Kumpi on teidän mielestänne parempi: Canon eos 7d vaiko Sony a77? Huomioikaa sonyn "pyyhkäisypanoraama"...
Mitä mieltä?
7
117
Vastaukset
- lkogfkwu
Leikkiominaisuudet senkun lisääntyy ja oleelliset vähenee.
- NEX 5
Molemmat ovat hyviä mutta tuo Sonyn panoraama ( jos sama kuin NEXissä) ei ole kovinkaan hyvä.
- coq bleu
Sony on paljon nykyaikaisempi (2v)
– nopea jatkuva tarkennus
– 12 kuvaa/sek
– 3:2 ja 16:9 kuvasuhteet
– isompi kenno (n. 10%), pienempi croppikerroin
– ISO 50 – 25600
– videot MPEG-4, AVCHD ja H.264
– laajempi kennon dynamiikka 13,2 Ev (7D: 11,7 Ev)
pyyhkäisypanoraamalla lienee varsinvähän käyttöä - NEX5-MÄN
Omassa NEX-5 kamerassa on tuo pyyhkäisypanoraama. Se on herättänyt joskus kummastusta, kun olen sillä kuvannut väkijoukossa ja kamera paukuttaa kuvia melkoisen rivakkaan tahtiin ja äijä pyörii kuin poranterä paikoillaan. Niin ja asiaan. Ei sille ole minulla ainakaan ollut juuri käyttöä. Oikeastaan kerran olen käyttänyt hyödyksi panoraamakuvaa eräässä videoprojektissa. Kyllähän sillä pyyhkäisypanoraamalla maisemakuvia ottaa, mutta liike kuvassa on jo vähän hankala paikka. Tulee helposti aika erikoisia kuvia.
- Canuuna
Sonyn suurilla ISO-arvoilla ei tee mitään. Kuva on liian kohinainen jo ISO 3200:lla. Ei Canonkaan mikään loistava ole samoilla herkkyyksillä, mutta Sony on ihan järkyttävä.
- NEX 5
Noita kuvia voi vertailla täältä:
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
Kyllä se Sonyn kohinat ovat jonkin verran pienemmät kuin Canonin esim ISO 6400:ssa. - Canuuna
NEX 5 kirjoitti:
Noita kuvia voi vertailla täältä:
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
Kyllä se Sonyn kohinat ovat jonkin verran pienemmät kuin Canonin esim ISO 6400:ssa.Saahan sitä kohinaa pois kohinanpoistolla, kuten linkin takaa löytyvissä kuvissa on tehty, mutta jälki onkin sitten vielä kauheampaa palikkamössöä, josta on yksityiskohdat menneet pesuveden mukana.
Katso tuolta, miltä kuva näyttää RAWina ennen kohinanpoistoa:
http://tinyurl.com/7znnwjz
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483