Juna Pärnu - Tallinna

Talviviro

Ollaan menossa ystäväni kanssa talvivisiitille Pärnuun. Matkaseura haluaisi että palaisimme Pärnusta junalla, menomatka tehdään bussilla.

Tietääkö kukaan junayhteyksistä? Löysin aikataulut Tallinna - Pärnu - Tallinna, mutta onko junassa mitään palveluita? Miten matka muuten sujuu? Toimivatko vessat, saako kahvia jostain jne.

Pärnussa pakkasta -14 astetta juuri nyt. Jäätyykö junassa?!!

27

2474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipaavalle.
    • ann290

      www.peatus.ee -juna-ja bussiaikataulut. ota halpaa vuokraauto - www.1autorent.ee

    • Talviviro

      Bussilla kuljettiin mennen tullen. Kiva matka kaiken kaikkiaan. Busseja menee noin kerran tunnissa.

      • 1500

        Bussit ovat suurimmaksi osaksi täysiä romuja ja kuskit yksinkertaisia juhtia. En maksaisi noista matkoista yhtään enempää.


    • Talviviro

      Makuasia. Päästiin perille ja takas. Aikataulussa, lumesta ja pakkasesta huolimtta. Halpa hinta.

    • Siinä tulevaa

      Kyllä ne Viron bussiyhteydet huonenevat 2020-luvulla. Silloin käy kuten meillä Suomessa henkilöautokannan noustessa. Silloin matkustajat kaikkoavat busseista ja linjoja harvennetaan.

    • Iki-kianto

      Ja nyt ei Viron takapajulassa kulje edes tämäkään juna.

    • SalamaJalka

      Pärnuun pääsee juoksutaksilla tosi edullisesti.

      • pahalta-näyttää

        Pärnun myynti on romahtanut parina viime vuotena, kerran vuodessa kylpylämatkan tehneet vakioeläkeläisetkin ovat kadonneet kuvioista.
        Myöskin on tullut paljon kyselyjä suomalaisilta joilla on pärnussa asunto, sen parhaimmasta myyntitavasta.


      • KonkurssiMaa

        Juna Pärnuun lopetettiin rahanpuuteen takia.


      • ViroHiipuu

        EU apu hiipuu, Viro hiipuu.


      • höpönhöpö
        pahalta-näyttää kirjoitti:

        Pärnun myynti on romahtanut parina viime vuotena, kerran vuodessa kylpylämatkan tehneet vakioeläkeläisetkin ovat kadonneet kuvioista.
        Myöskin on tullut paljon kyselyjä suomalaisilta joilla on pärnussa asunto, sen parhaimmasta myyntitavasta.

        Ei pidä paikkaansa. Meillä on oma asunto Pärnussa ja ihan samalla tavalla siellä käy turisteja, kuin kymmenen vuotta sitten. Suurin osa Pärnun hotelleista ja muista majapaikoista on kesäsesongilla loppuunmyytyjä. Olemme kuluneen vuoden aikana lomailleet asunnollamme viikon-kahden mittaisia jaksoja 14 kertaa ja aina on suomalaisia turisteja liikkeellä.


      • KöyhääOn

        Pärnussa on turistia vain 2kk, muu aika tyhjää moni kuppila on 10kk suljettu.


      • maksoiylihintaa

        Paavokin yritti tehä Inge Villalla isoa tiliä.


      • Tähtiä7

        Ruotsalaiset saivat ison tilin kun myivät tuon hotellin Väyryselle. Hän luuli ostavansa oikean kultakaivoksen. No, olihan tuo suurempi kuin jalasmökki.


      • Autio..Pärnu

        Pärnussa on kaikki kippolat suljettu talvella, ainoastaa pari hotellia auki joissa ainostaan peruslämpö 15, kannattaa ottaa pilkkihaalarit mukaan.


      • Iki-kianto
        höpönhöpö kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Meillä on oma asunto Pärnussa ja ihan samalla tavalla siellä käy turisteja, kuin kymmenen vuotta sitten. Suurin osa Pärnun hotelleista ja muista majapaikoista on kesäsesongilla loppuunmyytyjä. Olemme kuluneen vuoden aikana lomailleet asunnollamme viikon-kahden mittaisia jaksoja 14 kertaa ja aina on suomalaisia turisteja liikkeellä.

        Korkeintaan unissasi. Ei kukaan länsimaalainen turisti ole niin sanottuja länsimaalaisia suomalaisia lukuunottamatta niin tyhmä, että lähtee jonnekin entiseen neuvostoräkälään kahdella eri linja-autolla. Junaliikenteen katkaiseminen oli kuolinisku Pärnulle.


      • Rautavuori
        pahalta-näyttää kirjoitti:

        Pärnun myynti on romahtanut parina viime vuotena, kerran vuodessa kylpylämatkan tehneet vakioeläkeläisetkin ovat kadonneet kuvioista.
        Myöskin on tullut paljon kyselyjä suomalaisilta joilla on pärnussa asunto, sen parhaimmasta myyntitavasta.

        Onko Reetu jo myynyt mökkinsä sieltä. Minä voisin eurolla ostaa.


      • Tallin-Pärnu
        Iki-kianto kirjoitti:

        Korkeintaan unissasi. Ei kukaan länsimaalainen turisti ole niin sanottuja länsimaalaisia suomalaisia lukuunottamatta niin tyhmä, että lähtee jonnekin entiseen neuvostoräkälään kahdella eri linja-autolla. Junaliikenteen katkaiseminen oli kuolinisku Pärnulle.

        Juu, päivittäin on vain kolmisenkymmentä bussivuoroa Tallinnasta Pärnuun. Osa busseista jatkaa Riikaan, Vilnaan ja Varsovaan. Juna oli paaljon hitaampi kuin bussi.


      • MennäänBussilla
        Tallin-Pärnu kirjoitti:

        Juu, päivittäin on vain kolmisenkymmentä bussivuoroa Tallinnasta Pärnuun. Osa busseista jatkaa Riikaan, Vilnaan ja Varsovaan. Juna oli paaljon hitaampi kuin bussi.

        Juu, kuukausittain on vain kolmisenkymmentä bussivuoroa Tallinnasta Pärnuun.


      • EestinKetku

        Viron maaseutu kuihtuu, kulutusjuhlat on ohi, ainoastaan vain Tallinnassa pientä toimintaa.


      • Tallin-Pärnu
        MennäänBussilla kirjoitti:

        Juu, kuukausittain on vain kolmisenkymmentä bussivuoroa Tallinnasta Pärnuun.

        Tässä aamupäivän bussien aikataulut:
        07:00 - 08:50
        Tallinn - Pärnu - Riga
        08:00 - 09:50
        Tallinn - Pärnu - Riga
        08:00 - 09:50
        Tallinn - Pärnu
        08:45 - 10:35
        Tallinn - Pärnu
        09:30 - 11:20
        Tallinn - Pärnu
        10:00 - 11:50
        Tallinn - Pärnu
        10:30 - 12:20
        Tallinn - Pärnu
        11:00 - 12:50
        Tallinn - Pärnu
        11:30 - 13:3
        Tallinn - Pärnu
        11:45 - 13:35
        Tallinn - Pärnu


      • junttikansalaiset
        Iki-kianto kirjoitti:

        Korkeintaan unissasi. Ei kukaan länsimaalainen turisti ole niin sanottuja länsimaalaisia suomalaisia lukuunottamatta niin tyhmä, että lähtee jonnekin entiseen neuvostoräkälään kahdella eri linja-autolla. Junaliikenteen katkaiseminen oli kuolinisku Pärnulle.

        Ei niillä junilla turistit matkustaneetkaan, ainoastaan paikalliset.Junamatka kesti yli kolme tuntia Tallinnasta Pärnuun, bussilla pääsee alle kahdessa tunnissa. Lakkautetun junareitin varrelle jäi monia pieniä asemia, joilta nousi päivittäin paikallisia junan kyytiin. Nyt he ovat bussikyytien varassa ja useille tämä oli muutos huonompaan suuntaa kulkemistaan ajatellen. Kyseisestä aiheesta oli useita kertoja eestin television uutisissakin joulukuulla.
        Bussiaikataulut löydät netistä ja ainahan voit käydä itse paikan päällä toteamassa, jos et viisaampiasi usko.


    • junttikansalaiset

      Ei näille tupajumeille kannata selittää, ei ne ymmärrä.
      Omat menemisensä rajoittuvat keppananhakureissuun lähikauppaan, ulkomailla eivät ole koskaan käyneet.

      • Pimeeltä.Näytää.Iltaisin

        Joko Viron maaseudulla on sähkövalo?


      • ResiinaMuori

        Kiskot Tallinnasta Pärnuun menivät monestakohtaa mutkalle, eikä köyhällä Viron valtiolla ollut rahaa korjata kiskoja, liikenne oli lopetettava.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe