laittaa tilausvahvistus, kuitti tms. sekä esim. sähköpostikeskustelun tuloste liitteiksi) luottokunta käsittelee oikaisuvaatimuksen ja pidättää myyjältä maksun. Tämä näkyy sitten verkkopankissa miinusmerkkisenä summana "hyvitys selvityksen ajaksi".
Yleensä tässä vaiheessa ns. "alkaa tapahtua" eli myyjä kuin myyjä ottaa pikaisesti yhteyttä ja homma alkaa hoitua.
Olen itse joutunut reklamoimaan kahdesti. Ensimmäisen kerran tuotteesta joka oli alunperin tilattu yli puoli vuotta takaperin, mutta joka meni huollettavaksi, eikä enää saapunutkaan takaisin. Toinen reklamaatio viime viikoilta, kun myyjästä ei kuulunut mitään. Näiden lisäksi olen ostanut jo 500 kertaa netin kautta viimeisen 10 vuoden aikana ja ainoastaan kerran on tavara hukkunut ja silloinkin myyjä palautti rahat.
Eli siis verkosta ostaminen on turvallista, nopeaa ja helppoa ja se on todella hyvin turvattu KUNHAN EI LÄHETÄ KÄTEISTÄ. Ja tsekkaa hieman, millainen myyjä on kyseessä (ebay tähdet tai verkkokeskustelut).
Toivottavasti tästä on apua mahdollisimman monelle!
Ebay, paypal, luottokunta, visa - jos tavara ei saavu INFO
tripleT
0
880
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427