10 kohdan ohjelma sossun asiakkaille

jaksa ei

Nyt, kun olemme perustamassa tätä Köyhyys -lehteä, niin löytyi taas hyvä jutun aihe.

Tässä nyt vain on käynyt niin, että nimimerkki "late lammas", jota pyysin lehden (pää)toimittajaksi, ei ole ilmoittautunut minulle, lehden ideoijalle, joten hanke on vielä jäissä. Päätoimittajaksi tarvitaan tiukka, järkevä, älykäs sekä sivistynyt mieshenkilö. Itse olen innovatiivinen nainen, joka ei omaa riittävästi harkintakykyä johtaa kyseistä lehteä päätoimittajan pallilta käsin.

Palatkaamme asiaan.
Kysymyksessä olisi vähän samantapainen ohjelma, kuin päihdekerho AA:ssa, josta minulla ei mitään sisäpiiritietoa ole, vaan pelkkää kuulo-/mututietoa. Jos jollakulla on, niin kirjoittakoon lehteen asiasta artikkelin (käsky).

Elikkä ensimmäinen askel sossuun johtavalla tiellä on "lievä, hämmästynyt epäusko". Tuo kuvaa hyvin sitä epätietoisuuden ja epävarmuuden ilmapiiriä, joka sossuun johtavalla tiellä ensi alkuun vallitsee.

Uusi tulokas ei voi ymmärtää, että mitään selkeää, yhdenmukaista, ohjeistettua käytäntöä ei ole. Ainoa, johon voi luottaa, on oma pää, mutta sieltäkään on turha tietoa ammentaa, koska kokemusta asioista tältä saralta ei ole.

No, en minä nyt jaksa alkaa selvittämään asiaa yksityiskohtaisemmin, mutta 10:nnessa kohdassa tilanne olisi se, että kyyninen mies/nainen jo hallitsee kaikki sossun virittelemät rotanloukut.

Haluaako joku kommentoida tai laatia artikkelin minun puolestani? Minä olen pelkkä innovaattori, joka heittelee ideoita, jotka muut sitten toteuttavat.

Am I Understood?

Tästä se alkoi...

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10364376

6

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu...

Olette perustamassa - ??? - ihan hyvä idea sinänsä. itse näkisin syytä perustaa "köyhyys" -yhdistyksen: toimeentulotuen saajat Suomessa, tossu ry., tai sosiaalituen saajat Suomessa, sossu ry..

Olen tuota miettinyt ja näyttäisi jopa siltä, että tuollaiselle yhdistykselle olisi mahdollista saa jopa valtionavustuksia.

Jos vaan löytyy riittävä väkimäärä, eli ainakin kaksi ihmistä lisäkseni, niin laitetaanpa homma eteenpäin?

[email protected]

• jaksa ei

Niin, no tämä on vielä innovaatio-asteella. Itse heittelen ilmaan ajatuksia ja muut sitten ottavat niitä kiinni.

• jaksa ei

Haluan vähän korjata tuota 10 kohdan mallia siten, että kohdassa 10 sossun asiakas potisi Tukholma-syndroomaa ja alkaisi puolustelemaan sossun toimintatapoja sekä olisi myötämielinen heitä kohtaan!

• Koulutus auttaa

Mikä saatana tässä on näin vaikeaa?

Hankit ylemmän korkeakoulututkinnon vaikka valtiotieteissä ja siihen päälle vielä sosiaalityön pätevyys, niin alat olla tietoinen asioista. Voit vaikka itse ruveta sosiaalityöntekijäksi, tienata palkkarahaa jne.
      Sosiaalityöntekijöistä alkaa olla huutava pula joten....

Ai niin, eihän sua itsesi kehittäminen ja kouluttautuminen kiinnosta vaan ainoastaan sosiaalityöntekijöiden haukkuminen.

• jaksa ei

"Itse olen innovatiivinen nainen, joka ei omaa riittävästi harkintakykyä johtaa kyseistä lehteä päätoimittajan pallilta käsin."

Alatko haukkumaan yhden artikkeli-idean perusteella?

• 24

Otetaan se AA-malli.
      Ensimmäinen askel:
      "Olemme tiedostaneet ongelman, että virkamiehiin ei voi luottaa, ei ainakaan mihinkään suullisiin lupauksiin. Ainoa tie tästä eteen päin on oma halu oppia ottamaan asioista selvää"

Tähän palataan jokaisessa palaverissa riippumatta kokuksen teemasta jos läsnä on ensikertalaisi.
      Siis vanhat jäsenet muistelevat sitä oman alkunsa vaikeutta hyväksyä näitä tosi asioita virkamiehistä.
      Köyhyyden syyt eivät liity tähän mitenkään. (ei AA-kerhossakaan kukaan mieti niitä syitä miksi on päätynyt juopoksi tai onko siihen joku eri syy, kuin kaverilla)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe