kokemuksia, Magnet Trading Oy

Ärsyttävää

Tuotteen tilausajaksi arvioitu 5-10 arkipäivää. Olen odotellut tilauspäivästä yli kuukauden. Maksettu tuote, voiko vaatia lain mukaan rahojaan takaisin kun eivät tunnu pyyntöihin vastaavan ? mikä vetkutteluoikeus näillä nettikaupoilla oikein on ?

35

2582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimii ok

Hyviä kokemuksia molemmista kerroista kun olen ostanut jotain (ensimmäisellä kerralla kamera objektiivi ja toisella kertaa pari objektiiva). Toimitusajat pysyivät kummallakin kerralla luvatussa rajoissa.

Magnetilla ei ole varastoa käytännössä ollenkaan joten jos maahantuojalta/tukkurilta ei saa tavaraa, niin silloin toimitusajat venähtävät. Kannattaa ensin kysellä asiallisesti vaikkapa puhelimitse ja vasta sen jälkeen ottaa isommat aseet käyttöön (kuluttaja-asiamies ym.) Fyysisesti Magnet sijaitsee Helsingin Hermannissa, joten pääkaupunkilainen voi käydä paikanpäällä kyselemässä tilauksen perään, millä on yleensä positiivinen vaikutus palvelun laatuun jos osaa käyttäytyä (mm. tämän takia tilaan Magnetista tavarat aina ilman toimitusta ja noudan itse).

• robo

Tilasin joskus akun ja akkukahvan kameraan. Muistaakseni varastoon saapuminen kesti suhteellisen kauan. Hain paikanpäältä tuotteet joista akkukahva oli priimatuote, tosin pakkaus ulkoisesti sen näköinen kuin olisi kiertänyt puoli Eurooppaa, mutta sisältö ja sen toimivuushan on pääasia. Akku sitten ei latautunut ollenkaan, joten vein takaisin ja tilasivat uuden, joka tulikin hätäisesti ja se on toiminut tähän päivään saakka asiallisesti. Sen pituinen se.

• Verneri4600

Omat kokemukseni tästä firmasta on aika ala arvoiset .. itse ostin 24 tuuman näytön ja toimitus aika 5-10 päivää .. se tuli muutaman kyselyn jälkeen 25 päivän päästä tilauksesta .. kyselin hyvitystä vaikka jollain lisätuotteella ja sainkin sellaisen kaapelin joka ei sopinut lainkaan kyseiseen näyttöön .. otin yhteyttä ja kerroin että dvi kaapeli on sellainen että sopii jopa näyttöön ja lupasivat lähettää sellaisen .. tuli normaali vga kaapeli .. nyt olen lähetellyt asiasta postia useaan kertaan mutta sanovat vain että kaapeli on toimitettu jo vaikka olen kertonut että sekin oli väärä? .. posteihin eivät viitsi millään vastailla kun niitä lähettelee .. ylimielistä asiakaspalvelua ja toki en tuosta firmasta enää mitään ostele .. se on varmaa ...

Pera Liedosta

• Einäin

Olen myös ostamassa näyttöä kyseisestä puljusta. Minulla sama 5-10 arkipäivää luvattu toimituksen kestoksi. Nyt on kuitenkin mennyt jo 13 arkipäivää. Soittelin asiasta kymmenentenä päivänä ja luvattiin täksi päiväksi yhden päivän virhemarginaalilla. Eilen ilmoittivat, että ovat lähettäneet paketin jo matkahuollolle, mutta kun tänään soitin sinne, niin eivät kuulemma ole vielä saaneet pakettia. Lisäksi matkahuolto kuulemma ilmoittaa kyllä vuorokautta ennen puhelimeen ennenkuin toimitus tapahtuu.
        Tästä voinkin päätellä, että jos en tämän päivän aikana saa viestiä puhelimeeni, niin paketti ei saavu vielä huomennakaan, eli Magnet kusetti jälleen. Yhden myöhästymisen ymmärtää, mutta jos seuraavastakin lupauksesta myöhästyy, niin voidaan puhua paskasta palvelusta.
        Tulin jo tänne katkerana valittamaan, koska olen aivan vakuuttunut, että näin siinä käy. :D Toki muut ovat näemmä saaneet vielä paskempaa palvelua, joten sympatiat teille kohtalotoverit.

• Einäin
        Einäin kirjoitti:

Olen myös ostamassa näyttöä kyseisestä puljusta. Minulla sama 5-10 arkipäivää luvattu toimituksen kestoksi. Nyt on kuitenkin mennyt jo 13 arkipäivää. Soittelin asiasta kymmenentenä päivänä ja luvattiin täksi päiväksi yhden päivän virhemarginaalilla. Eilen ilmoittivat, että ovat lähettäneet paketin jo matkahuollolle, mutta kun tänään soitin sinne, niin eivät kuulemma ole vielä saaneet pakettia. Lisäksi matkahuolto kuulemma ilmoittaa kyllä vuorokautta ennen puhelimeen ennenkuin toimitus tapahtuu.
        Tästä voinkin päätellä, että jos en tämän päivän aikana saa viestiä puhelimeeni, niin paketti ei saavu vielä huomennakaan, eli Magnet kusetti jälleen. Yhden myöhästymisen ymmärtää, mutta jos seuraavastakin lupauksesta myöhästyy, niin voidaan puhua paskasta palvelusta.
        Tulin jo tänne katkerana valittamaan, koska olen aivan vakuuttunut, että näin siinä käy. :D Toki muut ovat näemmä saaneet vielä paskempaa palvelua, joten sympatiat teille kohtalotoverit.

Ja tämmönen löyty just toiselta palstalta. Ilmeisesti Magnet-E on haettu konkurssiin 13.02.2012. Onneksi en oo maksanut vielä penniäkään.
        http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2153108&tarkiste=D72ACC4A5ABEECE46D9BAA88FE0D150C3DEACF1A&rekhist=true&path=1547;1631;1678

• entinen asiakas

• Juuri näin

• Pekuka

Onko kukaan ostanut ko. Liikkeestä viime aikoina Canon EOS 7D runkoa? Mikäli niin kertoisitteko lisää tuotteen toimitus nopeudesta.

• Älä edes haaveile

nt

• olipa taas järkevä
        Älä edes haaveile kirjoitti:

nt

vastaus sinulla. Vielä kun perustelet.

• No jos jouluksi
        olipa taas järkevä kirjoitti:

vastaus sinulla. Vielä kun perustelet.

meinaat saada, niin tilaa jo.

• positiivista

Tilasin vähän aika sitten ipod nanon, toimitusaika 5-10 päivää. Tuote tulu ajallaan ja jäi positiivinen mielikuva firmasta.

Tosiaan Magnetilla ei ole varastoa, jossa olisi tuotteet valmiina vaan tuotteet tilataan ulkomailta jonka takia saatttaa tulla viivästyksiä. Pääkaupunkilaisten kannattaa käydä noutamassa Hermannista tuotteensa, mikäli ei malta odottaa. Myös ystäväni on ollut tyytyväinen.

• Tyytyväinen asiakas

Tilasin Xperia kännykän, luvattiin 5-10 päivää, tuli kuudentena päivänä tilauksesta.
      Tuote oli juuri sitä mitä tilattiin ja hyvässä kunnossa. Suoraan kylläkin Saksasta
      sillä mukana oli vain saksalaiset ohjeet ym. Mutta kukapa sitä ohjeita tänä päivänä
      tarvitsee kirjallisena. Eli hyvä kokemus ja tilaan vastakin!

• Hemmi1956

Tilasin HD Hero2 Motorsports Edition -kameran Magnetilta.... Nooh. toimitus tuli 3 viikon päästä monen kyselyn jälkeen... Tuote ok, mutta suomenkielinen käyttöohje ei ollut mukana. Lähetin asiata kaksi sähköpostia joihin ei vaivauduttu edes vastata. Puhelinsoiton jälkeen luvattiin sellainen lähettää. Eivät edes tieneet, että se puuttuu. Lopputulemana sanoisin, että ostin kaksi kertaa Magnetilta, nimittäin ensimmäisen ja viimeisen kerran...

• voi helvatan helvata

Kyllä se on sama firma... Tässä osoitteessa ( http://www.magnet-e.fi/ ) kun selaa sivun alalaitaan, näkyy yhteystiedoissa magnet trading oy... Voi helvata, mihinköhän olen rahani työntäny.. Maksoin iphonesta 586€ heille ja toimitusajan piti olla 4-8 pv, mutta nyt kulunu 2 viikkoa eikä ole tullu. Sähköposteihin vastaavat kyllä, noin vuorokauden sisään, mutta puhelimitse sinne ei saa yhteyttä.. Kele että ottaa päähän.

• Taitaa olla se vanha

kikka taas kerran käytössä.
      Eli otetaan asiakkaalta heti rahat pois, mutta toimitetaan tuote vasta muutaman kuukauden kuluttua. Sitten kun sen tuotteen hinta markkinoilla on vanhuuttaan romahtanut. Kata-% on silloin kohdallaan.

• magn4t

itse olen ostanut firmasta noin 8 peliä, kaikki tulleet noin 3 pv. Itse suosittelen nyt tilasin gt5(åland) sähköpostiin tänään viesti että tuote lähetetty. suosittelen!

• Oikeus

No niin, pölinät kaikilta pois ! Kyseinen firma on mennyt konkurssiin Helmikuussa 2012 ja se on avattu uudella nimellä. Kyseessä saattaa olla esim edellisen veli tms. Lain mukaan tuotteen on tultava silloin kun ne on luvattu ! kenenkään ei tarvitse odottaa tuotteitaan sen pidempää. Selityksiä tällä yrityksellä näyttää olevan ja ihmettelen miten heillä on varaa tälläiseen???!! Jokatapauksessa jos tuotteet ei tule ajoissa niin ottakaa yhteys Kuluttaja-asiamieheen sekä tehkää rikosilmoitus poliisille ! Tulivat tuotteet tai ei niin tätä yritystä en suosittele kenellekkään!

• R4

Itse tilasin tästä firmasta Turtle Beach PX21 kuulokkeet, mutta yllättäen sieltä tuli Turtle Beach Z11 kuulokkeet samaan hintaan vaikka oikeasti Z11 malli on halvempi jne...

• Mairixs

Itsekkin tilasin kyseiset kuulokkeet 14.9.2012 eikä ole vieläkään saapunut....
      Kuulokkeet on maksettu niin olisi ihan kiva saada ne!!

• asdfgwj6rstzdfhdf

Itse tilannu sieltä tuotteita 3x. Tuotteiden arvioitu saatavuus on 5-10 arkipäivää (ARVIOITU) eli tuotetta ei välttämättä saada 5-10 päivän sisällä varastoon.. Itse saanu osan tuotteista ajallaan ja osassa on mennyt kolmisen viikkoakin. Ei ole valittamista sillä tavara tuli perille ja oli sellaisessa kunnosa kuin pitääkin.

• just 2

Voi hittolainen!
      Ei taida toivoa olla mullakaan, kun luen teidän kokemuksia. Nyt on tilauksesta 14 päivää ja tyttö odotellut synttärilahjaansa nintendo 3 ds xl eikä taida tulla..:( Pian lähtee kyllä yhteydenotto kuluttajavirastoon!

• CosmoK

Viime talvena tilasin 700 eur objektiivin ja olin tietoinen toimituksen mahdollisista viivästyksistä (lukenut palstoilta kommentteja), mutta kiire ei ollut ja hinta huomattavasti halvempi kuin muualla. Tuote tuli hiukan luvattua myöhässä, ehjänä ja toimivana.

Eilen tilasin kameran ko firmasta toimitusaika 4-7 arkipäivää. Saas nähdä milloin tuote perillä mutta valmistautunut olen odottamaan hiukan pidempään halvemman hinnan vuoksi.

Eli, jos tuotteen haluaa nopeasti en suosittele.
        Voin kirjoittaa kunhan saan pakettini.

• Zepa
        CosmoK kirjoitti:

Viime talvena tilasin 700 eur objektiivin ja olin tietoinen toimituksen mahdollisista viivästyksistä (lukenut palstoilta kommentteja), mutta kiire ei ollut ja hinta huomattavasti halvempi kuin muualla. Tuote tuli hiukan luvattua myöhässä, ehjänä ja toimivana.

Eilen tilasin kameran ko firmasta toimitusaika 4-7 arkipäivää. Saas nähdä milloin tuote perillä mutta valmistautunut olen odottamaan hiukan pidempään halvemman hinnan vuoksi.

Eli, jos tuotteen haluaa nopeasti en suosittele.
        Voin kirjoittaa kunhan saan pakettini.

Oletko jo saanut kameran? Itse uskaltauduin tilaamaan maanantaina 22.10. Canonin objektiivin, jolle arvioitu toimitusaika 5-10 päivää. Tilauksen status on "Odotetaan varastoon". Mielenkiinnolla odotetaan, kuin kauan kestää...

• CosmoK
        Zepa kirjoitti:

Oletko jo saanut kameran? Itse uskaltauduin tilaamaan maanantaina 22.10. Canonin objektiivin, jolle arvioitu toimitusaika 5-10 päivää. Tilauksen status on "Odotetaan varastoon". Mielenkiinnolla odotetaan, kuin kauan kestää...

Kamera saapui, tuli 9 arkipäivässä luvatun 4-7 päivän sijaan. Hyvin pakattuna, ehjänä ja toimivana. Suomenkielistä ohjekirjaa ei mukana ollut mutta canonin sivuilta sellaisen löysin.

Eli homma toimi niinkuin on toiminut aiemminkin, tuotteet edullisia ja toimitus hiukan myöhässä..

Suosittelen kiireettömille tilaajille jotka ei tarvitse suomenkielisiä ohjekirjoja paperiversiona...

• Zepa
        CosmoK kirjoitti:

Kamera saapui, tuli 9 arkipäivässä luvatun 4-7 päivän sijaan. Hyvin pakattuna, ehjänä ja toimivana. Suomenkielistä ohjekirjaa ei mukana ollut mutta canonin sivuilta sellaisen löysin.

Eli homma toimi niinkuin on toiminut aiemminkin, tuotteet edullisia ja toimitus hiukan myöhässä..

Suosittelen kiireettömille tilaajille jotka ei tarvitse suomenkielisiä ohjekirjoja paperiversiona...

Jees, mukava kuulla, että toimitus tuli perille kohtuullisessa ajassa ja mikä tärkeintä, kaikin puolin kunnossa. Muutaman vuorokauden myöhästyminen (jos niin käy) ei ole ongelma, sen verran arvoa lasken reilun 100 euron säästölle.

• ...

Tilasin Canonin objektiivin, joka tuli luvatun 5-10 päivän sijaan 12 päivän kuluttua. Ei ole tarvetta rynnätä rikosilmoitusta tekemään tai mennä kielimään kuluttaja-asiamiehelle. En koe tulleeni kuluttajana huijatuksi. Säästin 200 euroa, kahden päivän myöhästyminen on siihen nähden ihan fine.

• Uskaltaako?!

Jopa 5 päivän myöhästymisen voisi vielä kestää mutta jos joillain menee useita viikoja saada tuote niin pistää kyllä miettimään.

Onhan hinta toki kilpailukykyinen: http://www.magnet.fi/p/5652/d7000

• valokuvaaja1
        Uskaltaako?! kirjoitti:

Jopa 5 päivän myöhästymisen voisi vielä kestää mutta jos joillain menee useita viikoja saada tuote niin pistää kyllä miettimään.

Onhan hinta toki kilpailukykyinen: http://www.magnet.fi/p/5652/d7000

Tilasin Canon EOS 5D MarkII rungon. Palvelu oli alusta loppuun asiallista. Toimitusaika piti kutinsa, samoinkuin pyytämäni suom. ohjeet, ALV-merkintä kuittiin. Tuote oli hyvin pakattu ja kaikki osaset mukana.

Yhteydenpito oli nopeaa; tavaran tullessa sain tiedon nettiin, sekä puhelinsoiton. Myös maksutavan muutos onnistui helposti, siitäkin tuli ilmoitus, että rahat olivat tilillä.

Jollakin oli vaikeuksia löytää (?) paikka. Vihje: Paikan löytää sisäpihalta.

Ajattelin kyllä tilata muulloinkin, jos on tarvetta. Suosittelen.

• Raipe PhotoGrapher

Minusta on aika köppäistä heti alkaa ruikuttamaan jos muutaman päivän tilaus kestää luvattua pidempään... Ymmärrän toki, että onhan se kiva saada tilattu tuote mahdollisimman nopeasti käsiin, kun itsekin olen aika malttamaton..Mutta täytyy myös ymmärtää se, että ei se aina myyjän vika ole, vaan sieltä mistä myyjä tilaa... Toki erinomaiseen asiakaspalveluun kuuluisi ilmoittaa aina mahdollisista viivästyksistä. Itse olen tilannut kameraan tuolta 2000€ L sarjan putken ja 1200€ L sarjan putken Speedlite 580EX ll Salaman. Ehkä viikon pari meni kauemmin, mutta tuotteet tuli ja sehän se pääasia on...Mielellään tietenkin nopeammin saisi tulla, mutta ei kaikki aina mene niin kuin elokuvissa...

• verneri4600

jUURI NÄIN ETTÄ ON HYVÄ ASIAKASPALVELU ..SIITÄ ON HYVINKIN PALJON KYSYMYS ..EI SELLAINEN JOKA EI VITSI VASTATA TAI VASTAA IHAN HUUH HAATA

• EskoPena666

tilasin kyseisestä paikasta ps3 pelin jossa toimitus aika 2-5 päivää.. nyt 3kk jälkeen sain 15e lahjakortin ja tilauksen purettua ja vaihdettua johonkin muuhun peliin.. ja kuinkas ollakaan, netti sivut ihan jumissa jo toista viikkoa joidenkin tuote päivitysten takia.. peli tosiaan maksettu jo tilaus vaiheessa.. alkaa hieman mietityttämään koko lafkan meininki.
      Todellakin viimeinen kerta kun tuolta mitään tilaan, ja en vain voi suositella kenellekkään.

• Arvo Pentti

Nyt osoitteesta ei vastaa enää kuin IISin oletussivu.

Jäikö joku kaipaamaan rahojaan?

Oli kyllä edullinen paikka ja riskitön jos käytti laskumahdollisuutta.
      Vaikka siitä laskusta meni kolme prossaa niin oli silti edullisin.

• tästä kyse

"Jäikö joku kaipaamaan rahojaan?"

Kyse ei todellakaan ollut tästä - Magnet ei maksanut niitä veroja, mitä tuollaisen toimijan kuuluisi maksaa. Magnet oli edullinen, koska heidän toiminta ei ollut rehellistä.

Jos olet ostanut Magnetista, olet itsekin osallistunut epärehelliseen kaupantekoon. Magnetista ostivat vain todella heikon moraalin kuluttajat.

• Höpönpöpön

Pitäisikö kuluttajan laittaa aina hintavertailun ykkönen boikottiin ja ostaa tuote toiseksi halvimmalla? Ei magnet ollut aina halvin vaihtoehto. Kerropa suurin moraalinvartija että mikä liike ei nyt maksa verojaan? Vai oliko magnet maailmankaikkeuden viimeinen veronkiertäjä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe