nopeasti aloitte oireilla, kun olitte alttiina homeelle? Tulivatko oireet vasta päivien/viikkojen päästä vai heti? Itse olen aloittanut työpaikassa, jossa sisäilmaongelmat olleet tiedossa jo 20 vuotta, asialle ei ole juuri mitään aiemmin tehty, mutta nyt jossain vaiheessa tulossa jonkinlaiset sisäilmamittaukset aluehallintoviraston kehotuksesta. Henkilökunta oireilee, osalla puhjennut astma. Työterveyshuolto vähättelee asiaa. Itsellä alkoivat oireet välittömästi ja ovat jatkuneet koko talven ajan. Oireina jatkuva kuiva yskä, erityisesti tietyissä tiloissa pahenee, kotona aivastelen iltaisin solkenaan. Painon tunnetta nenä- ja poskionteloissa, silmien kirvely, äänen käheys ym. Lisäksi jonkinlaista kipuilua oikeassa jalassa, polvinivelessä. Töissä tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin tosi ällöttävä haju, joka puolestaan tarttuu kotona tekstiileihin. Onkohan tämä muutaman kuukauden altistus jo aiheuttanut peruuttamattomia vahinkoja terveydelle?
miten
5
2694
Vastaukset
- .......
Pelasta terveytesi ja etsi uusi paikka. Toivottavasti avin kehoituksesta tehtävät tutkimukset tuottavat tulosta. Itse sairastuin peruuttamattomasti. Kukaan ei tiedä aikaa, joka riittää siihen, että terveys on menetetty. Ihmiset ovat koekaniineja. Avikin on saattanut olla useampaan otteeseen tutkimuksissa mukana, mutta silti on vain lupa sairastuttaa työntekijöitä. Millä tavalla sisäilmaongelmat ovat olleet tiedossa 20 v? Paikallisen terveysviranomaisen suorittamia tutkimuksia? Ammattitauteja? Käyttökiellossa olleita yksittäisiä työhuoneita? Avin ohjeistamia tutkimuksia jo aiemmin? Ryväs astmaatikkoja? Ryväs syöpiin sairastuneita? Ryväs verenpainelääkityksellä olevia? Ryväs vaikeahoitoisia diabeetikkoja? Ryväs reumatauteja?
Työterveyshuolto tietää siis tilanteen ja ongelman, se usein paljastuu juuri niin, että vähättelevät asiaa. Työterveyshuolto on Suomessa vitsi näissä homeasioissa, jos he eivät tiedä tai halua tietää kaikkia terveydensuojeluviranomaisen tekemiä tutkimuksia ja selviä löydöksiä. Eli työterveyshuolto ei milläänlailla tue työntekijän terveydentilan säilymistä, vaan pikemminkin sen menettämistä. "Tulivatko oireet vasta päivien/viikkojen päästä vai heti?"
- Pikku hiljaa alkoi vain oireilla, ja vasta myöhemmin osasi yhdistää oireet homeeseen.
Helmikuun alussa 2008 muutto homeasuntoon, ja jo toukokuun alussa 2008 terveyskeskuslääkäri kuuli keuhkojeni vinkuvan. Astmalääkkeitä puolitoista vuotta. Pojalla alkoi homekämpässä lämpöily, joka jatkuu edelleen.
Asuimme homekämpässä vuosi ja kaksi kuukautta; kohta tulee kolme vuotta täyteen uudessa asunnossa emmekä ole vieläkään toipuneet. Siinä jotain faktaa, sorry...- stella123
Kiitos vastauksista! Kuulostaa tosi hurjilta ja nopeasti alkavilta homealtistuksen aiheuttamat oireet. Itselläni olen jo huomannut tuota hengityksen vinkumista, pikemminkin hapen haukkomista. En missään tapauksessa aio jäädä tuohon paikkaan, vaan haeskelen uutta koko ajan. joitakin paikallisia tutkimuksia on tehty vuosia sitten. Joitakin seinän rakenteita on revitty auki ja jokin haitallinen mikrobi löydettiin, en muista sen nimeä. Siitä on noin kymmenen vuotta, mitään siis ei tapahtunut tuon mikrobin johdosta! Henkilökunnalla on huomattavan paljon astmaa, jatkuvia silmätulehduksia.Toisella osastolla (kyseessä siis sairaala) pari työntekijää ovat joutuneet siirtymään eri työpisteeseen oireilunsa vuoksi. Meillä kaikki työhuoneet ovat käytössä, mutta toisissa huoneissa haju ja ilman laatu ovat järkyttävät, ilma suorastaan kirvelee silmiä, suoraan sanottuna ilma haisee melkein kissan kuselle paikoitellen :( pahimmassa huoneessa olon jälkeen tulee omituinen maku suuhunkin asti..ja tosiaan työterveyshuolto syyllistää osaa henkilökunnasta, että itsepä ovat astmansa aiheuttaneet, kun polttavat tupakkaa. Entäs me jotka emme polta ja oireilemme?
"Itselläni olen jo huomannut tuota hengityksen vinkumista, pikemminkin hapen haukkomista."
- Varaa aika hyvälle lääkärille, että saat vaivasta mustaa valkoisella. Voi olla hyödyllistä jälkikäteen tai sitten ei, kun homesairaiden oikeuksia kautta linjan poljetaan.
"Entäs me jotka emme polta ja oireilemme?"
- Sitäkin raskauttavampaa.
En voisi kohdella edes keuhkojani niin kaltoin, myrkyttämällä niitä tuollaisella tavalla... Muttei ihmiset tajua mitä myrkkyä tupakka on, että kaikki tarpeeksi pitkään tupakoineet saavat keuhkoahtaumataudin, jota ei voi parantaa ja johon kuolee tukehtumalla.
- Kuumetta
Niin. Kyllä terveydenhuolto pelaa, kun terveydenhoitajien terveydetkin tuhotaan.
Onko järkee vai ei?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli204415Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103214Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403107IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm452423Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas811216- 791089
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2421058- 561054
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3681029Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e140902