Tässä tietoa teille, jotka olette tilanneet netin kautta tavaraa:
Jos tilaatte esim. EBAY paypal yhdistelmällä tai maksatte jossain muualla paypalin kautta, voi saapumattomasta tavarasta reklamoida PAYPALIN KAUTTA 45 päivän sisällä maksupäivästä.
Tuo aika on todella lyhyt, sillä esim. jokin tilaustuote voi helpostikin ottaa pari kuukautta esim. USA:sta Suomeen.
Jos 45 päivän raja ylittyy, reklamaatio on edelleen mahdollinen, mutta se täytyy tehdä suoraan luottokuntaan:
http://www.luottokunta.fi/fi/liikkeellelaskupalvelut/korttiturvallisuuspalvelut
Ilmoituksen saatuaan (kannattaa laittaa tilausvahvistus, kuitti tms. sekä esim. sähköpostikeskustelun tuloste liitteiksi) luottokunta käsittelee oikaisuvaatimuksen ja pidättää myyjältä maksun. Tämä näkyy sitten verkkopankissa miinusmerkkisenä summana "hyvitys selvityksen ajaksi".
Yleensä tässä vaiheessa ns. "alkaa tapahtua" eli myyjä kuin myyjä ottaa pikaisesti yhteyttä ja homma alkaa hoitua.
Olen itse joutunut reklamoimaan kahdesti. Ensimmäisen kerran tuotteesta joka oli alunperin tilattu yli puoli vuotta takaperin, mutta joka meni huollettavaksi, eikä enää saapunutkaan takaisin. Toinen reklamaatio viime viikoilta, kun myyjästä ei kuulunut mitään. Näiden lisäksi olen ostanut jo 500 kertaa netin kautta viimeisen 10 vuoden aikana ja ainoastaan kerran on tavara hukkunut ja silloinkin myyjä palautti rahat.
Eli siis verkosta ostaminen on turvallista, nopeaa ja helppoa ja se on todella hyvin turvattu KUNHAN EI LÄHETÄ KÄTEISTÄ. Ja tsekkaa hieman, millainen myyjä on kyseessä (ebay tähdet tai verkkokeskustelut).
Toivottavasti tästä on apua mahdollisimman monelle!
Ebay, paypal, luottokunta, visa - jos tavara ei saavu INFO
tripleT
0
880
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683