Olen 25-vuotias nainen. Sairastan ahdistuneisuushäiriötä, ja joskus voimakkaan ahdistuksen josta ei pääse yli muuten kun juomalla, juon alkoholia. Teen sen nykyään aina salaa, sillä häpeän, ja minun täytyy tehdä se yksin, että pystyn rentoutumaan ja tasaamaan ajatukseni. Muitakin keinoja toki käytän (meditaatio, kirjoittaminen, urheilu..), ja nykyään teenkin tätä yleensä vain kerran kuukaudessa, joskus vähän useammin, miehen ollessa muualla. Samalla myös tupakoin salaa, muuten en polta. En juo mitään perseitä, muutaman siiderin yleensä ja poltan muutaman tupakan. Seurassa en pysty rentoutumaan ja nauttimaan alkoholista. En ole pystynyt kertomaan miehelleni, pelkään että hän ei ymmärtäisi ja jättäisi minut. Olen yrittänyt lopettaa tämän kokonaan, mutta joskus vaan en yksinkertaisesti löydä muuta vaihtoehtoa ahdistuksen lievittämiseen, kun työ yms velvollisuudet pitää kuitenkin hoitaa. Onko tämä väärin/huolestuttavaa? Pitäisikö tehdä jotain? Mitä?
Vaarallista?
10
153
Vastaukset
- on se
Se kitaaminen lähtee kumminkin lapasesta. Korkki kiini ja otat vastaan mitä tulee. Kuuntele tunteitasi.
- .
Ruokavaliossa jotain vikaa, joku aine ei sovi sinulle !
- Keuhkosairaus
Minulla on taas hengitystiheyden ahtauma.Miten saan siihen apua,.
- ex-masentunut
Ehdottaisin että tavalla tai toisella jakasit huolesi miehesi kanssa. Jos suhteenne ei ole ihan kiikun kaakun, ei hän sinua tuon takia jätä, mutta toki se voi siihen olla hyvä veruke, jos hän sellaista etsii.
Läheinen ihminen, jolle ahdistuksestaan voi puhua, auttaa yleensä enemmän kuin alkoholi. Tai ainakin se vie yhden ison ahdistuksen lähteen - paljastumisen - pois.- varo alkoholia
Voisit puhua ongelmastasi lääkärin kanssa. Ahdistukseen on lääkkeitäkin.
Kyllähän tuo alkoholi rentouttaa, mutta pitkään käytettynä sitä tarvii aina vaan enempi jotta ahdistus katoaisi. Ja pian otat alkoholia silloinkin, kun ei ahdista, ihan vaan sen takia, ettei ahdistus tulisi! - ex-masentunut
varo alkoholia kirjoitti:
Voisit puhua ongelmastasi lääkärin kanssa. Ahdistukseen on lääkkeitäkin.
Kyllähän tuo alkoholi rentouttaa, mutta pitkään käytettynä sitä tarvii aina vaan enempi jotta ahdistus katoaisi. Ja pian otat alkoholia silloinkin, kun ei ahdista, ihan vaan sen takia, ettei ahdistus tulisi!Ihan sama riski on lääkkeissäkin. Ylipäätään pitäisi hoita syitä, ei oireita.
- jooppa joo
Olet alkoholisti hyvin yksinkertaista mutta voihan sen aina verhota mihin tahansa ahdistukseen.
- pam pam
Pameja, ne auttaa!
- .
Sekakäyttäjä tuli taas.
- rgrgf
Siis juot tyyliin kerran kuukaudessa muutaman siiderin? eihän tuo nyt ole mitään vakavaa :D monet tekee samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412470Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864