Nunnunnununnukkanunnukkakukkalailailailalialai
Tässä vielä yksi minun teini-ikäni laulu.
Tämä ja Dawid Bowien The man who sold the world olivat kaikkein ehkä rakkaimmat teini-iän laulut minulle 1970 luvulla;
http://www.youtube.com/watch?v=9muzyOd4Lh8
Nunnukkanunnukkalailailailaa
yst. t. jari
Tämä ja nunnukkanunnullalailailailaa
7
51
Vastaukset
- nunnuka-lailailai
Niin sitä joskus, vaan
http://www.youtube.com/watch?v=C5gKb3yslkcNunnunnukkanunnukalailailallallala;
Fredi lauloi mustavalkoisessa Asavisiossa joskus euroviisunkin, 1960 luvulla kun olin lapsi. Minäkin olen ollut joskus lapsi.
Nuo monet laulajat jotka lauloivat 18 kesäisistä 1960 luvulta ovat sitten vetäytyneet muihin hommiin paljon ja jos jotakin laulavat on usein sitten ääni treenamatta.
Ääni pysyy kun sitä huoltaa ja käyttää.
Olen ollut äänenmuodostuskusseilla, mutta en käytä itsekään tekniikkaa, laulan joka päivä kotona keikkapiano ja PA-laitteet.
Katri-Helenan yhden TV konsertin katsoin kerran ja kovin oli ääni kypsynyt, en poikasena digannut niinkään. Tapani Kansa voi olla toinen, ja joku muukin sellanen joka on tehnyt koko ajan lauluhommaa ja ääni pysynyt ja kypsynyt, monet muut häipyivät tuottajahommiin yms. ja jos jotakin sitten pyynnöstä laulavat ei ääni ole kunnossa.
jari
- Rotten1
Tää on parempi. Too many peoples support us.
http://www.youtube.com/watch?v=kjbie1O1jxcHei
Heräsin yöllä ja en kaiva nyt kuulokkeita, kuuntelen myöhemmin.
Tuo The Moody Bluesin kipale oli herkullinen siihen aikaan, kun juuri tuli hifi äänentoisto. Siinä on lisäksi erikoista huilu ja jykevä sinforiaorkesterimainen loppu.
Moody Bluesilla oli joku erikoinen tekniikka käytettävissään millä se sai sinfoniaorkesterin taustelle.
Minulla on koko LP vinyylinä hyllyssäni. Pitäisi ostaa sellainen millä saa vinyylit rompuille, olen jo kauan ollut ostamassa mielessäni.
Tuo esitys oli livenä ja parempia esityksiä voi löytää livenä muita.
Minä olin aktiivinen musiikin harrastaja teini-iässä ja 1970 luvulla ei puuttunut nuoriin vetoavaa musiikkia. Nuo pari kappaletta olivat jokseenkin poikkeavia muiden joukossa, ehkä olen aina hiukan uudistuksia suosiva, sillä nuo kaksi kappaletta Dawid Bowie The man who sold the world lisäksi olivat kaksi kaikkein rakkainta laulua. Lauluja oli muitakin.
Ostin 18 vuotiaana kaupungin komeimmat ja kalleimmat stereot jotka ovat minulla vieläkin 35 vuotta nyt olleet mutta taitaneet tulla tiensä päähän ja uusia harkitsen heti tässä 1-3 vuoden sisällä.
Hifi tekniikka tuli hetkessä. Minulla oli 13 vuotiaana pieni melkein taskukokoinen
"kasettimankka" ja hetken kuluttua sainkien pienen Siera merkkisen streron jossa oli vain kasetisoitin. Sitten tulikin jo Salora jossa oli viritinkin ja siinä oli jo hifi äänentoist. Kaikki 5 vuoden sisällä. Kehitys oli huima. Sitten Technics 10 000 silloista markkaa maksaneet olivat tosi mahtavat, hifi äänentoistoa ja kaupngin komeimmat ja kalleimmat stereot joita maksoin osamaksulla tasan 3,5 vuotta. Stereoilla oli mahtava tunne arvo, ja vasta nyt kun alkavat olla lopussa maltan niistä luopua. Ovat toimineet tähän saakka.
Musiikkia oli 1970 luvulla nk. tänääkin. Kaikki nuo jotka lauloivat 20-30 vuotiaina, laulavat eläkepaappona vieläkin jos ovat hengissä. Niin suomessakin.
Tuo kaarti joka lauloin sunnuntaina klo 12 listassa putkirasiossa laulavat vieläkin. Tapani Kansa, Danny, Katri-Helena, ym., ym. Ei niistä moni kuollut ole. Vieläkin laulu soi.
Heavya oli, mutta se oli "purkkaa" meille. Oli rokkia tietysti ja metallibänditkin. Mitään ei puuttunut minun teini-iässä mistään mitä olisi tänään mutta ei 1970 luvulla olisi ollut. Kaikenlaisen musiikin lajin kaahasin ja tykkäsin. Oopperastakin innostuin 20 vuotiaana. Aulis Sallisen oopperat olivat mieluisia minulle. Pitäisi ostaa kaikki muutkin mitä on tehnyt. Punainen Viiva on edelleen lempparioopperani ja vinyylinä minulla.
yst. jariNunnukkanunukkalailailai;
Joo, tommonen metalli löytyi 1970 luvulla kyllä moniltakin bändeiltä, otin summissa näytteen esim. vuodelta 1971;
http://www.youtube.com/watch?v=0gPulu85q04
Muitakin mallikelpoisempiakin verrannollisia mitä Pistolseilla.
t. jariKatso kun ne soittaa ihan tosissaan ja on tyylikkäät otteet.
Autuaasti huuliharpullakin.
Olin 17 vuotias tässä kohdin lauluja ja tämäkin soi 10 000 markan stereoissani.
Var god;
cm. 1975;
http://www.youtube.com/watch?v=6nyeSGaBcrA&feature=fvwrel
t. jariOliko SInusta Sladen vuodelta 1972 näytteessä tarpeeksi jytkettä, vai jäitkö kaipaamaan jotakin räkäisempää ?
Ei tuo kaikkein sellaisimpia ollut, tuli ensimmäisenä vastaan kun ajattelin katsella Sladelta jotakin mallia miten 1970 luvulla. Lähtee niistä enemmänkin ääntä ja rautalankaa.
yst. t. jari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh822005Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57624
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako205580- 47517
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482