Toinen uskossa, toinen ei.

Rukoilijavaimo

Minä olen keski-ikäinen, kai ihan tavallinen nainen joka on löytänyt sen oman rakkaan. Pitkään ollaan yhdessä oltu ja nyt vähän aikaa aviossa. Minä olen uskovainen. Käyn henggellisissä tilaisuuksissa ja elän tavallista uskovan ihmisen elämää. Mieheni ei ole uskossa. Tosin pikkuhiljaa muutosta siihen suuntaan on tullut. En painosta häntä. Hänellä on kuitenkin aika positiiviset ajatukset ja puheet näistä henggellisistä asioita, varmaan siksi kun hän on läheeltä nähnyt minun muutoksen. Tarkoitan esim. sitä, että parannuin vaikeasta alkoholismista täysin. Onko jollain toisella tälläinen tilanne, että toinen on uskossa ja toinen ei?

12

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukin tavallaan

Voi kamalaa, et kai vaadi että miehenkin pitää olla uskossa, jos itse olet. Pidä usko vain itseltäsi ja anna arvo puolison erilaisille valinnoille. Ei teidän tarvitse olla uskonasioista samaa mieltä, jos kumpikin antaa toiselle valinnanvapauden. Et voi sanoa että sinun uskosi on tärkeämpi kuin miehen toisenlaiset periaatteet. Jos pidät omaa katsomustasi parempana, on liittonne tuomittu tuhoon.
      Erilaiset elämänkatsomukset ei haittaa suhdetta, jos kumpikin sallii ja hyväksyy toistensa omat itsenäiset ajatustavat ja valinnat.

• Rukoilijavaimo

Ei minun mieheni ole puhunut mitään omasta, eriävästä elämänkatsomuksestaan. Uskon asioista on keskustellut. Hän uskoo Jumalaan omalla tavallaan, mikä ei tietenkään ole millään tavalla huononpi tapa kuin minulla. Ajattelisinkin muuten, että hänkin on uskossa, mutta kun hän ilmaisee omalla tavallaan, että ei ole uskovainen. Se "uskovainen"- nimityskin jotenkin monia mietityttää ja ennenkaikkea se mitä ne ystävät ja sukulaiset sanoo jos tässä nyt uskovaiseksi alkaa. Ollaan joskus käyty yhdessäkin jossain henggellisessä tilaisuudessa. Hän kunnioittaa minua ja uskoani sekä yleinsä henggellisiä asioita ja uskovia ihmisiä, kuten ystäviäni joista on tullut monista myön hänen ystäviään. Jos hänellä olisi erittäin kielteinen suhtautuminen näihin asioihin en haluaisi enkä pystyisi hänen kanssaan elämään.

• tutki itseäsi

Rukoilijavaimo, sanot miehestäsi: "Hän kunnioittaa minua ja uskoani ja uskovia ihmisiä." Mutta mietitkö edes, kunnioitatko itse häntä ja hänen arvojaan tai uskonnottomia ihmisiä? Kunnioituksen pitäisi olla molemminuolista.

• hoitsu nainen

Mieheni luulee olevansa joku guru/valaistunut ihminen. Näitä juttuja hän sitten aina jauhaa kännissä tai sauhuissa.

• Ei millään pahalla

Opettele ensin kirjoittamaan. Se on hengellinen EI henggellinen.
      Jos miehesi ei ole uskovainen, älä ala käännyttämään tai menetät hänet.
      Alkoholismista ei parane koskaan. Olet vain vaihtanut toisen riippuvaisuuden toiseen.
      Jos liitossa tulee kriisejä, olet hukassa.
      Ole kiitollinen, että miehesi ei tuomitse sinua.
      Itse en voisi olla naisen kanssa joka on hurahtanut uskoon ja on hihhuli.
      Haluan, että nainen rakastaa minua, eikä mielikuvitus miehiä (jumala ja jeesus)

• Rukoilijavaimo

Joo, kirjoitin sen sanan väärin, mutta asiahan tuli onneksi ymmärretyksi! En ole yrittänyt miestäni käännyttää, mutta hänellä on ihan omat hyvät ajatuksensa Jumalasta ja Jeesuksesta. Onhan hän pitkään nähnyt sen miten paljon hyvää on minussa tapahtunut. Jumala on parantanut minut toisestakin vakavasta sairaudesta. Se alkoholin hirveästä orjuudesta pääseminen oli minulle parantuminen. Aika moni tässä meidänkin kristityssä maassa rakastaa "mielikuvitus miehiä"...

• Toinen rukoilija

Rukoilijavaimo.Turha näitä on täällä palstoilla saada ymmärtämään mitä tarkoitat.Täällä pyöri melko varmastii ihan työkseen joku sama melko pirullinen, ilmeisesti naispuolinen joka kommentoi inhottavan pirullisesti kaikkeen, eikä ymmärrä mitään.Jätetään omaan arvoonsa tuollaiset.
      Siunausta sinulle ja miehellesi. Uskon liittonne kestävän ja miehesikin löytävän kanssasi totuuden.Se vain lujittaa entisestäänkin liittoanne.
      Minulla on siitä nyt 20 vuoden kokemus :) aviovaimona.Ensin tulin minä uskoon ja nyt on mies jopa väkevämmin ja aktiivisempi uskossa kuin minä!
      Ei anneta tälläisten häiriintyneiden ihmisten näillä palstoilla kommentteineen söheltää, tökköine mielipiteineen.
      Me ollaan nyt vahvempia, kuin koskaan ennen.Kiitos siitä kuuluu tuonne ylös!

• Hih!HuLi

Mistähän näitä muumeihin uskovia aina riittää??????????? Hihhuleita!

• Rukuilijavaimo

Kiitos toinen rukoilijavaimo! Kyllähän minäkin olen huomannut, että turhhahan se on näitä asioita täälä tuoda esille vaikka kristityssä maassa asutaan... Niin kauas ovat ihmiset ajautuneet Jumalasta ja totuudesta, mutta onhan tämä ennustettu. Ihmetyttää kun kerta toisensa jälkeen olen huomanut, ettei pystytä edes asiallisesti keskustelemaan, niinkuin tuosta edellisestä kirjoituksestakin huomaa! Jatketaan rukoilua ja pidetään pelastuksesta ja Jeesuksesta kiinni. Oikein Paljon Siunausta teille molemmille!

• ghfhfghjgfj

Musta ainakin tuntuu että kun puhutaan näistä homo ja naispareista niin ne muka on aina uskovia jotka ovat tuomitsemassa. Siksi nyt uskovaisia on alettu vihaamaan ja vainoamaan ja uskontoa pilkataan.
        Itse en ole uskossa mutta mieheni on. Ikävä kyllä tämä suomi24 on sellainen paikka missä vain puretaan omaa pahaa oloa eikä saada asiallisia vastauksia. Suomi24 tekee sitä jo itse muokkaamalla skandaalimaisempia otsikoita noihin juttuihin että enemmän vain kirjotellaan.

• Valelääkärikö?

Onko aloittajalle valelääkäri kirjoittanut reseptin:)

• Niinpä niin!

OIJOI! Olitpas nokkela! (omasta mielestäsi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2176
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      27
      1963
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1376
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1316
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      721
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      713
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      698
    Aihe