Se on pukeutumiskysymys, paleleeko vai ei.
Nykyajan lapsilla näyttää olevan samat sukat kesää talvea. Ennen pidettiin talvella villapohjasukkia, villasukkia tai kuitenkin paksumpia tennissukkia. Nyt lapsilla on ohuet lirupuuvillasukat ja varpaat jäässä. Kaulaliinasta ei monella tietoakaan. Ja kenkinä kesätennarit.
Eikö vanhemmilla kellot soi ollenkaan?
Talvipukeutuminen
5
293
Vastaukset
- Pipo päässä
Justiinsa eilen satuin kävelemään yläasteen kohdilla kun koululaisia oli lähdössä kotiin ja kyllä kylmäsi itteä katella niitä nuoria pillifarkuissaan ja takit auki, eikä tietoakaan piposta, kaulaliinasta eikä käsineistä! Itellä oli toppavaatteet sekä paksut lämmittimet joka ulokkeessa, ja siitä huolimatta tuntui että viluttaa kun pakkasta oli kuitenkin hurjat -23... Brr!
Ja eihän tästä vanhempia voi syyttää, monellakin varmaan pipo ja muut repussa, mutta eihän niitä koulun alueella tietystikään voi käyttää. Nuorilla se maine tulee ennen mukavuudenhalua - näköjään! Toivottavasti eivät vaan palelluta itteään. - tiukka pipo
Niin sitä on itsekin vähissä vaatteissa kuljettu nuorena, turha siinä oli vanhempien neuvoa kun muka kaikki jo tiedettiin. :) Nykyään en kyllä lähtisi tuohon pakkaseen ilman pipoa ja toppavaatteita. Niin se järki tulee päähän ajan myötä...
- Villasukka????
Alkuperäinen viesti koski alakouluikäisiä, ei mitään teinejä.
Kyllä aikuisella täytyy olla sen verran auktoriteettiä, että lapsensa saa lämpimästi puettua/pukeutumaan!! - -28,8 c
Hmmm... Missä se luki, että alakoululaisia tarkoitetaan vain... Kai nyt vanhemmat pienet lapsensa pukee ja katsoo että tarkenevat?! Kukaan hullu pientä pistä taipaleelle puolipukeissa pakkasilla?!
- Sadly
No lukeehan siinä selvästi, että lapset, ei teinit. Ja kyllä, kyllä lapset tulevat kouluun ilman villasukkia, kaulahuivia saati kintaita. Käsissään vaan hanskat. Ja jos tää ei koske sun lasta, niin onnittelen, mutta näitäkin lapsia on, joiden kouluun ja pakkaseen lähtemistä kukaan ei valvo, saati opasta pukeutumaan. Sadly.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701