Gastroskopia iv-sedaatiossa kokemuksia?

ahdistusvaivaa

Eli oisko jollain kertoa yksityiskohtaisia kokemuksia mahan tähystyksestä suoneen laitettavan rauhotuksen alaisena? Olen aivan loppu kun pelkään ko. toimenpidettä niin paljon.

4

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfdsfdsf

Muakin kiinnostaa, vastaisuuden varalle...

• mitä mä muistan

Mulle on tehty gastroskopia sedaatiossa.

Kokemuksia voin kertoa vain ajasta ennen tähyä ja heti sen jälkeen. Itse tähystyksen ajan olin täysin unessa eli siitä ei ole mitään muistikuvia.

Alkuvalmistelut olivat kuten normaalistikin eli sain suuhuni hampaitten väliin sellasen holkin, jonka reiästä itse tähystin tulee menemään ja joka estää suun sulkeutumisen. Sitten tuli lekuri huoneeseen, tervehti ja sanoi nyt antavansa sedaation. Kämmenselän laskimoon hän pisti ja suunnilleen tuohon hetkeen loppuivat omat muistikuvani.

Seuraavat muistikuvat olivat, kun henkilökunta puhutteli minua ja pyysi varovasti nousemaan ja siirtymään vähän.

Sitten minut ohjattiin hoitajien tarkkailuhuoneeseen lepäämään, koska heti ei päästetä pois lähtemään. Haluavat seurata sedaation kunnollista häviämistä. Ohjeessa taidettiin sanoa, että pariin tuntiin kannattaa varautua, mutta itse taisin saada jo vajaan tunnin päästä luvan lähteä pois, koska olo oli hyvä ja ihan pirteänä juttelin hoitajien kanssa.

Kävelinkin sitten suoraan sairaalan kanttiiniin kahville ja sämpylää syömään. Mitään ongelmia ei ollut eli ainakaan minulla ei esim. kurkku kipeytynyt yhtään tuosta tähystimen läpimenosta.

• gdfdggf

Oliko julkisella vai yksityisellä? Jos yksityisellä niin paljonko maksoi?

• mitä mä muistan
        gdfdggf kirjoitti:

Oliko julkisella vai yksityisellä? Jos yksityisellä niin paljonko maksoi?

Oli julkisella puolella eli yliopistollisessa sairaalassa (HUS, Meilahti).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe