Hei,
Mitenkä olette tehneet tällaisessa tilanteessa. Televisioni on LG:n 46 tuumainen, kuvasuhte siinä varmaankin tuo 16:9 tai 1.85:1. Ostin paljon erinäisiä musiikki-DVD:itä, mutta näissä jokaisessa DVD:ssä on sen DVD:n oma formaatti ilmeisesti suunniteltu tuollaiselle 4:3 formaatille, eli isosta televisiosta jää reunoilta hiton paljon kuvaa käyttämättä, ellei sitten kuvaa levennä, mutta silloin yläosat kärsivät, kun esim päät eivät enään ihmisiltä näy kunnolla?
Annatteko itse tuommoisen vaan olla, vai levennättekä kuvaa?
Kuvasuhteet
4
83
Vastaukset
Ei kuvaa mihinkään pidä lähteä leventämään. Jos kuva ei ulotu ruudun reunoille, niin se ei ulotu ja sillä siisti.
- uryhgikd
"Jos kuva ei ulotu ruudun reunoille, niin se ei ulotu ja sillä siisti."
Minä ainakin noudatan tuohon verrattuna yhtä poikkeussääntöä. Jos kuva on 4:3-letterbox, yritän hakea optimaalisen kuvakoon ja sijainnin niin, että tekstit näkyvät ja kuva on mahdollisimman suuri kuitenkaan pahasti leikkaantumatta.
- Ei muutoksia...
Vastaan tällä palstalla, vaikka sama kysymyksesi on muuallakin...
Säätele tv:n kuvan koko, värit ja äänensävy sellaiseksi, kuin haluat. Poista tarpeettomia kuvanparannuksia ja rakenna suosikkilistat oman halusi mukaan. Mitä näitä keneltäkään kyselemään, vaikka joku kylässä käyvä saattaa hölmöyksissään asiasta huomautella.
Itse pidän kuvasuhteet alkuperäisenä, varsinkin kun tv-yhtiöt ovat siirtyneet yhä enemmän 16:9 kuvakokoon. Varsinkin uutisissa ja vanhojen tv-sarjojen osalta on vielä 4:3, ja joistakin uudemmista ohjelmista on muuten vaan maahan saatu 4:3 kopio. Tullaan toimeen sillä mitä on saatavilla;)- Fat Charlie
"varsinkin kun tv-yhtiöt ovat siirtyneet yhä enemmän 16:9 kuvakokoon."
Sonera jopa siinä määrin, että kaapeliverkossa Subin kaikki ohjelmat näytetään 16:9-kuvasuhteella, esim. parhaillaan näkyvät Miehen puolikkaat -jaksot, jotka ovat 4:3-muotoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473