Atomic D2 RACE GS vs. RACE TI GS

Jokisen Jussi

Onko kokemuksia? Mitä eroa? Vastatkaa älykkäämmin kuin "lue atomic.com". Suksien käyttökohde on Alppien ja Pohjois-Suomen isommat rinteet reippaalla vauhdilla. Vanhat Atomic 10.26 ovat toimineet kuin unelmat, mutta kun sisuskalut alkavat kuultaa mustan pohjan läpi, lienee aika luopua.

9

3182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atomic FTW

      Käytännössä sukset ovat melkein samat. Ainoa ero noissa on tuo D2 Race GS:ssä oleva D2 tekniikka, eli suksi on kaksiosainen, päällä niin sanottu "liukuva" kansi. En ihan suoraan osaa sanoa miten tämä tekniikkana toimii, mutta lisää ainakin jäykkyyttä.

      Itse olen molemmilla suksilla laskenut. Lähinnä ero noilla on jäykkyydellä. Eli jos jaloissa on potkua, laskussa vauhtia (ja taitoa), niin kääntynee tuonne D2 Race GS:n suuntaan. Ti GS:t kyllä ovat myös hyvinkin jäykät ja vakaat kovissa nopeuksissa. Tuskin huomaa edes suurta eroa. Atomickin D2 teknologialla väitetään olevan vaikutusta voiman suhteessa käännöksen pituuteen. Enpä juurikaan ole tuossa mitään erikoista huomannut.

      Omistan D2 Race GS mallia 11/12 ja suksi on omaan laskuuni täydellinen. Kestää vauhtia. Kääntyy erittäin helposti kantilta toiselle ja käännös on todella leikkaava. Paras GS -suksi, jolla olen koskaan laskenut. Olen testannut monia.

      Mutta jos maltat odottaa, niin tästäkin suksesta lienee olevan tulossa uudempi malli ensi syksynä. Itse ehkä vähän hätäilin tämän oston kanssa. Eli Atomic Redster GS -sarja tullee markkinoilla lokakuussa 2012.

      http://www.spoteo.de/nachrichten/nachricht_1701_0_DIE-NEUE-REDSTER-RANGE-von-ATOMIC--Weltcup-Performance-von-der-jeder-Skifahrer-profitiert.html

      Suksi lienee astetta kevyempi kuin edeltäjänsä, mutta tuskin suuria eroja on. Paitsi D2 Race GS:n pudonnut hinta syksyllä. Osaavat rahastaa. En kyllä omiani ole vaihtamassa.

      Kaapista löytyisi 09 vuoden Atomic SX 11. Kelpaako? :) Käytännössä lähes uutta vastaavat.

      • Jokisen Jussi

        Kiitos vastauksesta, loistavaa!

        Millainen suksi tuo SX 11 on?


    • Kaleksi

      Moi.

      Mulla löytyisi kanssa tuo SX 11 suksi 174cm pituisena myynnissä. Yksi parhaita ssuksia mitä yleensäkkään valmistettu. Suksi on suksicrossiin tehty ja vauhtikestävyys, nopea kantilta kantille vaihto ja notkeus omaa luokkaansa.

      Kiinnostaako? Löytyy järeämmällä 14DIN siteellä kun kauppaversio 12DIN

      • Kaperi

        Viestiä suksista voit laittaa petteri(piste)justen(ät)gmail(piste)com


    • Maukas

      Moi!

      Itselläni on Atomic Race D2 SL. Mitä eroa Redsteriin? Itse olen ollut todella tyytyväinen suksiini, kestää kovaa ajoa. Onko Redsterissä deck-tekniikkaa? Itse olen hiukan pihalla tekniikan kehityksestä. Jos nyt joku viitsisi valistaa eksynyttä? Kiitos.

    • 325

      Oikeasti sama se. Atomicit Ehkä säilyttää arvo paremmin. Vaha ja kulmat ratkaisee. Jos aiot kilpailla Atomicit eivät ole pahoja, Lopulta hinta ratkaisee.

    • Räpylähemmo

      Moi!

      Kerrankin ketju, jossa pelkkää asiaa. Tosin jo historiaa. Itse testasin joskus vahingossa SX 11 . Näyttivät pelleilyyn sopvilta. No, vielä mitä, parhaat sukset kovaankin ajoon. Nykyään alla Atomic D2 SL. Mieletön suksi, kestää mitä vain. Aja millä ajat , Atomicilla loput

    • Mari_74

      Moikka,

      tässä näyttää olevan laskeneita ja Atomicin kalustoa tuntevia ihmisiä, niin rohkenen kysyä saisinko minäkin kartalle nostoa, pliis? Lasten vuoksi muutama vuosi jäänyt välistä aktiivisesta laskemisesta ja varsinkin välineiden seuraamisesta. Käytössä suuresti arvostamani Beta Ride 11.20, mutta kun nyt ilokseni myös ne lapset laskevat, niin kaipaisin tänne lyhyempiin paikallismäkiin vaihtelun vuoksi vähän vikkelämpää suksea eli radius jossain 12-13 metrissä. Uusista valinta kohdistuisi Redster S9, mutta niihin finanssipuoli ei taivu tällä hetkellä. Mitä Atomicin malleja kannattaisi metsästää joko tuoreena käytettynä tai kaupoista ns. vanhana malliina? Vauhtikestävyys on mulle tärkeä ominaisuus, joten aloittelijan tai ladysukset ei tule kysymykseen. Tai olisko jollain kotona ylimääräisiä sopivia, kun mun pituus on 169 cm. Kiitokset avusta jo etukäteen!

      • J2K2

        Moi, itsellä Fisher RC4 Superrace 12/13 kauden mallina. Mielestäni loistosuksi, mutta valitettavasti 155 cm pituisena minulle auttamattomasti vähän lyhyt kun olen reilu 180 pitkä. Ottaisin heti jos saisin samanlaiset 165 pituudessa, mutta ei enää löydy. Tilalle olen katsonut esim. Redster S7/9, jonka kautta tällekkin sivulle eksyin. Sukset on erinomaisessa kunnossa ja voin laittaa lisätietoja jos olet kiinnostunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe