Todistettu on

Terimesos

Ateismi ja Jumalan olemassaolo ovat toistensa vastakohta. Siis Raamatun Jumalan. Nyt en puhu mistään kivi-, epä- enkä muistkaan jumalista.

Pannaan nämä kaksi teoriaa vastakkain. Täytyy todistaa toisen olevan totta ja silloinhan toinen väittämä on väärä.

Saas nähdä kumpi voittaa ?

Tämän kisailun pohjaksi kerron sinulle ensin kuinka erikoista on todistaminen.
Koitan selittää sinulle hiukka maalaisjärjellä:

1. Kuvitellaan että kilpajuoksuun laitetaan radalle siili ja jänis. Siili lähtee jäniksen edeltä kohtalaisen matkan päästä, paikasta A. Jänis paikasta X.

On startin aika. Paikoillenne, valmiit, ...

Elukat starttaa ihan hyvin kumpikin. Ei varaslähtöä.

Kun jänis on tullut paikkaan A niin siili on tullut paikkaan B. Kun jänis on tullut paikkaan B niin siili on tullut paikkaan C, kun jänis on tullut paikkaan C niin siili on tullut paikkaan D....

Eli jänis ei saa siiltä koskaan kiinni.

Tuo teoria pitää kirjaimellisesti paikkansa. Otettu Tieteen Kuvalehdestä.

Teorian paikkansapitämättömyys voidaan kuitenkin kumota matematiikalla tai ihan kokeilemalla.

Katsotaan nyt kuinka ateismin ja Jumalan olemassaolon kesken käy.

Darwinismihan on vieläkin teoria ja ajatellaan että luomiskertomuskin olisi teoria. Pannaan ne samaan puomiin/vaakaan/kiikkuun ja toinen toisessa päässä ja toinen toisessa.

1. Ateismi.

2. Vastaväite on, että Jumala eli kaiken Luoja on olemassa.

Pannaan nuo kaksi teoriaa siis mittelöön periaatteella : jos toinen todistetaan mahdottomaksi on toisen teorian oltava totta. Ihan järkeenkäypä asia.

Todennäköisyyslaskenta antaa vastauksen.

Maailamankaikkeuden iäksi on tiedemiehet olettaneet 15 mrd. vuotta (maapallon 4,6 mrd vuotta). DNA-molekyylin löysivät tiedemiehet v. 1953. Löytäjät olivat James Watson ja Francis Crick. Miehet saivat löytönsä perusteella Nobelin palkinnon.

Crick oli ateisti ja evolutionisti. Hän päätti ottaa selville todennäköisyyden, jolla DNA-molekyyli olisi kehittynyt sattumanvaraisesti tuon maapallon 4,6 mrd iän aikana.

Arvaa mihin todennäköisyyteen Crick päätyi.

Nolla. Eli täysin mahdotonta.Ei edes 4,6 mrd vuotta tekisi mahdolliseksi DNA-molekyylin kehittymistä sattumalta.

Arvaas mitä Crick teki. Kehitti teorian, että kaukaisella planetalla asuneet kehittyneemmät olennot lähettivät siemennestettään sisältäneitä avaruusaluksia ja hedelmöittivät näin useita planeettoja. Eikö ole vähän kuin Star Wars-elokuvasta?

Crickin luoma teoria joutui kohta kokeeseen.

Englannin Cambridgessa oli matemaatikko ja tähtitieteilijä sir. Fred Holey. Hän alkoi laskea, millä matemaattisella todennäköisyydellä maailmankaikkeuteen voisi syntyä kokonainen solu. Ei tuon maan 4,6 mrd vuoden aikana vaan maailmankaikkeuden oletetun iän 15 mrd vuoden aikana. Fred Holey sai työkumppanikseen intialaisen huippumatemaatikon, Chandra Wicramsinghen.

Käytännössä mikään, minkä todennäköisyys on 10 potenssiin viisikymmentä, ei tapahtuisi koskaan.

Nuo tiedemiehet saivat todennäköisyydeksi solun kehittymiselle itsestään jossakin maailmankaikkeudessa kymmenen potenssiin neljäkymmentätuhatta.

Eli tiedemiehet ovat todistaneet, että ihmisen ja yleensä minkään elämän syntymä maailmankaikeudessa on sattuman kautta mahdottomuus.

Siis Jumalan on pakko olla olemassa. Ateismi on häviäjä.

Jumalan olemassaoloa vahvistaa kaiken kukkuraksi Hänen tekemänsä ihmeet, joista on kerrottu ja koettu vaikka kuinka. Katso esim. intteristä Reinhard Bonnken saarnoja. Siellä tulee kokouksiin joskus yli 1 000 000 ihmistä. Sokeita paranee, kuurot kuulee, halvaantuneita paranee. Bonnke ei paranna omien sanojensakaan ketään. Hän vain kertoo Jeesuksesta syntien sovittajana, Rauhanruhtinaana, Jumalan Poikana, Sairaiden parantajana ja siksi homma toimii. Pyhän Hengen parantava vaikutus tekee sairaat terveeksi. Jeesushan sanoi ennen Taivaaseen nousemistaan lähettävänsä alas Pyhän Hengen kaiken lihan ylle ja siksi näin tapahtuu.

Jumala on olemassa.

17

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KJBLUFYYTD

Uskonnolla ja tieteellä ei ole yhteistä rajapintaa. Tiede ei kaada uskontoa, vaikka joku ate voisi niin luulla, mutta koskaan ei uskontokaan ole kaatanut tiedettä.
      Nuo laskelmat syntymästä ja ajoista perustuivat väärin lähtöolettamuksiin ja ansaitsevat korkeintaan kuriositeettiarvoa enää nykyään.

Paranemisesta on tehty Suomessa lääketieteen tutkimustyö. Kaksi helluntailaistaustaista opiskelijaa päätti näyttää tieteelliset todisteet ihmeparanemisista helluntailiikkeen parissa. Piti olla helppo temppu, kun tunnettuja tapauksia oli niin paljon. Lopputulema oli, ettei yhtään aitoa ihmeparannusta kyetty näyttämään toteen.

Ateismiin en edes halua ottaa kantaa. Jumalaa et voi tieteellä todistaa.

• Terimesos

Nuo laskelmat on sinun mielestäsi jo vanhaa kamaa. Kuitenkin laskelmat teki nobelisti ja huippumatemaatikko. Joten ei muuta kuin kumoa se niin olet suuri nimi. Tiesitkö että nuo laskelmat on paljon paljon nuorempia kuin darwinismi.

Todennäköisyyslaskennasta et kyllä varmasti tiedä pätkääkään.

Sinä uskot ikivanhaan höpinään. Etkö edes tiedä sitä, että Dawinin luodessa teoriansa oli solusta tiedossa vai se, että se on harmaa "möntti". Ja siitäkö oli helppo vetää teoria. Joskin Darwin kirjassaan sanoo, että jos teorialleen löytyy varteenotettavaa näyttöä niin unohtakaa koko teoriani. Sitäkään et tietysti tiedä.

Mitä enemmän löydetään luonnon ja koko luomakunnan yksityiskohtia ja monimutkaisuuksia sen huvittavammalta ateismi tuntuu. Menee jo nykyään huumorin puolelle =)

• Terimesos

Montako he tutkivat ?

Ihmiset eivät usein halua edes tehdä ihmeparantumisistaan numeroa eivätkä edes tule tutkittaviksi. Kokenut tietää kokeneensa.

Minä itse olen kokenut ihmeparantumisen ja sen seurauksena lääkäri pyöritteli päätään pöydän toisella puolella katseltuaan viimeisiä tutkimustuloksia. Hän sanoi: " Aivan uskomatonta. En ole ikinä nähnyt tämän parantumattoman taudin paranevan. Olen aivan hämilläni"

Edessä olisi ollut koko ikäni kestävä lääkitys. Ensimmäiset tutkimustulokset, joita otettiin useita olivat merkki hyvin vaikeasta sairaudesta. Mutta minä rukoilin ja sain kokea paranemisihmeen

Jeesus sanoi, että ihmeet seuraavat niitä jotka uskovat.

• "Ateismi ja Jumalan olemassaolo ovat toistensa vastakohta."

Heti ensimmäisellä rivillä mentiin metsään. Loppu sekavaa jorinaa.

• Terimesos

Selkeää suomea.

Ateismi (muinaiskreikaksi ἄθεότης, atheotes) eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa. Ateismin vastakohta on jumalausko eli teismi.

Et varmaa ole koskaan lukenut ABC-kirjaa kummempaa. Ja ehkä Aku Ankka on sinun "tieteiskirjallisuutta" =)

On tekstejä joita pitää lukea ajatuksen kanssa.

• Terimesos kirjoitti:

Selkeää suomea.

Ateismi (muinaiskreikaksi ἄθεότης, atheotes) eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa. Ateismin vastakohta on jumalausko eli teismi.

Et varmaa ole koskaan lukenut ABC-kirjaa kummempaa. Ja ehkä Aku Ankka on sinun "tieteiskirjallisuutta" =)

On tekstejä joita pitää lukea ajatuksen kanssa.

Olipas lattea ad hominem-hyökkäys, taitaa olla paukut vähissä. Väännetään nyt sitten vaikka rautalangasta, jos et muuten ymmärrä:

"Ateismi (muinaiskreikaksi ἄθεότης, atheotes) eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa. Ateismin vastakohta on jumalausko eli teismi."

Tämä pitää prikulleen paikkansa. Saat myös papukaijamerkin.

"Ateismi ja Jumalan olemassaolo ovat toistensa vastakohta."

Kotitehtäväksi jää, miksi tämä väittämä ei ole looginen.

• Kurioseettinen Jesse

Axel Dempsey on kumonnut Holeyn ja Bonnkenin horinat jo aikoja sitten.

Myös Christopher Molanissimo on todennut, ettei Jumalaa ole olemassakaan. Hän on sentään saarnannut ateismista yli 30 vuotta miljoonille ihmisille (kerrallaan), omassa yksiössään Etelä-Haagassa.

Jos Jeesus sovitti syntimme, niin kuka toimi Bonnkenin mukaan niiden sanoittajana?

• Terimesos

Raamatussa sanotaan: " Vain hullu sanoo, että Jumalaa ei ole."

Taitaa tuo Molanissimon yksiö olla sikäläisessä mielisairaalassa. Eipä taida olla Melanissimon seurana olla muita kuin oma varjonsa.

Kerroppa tarkemmin kuinka Dempsey on muka kumonnut. Ei ole ton kundin nimeä missään tiedemaailmassa eikä asiantuntijapiireissä. Taitaa olla lasipallosta neuvoja hakeva erakko...niin tai tietysti sären evästä =)

• Kurioseettinen Jesse
        Terimesos kirjoitti:

Raamatussa sanotaan: " Vain hullu sanoo, että Jumalaa ei ole."

Taitaa tuo Molanissimon yksiö olla sikäläisessä mielisairaalassa. Eipä taida olla Melanissimon seurana olla muita kuin oma varjonsa.

Kerroppa tarkemmin kuinka Dempsey on muka kumonnut. Ei ole ton kundin nimeä missään tiedemaailmassa eikä asiantuntijapiireissä. Taitaa olla lasipallosta neuvoja hakeva erakko...niin tai tietysti sären evästä =)

Uskot Jumalaan, mutta et tiedä kuka Dempsey on??? Dempsey käyttää samanlaista analogiaa, kuin sinäkin, kumotessaan "teorioita".

Mutta kerropa sinä minulle, että kuka toi Melanissimo oikein on?

"Raamatussa sanotaan: " Vain hullu sanoo, että Jumalaa ei ole." "

Ja tuoko sen todistaa todeksi? Olisihan se aika tyhmää (tekijöiltä), jos Raamatussa lukisi: Jumalaa ei ole olemassa.

• 34

> Ateismi ja Jumalan olemassaolo ovat toistensa vastakohta.

Älähän sano. Usein kai ollaan sitä mieltä, että ateisti *väittää* ettei jumalaa ole. Tosiasiassa ateistien enemmistö *uskoo* ettei jumalaa ole, ja sitten on vielä joukko joka *arvelee* että jumalaa ei ole.

Nämä arvelevat muuttavat kyllä kantansa jos jumalan olemassaolo joskus todistetaan.

Ai mitä? Ei, et sinä siihen pysty.

• 34

Ketkä heIvetin Fred Holey ja Chandra Wicramsinghe?

• Terimesos

Sori, kirjoitusvirheet.

Sir Fred Hoyle ja Chandra Wickramasinghe

• ei se lyö

Jumalaa ei ole. Olisi muuten rankaissut salamalla tyhmyyttäsi...

• Terimesos

Niimpä niin......sun mielestäei ole............ ja sekös tässä maailmassa on mielipiteenä yhtä tyhjän kanssa....

" Minä hävitän viisasten viisauden ja tyhmien tiedon minä teen mitättömäksi", sanoo Jumala Raamatussa.

Hänen silmissään tyhmiä ovat jumalankieltäjät ja Jumalalle ihmisviisauden (esim. darwinismi ymv.) osa on niiden varma tappio ja häviö Jumalan Viisaudelle.

Jumalan Sana on todellista ja ikuista Viisautta

Tässä tekstiä Raamatun Sanalaskuista luku3,4 : "13. Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon.
        14. Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi.
        15. Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa.
        16. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia.
        17. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni.
        18. Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.
        19. Herra on viisaudella perustanut maan, taivaat taidolla vahvistanut.
        20. Hänen toimestansa syvyydet kuohuivat esiin, ja pilvet pisaroivat kastetta.
        21. Poikani, nämä älkööt häipykö näkyvistäsi, säilytä neuvokkuus ja taidollisuus,
        22. niin ne ovat elämä sinun sielullesi ja kaunistus sinun kaulaasi.
        23. Silloin sinä kuljet tiesi turvallisesti etkä loukkaa jalkaasi.
        24. Kun menet maata, et pelkää mitään, ja maata mentyäsi on unesi makea.
        25. Pääset peljästymästä äkkikauhistuksia ja turmiota, joka jumalattomat yllättää.
        26. Sillä sinä saat luottaa Herraan, hän varjelee sinun jalkasi joutumasta kiinni.
        27. Älä kiellä tarvitsevalta hyvää, milloin sitä tehdä voit.
        28. Älä sano lähimmäisellesi: "Mene nyt ja tule toiste, huomenna minä annan", kun sinulla kuitenkin on.
        29. Älä mieti pahaa lähimmäistäsi vastaan, kun hän luottavaisesti luonasi asuu.
        30. Älä riitele kenenkään kanssa syyttä, kun ei toinen ole sinulle pahaa tehnyt.
        31. Älä kadehdi väkivallan miestä äläkä hänen teitänsä omiksesi valitse;
        32. sillä väärämielinen on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisille hän on tuttava.
        33. Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa.
        34. Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.
        35. Viisaat perivät kunnian, mutta tyhmäin osa on häpeä.
        1. Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä.
        2. Sillä minä annan teille hyvän neuvon, älkää hyljätkö minun opetustani.
        3. Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen.
        4. Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää.
        5. Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista.
        6. Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.
        7. Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä.
        8. Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet;
        9. se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun."
        10. Kuule, poikani, ja ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet enentyvät.
        11. Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille.
        12. Käydessäsi eivät askeleesi ahtaalle joudu; juostessasi et kompastu. "

• Väärällä palstalla
        Terimesos kirjoitti:

Niimpä niin......sun mielestäei ole............ ja sekös tässä maailmassa on mielipiteenä yhtä tyhjän kanssa....

" Minä hävitän viisasten viisauden ja tyhmien tiedon minä teen mitättömäksi", sanoo Jumala Raamatussa.

Hänen silmissään tyhmiä ovat jumalankieltäjät ja Jumalalle ihmisviisauden (esim. darwinismi ymv.) osa on niiden varma tappio ja häviö Jumalan Viisaudelle.

Jumalan Sana on todellista ja ikuista Viisautta

Tässä tekstiä Raamatun Sanalaskuista luku3,4 : "13. Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon.
        14. Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi.
        15. Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa.
        16. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia.
        17. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni.
        18. Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.
        19. Herra on viisaudella perustanut maan, taivaat taidolla vahvistanut.
        20. Hänen toimestansa syvyydet kuohuivat esiin, ja pilvet pisaroivat kastetta.
        21. Poikani, nämä älkööt häipykö näkyvistäsi, säilytä neuvokkuus ja taidollisuus,
        22. niin ne ovat elämä sinun sielullesi ja kaunistus sinun kaulaasi.
        23. Silloin sinä kuljet tiesi turvallisesti etkä loukkaa jalkaasi.
        24. Kun menet maata, et pelkää mitään, ja maata mentyäsi on unesi makea.
        25. Pääset peljästymästä äkkikauhistuksia ja turmiota, joka jumalattomat yllättää.
        26. Sillä sinä saat luottaa Herraan, hän varjelee sinun jalkasi joutumasta kiinni.
        27. Älä kiellä tarvitsevalta hyvää, milloin sitä tehdä voit.
        28. Älä sano lähimmäisellesi: "Mene nyt ja tule toiste, huomenna minä annan", kun sinulla kuitenkin on.
        29. Älä mieti pahaa lähimmäistäsi vastaan, kun hän luottavaisesti luonasi asuu.
        30. Älä riitele kenenkään kanssa syyttä, kun ei toinen ole sinulle pahaa tehnyt.
        31. Älä kadehdi väkivallan miestä äläkä hänen teitänsä omiksesi valitse;
        32. sillä väärämielinen on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisille hän on tuttava.
        33. Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa.
        34. Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.
        35. Viisaat perivät kunnian, mutta tyhmäin osa on häpeä.
        1. Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä.
        2. Sillä minä annan teille hyvän neuvon, älkää hyljätkö minun opetustani.
        3. Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen.
        4. Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää.
        5. Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista.
        6. Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.
        7. Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä.
        8. Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet;
        9. se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun."
        10. Kuule, poikani, ja ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet enentyvät.
        11. Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille.
        12. Käydessäsi eivät askeleesi ahtaalle joudu; juostessasi et kompastu. "

Ystävä hyvä, tämä on tiedepalsta. Ei Raamattu ole tieteellinen argumentti.
        Tekeepä mieleni lisätä: Eikä kreationismi ole oppirakennelmana raamatullista.

• Ukko Nooa

"Darwinismihan on vieläkin teoria ja ajatellaan että luomiskertomuskin olisi teoria. Pannaan ne samaan puomiin/vaakaan/kiikkuun ja toinen toisessa päässä ja toinen toisessa."

Sulta on ihan perusasiat hukassa. Opettele ensin tieteellisen teorian määritelmä, niin palataan sitten asiaan.

• Mutta entä jänis...

Nii entä ne jänis ja siili? Jos siili olisikin ehtinyt jo paikkaan X ja jänis olisi jumissa paikassa A. niin olisiko valon nopeuden ylitys mahdollinen? Siis siililtä, ei jänikseltä. Jos taas jänis olisikin paikassa Ö kun siili olisi paikassa D. Onko E ennen paikkaa K vai jäljempänä.

Eli Olisit nyt edes selittänyt Zenonin paradoksin ymmärrettävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe