Voi herra isä sentään taas. On meillä valokuvauksen tulevaisuudet kovaa tasoa.
Myötähäpeä on miltein sanoinkuvaamaton.
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=12693120
Suomen valokuvauksen lupaukset LOL
28
370
Vastaukset
- kerro
niin?
mitä vikaa noissa? - vapaa valinta
Onko valokuvaus muka jotain urheilua missä pitäisi olla heiluttelemassa siniristilippua kuin Renny Harlin elokuvissaan?
Kuvatkoon ite kukin mitä kuvaa. Suurin osa kuvaa kumminkin lähinnä omaksi ilokseen. Mutta saa sitä kumminkin olla mitä mieltä vaan toisten kuvista ja sanoa sen. Varsinkin jos kysytään:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10397475- Suksi suolle
Sinä tollukka et taida tietää mitään valokuvauksesta, valotusajoista jne. Niinkös nämä ammattivalokuvaajatkin ja tähän ammattiin lukevat tekevät. Suksi suolle typerine ajatuksines
- Suksi ite
Suksi suolle kirjoitti:
Sinä tollukka et taida tietää mitään valokuvauksesta, valotusajoista jne. Niinkös nämä ammattivalokuvaajatkin ja tähän ammattiin lukevat tekevät. Suksi suolle typerine ajatuksines
Tämä oli sitten niin hieno ja fiksu ja älykäs kommentti, että sen takia piti nostaa vanha ketju ylös?
- tasoa on
Hassua, että emme itse muista miten avuttomia olimme silloin kun aloitimme.
Kuva on ihan kiva mutta ei kai kovin hyvä kuvaajan omasta mielestä kun kuvan päällä ei ole suurikoista Copyright teksitiä.
Joku voi nyt luvattomasti kopioida tuon hienon kuvan netistä ja laittaa sen omalle facebook-sivulleen- kerro
Eikö kuitenkin kannattaisi muistaa, mitä kuvaaja kertoo kuvaustilanteesta:
"Otin ostotilanteessa kuvan myyjästä, joka selvitti sekä itselleen että minulle, miten Nikonin lankalaukaisimen lukituksen saisi pysymään päällä.
Leica M9 (myyntipöydän lasia vasten tuettuna)"
ja toisesta kuvasta: "Valotusaika 180 sek."
eiköhän tässä vain ole testailtu kameraa - ei ole ollu tarkoituskaan "aloittaa harrastusta" - kunhan nyt vähän kokeillaan uutta kalustoa
mihin siis vertaat, kun vertaat omaan harrastuksen aloittamiseen? - yli10Vkuvannut
kerro kirjoitti:
Eikö kuitenkin kannattaisi muistaa, mitä kuvaaja kertoo kuvaustilanteesta:
"Otin ostotilanteessa kuvan myyjästä, joka selvitti sekä itselleen että minulle, miten Nikonin lankalaukaisimen lukituksen saisi pysymään päällä.
eiköhän tässä vain ole testailtu kameraa - ei ole ollu tarkoituskaan "aloittaa harrastusta" - kunhan nyt vähän kokeillaan uutta kalustoa
mihin siis vertaat, kun vertaat omaan harrastuksen aloittamiseen?"Eikö kuitenkin kannattaisi muistaa, mitä kuvaaja kertoo kuvaustilanteesta:
mihin siis vertaat, kun vertaat omaan harrastuksen aloittamiseen? "
- Eli mielestäsi on ihan ok postailla paskoja kuvia ihan vaan siksi että päästään kehumaan kun on päästy jossain KAUPAN tiskillä testaamaan laitteistoa.
Voiko tuon huonommaksi enään harrastus muuttua?
Kun itse aloitin valokuvaamisen, meni minulta 3 vuotta ennen kuin ketään näki kuviani. Ei siksi etteikö olisi ollut mitä näyttää, vaan siksi että en kehdannut näyttää huonoja kuvia muille ja sanoa että harrastan kuvaamista. - kusiraja
yli10Vkuvannut kirjoitti:
"Eikö kuitenkin kannattaisi muistaa, mitä kuvaaja kertoo kuvaustilanteesta:
mihin siis vertaat, kun vertaat omaan harrastuksen aloittamiseen? "
- Eli mielestäsi on ihan ok postailla paskoja kuvia ihan vaan siksi että päästään kehumaan kun on päästy jossain KAUPAN tiskillä testaamaan laitteistoa.
Voiko tuon huonommaksi enään harrastus muuttua?
Kun itse aloitin valokuvaamisen, meni minulta 3 vuotta ennen kuin ketään näki kuviani. Ei siksi etteikö olisi ollut mitä näyttää, vaan siksi että en kehdannut näyttää huonoja kuvia muille ja sanoa että harrastan kuvaamista.hyvin ehtii kusi nousta päähän 10 vuodessa näköjään
- tasoa on
”mihin siis vertaat, kun vertaat omaan harrastuksen aloittamiseen?”
Vertaan siihen, että ensimmäiset kuvani olivat paljon noita huonompia- kerro
Millä Leican kameralla aikoinaan aloitit harrastuksen?
- Nuori lupaus
kerro kirjoitti:
Miksi katsella netissä "kaiken maailman roskaa" kun niitä todellisia osaajiakin löytyy:
http://pictureputtonen.blogspot.com/
Kaveri on vasta 17 vuotias jolla on ollut oma näyttely. Ihastuin häneen kuviinsa jo Kameralehdessäkin ( nro 10-11/2011). - kerro
Nuori lupaus kirjoitti:
Miksi katsella netissä "kaiken maailman roskaa" kun niitä todellisia osaajiakin löytyy:
Kaveri on vasta 17 vuotias jolla on ollut oma näyttely. Ihastuin häneen kuviinsa jo Kameralehdessäkin ( nro 10-11/2011)."katsella netissä "kaiken maailman roskaa""
Ei todellakaan olla netissä katsomassa kaiken maailman roskaa - hyvin yksinkertaisesti vain päivittäin käymme lukemassa foorumin uudet viestit.
Ja tässä ei ole yritettykään luoda mitään blogia, vaan testailla kameraa, jollaiseen tuolla 17 vuotiaalla ei vähään aikaan edes varaa - sen verran arvokas runko meinaan. - teennäistä
Nuori lupaus kirjoitti:
Kaveri on vasta 17 vuotias jolla on ollut oma näyttely. Ihastuin häneen kuviinsa jo Kameralehdessäkin ( nro 10-11/2011).Teennäistä minäpäs-olen-valokuvaaja -paskaa.
Miksi ihmiset kuvittelee että erinomaisen taiteellista seistä vaatteet päällä järvessä? - Hyvin suuri osa
teennäistä kirjoitti:
Teennäistä minäpäs-olen-valokuvaaja -paskaa.
Miksi ihmiset kuvittelee että erinomaisen taiteellista seistä vaatteet päällä järvessä?nykyisistä ns. taidevalokuvista on ihan täyttä paskaa. Ja sama koskee melkein kaikkia muitakin taidemuotoja nykyään.
Jos taideteos on sellainen että 'taiteilijan' pitää suu vaahdossa selittää mitä hänen tuotoksensa esittää ja tarkoittaa, niin ensimmäiseksi kaikki apurahat pois. Kyllä 'Siperia' sitten opettaa...
Nälkä oli ennen monelle menestyneelle taiteilijalla kaikkein paras muusa. - Kokemus-K
Hyvin suuri osa kirjoitti:
nykyisistä ns. taidevalokuvista on ihan täyttä paskaa. Ja sama koskee melkein kaikkia muitakin taidemuotoja nykyään.
Jos taideteos on sellainen että 'taiteilijan' pitää suu vaahdossa selittää mitä hänen tuotoksensa esittää ja tarkoittaa, niin ensimmäiseksi kaikki apurahat pois. Kyllä 'Siperia' sitten opettaa...
Nälkä oli ennen monelle menestyneelle taiteilijalla kaikkein paras muusa."Jos taideteos on sellainen että 'taiteilijan' pitää suu vaahdossa selittää mitä hänen tuotoksensa esittää ja tarkoittaa"
Eiköhän se mene 90% niin päin että se internetajan nopean viihteen kyllästämä ihminen vetää herneen nenään jos aihe ei ole niin itsestään selvästi avautuva että viisi vuotias lapsikin ymmärtäisi mitä se esittää. Ei viitsitä pohtia yhtään vaan huudetaan heti "mitä tuo oikein esittää?".
Miksi se edes aina pitäisi tietää? Jos se aiheuttaa jonkinlaisen tuntemuksen puoleen tai toiseen niin sekin on jo jotain.
Eikä minusta mikään selkeästi esittävä kuva ole välttämättä ollenkaan sen "helpompi" kuin vähemmän esittävä kuva. Toki jokainen tajuaa että esittävässä kuvassa on ihminen, talo tms. Mutta ei se ole vielä mitään kuvan "ymmärtämistä" vaan pelkkää katsomista. Vasta jos kysyy vaikka "miksi ne on kuvattu juuri noin", alkaa kuvan ymmärtäminen. - tasoa on
kerro kirjoitti:
”Millä Leican kameralla aikoinaan aloitit harrastuksen?”
Ensimmäinen Leicani oli käytettynä ostettu vanha Leica III c. - JJ
Nuori lupaus kirjoitti:
Kaveri on vasta 17 vuotias jolla on ollut oma näyttely. Ihastuin häneen kuviinsa jo Kameralehdessäkin ( nro 10-11/2011).Kaveri on vasta 17 vuotias jolla on ollut oma näyttely. Ihastuin häneen kuviinsa jo Kameralehdessäkin ( nro 10-11/2011). "
Eihän tuo mitään minun pojallani oli näyttely 5 vuotiaana.
- kkmg
Eihän digikameroilla muunlaisia saakaan ja jos vahingossa onnistuu, pitää se käsittelyssä pilata.
- kerro
Juu hyvin tuo väriä keskusteluun, kun otetaan tuo taidevalokuvauksen näkökulma mukaan.
Itse ajattelen valokuvausta laajempana - joku haluaa ottaa vain muistoja vuosien varrelta, toinen ottaa valokuvia turistikohteesta matkaillessaan. Kolmas "harrastaa valokuvausta" ja tietenkin osa sitten tekee kamerallaan taidetta.
Vielä löytyy erikseen työkseen kameraa käyttävät.
Mutta itse ottaisin kantaa tuohon valokuvaamisen harrastajiin. Kuka voi määritellä, miten valokuvaamista tulee harrastaa? Jos valokuvaamista harrastaa vain omaksi ilokseen, eikö silloin voida antaa harrastajalle suurempi vapaus touhuta kamerallaan, mitä tykkää. Jos kerran kuvia ei olla myymässä mihinkään tai kuvista ei ole tarkoitus koostaa valikoimaa taidenäyttelyyn, onko silloin niin väliä millassia kuvia kameralla on räpsitty tai miten sitä kamerakalustoa yleensä käytetään.
Tuntuu vaan, että ollaan niin rajoittuneita - ei olla lainkaan valmiita laajentamaan käsitettä valokuvauksen harrastaminen edes näin digiaikaan, kun kameralla voi tehdä jo paljon muutakin kuin vain räpsiä valokuvia, esim. taltioida videota.- Kokemus-K
Olet aika lailla asian ytimessa. Jostain syystä tuntuu että nimenomaan harrastuspiirit ovat niitä kaikkein suvaitsemattomimpia, eivät suinkaan ammattipiirit. Liian usein ajatellaan vain että "minä en harrasta noin, joten sen täytyy olla väärä tapa tai ainakin huono". Jos joku kokeilee jotain uutta, se lytätään. Kuvien pitäisi heti olla ammattilaistasoa tai ne pitää heti piilottaa kaappiin. Jos näyttää mitään joka ei ole täydellistä, saa lokaa niskaan. Mistähän ne ammattilaiset ja hyvät kuvaajat ovat tähän maahan tulleet? Ovatko he kaikki olleet "lapsineroja" jotka ovat osanneet kuvata loistavia kuvia jo rattaissa? Ja miten he ovat koskaan kehittyneet jos eivät ole koskaan saaneet rakentavaa palautetta vähemmän onnistuneista otoksistaan tai saaneet hyviä vinkkejä ja kokemuksia kokeneemmilta kuvaajilta.
Minusta olisi hienoa jos valokuvauspiirit olisivat kannustavia ja innostavia eivätkä latistavia. Ei ole hankala ymmärtää miksi valokuvauksen taso ei nouse jos jokainen puuhastelee vain itsekseen ja masentuu kun omat kuvat eivät ole heti upeita ja niitä ei uskalla näyttää kenellekään lyttäyksen pelossa. - Terve itsekritiikki
Kokemus-K kirjoitti:
Olet aika lailla asian ytimessa. Jostain syystä tuntuu että nimenomaan harrastuspiirit ovat niitä kaikkein suvaitsemattomimpia, eivät suinkaan ammattipiirit. Liian usein ajatellaan vain että "minä en harrasta noin, joten sen täytyy olla väärä tapa tai ainakin huono". Jos joku kokeilee jotain uutta, se lytätään. Kuvien pitäisi heti olla ammattilaistasoa tai ne pitää heti piilottaa kaappiin. Jos näyttää mitään joka ei ole täydellistä, saa lokaa niskaan. Mistähän ne ammattilaiset ja hyvät kuvaajat ovat tähän maahan tulleet? Ovatko he kaikki olleet "lapsineroja" jotka ovat osanneet kuvata loistavia kuvia jo rattaissa? Ja miten he ovat koskaan kehittyneet jos eivät ole koskaan saaneet rakentavaa palautetta vähemmän onnistuneista otoksistaan tai saaneet hyviä vinkkejä ja kokemuksia kokeneemmilta kuvaajilta.
Minusta olisi hienoa jos valokuvauspiirit olisivat kannustavia ja innostavia eivätkä latistavia. Ei ole hankala ymmärtää miksi valokuvauksen taso ei nouse jos jokainen puuhastelee vain itsekseen ja masentuu kun omat kuvat eivät ole heti upeita ja niitä ei uskalla näyttää kenellekään lyttäyksen pelossa.on hyvästä, hyvät kuvaajat eivät näytä julkisesti kuin parhaita kuviaan. Se on osasyy siihen että heitä pidetään niin hyvinä.
Mutta esimerkiksi valokuvauskerho voi olla todella hyvä ympäristö aloittelevalle kuvaajalle, sieltä saa rakentavaa kritiikkiä hieman kokeneemmilta harrastajilta (tai ihan silkkaa vittuilua, mutta se on paljolti kiinni siitä kuinka aloittelija kokeneempia kohtaan käyttäytyy).
Lisäksi nykyisin kameroiden hinta/laatusuhde on aika hyvä, joten kalusto on syytä olla niin hyvä ettei se ole rajoittava tekijä. Kun kuvaajan alku pääsee valitettavasti näköjään pakollisen pokkarivaiheen yli ei rahallista panostusta tarvita montakaan tuhatta jotta saa jo ihan käypäisen järjestelmäkamera kaluston. - kyllänäinon
"Mutta itse ottaisin kantaa tuohon valokuvaamisen harrastajiin. Kuka voi määritellä, miten valokuvaamista tulee harrastaa? Jos valokuvaamista harrastaa vain omaksi ilokseen, eikö silloin voida antaa harrastajalle suurempi vapaus touhuta kamerallaan, mitä tykkää. Jos kerran kuvia ei olla myymässä mihinkään tai kuvista ei ole tarkoitus koostaa valikoimaa taidenäyttelyyn, onko silloin niin väliä millassia kuvia kameralla on räpsitty tai miten sitä kamerakalustoa yleensä käytetään.
Tuntuu vaan, että ollaan niin rajoittuneita - ei olla lainkaan valmiita laajentamaan käsitettä valokuvauksen harrastaminen edes näin digiaikaan, kun kameralla voi tehdä jo paljon muutakin kuin vain räpsiä valokuvia, esim. taltioida videota. "
Ei kai sitä kukaan määrittele, mutta eikö jo maalaisjärkikin sano, että jos otetaan osaa johonkin, tulisi olla edes hiukan taitoa(totaaliset aloittelijat poislukien) kyseiseen harrastukseen.
Jos kuvaa vain itselleen ja omaksi ilokseen, olisi minusta syytä yrittää ymmärtää ympäröivää maailmaa ja pysyä poissa paikoista jossa on harrastajia jotka eivät kuvaa vain itselleen.
Tätä vapaus ja "kuka määrittelee" hokemaa voisi verrata toisiin harrastuksiin.
Ei postimerkkien keräilijä väitä merkkiensä kuntoa ja arvoa huippu hyväksi, jos ne ovat täyttä sontaa.
Tai ei Judoa harrastava ala treeneissä väittämään että kyllä hänen tulee saada käyttää painiotteita koska kuka se mukamas määrittelee judon säänntöjä.
Tällaiset harrastajat naurettaisiin nopeasti ulos koko touhusta, eikä ketään kyselisi miksi näin tehdään. - kerro
kyllänäinon kirjoitti:
"Mutta itse ottaisin kantaa tuohon valokuvaamisen harrastajiin. Kuka voi määritellä, miten valokuvaamista tulee harrastaa? Jos valokuvaamista harrastaa vain omaksi ilokseen, eikö silloin voida antaa harrastajalle suurempi vapaus touhuta kamerallaan, mitä tykkää. Jos kerran kuvia ei olla myymässä mihinkään tai kuvista ei ole tarkoitus koostaa valikoimaa taidenäyttelyyn, onko silloin niin väliä millassia kuvia kameralla on räpsitty tai miten sitä kamerakalustoa yleensä käytetään.
Tuntuu vaan, että ollaan niin rajoittuneita - ei olla lainkaan valmiita laajentamaan käsitettä valokuvauksen harrastaminen edes näin digiaikaan, kun kameralla voi tehdä jo paljon muutakin kuin vain räpsiä valokuvia, esim. taltioida videota. "
Ei kai sitä kukaan määrittele, mutta eikö jo maalaisjärkikin sano, että jos otetaan osaa johonkin, tulisi olla edes hiukan taitoa(totaaliset aloittelijat poislukien) kyseiseen harrastukseen.
Jos kuvaa vain itselleen ja omaksi ilokseen, olisi minusta syytä yrittää ymmärtää ympäröivää maailmaa ja pysyä poissa paikoista jossa on harrastajia jotka eivät kuvaa vain itselleen.
Ei postimerkkien keräilijä väitä merkkiensä kuntoa ja arvoa huippu hyväksi, jos ne ovat täyttä sontaa.
Tai ei Judoa harrastava ala treeneissä väittämään että kyllä hänen tulee saada käyttää painiotteita koska kuka se mukamas määrittelee judon säänntöjä.
Tällaiset harrastajat naurettaisiin nopeasti ulos koko touhusta, eikä ketään kyselisi miksi näin tehdään.Sen perusteella, mitä ite oon valokuvausta koskevia youtubevideoita kattellu, on minun todella vaikeaa ymmärtää ajatuksiasi. Itse asiassa taidan yrittää unohtaa ne niin nopeasti kuin mahdollista.
Kaverit tekeevät videoita valokuvauksesta, mutta eivät taatusti ota tasan mitään tosissaan - tuolta ei filmiä löydy, jossa ei sovellettaisi huumoria jossain muodossa eikä noiden perusteella voi sanoa, että ottaisivat juttuaan kovin vakavasti.
Niin. Voisitko nyt vaikka katsella nuita filmejä ja sitten tulla takaisin kertomaan, miksi meidän tulisi ottaa harrastus vakavasti? Tai miksi meidän tulisi ottaa mikään harrastus vakavasti?
Ja niin - nämä kaverit eivät todellakaan pysy poissa paikoista, jossa on harrastaijia, jotka eivät kuvaa vain itselleen. Itse asiassa nämä kaverit järjestäneet esim. valokuvauskilpailun, johon juuri nämä "eivät kuvaa vain itselleen" -kaverit osallistuivat ja kilpailuun oli hakijoita todella paljon.
Kyllä näitä filmejä katsoessa usein naurattaa, mutta kukaan ei todellakaan ole nauramassa näitä kavereita ulos koko touhusta.
Sinut kyllä varmasti passitettaisiin ilomielin mistä tahansa, mutta se ei todellakaan ketään naurattaisi vähimmässäkään määrin. Sen verran kiukkuiseksi vetää tällasset ihme tosikot.
niin ja ne filmit: http://www.youtube.com/user/DigitalRevCom - eerikkilä
kerro kirjoitti:
Sen perusteella, mitä ite oon valokuvausta koskevia youtubevideoita kattellu, on minun todella vaikeaa ymmärtää ajatuksiasi. Itse asiassa taidan yrittää unohtaa ne niin nopeasti kuin mahdollista.
Kaverit tekeevät videoita valokuvauksesta, mutta eivät taatusti ota tasan mitään tosissaan - tuolta ei filmiä löydy, jossa ei sovellettaisi huumoria jossain muodossa eikä noiden perusteella voi sanoa, että ottaisivat juttuaan kovin vakavasti.
Niin. Voisitko nyt vaikka katsella nuita filmejä ja sitten tulla takaisin kertomaan, miksi meidän tulisi ottaa harrastus vakavasti? Tai miksi meidän tulisi ottaa mikään harrastus vakavasti?
Ja niin - nämä kaverit eivät todellakaan pysy poissa paikoista, jossa on harrastaijia, jotka eivät kuvaa vain itselleen. Itse asiassa nämä kaverit järjestäneet esim. valokuvauskilpailun, johon juuri nämä "eivät kuvaa vain itselleen" -kaverit osallistuivat ja kilpailuun oli hakijoita todella paljon.
Kyllä näitä filmejä katsoessa usein naurattaa, mutta kukaan ei todellakaan ole nauramassa näitä kavereita ulos koko touhusta.
Sinut kyllä varmasti passitettaisiin ilomielin mistä tahansa, mutta se ei todellakaan ketään naurattaisi vähimmässäkään määrin. Sen verran kiukkuiseksi vetää tällasset ihme tosikot.
niin ja ne filmit: http://www.youtube.com/user/DigitalRevComEn ymmärrä englantia, mutta tuo Bokeh vaikuttaa mielenkiintoiselta. Olen joskus kuullut termin: "olipas kaunis Bokeh." Tätä tuo Bokeh siis käytännössä on. Seuraavaksi yritänkin saada kameeastani irti kauniin Bokeh- ilmiön.
- Dol Biong
eerikkilä kirjoitti:
En ymmärrä englantia, mutta tuo Bokeh vaikuttaa mielenkiintoiselta. Olen joskus kuullut termin: "olipas kaunis Bokeh." Tätä tuo Bokeh siis käytännössä on. Seuraavaksi yritänkin saada kameeastani irti kauniin Bokeh- ilmiön.
Bokeh on väännetty japanista ja tarkoittaa epäterävyyttä (sumeus)
Sitä saa sopivasti viriteltyä kuvaan esim. Alien Skin Bokeh -ohjelmalla
video: http://www.alienskin.com/bokeh/Bokeh-tutorials.aspx
ilmainen kokeiluversio:
http://www.alienskin.com/bokeh/index.aspx - Väärä foorumi?
kyllänäinon kirjoitti:
Tällaiset harrastajat naurettaisiin nopeasti ulos koko touhusta, eikä ketään kyselisi miksi näin tehdään.Kannattaisikohan sun koittaa hakeutua sellaisille foorumeille, joille ei ketä tahansa kelpuuteta kirjoittelemaan?
Myös Digicamera.net vaatii kirjautumisen jos sinne haluaa jotakin kirjoitella. Sivuston ylläpitäjän olisi siis hyvin helppo rajoittaa keskustelupalstalle kirjoittelua. Näyttää kuitenkin siltä, että foorumin aktiiviporukka ei ole kokenut tarpeelliseksi rajoittaa tulevien harrastajien osallistumista keskusteluun.
Pistä vaikka oma keskustelupalsta pystyyn. Voit sitten vaatia foorumin jäseneksi pyrkiviltä riittävän korkeatasoisen portfolion toimittamista, viisinumeroisen ostokuitin esittämistä kalustohankinnoista ja kolmea suosittelijaa ennen kuin myönnät käyttäjätunnuksen foorumille...
Missä sun kuviasi muuten pääsee ihailemaan?
- moimoivain
Ööm no katoppa vaikka pictureputtonen blogi, en jaksa linkkaa, googlaa ni löydät. Siitä et ainakaan voi sanoa noin ;> se on sairaan hyvä
- Not bad.
Jos lupauksista puhutaan niin:
http://www.artlimited.net/image/en/414503
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472