Apua työ/kurssipaikan hakuun! (JOENSUU)

Tyttö pulassa

Olen 18-vuotias ja saamassa asunnon Joensuusta mutten tiedä mistä voisin etsiä kursseja tai työpaikkoja jonne mennä. Jos joku voisi auttaa, olisin todella kiitollinen! Kiitos jo etukäteen, sillä olen hiukan pulassa!!!

3

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suunnitelma?

Ensinnäkin työpaikkoihin ei vaan mennä, mutta kursseille pääsee melko helposti työkkärin kautta. Sieltä saat myös muuta neuvoa ja ohjeita työn hakuun, kun menet vaan kyselemään. Voit katsoa myös niiden nettisivuja.

Et kerro mitään itsestäsi, joten etkö ole opiskelija? Onko mitään suunnitelmaa, että mitä töitä tai kurssia haet?

• Tyttö pulassa

En ole opiskelija. Ja joo kävin työkkärissä. Neuvoivat eräälle kurssille toiselle paikkakunnalle jossa aijon käydä ja kun siellä (kurssilla) pitää etsiä itselleen työharjoittelupaikka niin aijon hakea sitä sieltä Joensuusta :) Eiköhän nuo jonnekkin ota kun on kuitenkin työnantajille täysin ilmaista. Ja aijon tod.näk. yrittää oppisopimuskoulutusta sitten syksymmällä tai talouskouluun yritän pyrkiä. Jotain tälläistä. Opin enemmän käytännössä kuin luokkahuoneessa pänttäämällä :)

• Suunnitelma?

Siis jotain pohjasuunnitelmaa on alla, hyvä! Itse hakisin tuossa tilanteessa työpaikkoihin, jotka voisi kiinnostaa myös oppisopimuspaikkana. Yleensähän on helpompi tehdä työnantajan kanssa se oppisopimus, jos on jo valmiiksi sille jonkin laisissa hommissa. Näet harjoittelussa myös, että millaista se työ on käytännössä ja vastaako se kuvitelmiasi. Hae sellaiseen paikkaan, joka voisi ottaa sinut mahdollisesti kesätöihin heti harjoittelun jälkeen ja siitä sitten syksyllä lähdet keskustelemaan oppisopimuksesta.

Soita suoraan ko.työpaikkaan ja esittele itsesi ja asiasi reippaassa ja positiivisessa sävyssä. Voit myös laittaa avoimia hakemuksia. Hae ihmeessä myös useampaan paikkaan, jotta mahdollisuutesi päästä johonkin kasvavat. Elä lannistu, jos ei heti tärppää.

Tärkeintä on, että yrität tehdä jotakin, jotta et tipahda pois työ/kouluelämästä. Vaikka luokkahuoneessa pänttääminen ei toimi niin muista, että ammattiopistoissa on hyödylliset harjoittelujaksot sekä paljon käytännön tunteja, joissa ei olla nenä kiinni kirjassa. Voithan laittaa kouluun paperit vetämään, mutta ei sinne sitten syksyllä ole pakko mennä, jos ei todellakaan kiinnosta. Opiskelu voi olla myös mukavaa, koska siellä on todennäköisemmin oman ikäistäsi ja henkistäsi porukkaa. Jos olet uusi Joensuussa, voi olla mukavaa saada myös uusia kavereita. Tsemppiä sulle! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe