hei, eli olen kärsinyt varmaankin noin kaksi vuotta erilaisista vatsavaivoista. on ummetusta, löysää vatsaa, ja kamalaa turvottelua. vatsa menee päivää myöten aivan pinkeäksi ja raskaan oloiseksi. tuntuu että ruoka ei sula. varsinkin viljojen syömisestä tulee olo kuin olisin nielaissut kiven vaikka pureskelen ruuan mielestäni hyvin.
keliakia testit on tehty verikoikeilla. laktoosi-intoleranssia ei myöskään ole.
kuitenkin mun vatsa reagoi näin ja tää on ihan helvetin kamalaa.
antioksidanttiklinikalle vai? mua ärsyttää kun terveyskeskuksen lääkärit ei voi auttaa kun mikään ei näennäisesti ole pielessä. silti voin huonosti päivittäin.
apua?
mikä mun vatsaa vaivaa?
4
254
Vastaukset
- kjlkjkl
Olisiko tressivatsa?
- Laura
Parikin kertomusta miten ovat saaneet hoidettua vatsansa kuntoon samanlaisesta lähtötilanteesta kuin sinulla:
http://www.trendi.fi/blogit/Alla-bloggar/Luokka/Kiitos-Hyvaa/Postaus/?BlogEntry=13096
http://www.kemikaalicocktail.fi/2012/01/ratkaisu-selittamattomiin-vatsavaivoihin-2/ - 16+4
Samat oireet kun tutullani viime syksynä, lääkärissäkin kävin muutaman otteeseen mutta eipä löytynyt olevinaan mitään vikaa. Tuttu kuoli.
Ihminen on psykosomaattinen kokonaisuus. Kyse voisi olla IBS:tä, eli ärtyvästä paksusuolesta yhdistettynä herkkyyteen viljaproteiineihin.
Mielestäni kerrot itse ongelman alkusyyn tässä: "varsinkin viljojen syömisestä tulee olo kuin olisin nielaissut kiven vaikka pureskelen ruuan mielestäni hyvin."
- älä syö viljaa, jätä ne pois ja katso mitä tapahtuu. Älä odota muutoksia heti, vaan anna aikaa muutama kuukausi.
Viljat ovat todella hirveitä myrkkyjä niin autoimmuunimielessä kuin ihmiselle sopimattomien proteiinien (= gluteeni) mielessä. Erityisesti tuotteet, joihin on lisätty teollisesti valmistettuja entsyymeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504