Kumpaa äidit äänestää?

ÄitiÄitipäÄiti

Haavisto vs Niinistö

Kumpaa äänestät?

Miksi?

60

330

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Niinistöä, molemmat mielestäni loistavia ehdokkaita, mutta Niinistöllä on enemmän yhteistä omien arvojeni kanssa. Niinistö on vaan sopivampi. Vaalikoneiden vastauksissa molempien kanssa meni vastaukset yksiin noin puolessa kysymyksistä, mutta näen, että tosiaan Niinistön kanssa enemmän yhteistä.

Kertaakaan tosin ei ole missään vaaleissa ollut ketään ehdokasta, jonka arvojen kanssa menisi edes suurin osa yksi yhteen, joten siinä mielessä Niinistökään ei ole täydellinen ehdokas mielestäni.

• ...................

Haavistoa.

Samat arvot ja muutenkin olisi loistava presidentti. Niinistökin olisi hyvä pressa, mutta Haavisto mulle paras.

• munmielipidevaan

kukaan ei ollut hyvä pressaehdokas, mutta näistä kahdesta Haavistoa

Niinistö suosii rikkailta

• 10+5

Onneks et elä jossain 80 luvun köyhät kyykkyyn sanoo porvari kuvitelmassa..

• ...

• Uudet perustelut

Presidentillä ei ole juuri mahdollisuutta puuttua sisäpolitiikkaan, joten perustelusi ei pidä. Presidentti ei voi vaikuttaa lainsäädäntöön.
        Väärin asennoitua ajatukseen, että presidentti suosisi jotain kansanosaa. Ketä Haavisto mielestäsi suosii?
        Väärin sekin olisi.

• Onpas mainos!
        ... kirjoitti:

Mielestäni Niinistö sanoo, että köyhät kyykkyyn..

http://www.voice.fi/files/picture_460/2012_01_23_4f1d63a17dedc.jpg

Mutta tottahan se on, että Niinistön puolue ajaa eniten rikkaiden asioita.

Juuri tuollaiset mainokset aiheuttavat kansan kahtiajaon. On ihmisiä, jotka todella luulevat, että mainos on Kansallisen Kokoomuksen tuote.

Aika halpamaista.

• Haavisto....

En halua, että presidentti ajaa vain rikkaiden ihmisten asioita, kun en ole itsekkään sellainen.

• .................

Presidentti ei kauheasti sun asioitas voi ajaa...

• v

http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2012/01/08/yle-niinisto-ehdokkaiden-osakekunkku-vayrynen-kiinteistopohatta/201220497/12
      Presidentinvaaleissa kamppailevilla ehdokkailla on hyvin eri suuruiset omaisuudet.
      Ehdokkaiden osakedespootti on Sauli Niinistö.
      Yle Uutiset kertoo.
      Niinistö on sijoittanut varojaan noin 500 000 euron edestä joukkovelkakirjoihin ja rahasto-osuuksiin.
      Sen lisäksi hänellä on noin 100 000 euron osakesalkku, jossa on mm. alumiiniyhtiö Norsk Hyrdon ja vaatevalmistaja Hennes & Mauritzin osakkeita.

Lisäksi Niinistöllä on kiinteistö-omaisuutta noin 375 000 euron edestä,
      ja hän on velaton.

Niinistön vaalikassa on 1,2 miljoonaa lahjoittajana rikkaat.

Mitä se liha luu määrä FYYSINEN NIINISTÖ sanoo tai tekee muodostuu juuri tuosta: Omasta navasta ja pääoman tuesta se tuen kriteereistä.

Vihreiden Pekka Haavisto antaa rahojensa ilmeisesti levätä laakereillaan. Haavisto ei ole ilmoituksensa mukaan sijoittanut rahojaan juuri mihinkään; hänellä ei ole osakkeita tai rahasto-osuuksia, eikä myöskään velkaa.
      Haavisto omistaa osuudet isänsä kuolinpesästä ja perintömaatilasta Tampereella. Tilaksi kutsutaan jo taloa jonka alla tonttia 2 ha perikunnan?!
      Tällä hetkellä Haavisto asuu puolisonsa kanssa VUOKRALLA, kun hän myi arvokkaan talonsa Helsingin Munkkiniemessä viime vuonna. Kas kas missä tiedot arvosta? luulo ei ole varallisuutta.
      Haavisto tunnetaan tosin kupla-Volkkari -autojen harrastajana, joten kenties hän käyttää varojaan autokokoelmaansa.
      Aatella harrastus käy omaisuudesta.

.

• oot urpo

Vittuako se sulle kuuluu mihin kukakin rahojaan käyttää?

• Mene ja tiedä????

En todellakaan tiedä kun en kummastakaan pidä, enkä heidän puolueitaan ole koskaan äänestänyt. Voi olla että "kuorsaan" vaalien ohi eiväthän ne ole onneksi eduskuntavaalit ja pressalla ei sitä valtaakaan pahemmin ole. Tuskin mun maailmaani kaataa oli siellä kumpi vaan mutta ei mun äänellä.....kai??

• ............

Nimenomaan presidentillä ei ole päätösvaltaa vaan päätökset tekee eduskunta/hallitus, presidentti ei kansalaisten asioista pahemmin päätä. Lähinnä vaan kättelee ulkomaisia johtajia, ja vaikuttaa siis maailmalla Suomi-kuvaan. Musta aika sama mistä puolueesta presidentti on. Äänestän yksinkertasesti mukavemmalta vaikuttavampaa tyyppiä, ja siis Niinistöä. Ensimmäisen kierroksen valintani ei päässyt jatkoon.

• kaikki äänet tarpeen

Jos noin jokainen ajattelisi, niin jäisipä ääniä saamatta, jokainen ääni on tarpeen, näissä vaaleissa ei äänestetä puoluetta vaan ihmistä presidentiksi:))

Minun ääneni menee Haavistolle!

• niinistö ilman muuta

EI AINAKAAN HAAVISTOA, herranen aika sentään!! Presidentin kuuluu olla naimisissa naisen kanssa, en voisi kuvtella muunlaista. Häpeisin olevani suomesta, huh huh...
      Toivon että moni muukin ajattelee samoin, ja valitsee niinistön. Mun tajuntaa ei käy miespari ei käy!!!!

Mutta soinia äänestin ekalla, mutta paras vaihtoehto jäi rannalle. Pakko ollaniinistö pakko!!!!

• kuutosta meillä

Niinistöä, hän on rehellisempi. Haaviston CV:ssä on paljon tulkinnanvaraisuutta ja suoranaista valehtelua.

• plääääääää

ja taasko se alkaa puolisosta jaarittelu..........
        tämä jos mikä pistää juuri äänestämään Haavistoa!

• kova väite
        kuutosta meillä kirjoitti:

Niinistöä, hän on rehellisempi. Haaviston CV:ssä on paljon tulkinnanvaraisuutta ja suoranaista valehtelua.

MIkä on suoranaista valehtelua? Voisitko perustella aika rankan väitteesi.

• kanalauma

Jaa ja moniko teistä päätti itse ketä äänestää?

Taisi se isä tai avopuoliso päättää, kertoiko äänestettävän nimen, vai käskyttikö vain numerolla.
      Yhtä suuri osuus kun kokonaisuudesta ei äänestä, äänestää niin kuin käskytetään.
      se on 4,4 miljoona/2 = 2,2 miljoonaa heistä 30 % 660 000 on yhden tupla ääni. Tai äitikin tottelee isää? monesko sivuääni..

• 8+5

Älä ole tyhmä..

Luuletko sä ihan oikeasti että eletään maailmassa jossa joku muu päättää mitä sä yksin siellä kopissa lappuun kirjoitat..

Minä äänestin ensimmäisellä kierroksella Niinistöä, niin teen myös toisella. Mieheni äänesti ehdokasta jota itse en ikinä äänestäisi, toisella kierroksella jättää äänestämättä.

Ehkä sulla sitten ei ole omia mielipiteitä ja menet muitten milipiteiden mukaan. Oikeen laatu äänestäjä.

• mymmelikö?

äänestin tyhjää koska kumpikaan ehdokkaista ei vastaa minun näkemystäni! Niinistö, yäk ja kokooomuslainen ei ikinä haavisto vihree, ei ajattele kun luontoo ja nostaa pensanhintoja ja autioittaa samalla maaseudun ja pakottaa ihmiset muuttaan kaupunkeihin pieniin lokeroihin! TYHJÄ oli paras

• Numerolla äänestänyt

Tyhjä on minun mielestäni parempi kuin jääminen pois.
        Se on ihan yhtä hyvä mielipide kuin numerokin.

• .....

Olet aika lapsellinen..

• HaavistonPekka

Ekalla kierroksella äänestin Arhinmäkeä, mutta kun hän ei päässyt jatkoon niin aivan ehdottomasti Haavistoa. Tiedän, että jos haluamme oikeasti hyvän ja tasa-arvoisen yhteiskunnan, jossa kiusaamista koulussa esiintyy niin vähän kuin on suinkin mahdollista, Pekka Haavistolla on paremmat edellytykset toteuttaa tuo asia.
      Äänestäkää nyt muutkin ihmiset sitä, jotta saamme oikeasti tasa-arvoisen ja suvaitsevaisen yhteikunnan!

• ....................

No en todellakaan usko että Haavisto pystyisi tasa-arvoista ja suvaitsevaista yhteiskuntaa toteuttamaan.

• Herrag
    • Haavistoa äänestän

Ikinä en olis uskonut näin tekeväni, mutta ei parempaakaan vaihtoehtoa...

• äitipääitiäiti

Äänestän haavistoa, ehkäpä silloin kouluissa haukkumiseen paljon käytetty "homo" vähenisi.

Hän on muutenkin sellainen rauhan presidentti.

Niinistöstä olen jotenkin saanut kuvan vanhoillisena ja suvaitsematttomana porvarina. En tiedä miksi, olen hänestäkin yrittänyt selvää ottaa..

Lisäksi puollan homojen oikeuksia adoptioasioissa sekä avioliitto-oikeuksissa.

Vihreä en ole ja se onkin se miinus Haavistossa.

• ............

Haavistossa miinusta on hänen homoutensa.

• maapallo perinnöksi
    • Mene ja tiedä

Äänestin Niinistöä vaikka en olisi ikinä uskonut niin tekeväni. Mutta en halua homoparia presidentinlinnaan, vaikka muuten ei mulla mitään homoja vastaan ole mutta tuntuisi kummalta jos "härkäpari" siellä kättelisi itsenäisyyspäivänä juu ei kiitos.

• tirrppa

Miksi ihmeessä se vielä tänäkin päivänä tuntuu kummalta??
        Mitä väliä rakkauden kohteen sukupuolella on jos muuten on pätevä presidentiksi? Homoja on aina ollut ja tulee olemaan. Itse toivoisin Haavistosta presidenttiä, jotta oikeasti saataisiin uutta näkökulmaa homo, suvaitsevaisuus yms. keskusteluihin.

• voi pyhä lehmä

Kumoat itsesi lauseessasi.. EI ole mitään homoja vastaan mutta ompahan silti.. Jos ei olisi mitään homoja vastaan, niin olisit äänestänyt Haavistoa etkä nyt yrittäisi säälittävästi perustella tekojasi:"mutta kun ei mulla OIKEESTI oo mitään homoja vastaan."

• 34
        voi pyhä lehmä kirjoitti:

Kumoat itsesi lauseessasi.. EI ole mitään homoja vastaan mutta ompahan silti.. Jos ei olisi mitään homoja vastaan, niin olisit äänestänyt Haavistoa etkä nyt yrittäisi säälittävästi perustella tekojasi:"mutta kun ei mulla OIKEESTI oo mitään homoja vastaan."

Eli sun mielestä kaikkien tulisi äänestää Haavistoa siksi että hän on homo. Mutta ne jotka äänestää Niinistöä siksi ettei hän ole homo on tekopyhiä?

Mulle on yks hailee mitä Haavisto tekee makuuhuoneessaan. Äänestin Niinistöä muitten meriittien perusteella (mua ei myöskään kiinnosta mitä Niinistö siellä makuuhuoneessaan tekee).

Eipä tuomita muita äänestämiskäyttäytymisestään ja leikitä samalla itse niin suvaitsevaista (kun ei suvaita toisten mielipiteitä).

• justjoo...

"Jos ei olisi mitään homoja vastaan, niin olisit äänestänyt Haavistoa."

Onpa taas kypsä kommentti.
        Ihmisillä jotka eivät äänestä Haavistoa on jotain homoja vastaan??

• voi pyhä lehmä
        34 kirjoitti:

Eli sun mielestä kaikkien tulisi äänestää Haavistoa siksi että hän on homo. Mutta ne jotka äänestää Niinistöä siksi ettei hän ole homo on tekopyhiä?

Mulle on yks hailee mitä Haavisto tekee makuuhuoneessaan. Äänestin Niinistöä muitten meriittien perusteella (mua ei myöskään kiinnosta mitä Niinistö siellä makuuhuoneessaan tekee).

Eipä tuomita muita äänestämiskäyttäytymisestään ja leikitä samalla itse niin suvaitsevaista (kun ei suvaita toisten mielipiteitä).

Osaatko lukea sen viestin, johon vastasin?

"Mutta en halua homoparia presidentinlinnaan, vaikka muuten ei mulla mitään homoja vastaan ole "

Siinä sinulle se kohta, johon vastasin.. Sanoinko, että KAIKKI, jotka eivät äänestä Haavistoa on homovastaisia? En sanonut, joten silmä käteen ja lueppa kaikki ennen kuin vastaat.. Tämä siis sekä 34:selle että just joo:lle.

34: sinä sentään perustelit kantasi miksi äänestit Niinistöä toisella tavalla kuin:"en halunnut homoa pressaks", joten aiempi vastaukseni ei liene koskevan sinua?

• =)=)=)=)=)=)=)=)

Mistä tiedät että ovat härkiä? Mie kyllä uskon että ovat hirvaita..

• Mene ja tiedä...

Se oli yksi niistä asioista miksen Haavistoa äänestänyt, muitakin syitä riittää. Mulla on lähipiirissä homopari, tosin voin uskoa että loukkaantuvat jos kuulevat mun Niinistöä äänestäneen myös siksi että en halua maan johtopaikalle homoparia, varsinkin kun toinen osapuoli näyttää nuorelta rattopojalta........Homous ei minusta kuitenkaan ole ihan normaalia, vaikka hyväksyttävää onkin sinänsä, mutta maan johtoon ei kiitos. En olisi Haavistoa äänestänyt vaikka olisi hetero, koska yksinkertaisesti hän on minusta vastenmielinen......en tosin ole Niinistönkään ylin ihailija, jompaa kumaa se vaan oli äänestettävä ja se oli nyt Niinistö.....

• Siihen asti.-,
        Mene ja tiedä... kirjoitti:

Se oli yksi niistä asioista miksen Haavistoa äänestänyt, muitakin syitä riittää. Mulla on lähipiirissä homopari, tosin voin uskoa että loukkaantuvat jos kuulevat mun Niinistöä äänestäneen myös siksi että en halua maan johtopaikalle homoparia, varsinkin kun toinen osapuoli näyttää nuorelta rattopojalta........Homous ei minusta kuitenkaan ole ihan normaalia, vaikka hyväksyttävää onkin sinänsä, mutta maan johtoon ei kiitos. En olisi Haavistoa äänestänyt vaikka olisi hetero, koska yksinkertaisesti hän on minusta vastenmielinen......en tosin ole Niinistönkään ylin ihailija, jompaa kumaa se vaan oli äänestettävä ja se oli nyt Niinistö.....

Kaikkien teidän Niinistöintoilijoiden pojista voi tulla tai siis jo ovat homoja; toivotteko, että sen suuntautumisen takia heidän toiveensa tulevaisuuden tai minkä asian tahansa suhteet, torpeedoidaan sellaisten ihmisten avulla, joilla ei vain riitä käsitys siitä, että seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään tekemistä esim.ammatitaidon kanssa.

Joskus vielä joskus suomalaiset kapeakatseiset ymmärtävät senkin, että jopa mustaihoinen voi oikeasti olla alkuperäinen suomalainen....

• "nummero 2"

Haavistoa ehdottomasti, on sympaattinen ja presidentiksi juuri sopiva, suvaitsevainen älykäs ehdokas!

• tavis

Miksi ihmeessä kaikkea ja kaikkia pitäisi suvaita, tämä suvaitsevaisuus juuri ajaa maailman rappioon....

• Babette8891

Haavisto!!

Ja miksi: Koska kannatan sukupuolineutraalia avioliittolakia, Haavisto on tyyppinä jotenkin "aidomman oloinen" ja mieluummin vihreät puolueena vastaa arvojani.

• nih..,

Ja kukaan ei muista kuinka edistyksellinen Suomi oli silloin kun naiset sai luvan antaa oman äänensä!! Jos asiaa ei olis aikanaan kannatettu miten asiat olisivat tänäpäivänä? Eiköhän "vanhoolliset" ajatukset vois jo sivuuttaa ja elää vuotta 2012. Ihan hävettää tämä että nykypäivänä ihmiset on ku jostain tuppukyllästä! Siksi ihan periaatteessa äänestän Haavistoa jotta äänestysluvut herättäis jos ei muuta niin keskustelua jotta asenteet ehkä muuttuisi tulevaisuudessa!!

• Sairasta
        nih.., kirjoitti:

Ja kukaan ei muista kuinka edistyksellinen Suomi oli silloin kun naiset sai luvan antaa oman äänensä!! Jos asiaa ei olis aikanaan kannatettu miten asiat olisivat tänäpäivänä? Eiköhän "vanhoolliset" ajatukset vois jo sivuuttaa ja elää vuotta 2012. Ihan hävettää tämä että nykypäivänä ihmiset on ku jostain tuppukyllästä! Siksi ihan periaatteessa äänestän Haavistoa jotta äänestysluvut herättäis jos ei muuta niin keskustelua jotta asenteet ehkä muuttuisi tulevaisuudessa!!

Seuraavissa presidentinvalleissa on varmaan ehdokkaana jo sitten pedofiilipuolueen edustajakin. Ja sitähän te modernit äidit tietysti urbaaaneissa city-keskuksissanne äänestätte. Kaikesta roskasta tulee sallittua, kun sitä aikansa puputetaan joka teidotusvälineestä. Etiikka ja moraalikäsitykset ovat täysin unohduksissa. Jos homoa noin paljon palvotte, niin miten ihmeessä olette miehen kanssa olleet yhteydessä ja lapsenne alulle laittaneet. Vai oletteko kaikki lesboja koeputkihehelmöitys äitejä. Niin vaikka kohtahan ukoillakin on oikein OIKEUS synnyttämiseen. Suomen tuleva ykkäs"nainen" Ecvadorilainen homo!!! Hyi hitto!!! Ja sitten vielä lisäksi se, että tämä homo on vihreä.... Joo maailma pelastuu kun homot ja lesbot kellii keskenään, ei tule lisää kansaa!!!!!

• 15
        Sairasta kirjoitti:

Seuraavissa presidentinvalleissa on varmaan ehdokkaana jo sitten pedofiilipuolueen edustajakin. Ja sitähän te modernit äidit tietysti urbaaaneissa city-keskuksissanne äänestätte. Kaikesta roskasta tulee sallittua, kun sitä aikansa puputetaan joka teidotusvälineestä. Etiikka ja moraalikäsitykset ovat täysin unohduksissa. Jos homoa noin paljon palvotte, niin miten ihmeessä olette miehen kanssa olleet yhteydessä ja lapsenne alulle laittaneet. Vai oletteko kaikki lesboja koeputkihehelmöitys äitejä. Niin vaikka kohtahan ukoillakin on oikein OIKEUS synnyttämiseen. Suomen tuleva ykkäs"nainen" Ecvadorilainen homo!!! Hyi hitto!!! Ja sitten vielä lisäksi se, että tämä homo on vihreä.... Joo maailma pelastuu kun homot ja lesbot kellii keskenään, ei tule lisää kansaa!!!!!

Sen pedo:n rinnalla vois olla ehdokkaanna vaikka city-kettu..

• rauhanäiti
        Sairasta kirjoitti:

Miten voit verrata kahden aikuisen ihmisen välistä suhdetta pedofiliaan?

Ei kaikkea tarvitse suvaita, mutta mielestäni maailma olisi aika paljon parempi paikka jos edes vähän enemmän olisi suvaitsevaisuutta.
        Esimerkiksi mistäs johtuvat monet sodat?
        Hitler? Uskonsodat? etc..

Eikö ihminen olisi edes sen verran oppinut historiasta ettei yrittäisi muuttaa toisia ihmisiä sellaisiksi joita he eivät ole. Tuollaisesta ei seuraa mitään hyää.

Olen myös aktiivisesti seurannut vaalikeskusteluita ja mielestäni Niinistö on agressiivinen ja hyökkäävä, Haavisto taas kuin vanhempi joka yrittää kärsivällisesti selittää uhmakkaalle lapsellleen mikä on oikein mikä väärin. "Mä haluuuuun natoon!!! Koska enäjä on uhka!!" "Ei ei Niinistö, Venäjä ei ole uhka, meillä ei ole varaa liittyä sotilasliittoon, me pärjäämme hyin näinkin, kukaan ei ole hyökkäämässä suomeen ole vain ihan rauhassa, älä pelkää. Suunnataan sotimisen sijasta voimavaramme rauhaan, tehdään meistä rauhaa edistävä maa.

Niinistöhän kimpaantui yhdessä vaalitentissä yleisöstä kysymyksen esittäneelle miehelle.. Ei presidentin kuulu kimmastua vaan esittää ja selittää kantansa niin hyvin, että kansa tahtoo samaa.

En todellakaan ymmärrä miksi joku tahtoo äänestää Niinistöä. Onhan hänellä hyiäkin ajatuksia, mutta ikävä kyllä suurin osa hänen ideologiastaan on suorastaan pahasta ja hän on itsekin myöntänyt olevansa liian äkkipikainen.

• ...
        rauhanäiti kirjoitti:

Miten voit verrata kahden aikuisen ihmisen välistä suhdetta pedofiliaan?

Ei kaikkea tarvitse suvaita, mutta mielestäni maailma olisi aika paljon parempi paikka jos edes vähän enemmän olisi suvaitsevaisuutta.
        Esimerkiksi mistäs johtuvat monet sodat?
        Hitler? Uskonsodat? etc..

Eikö ihminen olisi edes sen verran oppinut historiasta ettei yrittäisi muuttaa toisia ihmisiä sellaisiksi joita he eivät ole. Tuollaisesta ei seuraa mitään hyää.

Olen myös aktiivisesti seurannut vaalikeskusteluita ja mielestäni Niinistö on agressiivinen ja hyökkäävä, Haavisto taas kuin vanhempi joka yrittää kärsivällisesti selittää uhmakkaalle lapsellleen mikä on oikein mikä väärin. "Mä haluuuuun natoon!!! Koska enäjä on uhka!!" "Ei ei Niinistö, Venäjä ei ole uhka, meillä ei ole varaa liittyä sotilasliittoon, me pärjäämme hyin näinkin, kukaan ei ole hyökkäämässä suomeen ole vain ihan rauhassa, älä pelkää. Suunnataan sotimisen sijasta voimavaramme rauhaan, tehdään meistä rauhaa edistävä maa.

Niinistöhän kimpaantui yhdessä vaalitentissä yleisöstä kysymyksen esittäneelle miehelle.. Ei presidentin kuulu kimmastua vaan esittää ja selittää kantansa niin hyvin, että kansa tahtoo samaa.

En todellakaan ymmärrä miksi joku tahtoo äänestää Niinistöä. Onhan hänellä hyiäkin ajatuksia, mutta ikävä kyllä suurin osa hänen ideologiastaan on suorastaan pahasta ja hän on itsekin myöntänyt olevansa liian äkkipikainen.

Kerron teille esimerkin Niinistön edustaman puolueen poltiikasta. Vastassa on siis ehdokas, joka on nimetty sosiaalidemokraattien ja vasemmiston, eli toisen puolen valinnaksi. Tämänkin varjolla on syytä miettiä millaista prsedenttiä/arvoja haluatte suomen ulko- ja puolustuspolitiikan johtoon.

Ennakkoperintö. Toisin kuin täälläkin monet varmasti luulevat ennakkoperintönä voi antaa isoja summia verottomasti. Tämän sai aikaan Kokoomus Matti Vanhasen hallituksen kaudella. Köyhät pysyvät tyytyväisenä, koska edelleen kuvitelevat , että perintöä verotetaan kovasti ja tämä on tapahtunut suht hiljaisuudessa tai ketäpä köyhää poltiikka niin kiinnostaisikaan, että tietäisi.

Kuulun siihen onnekkaaseen kansaosaan, jota köyhyys ei rassaa, olen siis porvari, mutta aatemaailmaltani puhdas vasemmistolainen. Kokoomuksen joitakin vuosia sitten läpi ajaman lakimuutoksen takia, saan ennekkoperintöä 20 tuhatta vuosittain verottomana. Yllättikö? niin summa on nykyisin 20 tuhatta, jonka jälkeen vasta lähtee vero juoksemaan ylimenevältä osalta. Samaan aikaan kun minä saan 20 tuhatta vuosittain puhtaana käteen ennakkoperintöä, työttömyyskorvauksesta, äitiyspäivärahoista, opintotuista jne verotetaan vähintään 20% ja kyse ei ole saajalle ylimääräisestä tulosta, kuten perintö on minulle.

Rikkaat siis saavat siirtää varojaan verottomasti, sillä harvempi köyhä pystyy antamaan ennakkoperintöä. Köyhän rahaliikenteessä mitään ei tapahdu ilman veroja. Tällaista on kokoomuksen politikka.

En sillä sano, ettenkö olisi kokoomukselle kiitollinen tästä, vaan sanon sillä, että älkää hyvät ihmiset nyt miettikö äänestättekö presidentiksi homoa vai heteroa joka voidaan rinnastaa pedofiiliksi, koska on omia lapsia nuorempi puoliso, vaan miettikää sitä politiikkaa, jota henkilöt edustavat!

• tavis
        ... kirjoitti:

Kerron teille esimerkin Niinistön edustaman puolueen poltiikasta. Vastassa on siis ehdokas, joka on nimetty sosiaalidemokraattien ja vasemmiston, eli toisen puolen valinnaksi. Tämänkin varjolla on syytä miettiä millaista prsedenttiä/arvoja haluatte suomen ulko- ja puolustuspolitiikan johtoon.

Ennakkoperintö. Toisin kuin täälläkin monet varmasti luulevat ennakkoperintönä voi antaa isoja summia verottomasti. Tämän sai aikaan Kokoomus Matti Vanhasen hallituksen kaudella. Köyhät pysyvät tyytyväisenä, koska edelleen kuvitelevat , että perintöä verotetaan kovasti ja tämä on tapahtunut suht hiljaisuudessa tai ketäpä köyhää poltiikka niin kiinnostaisikaan, että tietäisi.

Kuulun siihen onnekkaaseen kansaosaan, jota köyhyys ei rassaa, olen siis porvari, mutta aatemaailmaltani puhdas vasemmistolainen. Kokoomuksen joitakin vuosia sitten läpi ajaman lakimuutoksen takia, saan ennekkoperintöä 20 tuhatta vuosittain verottomana. Yllättikö? niin summa on nykyisin 20 tuhatta, jonka jälkeen vasta lähtee vero juoksemaan ylimenevältä osalta. Samaan aikaan kun minä saan 20 tuhatta vuosittain puhtaana käteen ennakkoperintöä, työttömyyskorvauksesta, äitiyspäivärahoista, opintotuista jne verotetaan vähintään 20% ja kyse ei ole saajalle ylimääräisestä tulosta, kuten perintö on minulle.

Rikkaat siis saavat siirtää varojaan verottomasti, sillä harvempi köyhä pystyy antamaan ennakkoperintöä. Köyhän rahaliikenteessä mitään ei tapahdu ilman veroja. Tällaista on kokoomuksen politikka.

En sillä sano, ettenkö olisi kokoomukselle kiitollinen tästä, vaan sanon sillä, että älkää hyvät ihmiset nyt miettikö äänestättekö presidentiksi homoa vai heteroa joka voidaan rinnastaa pedofiiliksi, koska on omia lapsia nuorempi puoliso, vaan miettikää sitä politiikkaa, jota henkilöt edustavat!

Jaa Haavistoko poistaa kaikki epäkohdat maastamme. Kumma luulo että presidentti voi vaikuttaa kaikkeen, kun tosiasiassa ei voi oikein mihinkään. Suuret on odotukset ihmisillä älkää pudotko korkeelta, tulee pipi.

• ...
        tavis kirjoitti:

Jaa Haavistoko poistaa kaikki epäkohdat maastamme. Kumma luulo että presidentti voi vaikuttaa kaikkeen, kun tosiasiassa ei voi oikein mihinkään. Suuret on odotukset ihmisillä älkää pudotko korkeelta, tulee pipi.

On puhe maamme arvojohtajan valinnasta. Millaisia arvoja halutaan kyseisen henkilön edustavan.

Halutaanko maalle kokoomuksen arvomaailman mukainen presidentti, vai halutaanko maalle inhimillisempiä arvoja edustava presidentti.

Halutaanko presidentti, jonka sydäntä lähellä on maamme rikkaiden hyvinvoinnin ajaminen vai halutaanko presidentti jonka sydäntä lähellä on ihmisoikeudet?

Minulle tilanne on win-win. Solidaarisena köyhiä kohtaan olisin tyytyväinen jos Haavistosta tulisi presidentti, näin maa kertoisi, että ihminen on se tärkein tässä maassa. Oman rikkaan taustani takia hyödyn todella paljon myös siitä toisesta vaihtoehdosta, jos suomi näyttää, että tämä on rikkaiden maa ja vahvat pärjää aina vain paremmin.

Haavistoa olen nosita kuitenkin äänestänyt aatteeni, en järkeni mukaisesti.

• ...............
        ... kirjoitti:

On puhe maamme arvojohtajan valinnasta. Millaisia arvoja halutaan kyseisen henkilön edustavan.

Halutaanko maalle kokoomuksen arvomaailman mukainen presidentti, vai halutaanko maalle inhimillisempiä arvoja edustava presidentti.

Halutaanko presidentti, jonka sydäntä lähellä on maamme rikkaiden hyvinvoinnin ajaminen vai halutaanko presidentti jonka sydäntä lähellä on ihmisoikeudet?

Minulle tilanne on win-win. Solidaarisena köyhiä kohtaan olisin tyytyväinen jos Haavistosta tulisi presidentti, näin maa kertoisi, että ihminen on se tärkein tässä maassa. Oman rikkaan taustani takia hyödyn todella paljon myös siitä toisesta vaihtoehdosta, jos suomi näyttää, että tämä on rikkaiden maa ja vahvat pärjää aina vain paremmin.

Haavistoa olen nosita kuitenkin äänestänyt aatteeni, en järkeni mukaisesti.

Noh mitenköhän Halonen on kaudellaan vastaaviin asioihin vaikuttanut? En oo Halosesta nähny enkä kuullut kuin linnan juhlissa.

• --------------------

En todellakaan halua kapitalistia tämän maan "arvojohtajaksi". Vai onko joku oikeasti joskus kuullut Niinistön puhuvan jostain muusta kuin eurosta ja taloudesta?

Inhimilliset arvot kunniaan ja presidentiksi se, joka kykenisi puuttumaan tuolla maailmalla mellastavaan ihmisoikeuksien polkemiseen. Haavistoa tämä kiinnostaa, Niinistölle ihmisoikeuksien toteutuminen sekä ympäristöarvot ovat toissijaisia ja tulevat vasta sen rahan takomisen jälkeen. Äänestän ehdottomasti Haavistoa.

Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset, onko kumpi kykenee puhumaan paremmin rauhan ja ihmisoikeuksen puolesta.

• wwaaddccxx

Ei kiitos homoa presidenttiä ei kiitos...Haavisto ja rattopoika todella kuvottavaa..yäk..

• Naavisto on 1

Haavistoa tietenkin - humanistia totta kai.

Miten yksikään äiti voisi äänestää porvaria, jonka arvomaailman määrittää raha eli kaikki asiat mitataan taloudellisin kriteerein, emmehän me äidit niin tee!

• tavis

Porvari se Haavistokin ja ihan takuuvarmasti hänenkin arvomaailmansa mittaa raha.....
        mutta voihan sitä satuihin uskoa....

• äänestämään lähdössä

Haavistoa ilman muuta!

• NIIN NIIN NIINISTÖ

Tulevaisuuden itsenäisyyspäivänvastaanotolla kaksi homoa kättelemässä ulkomaan edustusvieraita. Toisella päällään pitsiunelma ja toisella frakki. Hinkkaavat siinä toisiaan ohimennen suut maireassa virneessä. Juuu.... ihanaa ja vapauttavaa. Kaikki maailman homot riemuitsee viimeinkin tasa-arvo!!! Vieraslistalla on tietysti vain homoja ja lesboja. Asu vapaa, mielellään perseen paljastava pitsi tai nahka

Ensimmäinen valtiovierailu maana Irak tai Iran, jossa kummassakin maassa homoille kova kohtalo. Valtionselkkaus homopresidenttipari odottaa pika oikeudenkäyntiä ja lynkkausta. Ahtisaari lähetetään rauhanneuotteluihin pelastamaan Suomen ykköshomoja. Suuri naurun ja pilkan aihe maailmalla. Kuinka Suomalaiset ovat noin urpoja????? No siksi, kun suurin osa näyttäisi olevan näitä homoja ja lesboja tai muuten vain vietävissä olevia pöhköjä, jotka eivät osaa edes äänestää muulla kuin perseellään.

Vaihtoehto kaksi Niinistöstä tulee pressa. Hän voi lyödä Haaviston maamme ensimmäiseksi viralliseksi ruskeanreiän ritariksi. Kansa hurraa. Nyt meillä viimeinkin on aito ritari ruskea!!!!

Onnea Suomi! Niinistöstä tulee pressa, mutta siltikin nämä vaalit sen osoittivat,että Suomi on homojen ja lesbojen ihmemaa!!!

• Kääntöpuolia;P
        NIIN NIIN NIINISTÖ kirjoitti:

Tulevaisuuden itsenäisyyspäivänvastaanotolla kaksi homoa kättelemässä ulkomaan edustusvieraita. Toisella päällään pitsiunelma ja toisella frakki. Hinkkaavat siinä toisiaan ohimennen suut maireassa virneessä. Juuu.... ihanaa ja vapauttavaa. Kaikki maailman homot riemuitsee viimeinkin tasa-arvo!!! Vieraslistalla on tietysti vain homoja ja lesboja. Asu vapaa, mielellään perseen paljastava pitsi tai nahka

Ensimmäinen valtiovierailu maana Irak tai Iran, jossa kummassakin maassa homoille kova kohtalo. Valtionselkkaus homopresidenttipari odottaa pika oikeudenkäyntiä ja lynkkausta. Ahtisaari lähetetään rauhanneuotteluihin pelastamaan Suomen ykköshomoja. Suuri naurun ja pilkan aihe maailmalla. Kuinka Suomalaiset ovat noin urpoja????? No siksi, kun suurin osa näyttäisi olevan näitä homoja ja lesboja tai muuten vain vietävissä olevia pöhköjä, jotka eivät osaa edes äänestää muulla kuin perseellään.

Vaihtoehto kaksi Niinistöstä tulee pressa. Hän voi lyödä Haaviston maamme ensimmäiseksi viralliseksi ruskeanreiän ritariksi. Kansa hurraa. Nyt meillä viimeinkin on aito ritari ruskea!!!!

Onnea Suomi! Niinistöstä tulee pressa, mutta siltikin nämä vaalit sen osoittivat,että Suomi on homojen ja lesbojen ihmemaa!!!

Niinistöstä tulee presidentti, ensimmäiseksi hän nostaa eläkeikää vanhat ja sairaat jatkavat siis työssä, toiseksi hän edesauttaa palkkojen laskua, suomalaiset matalapalkkaiset joutuvat työpäivän jälkeen leipäjonoon, josta loppuu leipä koska niinistön mielestä leipäjono on turhaa rahanhukkaa.
        Hän rakennuttaa voimaloita lisää, suomi saastuu, lapsemme elävät maailmassa joka muistuttaa erehdyttävästi mtv3 sarjan terra nova aloitusjakson maailmaa, jossa lasten teko oli säännösteltyä ja ulkona tarvitsee hengityssuojainta. Eläimet ja kasvit ovat jo kuolleet. Kaikki hiemankin toisista eroavat tapetaan loppujen lopuksi suomessa on vain tummia pitkäotsaisia naisia ja löysänahkaisia miehiä joilla on kikkara tukka.

Vaihtoehto:

haavistosta tulee presidentti. Suomi on parempi paikka. Kaikki ovat onnellisia. Suomi edistää rauhaa maailmallakin.

• .................
        Kääntöpuolia;P kirjoitti:

Niinistöstä tulee presidentti, ensimmäiseksi hän nostaa eläkeikää vanhat ja sairaat jatkavat siis työssä, toiseksi hän edesauttaa palkkojen laskua, suomalaiset matalapalkkaiset joutuvat työpäivän jälkeen leipäjonoon, josta loppuu leipä koska niinistön mielestä leipäjono on turhaa rahanhukkaa.
        Hän rakennuttaa voimaloita lisää, suomi saastuu, lapsemme elävät maailmassa joka muistuttaa erehdyttävästi mtv3 sarjan terra nova aloitusjakson maailmaa, jossa lasten teko oli säännösteltyä ja ulkona tarvitsee hengityssuojainta. Eläimet ja kasvit ovat jo kuolleet. Kaikki hiemankin toisista eroavat tapetaan loppujen lopuksi suomessa on vain tummia pitkäotsaisia naisia ja löysänahkaisia miehiä joilla on kikkara tukka.

Vaihtoehto:

haavistosta tulee presidentti. Suomi on parempi paikka. Kaikki ovat onnellisia. Suomi edistää rauhaa maailmallakin.

Miten presidentti sitä eläkeikää nostaa? Presidentillä ei ole päätösvaltaa.

• Sokea usko

Uskotteko todella että kumpikaan muuttaa mitään. Eihän presidentillä ole mitään valtuuksia kun ulkopolitiikan keulakuvana, muuten kiertelee maailmalla ja maakunnissa syömässä ja esittelemässä itseään ja puolisoaan (jotka molemmilla omaan ikään nähden aivan liian nuoret): Imispolo edellä kirjoittavakin luulee että Haavisto muuttaa kaiken, voi pyhä yksinkertaisuus, kyllä Suomalainen on tyhmä....

• .................

Nimenomaan! Olen ihmetellyt tätä porukkaa täällä joka luulee että presidentillä on jotain valtuuksia vaikuttaa sisäpolitiikkaan. Nyt ei ole kyse eduskuntavaaleista. Mutta ehkä tällä palstalla on keskimääräistä tyhmempää porukkaa kun ei asiaa ymmärretä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      46
      3623
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      35
      2347
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2276
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      57
      2181
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1605
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1532
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1437
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      977
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      859
    Aihe