Kirkkojen auktoriteettien laatimassa "uskonnollisissa" opin kappaleissa mukana, sillä sinun on ajateltava auktoriteetin aivoilla, eli hyväksyttä automaattisesti sen kirkon-oppi johon olet liittynyt - tai olet liittymässä, siksi, että sinun on tulkikattava raamattua kirkon opin painaman sanan mukaan. Siksi sinun tulee unohtaa omaajattelu (järkesi) sikäli kuin sitä sinulla on, sitä et voi tuhlata ajattelemalla omakohtaisesti, että mikä on totuus, sillä siitä pitää huolen kirkon teologinen oppijärjestelmä. Kaiken "viisauden" alku on tosiasioiden tunnustaminen: Joh.15:22. Näin se on, ei he voi noissa kirkollisissa yhteiesöissä puolustaa tietämättömyyttään jota he siellä harrastavat, oman harhaajotajansa välityksellä.
Järjen säästämis haaste: Käytä säästäen järkeäsi, muuten et pysy
3
<50
Vastaukset
- ett sillee
Eli sinä et koskaan voi olla minkään hengellisen yhteisön jäsen, koska kuvittelet omaavasi ainoana ihmisenä oikeuden selittää Raamattua muille. Saat jäädä yksin sinne pimeään.
- +++/???
T"otuus" ei miksikään muutu silti, selittipä sitä kuka tahansa. totuutta on vain aidoin persoonallisuuden kautta eletty ja ilmaistu elämä, joka on "todellisen Kristus Rakkauden kautta sovitettu persoonallisuuden hallitsijaksi, ja jossa ei ole mitään itsekeskeistä omaa jäljellä - vaan itse kaikkeuden elämän henki joka elää lähimmäisen puolesta. (lähimmäisten).
Hei
Päinvastoin, ei nähdä mitään hyötyä tunnustaa sellaisia asioita mistä ei mitään ymmärrä, mutta sen tiedän itsekin että on melko lailla työlästä oppia ymmärtämään kaikki mahdollinen teologia.
Teologiakin rakentuu päällekkäin, eli pitää olla pohjalla jotakin ennen kuin voi ymmärtää seuraavaa asiaa usein, mutta raamatun pelastusoppi ei ole niin vaikea etteikö sitä selvällä Suomen kielellä ymmärtäisi kuka hyvänsä jos lukee UT:n läpi.
Riippuu paljonko itseltään vaatii, mutta ihminen on sellainen että haluaa oppia rakkaiasta asioista lisää koko ajan.
Kukaan ei käske ymmärtämään.
Kun ihminen otetaan seurakunnan jäseneksi tapahtuu se kasteen kautta, jonka yhteydessä kerrotaan mitä kirkko opettaa ettei tule sitten liian suuta kulttuurishokkia yhtäkkiä.
Itse en ole jäsenkirjoilla toistaiseksi, mutta olen aina ollut keskustelija täällä.
yst. t. jari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh982361Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1901939- 1841527
- 82942
- 249932
- 62809
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 55712
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213653Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349631