Eli oisko jollain kertoa yksityiskohtaisia kokemuksia mahan tähystyksestä suoneen laitettavan rauhotuksen alaisena? Olen aivan loppu kun pelkään ko. toimenpidettä niin paljon.
Gastroskopia iv-sedaatiossa kokemuksia?
4
246
Vastaukset
- sfdsfdsf
Muakin kiinnostaa, vastaisuuden varalle...
- mitä mä muistan
Mulle on tehty gastroskopia sedaatiossa.
Kokemuksia voin kertoa vain ajasta ennen tähyä ja heti sen jälkeen. Itse tähystyksen ajan olin täysin unessa eli siitä ei ole mitään muistikuvia.
Alkuvalmistelut olivat kuten normaalistikin eli sain suuhuni hampaitten väliin sellasen holkin, jonka reiästä itse tähystin tulee menemään ja joka estää suun sulkeutumisen. Sitten tuli lekuri huoneeseen, tervehti ja sanoi nyt antavansa sedaation. Kämmenselän laskimoon hän pisti ja suunnilleen tuohon hetkeen loppuivat omat muistikuvani.
Seuraavat muistikuvat olivat, kun henkilökunta puhutteli minua ja pyysi varovasti nousemaan ja siirtymään vähän.
Sitten minut ohjattiin hoitajien tarkkailuhuoneeseen lepäämään, koska heti ei päästetä pois lähtemään. Haluavat seurata sedaation kunnollista häviämistä. Ohjeessa taidettiin sanoa, että pariin tuntiin kannattaa varautua, mutta itse taisin saada jo vajaan tunnin päästä luvan lähteä pois, koska olo oli hyvä ja ihan pirteänä juttelin hoitajien kanssa.
Kävelinkin sitten suoraan sairaalan kanttiiniin kahville ja sämpylää syömään. Mitään ongelmia ei ollut eli ainakaan minulla ei esim. kurkku kipeytynyt yhtään tuosta tähystimen läpimenosta.- gdfdggf
Oliko julkisella vai yksityisellä? Jos yksityisellä niin paljonko maksoi?
- mitä mä muistan
gdfdggf kirjoitti:
Oliko julkisella vai yksityisellä? Jos yksityisellä niin paljonko maksoi?
Oli julkisella puolella eli yliopistollisessa sairaalassa (HUS, Meilahti).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483