KUA:n johtaja Antti Pentikäinen pitää kaiken pahan alkujuurena naisten alistamista. Siinä SRK-laisille purtavaa.
Antti Pentikäinen vastustaa naisten alistamista.
43
1226
Vastaukset
- Kenelle kostetaan?
Missä SRK:n vastatoimet?
Eikö ole miehillä munaa käydä Antin kimppuun?
Aikovatkohan kostaa Antin vaimolle, kuten tapana on?- Antin vaimo?
Kuka on Antin vaimo, uskaltaako SRK kostaa hänelle?
- wanittaja
Antti on viisas mies.
- nyyhk
Jos vl-liikkeen johdossa olisi Antin kaltaisia sydämellisiä ja välittäviä ihmisiä, tilanne kentällä ei olisi niin huono. Miksi uskonnollisen yhteisön "aivojen" pitää olla niin kovia ja armottomia?
- Ei ole rikostensalaa
Kovuus, julmuus ja häikäilemättömyys ovat meriitit, joilla SRK:n ohtoon pääsee. Antilla ei ole näitä SRK:n johtajalle välttämättömiä ominaisuuksia. Enkä tosiaan usko, että sinne haluaisikaan lastenraiskaamista salaamaan.
- vl-isä
Antti saarnasi sunnuntain seuroissa. Väkevää mutta lohduttavaa puhetta. Koin että hän ei puhunut omasta voimastaan vaan Jumala puhui hänen kauttaan.
- Kiitollinen kuulija
Jumala antaa armon evankeliumin kaikua vielä edes jossain.
- SRK:N öykkärit!
Antin sanoissa kuuluu Jumalan Rakkaus, mikä puuttuu kokonaan esimerkiksi SRK:n johdolta. Antti vastustaa myöskin lasten raiskaamista, mutta eivätpä ole SRK.n herrat vielä lähteneet häneltä puhujan oikeutta pois ottamaan. Kyllä niidenkin öykkäreiden rohkeudella rajansa on...
- Surullista kyllä
Kiitollinen kuulija kirjoitti:
Jumala antaa armon evankeliumin kaikua vielä edes jossain.
Näitä toivoa herättäviä puhujia on harvassa.
- Oova Eksa
Tässä maailmassa ei ole sairautta, surua, eikä syntiä. Tässä maailmassa ihmiset ovat iloisia mutta eivät koskaan onnellisia.
- Hemesti
Antti on varmaan kehitysmaissa nähnyt naisten alistamista, josta ei täällä voida mainita samana päivänä. Elintaso on kaikilla tosi hyvä täällä...on koneet apuna on muutakin ammattiapua saatavana elämän sujumiseksi ja helpottamiseksi.
- Mikä on ongelmasi?
Itsehän kannatat tuolla toisessa ketjussa vl-lastenraiskaajien päästämistä kotiin raiskaamaan lisää lapsiaan vankeustuomion sijasta. Miksi vihaat lapsia?
- jp
Pentikäisten ei kannattais hirveesti puhua naisasioista tai naispappiasioista ym muusta sillä että olisivat itse muita parempia. Eipä isä-Pentikäinen paljoa vaimoaan ja lapsiaan miettiny ku karkas toisen naisen kanssa aikanaan ja jätti perheensä..
- Pentikäinen oikeassa
Niinpä, eikö juuri siksi, naisten asemaa pitäisi parantaa.
- Höpötipöp
Lastenko syyksi laitat isän tekemiset? Alkeellista.
- SRK-uskovaiset:(
Höpötipöp kirjoitti:
Lastenko syyksi laitat isän tekemiset? Alkeellista.
SRK-uskonnossa kaikki käsitetään niin kieroon, ettei ole mitään tolkkua.
- lapset on massaa
SRK-uskovaiset:( kirjoitti:
SRK-uskonnossa kaikki käsitetään niin kieroon, ettei ole mitään tolkkua.
Lapsia voi syyttää vl-liikkeessä ihan mistä tahansa.
- Isänsä häpäissyt
lapset on massaa kirjoitti:
Lapsia voi syyttää vl-liikkeessä ihan mistä tahansa.
Olavi Voittonen syyllistää lapsen jopa lastenraiskaajan maineen menettämisestä ja vankeustuomiosta.
OV: "Isänsä häpäisseet tyttäret!"
SRK haluaa sanoa, että tytär häpäisi isänsä kon isä raiskasi hänet. - Fair Play
Miksi jonkun muun perheenjäsenen tekemiset tai tekemättä jättämiset mielestäsi heikentäisivat Antti Pentikäisen näkemysten arvoa? Jos puhutaan AP:sta, niin arvioidaan vain hänen omia sanomisiaan ja tekemisiään, eikö?
- SRK-teologiaa!
Fair Play kirjoitti:
Miksi jonkun muun perheenjäsenen tekemiset tai tekemättä jättämiset mielestäsi heikentäisivat Antti Pentikäisen näkemysten arvoa? Jos puhutaan AP:sta, niin arvioidaan vain hänen omia sanomisiaan ja tekemisiään, eikö?
SRK:n vasallit tekevät kaikkensa mitätöidäkseen lastenpuolustajia.
- on se väärin
Ei ne lapset isältään näyttäneet oppivan kun samalla asenteella kohtelee omia perheitään.
- Antti on väärässä?
Antti haukkuu ihan väärää puuta: on tainnut nousta "k.si päähän hänelläkin", kuten eräällä toisella Pentikäisellä? Kannattaisko ensin katsoa vähän itseään ja tehdä niitä "ensimmäisiä töitä"?
- Mikä mättää?
Mitä tarkoitat?
- Neuvo Antille
Mikä mättää? kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Ilm. 3:
"13. Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo.
14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo Amen, uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luontokappalten alku:
15. Minä tiedän sinun tekos, ettet sinä kylmä etkä palava ole: oi jospa kylmä taikka palava olisit!
16. Sentähden ettäs pensiä olet, ja et kylmä etkä palava, rupean minä sinua minun suustani oksentamaan ulos.
17. Ettäs sanot: minä olen rikas, minä olen rikastunut ja en minä mitään tarvitse; ja et tiedä, ettäs viheliäinen ja raadollinen olet, köyhä, sokia ja alastoin.
18. Minä neuvon sinua minulta ostamaan kultaa tulella selitettyä, ettäs rikastuisit, ja valkiat vaatteet, joillas sinus pukisit, ettei sinun alastomuutes häpy näkyisi, ja voitele silmäs silmäin voiteella, ettäs näkisit.
19. Joita minä rakastan, niitä minä myös nuhtelen ja kuritan; niin ole siis ahkera ja tee parannus. " - Onneksi olkoon!!!
Neuvo Antille kirjoitti:
Ilm. 3:
"13. Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo.
14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo Amen, uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luontokappalten alku:
15. Minä tiedän sinun tekos, ettet sinä kylmä etkä palava ole: oi jospa kylmä taikka palava olisit!
16. Sentähden ettäs pensiä olet, ja et kylmä etkä palava, rupean minä sinua minun suustani oksentamaan ulos.
17. Ettäs sanot: minä olen rikas, minä olen rikastunut ja en minä mitään tarvitse; ja et tiedä, ettäs viheliäinen ja raadollinen olet, köyhä, sokia ja alastoin.
18. Minä neuvon sinua minulta ostamaan kultaa tulella selitettyä, ettäs rikastuisit, ja valkiat vaatteet, joillas sinus pukisit, ettei sinun alastomuutes häpy näkyisi, ja voitele silmäs silmäin voiteella, ettäs näkisit.
19. Joita minä rakastan, niitä minä myös nuhtelen ja kuritan; niin ole siis ahkera ja tee parannus. "Ok. Osasit kopioida. Mutta osaatko selittää, mitä tämä raamatunpaikka Antille sanoo?
- Terveisiä Antille
"17. Ettäs sanot: minä olen rikas, minä olen rikastunut ja en minä mitään tarvitse; ja et tiedä, ettäs viheliäinen ja raadollinen olet, köyhä, sokia ja alastoin. "
- Anteeksi Antti!
Ja anteeksipyyntö heti perään: olen ilmeisesti tulkinnut väärin hänen tarkoitusperiään... Ainakin tästä Antin ja erään toisen henkilön keskustelusta sain sen käsityksen, että Antti on ehkä sittenkin ollut oikeassa ja minä väärässä:
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7236-uskonnon-verukkeilla-ei-pida-rajoittaa-naisten-oikeuksia- siion iloitsee
Valtavan hienoa Eeva Oksalta ja Antti Pentikäiseltä, että ovat keskustelleet ja sopineet asiat. Näin uskovaisten pitäisi aina toimia. Eeva tunnustaa hienosti myös syyttäneensä Anttia aiheettomasti. Poikkeuksellisen suoraselkäinen teko.
- Hyvä Eeva!
siion iloitsee kirjoitti:
Valtavan hienoa Eeva Oksalta ja Antti Pentikäiseltä, että ovat keskustelleet ja sopineet asiat. Näin uskovaisten pitäisi aina toimia. Eeva tunnustaa hienosti myös syyttäneensä Anttia aiheettomasti. Poikkeuksellisen suoraselkäinen teko.
Eeva antoi esimerkin kaikille tämän palstan rienaajille: jos on jotain hampaankolossa julkisuudessa toimivan vl-lähimmäistä kohtaan, kannattaa olla suoraan yhteydessä ja keskustella asiasta ensin kahden kesken.
Näin Jeesuskin meitä opettaa Matt. 18:
"15. Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vstaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee, niin sinä olet veljes voittanut.
16. Mutta jos ei hän sinua kuule, niin ota vielä yksi eli kaksi kanssas, että kaikki asia kahden eli kolmen todistajan suussa olis.
17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä. "
- SRK häviää tämän!
Antti Pentikäinen vastustaa myös lasten raiskaamista. Siinäkin on konttorin miehille purtavaa...
- SRK voittaa tämänkin
Kaikki VL-uskovaiset, joita SRK maallisena järjestönä edustaa, vastustavat lasten raiskaamista. Siinä on sinullekin pilkkajalle vähän purtavaa...
- Selvä juttu
SRK voittaa tämänkin kirjoitti:
Kaikki VL-uskovaiset, joita SRK maallisena järjestönä edustaa, vastustavat lasten raiskaamista. Siinä on sinullekin pilkkajalle vähän purtavaa...
En tiedä, voittaako tai häviääkö SRK, mutta olet oikeassa siinä, että tavallisen vl-uskovaisen näkökulmasta lasten raiskaaminen on niin kammottava asia, ettei sitä pysty edes mitenkään käsittämään.
- VL-valehtelua TAAS!
SRK voittaa tämänkin kirjoitti:
Miksi tämä "lastenraiskaamisen vastustaminen" sitten ilmenee teikäläisyydessä rikosten salaamisena, rikollisten suojelemisena, uhrien vaientamisena ja lastenpuolustajien vainoamisena?
- Vitsit vähissä...
Selvä juttu kirjoitti:
En tiedä, voittaako tai häviääkö SRK, mutta olet oikeassa siinä, että tavallisen vl-uskovaisen näkökulmasta lasten raiskaaminen on niin kammottava asia, ettei sitä pysty edes mitenkään käsittämään.
Samaan aikaan vastustetaan lastenraiskaamista ja raiskataan lapsia?
Tään täytyy olla joku lessu-vitsi joka ei avaudu tavalliselle kuolevaiselle. - Oikeus voittaa SRK:n
VL-valehtelua TAAS! kirjoitti:
Miksi tämä "lastenraiskaamisen vastustaminen" sitten ilmenee teikäläisyydessä rikosten salaamisena, rikollisten suojelemisena, uhrien vaientamisena ja lastenpuolustajien vainoamisena?
SRK:n pääjohtaja Olavi Voittonen sai salattua lähes viisi vuotta Oulun pedofiili-papan rikoksia ja suojeltua miestä oikeudelta, ennen kuin eräs hänen uhreistaan erosi vl-ysteisön salaamispakosta ja teki rikosilmoituksen. V.V. sai tuomion ja Ollin valhe paljastui!
- Eikö montakaan?
Oikeus voittaa SRK:n kirjoitti:
SRK:n pääjohtaja Olavi Voittonen sai salattua lähes viisi vuotta Oulun pedofiili-papan rikoksia ja suojeltua miestä oikeudelta, ennen kuin eräs hänen uhreistaan erosi vl-ysteisön salaamispakosta ja teki rikosilmoituksen. V.V. sai tuomion ja Ollin valhe paljastui!
Miksi aivan tavallisetkin vl-uskovaiset kannattavat tätä rikosten salaamista? Eikö porukasta todellakaan löydy muutamaa esille tullutta enempää ihmisiä, jotka eivät hyväksy lasten raiskaamista ja rikollisuuden salailua?
- Eppäilijä
Soppii eppäillä tuota rikosten salaamista! Minua en ole ainakaan oman kokemukseni perusteella koskaan vl-kristillisyydessä piirissä niin opetettu, päinvastoin aina on kehoitettu "kantamaan syntivuodetta" eli korjaamaan asiat myös lähimmäisten ja lain edessä.
Kun lukaisin tuon yllöolevan "Anteeksi Antti!" nimimerkin linkittämän keskustelun Kotimaa24:ssa sekä mm. Heikki Rainion haastattelun ja sitä seuranneen keskusteluketjun, aloin epäillä että taitaa sittenkin näillä "pedofilia-mantraa" toistavilla olla ketunhäntä kainalossa? Eli pohjimmiltaan tarkoitus on muuttaa liikkeen seurakuntaoppia? - Ei salailua
Samoja kokemuksia täällä: ei ole salailtu, vaan on kehotettu "tuomaan valkeuteen kaikki pimeyden työt". Myös ns. Kristuksen kirkkolakia, johon ylläoleva nimimerkki "Hyvä Eeva!" viittaa, on kehoitettu käyttämään.
- ratapölkky
PMS
Nimet jokaiselta pf-saarnamieheltä julki, jotta osaamme pitää lapsemme heistä erossa.
Ei tule julki. sh menetti lisensinsä. Kohta jo PMS ihasteli, miten hän oli toiminut leirillä taivatavana sielunhoitajana.
Meikäläisten homma on kohta sama kun hellareiden, ei löydy saarnaajia, jos pitää olla nuhteeton tausta- Ei yhden yhtäkään
Kukapa sitä ihan nuhteeton....
- Jokainen raiskaa?
Ei yhden yhtäkään kirjoitti:
Kukapa sitä ihan nuhteeton....
Niinpä, jokainenhan sitä lapsiaan raiskaa!
Tuossa ei ole mitään erikoista, sillä vasta 4-5% vl-puhujista on jäänyt kiinni lastenraiskaamisesta. Kukapa sen ensimmäisen kiven siis heittää, kun aines on tuollaista?
- Ai sinäkö?
Menehän heti ilmoittautumaan poliisille, sika. Tai muuten minä teen sen puolestasi... (IP-osoitteesi on jo otettu talteen.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482529Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742517Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732392Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672190Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1041747Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231205Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71044Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411035Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59942