Lihaksia kotona?

nyhjästääntyhjästä

Oletetaan että matti meikäläinen kirjoittaa seuraavaa! Mulla on tanko jos on noin 60kg painoa siis tangon kans yhteensä ja sitte kaksi 11kilon käsipainoa harjoittelen niiden kans 3krt viikossa. Mutta tuntuu ettei se riitä tai toistoja ei tule tarpeeksi teen myös punnerruksia ja vatsalihasliikkeitä. Eli onko mahdollista nuilla painoilla saada näkyviä lihaksia KOTIOLOSUHTEISSA? Toivon rehellisiä vastauksia ilman mitään kiemurteluja! Jos joku näkis sen verran vaivaa että neuvois montako kertaa noilla kannattas harjoitella viikossa ja minkälaisia sarjoja haluan nimenomaan neuvoja kotona treenaamiseen enkä heti sellaista että mars salille. Ainiin unohtu sanoa että lenkkeilen myös 4kilometrin lenkkejä pari kolme kertaa viikossa. Treenin yhteydessä oon käyttäny kreatiinia! Tähän asti oon tehny niin että oon tehny 2tanko treeniä ja yhden käsipainotreenin viikossa! Käsipaino treeniä en jaksa luetella ku siin on niin monenlaista mutta tuo tanko treeni menee suunnilleen näin. 5x10 suorille käsille, 5x10 hauis kääntöjä, 5x10 semmosta nostoa et nnostan tuohon rinnan korkeudelle en muista liikkeen oikeaa nimeä mut periaatteessa liittyy harteiden (raamien kehitykseen) Onko tämmöinen harjoitus turhaa miten voisitta kehittää tuota harjoittelua paremmaksi ja millä liikkeillä? Ois tosi mukava jos joku neuvois saisko näillä painoilla kotiolosuhteissa jtn. aikaan vaa tarvinko lisää painoja!

4

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsd

Treenaatko jalkoja tai selkää? Tärkeintä on puhtaat toistot, eli ei liian isoja painoja.

• pers train

Ei onnistu.

Lihaskasvulle on välttämätöntä progressio. Joka treenissä pitää olla enemmän toistoja tai enemmän painoa kuin edellisessä treenissä. Yli 20 toiston sarjat eivät enää vahvista tai kasvata lihasta, parantavat ainoastaan aerobista kestävyyskuntoa.

Aloittelija voi treenata koko kropan kolmesti viikossa, kun pitää aina yhden välipäivän. Painoja pystyy aloittelija lisäämään sellaiset 5-10% viikossa ainakin ensimmäiset 2-3 kk. Hommaa siis rutkasti lisää rautaa.

Yleisesti pidetään sellaista 2-3 sarjaa hyvänä per liike, ja sarjassa 8-12 kovaa toistoa (sellaiset painot, että viimeinen juuri ja juuri nousee). Korkeintaan minuutin tauko sarjojen välillä.

Aloittelijalle tärkeimmät liikkeet ovat jalkakyykky, maastanosto, penkkipunnerrus ja leuanveto. Ensimmäiseen puoleen vuoteen ei tarvitse mitään muuta. Nousujohteista treeniä, riittävästi lepoa ja proteiinipoitoista ravintoa, ja tulokset näkyvät käytännössä heti.

• Tfkidjjdkrukgjggj

Pääpiirteittäin näin, mutta takerrun hieman kohtaan "joka treenissä pitää kehittyä". Näin ei suinkaan ole, edes ammattiurheilijat eivät tee ennätyksiä joka treenissä. Aloittelija voi onnistua siinäkin tietyn aikaa kunnes aloittelijavaihe jää taakse.

On muitakin tapoja lisätä rasitusta ja kehittyä kuin lisäämällä painoja tai toistoja. Kuten sarjojen lisääminen, sarjojen välisten taukojen lyhentäminrn ja monenlaiset erikoistekniikat, joista ei enempää, niitä ei aloittelijat tarvitse.

• gewgweg

Joo ota mukaan leuanveto, ja lisää painoja siten että saat noin 10 toistoa per liike.
      Hiilarit pois ja proteiinia sikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      92
      2205
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      154
      1820
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1343
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      826
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      749
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe