Winkkari wiisitoista kuolemansyntiä - yleisön pyynnöstä

" …voitte toki harrastusmielessä Raamatusta etsimällä pohdiskella, mihin kaikkeen syntiin sitä on matkan varrella tullut ryhdyttyä."
Trölli minua kehoitteli ryhtymään teologiseen pohdiskeluun. Taitaa synnintunto kalvaa. Autetaan miestä sieluntuskissa ja onpahan tämä samalla ojennukseksi muillekin.

Käyttäkäämme alkuun katollisen kirkon teologiaa ja Tuomas Akvinolaisen lajitelmaa törkeimmistä synneistä:
Ylpeys (turhamaisuus)
-> ja kellarit täyttävät seteleistä, kun Hannu vaan saa treidata ja systeemi on maa'ilman paras. Heti nappasi tämä synti.
Kateus
-> Pankin maksaa vain prosentin korkoa, mutta arvatkaapa minkä koron he itse saa. Joo, tämä myös
Viha
-> Viranomaisrikolliset ja suurpääoman ketkut, Winkkari pukkasi vihapuhettakin kaiken aikaa
Laiskuus
-> Eipä hätäillä, mennään ongelle. Ja pääoma jyllää. Tätä myös
Ahneus
-> Neljääsataa prosentti vähintään, joskus enemmänkin. Tämä tietysti
Ylensyönti
-> Tästä synnistä olkoon winkkarin jäsenet vapaat. Mitä ihmettä?
Himo
-> Jos tarkoitamme myös rahan himoa, niin hep hep.

Ei mennyt hyvin Trölli-kulta. Hetihän se syntilista tuli tappiinsa täyteen näillä kriteereillä.

Kokeiltaisiinko malliksi Martti Lutheria ja Wähä Katekismusta?

Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
Äläkä värvää heitä mukaan kusetukseen äläkä nusaise heidän rahojaan. Sama päteköön appiukkoon, anoppiin, omiin lapsiisi, natoon ja lankomieheen. Serkuista ei ole niin väliä.

Älä varasta.
En kehtaa enempää kommentoida. Lue käräjäoikeuden pöytäkirjaa.

Taitaa se olla Tröllykkä niin, että sinun on parasta kipaista ripittäytymään pikimiten.

3

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shahov

      Tie helvettiin on kivetty sponsorien hyvillä lupauksilla.... pipsit ovat oopiumia kansalle.. helpompi on Soinin päästä presidentiksi kuin sponsorin taivaaseen...

      Vaviskaa syntiset Winkkari sponsorit. Vaviskaa ja katukaa syntienne tähden, sillä helvetissä on varattu oma osasto niille jotka palvovat vääriä jumalia.

      Niin, Wincapitasssa oli huhujen mukana paljon ihmisiä jotka pitävät raamattua elämänsä ohjenuorana. Herää kysymys mihin peräkammarin piironginlaatikkoon se piilotettiin sponsorin käynnin ajaksi. Jesse ei tykkää valuutanvaihtajista se on varma se.

      • "Vaviskaa syntiset..."
        Paatuneella ateistilla ilmeneekin salattuja saarnamiehen kykyjä, miten se nyt näin on, toveri-Shahov?

        Olet tainnut nuorna miesnä joutua huonoon seuraan, kun olet eksynyt pois taivastieltäsi.;))


      • 6 6 6

        ."Jesse ei tykkää valuutanvaihtajista se on varma se ".

        Jos jesse laskeutuisi taas maan päälle ensimmäiseksi olis vedellyt kirveellä robluutin p_päreiksi.
        Olis säästynyt kymmeniä ihmishenkiä eikä vankilatkaan täyttyisi rahanvaihtajista.

        Kerrotaan ilmestyskirjassa sivulla x-lisenssi hannun robluutista ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe